Fórum témák
» Több friss téma |
Végül csak jó helyre ment! Már írta, hogy vizet sehol nem látott.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Felszárad, elpárolog az égőtérben. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólásokat! Egyébként ez nagy gond, hogy alacsony a nyomás? Mondjuk még nem ellenőriztem le, hogy meddig csökkenne le. Ha alacsony a nyomás, akkor lassabban fűt és lassabban melegszik fel a víz?
Amennyiben modern kazánod van ( nem tudom milyen ) akkor van benne egy nyomás kapcsoló, ami nem indítja el a kazánt egy bizonyos nyomás alatt- 0,5 bar nyomás min. kell. Fűtési, HMV teljesítmény csökkenés nem lesz az alacsony nyomás miatt, bár a ker szivattyúknak nem árt ha van min 1 bar előnyomása.
Értem, köszönöm! Egyébként a kazánom típusa Junkers ZH 20 AME23 S5005. Szerintem nem modern. 10 éve megvan.
Üdv! B pont hideg be a tárolóba ,D pont meleg ki a tárolóból . a 21 pont a tömegáram érzékelő. A tároló leürül, ha a tömegáram nem bírja mozgatni a turbinát. nem érzékeli az áramlást akkor csak a tároló NTC van ami jelzi az elektronikának ha lehűlt a víz. Az már késő , mivel félig üres a tartály. A turbina áramlásnál azonnal bekapcsolja a szivattyút 19 pont ami körbe nyomja a vizet a hőcserélőn, és az 17 pont NTC érzékeli ha hűl a víz , gyújt…. És elkezdi felfűteni a tartályt. A melegvíz közvetlenül a tároló tetejénél jön ki, és ott rétegződik . Mivel a tároló tele volt , a víz 40 fok minimum. kb. amire alig kell ráfűteni, szinte nem tud kihűlni. A hideg (Be) a tároló aljából veszi a meleg víz egy részét mivel a meleg keveredik a hideggel Simán kilehet venni vagy 200litert mire , átfolyósként fog üzemelni. A gondodra csak ez az egy magyarázat adható, ami logikus . Tele a tároló , kinyitod a csapot (meleget) ha nem indul 1perc alatt a készüléked , akkor jobb kéz felé a szivi alatt van a turbina, szétkell szedni megfújni hogy forog e. Csak az áramlás irányába fújva forog. Ha tiszta és minden vezeték a helyén és érintkezik akkor jöhet, a vakarózás, az már lehet panel csere is . Sajna nem emlékszem, hogy fordítva összelehet e szerelni a turbinát.
Egy radiátor légtelenítőjét kicsavarod, helyére egy k.b. ½ csapot ha betekersz , oda akár egy locsoló tömlővel is lehet csatlakozni. Nyomás fel tölt , csap elzár, tömlő fesztelenít a leszedés előtt.
Szerintem is a tágulási tartályoddal van baj. Valószínűleg a víz oda "távozik" az átszakadt membránon keresztül. Én nemrégen cseréltem, mert a szelepen levegő helyett víz jött.
Sziasztok!
Hoztak hozzám egy Renova Star 24 kazán vezérlő paneljét javításra, mondván a gázszerelő szerint ez nem működik. Bővebb leírást nem adtak a hibához, csak annyit, hogy mostanában elég gyakran újra kellett indítani (konnektor kihúz-bedug) és akkor működött egy darabig. Most már azt sem. A gázos cserélgetett szenzorokat, de akkor sem javult meg. A végén azt mondta, hogy panelcsere, 60000Ft. Ekkor kerültem én a képbe... A kérésem az lenne, hogy ehhez a panelhez van-e bekötési rajz, azaz melyik csatlakozóra mi kapcsolódik? Akinek van ilyen, kérem ossza meg (a kezelési-beüzemelési útmutatóban ilyet nem láttam)! Csatolok 2 képet. Az egyiken a teljes panel látható (kicsit torzult a kép, mert nagyítós lámpán keresztül készült mobillal:rolleyes, a másikon pedig az az elkó látható a TOP243Y ic mellett, aminek nem volt mérhető kapacitása (eredetileg 47µF lett volna). Eddig ezt az egy hibát tudtam mérni, így vakon. Az is segítség, hogy a feliratok mit jelölnek a panel szélén és mi kapcsolódik hozzá... Minden segítséget és tanácsot szívesen fogadok, mert az érintett családnál febr.16 óta nincs se fűtés, se melegvize (más alternatíva nincs a házban kiépítve, még egy kéményse...) Köszi! Üdv, Imi
A hibaleírás sajnos eléggé pontatlan! Jó lenne tudni, hogy mi volt a konkrét hiba. Visszajelző sem ment, vagy az igen, csak más nem? Ebből legalább azt lehetne tudni, hogy a kapcsolóüzemű táp ment vagy sem. Mert ha az sem ment a bekötése szinte mindegy. De ezt kellene először ellenőrizni, hogy egyáltalán a táp rendben van-e. A TOP IC-kel elég egyszerű a táp felépítése, van a figyelőlábán egy kisebb elkó, arra elég érzékeny , ez kb 47uF, ezt nézd meg , meg egy visszacsatolótekercs is van, rend szerint optóval, ha ott a hiba, csak indítgat az IC. Ha ezek rendben vannak utána érdekes csak a panel bekötése.
Hálózati fesz csatlakozási pontok egyértelműek voltak, ezért adtam rá 230V-ot. A panel közepén van egy 7818 stab IC, annak a kimenetén mértem 17,9V-ot, ebből arra következtettem, hogy táp van. Mindez az elkó csere előtt is volt. De amint írtad, a TOP IC-nél van egy 47µF-os elkó. Na ez az, amit cseréltem (lásd eredti levél). Bízom benne, hogy csak ez lesz a baj. Ha nem találok bekötési rajzot és úgy tesztelni, akkorma este megyek kipróbálni... majd visszajelzek.
Sziasztok.
Renova c24e kombim van. Kicseréltem az égőtérben a szigetelőlapokat, majd olyan tünetet produkált a gépezet hogy kikapcsolt a túlmelegedési kapcsolója fűtéskor. lejjebb vettem a hőfokot azóta a fűtés jó. Viszont meleg vizet az Istennek sem akar igazán produkálni. Nincs valami tippetek hogy mi a túró lehet vele? Előre is köszönöm. Csaba
... még egy gyors kérdés:
A hibakód listát hol találom meg? Egyik gépkönyvben sincs. Nagyon örülnék egy linknek vagy egy fájlnak
Köszönöm! Szerintem már csak tavasszal jó időben fogjuk kicserélni.
Sziasztok!
Kb. másfél éves BAXI Mainfour 240F kombi cirkónk a napokban elkezdett E06 hibakódot dobálni.Kézikönyvében ez a használati melegvíz szondával kapcsolatos hibára utal.Fűtés az tökéletesen működik és van hogy a melegvíz is jó.Tegnap levettem a burkolatot megmozgattam a csatlakozókat azóta talán picit jobb lett elsőnek ment rendesen de ma már megint szórakozik.Ha nem megy a fűtés akkor melegvíz nyitására el akarna indulni az égő de egyből felvillog a hibakód nem kezdi el felfűteni a vizet de ha megy a fűtés tehát már előtte ég a láng és úgy rányitom a vizet akkor általában működik de néha úgy is fel-felvillan az E06 de egyből el is tűnik és megy tovább rendesen. Ami még feltűnt hogy a vízhőmérséklet kijelzésnél is néha ugrál a hőfok kb. 1-2 fokot fel-le. Szerintetek mi lehet a baja? Egy szaki eddig azt mondta hogy lehet vízköves a szenzor vegyem le 5 fokot a melegvíz hőmérsékletét és próbáljam ki úgy hátha jó,kipróbáltam de sajnos ez nem vált be. Remélem van itt valaki aki ért hozzá,hátha csak a csatlakozássla vna probléma nem a szenzorral.
A melegvíz NTC meghibásodott, vagy nem jól érintkezik. Mint magad is jól leírtad.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!
Sziasztok! Érdeklődnék nekem egy ECO 20fp Ocean turbós gázkazánom van és sajnos már két szerelő is nézte de nem jutnak dűlőre a probléma az hogy ha meleg vizet vagy fűtés akarok be kapcsolni nem emeli ki azt a pöcköt ami a kapcsolót vezérli az indulásra de ha az elmenő csapot elzárjuk akkor ki emel pedig ki lett tisztítva a membrán is ki lett cserélve. Előre is köszönöm hasznos válaszotokat.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
a fűtésrendszer valóban régi.érdekes módon tegnap este megszűnt a zaj(gondolom csak átmenetileg).köszönöm a segítséget,ha megint jelentkezik,mindenképpen kitakarítom a hőcserélőt javaslatod szerint.bár ahogy elnéztem,nem lesz egyszerű szétkapni.
Valami áramlástani probléma lehet.
A vízház minden furatát kitisztítottátok- és az erre menő bekötő csövek is tiszták, szennyeződés mentesek? A membrán biztosan belevaló? Nézd meg a keringető szivattyút milyen fordulatra van állítva- ha állítható. Nem ártana a ker sziv. lapátját, és magát a házat is megnézni, nincs-e lerakódás, eltömődés. Továbbá a fűtési kör szűrőjét- ha van benne.
Igen kivan tisztítva, a membrán igen bele való, a szivattyút kicserélte a szerelő mert ö is ara gondolt, és állítható maximális teljesítményre van állítva. A fűtés szűrője is ki lett szedve de nem volt benne semmi. Érdekes mert ha meleg vizet akarok engedni az a pöcök ki emel de a másik nem és ezáltal nem indul. Köszönöm a hozzászólásod.
Ez a pöcök nem működik!
Nézd meg a bekötő csöveit, nincs-e szűkület benne, vízkő, és nem-e szorul a ród ( zsírt neki)
Tegnap este sikerült szó szerint "életet lehelni" a kazánba
De kezdem az elejéről... A tipus: SD Renova Star F24E BT. A panelen kicseréltem a 47µF-os elkót, mert "mérhetetlenül" kapacitás szegény volt. Ezzel párhuzamosan kicseréltem a COMPUTERM termosztátban az elemeket, mert le voltak merülve, nem volt kijelzés rajta... Összeraktam, kezdett elindulni, de a láng begyújtásáig nem jutott el, a piros LED villogni kezdett (hibajelző)... Apropó, hogyan lehet ezen kiolvasni a korábbi hozzászólásokban említett F1....Fn hibákat, amikor nem ír ki se számot, se betűt? Próbálkoztam a Hibaelemzés résszel a gépkönyvből: LED villog> Levegő be- illetve kiáramlási probléma. Szintén a korábbi hozzászólások alapján kivettem a nyomáskapcsolót és a szilikon csövön keresztül csináltam benne vákuumot (megszívtam ) és mértem közben... hááát nem nagyon akart sípolni a műszer rajta. Ekkor a szabadon lévő nyílásába portalanító spray segítségével túlnyomást hoztam létre, ekkor megszólalt. Ezek után már a másik oldali könnyed szívásra is jól működött. Összeszereltem és próba. Happy mindenki, folyik a melegvíz, elindult a fűtés... Ezek után már csak az a kérdés, hogy a gázszerelő ezeket az alapvető pontokat miért nem nézte meg (termosztát, nyomáskapcsoló), mielőtt kiejtette a száján a "Panelcsere 60000Ft+munkadíj" mondatot??? ...pedig a városban elismert szerelő Valószínű cserés lesz ez az alkatrész is, de legalább addig van fűtés és melegvíz... Óriási köszönet a lista minden hozzászólójának a segítségért!!! ... azért a két-három kérdésemre jó lenne választ kapni (panel bekötés, F hibalista, hibakód értelmezése ezen a kazánon)
Bekötő cső ki lett savazva a rudat is ki cserélte a szerelő és ráadásul be is kente szilikon zsírral és mégis elmegy valahol a nyomás.
Szia szabolcs79!
Ezek szerint nincs víz áramlás.
Üdv.
Ügyes vagy.A legtöbb szerelő ha valamit nem tud megcsinálni akkor csak annyit mond panel csere vagy hogy ez a legsz..abb készülék,lusta beismerni hogy bocsi de ezt most nem tudom.Hibakódot a renova star nem fog megjeleníteni.Minden hibára csak pirosan villog.Vagy tapasztalat vagy hibakód kiolvasó, esetleg még egy thema classic kijelzőpanel.Thema classic hibakódokat megtalálod a saunier duval oldalán (ugyanaz a panel).Panel bekötést majd átküldöm neked privátba ha lesz rá időm (igaz rajz nincs róla,de majd megpróbálom értelem szerűen leírni).
Szia! Ezen a képen a 12-es teréből kell kiáramolni a nyomásnak ahhoz, hogy a rudazat ki tudjon emelkedni. A bekötő csöve az általad felrakott képen hátul, homályosan látszik, a membrán feletti részhez csatlakozik. Ez a csőszakasz a "bypass" csőbe csatlakozik és csak egyben lehet kiszedni a helyéről a vastag csővel együtt. Ha ez a vékony szakasz is ki lett tisztítva akkor nehéz lesz magyarázatot találni a helytelen működésre, hogy miért nem akar működni a membrán csak kényszer hatására:
Idézet: Ezt az állításodat nem értem, mert nem írsz hozzá konkrét "pöcköt": „ha az elmenő csapot elzárjuk akkor ki emel” Idézet: ugyanis a nagy membránnál lévő mikrokapcsolón kék-fekete színű vezetékek (három szál) vannak és azt hivatott figyelni, hogy vízvételezés, vagy fűtés van folyamatban. Amiről képet raktál fel, az pedig a fűtési kör nyomásőre volna (piros vezetékekkel). Ha nem tudja leellenőrizni a vízáramlást, akkor nem fog beindulni. Szét kell szedni az egész hidroblokkot és ki kell takarítani a bypass szelepet is mert nem biztos, hogy működik. „Érdekes mert ha meleg vizet akarok engedni az a pöcök ki emel de a másik nem és ezáltal nem indul.” A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2013
De van csak valamiért kevés mert az a pöcök nem jön fel teljesen. Most hogy az elmenő (fűtés) félig elvan zárva működik, csak attól félek hogy ez nem tesz jót a szívagyúnak, amúgy hozzá kell tennem ez nem zárt rendszer.
Igen az a kép a fűtésé de ha az nem emel ki a vízé hiába emel ki nem indul mert jól mondod a vízén három vezeték van és annak a rúdja ki emel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |