Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia! A motorhőfok érzékelőt kellene megnézni aminek az értékei 275-től 375ohm-ig terjed, 80fokon az ECM 53. lábán a (a vezeték csatlakozó felőli oldalon) 0.4V-t kellene tudni mérni, 15fokon pedig 2.1V-t. (... no ennyit a Simos vezérlőkről)
Nagyon gáz, de én nem találok harmadik csavart. Sőt, oktavia emblémát sem. Csak a kormány közepén van embléma és az elakadás jelző háromszögkapcsolója alatt Skoda felirat.
Az órákat fedő plexi lemezből kiáll az óra állitó és a napi kilométer számláló nullázójának fekete gombja, kb. ezek felett a keretben volt a két csavar, amit kivettem, de közöttük lent a keretben nincsen csavar. Legalábbis én nem látom.
Köszönöm a választ.
Milyen diagnosztikai eszköz kell ehhez? VGA COM, vagy mi? Mi az az SW üzemanyag integrálás? Mit jelent az, hogy ugy müködik mint az UAZ? Kösz.
VAS-PC, VCDS, VW-TOOL, VAG-COM ezek, mind jók a diagnosztikához ennél az évjáratnál.
SW integrálás azt jelenti, hogy amikor a műszerfal megkapja az üzemanyag jeladótól az ellenállás értéket, akkor megnézi, hogy mozog-e a kocsi (jön-e impulzus a sebességjeladótól). Ha nem jön, akkor az aktuális üzemanyag szintet mutatja a gyújtás ráadása után. Ez azért jó, mert ha megállunk tankolni, akkor egyből tele lesz a tank. Ha az autó mozog, és egy szerpentinen autózunk, akkor viszont a tankjeladóból hol magas üzemanyag érték, hol alacsony jön (attól függően, hogy az üzemanyag merre sodródik a tankban). Ilyenkor lép a képbe a SoftWares integráció. Az üzemanyag szintjelző nem fog mozogni, mert a műszerfal integrálja szofveresen az értéket. A katonai UAZ úgy működött, ha jobbra kanyarodott az ember, akkor telit mutatott, ha balra, akkor üreset (ha éppen működött).
Jó reggelt mindenkinek!
Uj vagyok itt olvasgatam a forumot de nem találltam olyan le irást ami a gondomat megoldaná, ezért le irnám hátha valaki tud segiteni. Skoda Octavia 2001 1,6 AVU motor tipus+ GPL üzemod. Régeb volt egy olyan gondom, hogy hideg motoral tudtam szabályozni üresbe a fordulatot de meleg motornál ráléptem a gázra de ép csak egy picire, hogy mozduljon meg a fordulat mutató és a fordulatom 4000 ig ment fel nem lehetett megtartani 2000-3000 nél egyáltalán, mondom ettől menni lehet és ugy jártam jelzem motor diagnosztika nem adott semmi hibakodot, Több szakihoz is elvoltam sajnos nálunk erdelyben mindneki szaki de senki nem tud semmit(. Az iden télen egyik ismerősöm uj tesztelőjével ki derült, hogy a pilango szelepel gondok vannak ki is cserélem ez mellet cseréltem lamda szondat, gyertyákot, oxigen szürőt, vákum slagokat amire tipelni tudtunk, a pillango szelepet be tanitadtuk de nem javult az állapot mentem tovább. Most 1-2 hete nem tudom mi történt de ha be inditom az autot alapjarat jo meleg motornal 1500-2000 között ingadozik és ez neki az alapjárata menni megy az uto huz jol mind a 2 üzemodba fogalmam sincs mi lehet a gond remelem valaki tud tanácsot adni köszönöm előre is és elnézést kérek a helyes irasi hibák miatt. Üdv Lori
Sziasztok!
Új tag vagyok, de már előzetesen olvasgattam a fórumot. Olyan problémával szembesültünk a minap: Felénk esőzések[/b][/b] voltak a feleségem (1.6 benzin 2000évj AEE motorkód) a gyerekekért ment leállt az autóval de már elindulni nem tudott vele. Az önindító hajtott, műszerfalon minden rendben volt. Hazavontattuk most a garázsban áll, nyitott motorháztetővel. Reggelre még semmi nem történt. Előzetesen megjegyezném, hogy egy nyári zivatarba keveredtünk nyáron a Balcsinál, mikor út közben megállt az autó, indítózás de semmi. Akkor is elvontattuk a szálláshelyre, felnyitottam a motorháztetőt, reggel első próbára indult az autó. Elvittem ott egy szerelőhöz (már ekkor minden rendben volt) hogy kiderítsük mi lehetett a baj. Annyit mondott biztos a beázás tehetett róla. Nyár óta semmi gond nem volt vele egészen idáig, persze nagyobb esőben azóta nem mentünk vele. Kérdésem az lenne van-e esetleg valakinek ötlete, hogyan tudnám meg mi rosszalkodik benne, hogyan tudnám a hibát kiszűrni, és kiküszöbölni. Üdv: Attila
Szia! Először is a doblemezed alul meg van-e, mert nem is szokták észre venni a hiányát. A másik pedig ennek a típusnak a gyújtás elosztóban lévő modulja a gyenge pontja. Első körben talán a csatlakozók befújása wd40-el. Ha ez nem oldaná meg a problémát akkor sajnos az egységet kell majd kicserélni. Előzőleg ITT "bányásztam" róla dolgokat, mert nem az én érdemem ez a hibafeltárás. A hibatároló kiolvasását azért nem ártana megejteni, mert a hiba tartósan okozott üzemzavart és így biztosan nyoma maradt a tárolóban és pontosabb lesz a hiba behatárolása.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2013
Sziasztok!
Elkezdődött nálam is a klaaszikus zárprobléma (Octavia I.). Tudja itt valaki a cserélendő mikrokapcsoló pontos típusszámát, ami szerint majd be is tudom szerezni? A hozzászólásokat nézegetvén egyelóre nem jutottam dűlőre. (Egy jó felbontású kép is segítene....) Köszönöm előre is a válaszokat.
Szia! Akkor ITT vannak a képek és nézz szét köztük, biztosan találsz jó képeket. A mikrokapcsolót 7-7 500Ft-t adják. Aki ügyes az párszáz forintból megoldja ezt a gondot. A fő akadály az ajtó szétszedése amíg eljutsz a zárig, mert hát 10percet ír a mikrokapcsolós leírás csak az ajtó 40percét nem adja hozzá.
...pont ezért kerestem típusszámot, vagy méreteket, mert szerintem is 100 Ft-os, szabványos alkatrészről lehet szó. Talán van is itthon, de amíg nem vagyok biztos a típusban/méretben, nem akarom szétszedni az ajtót. Kösz a segítséget, de nem lettem sokkal tájékozottabb.
Szia! Ennél a típusnál az alapjárat 750f/p terhelten. Ez azt jelenti, hogy az lapjárat beállításához a fényszórót és az ablakfűtést be kell kapcsolni és így kell alapra állítani a fordulatot. A gázpedálnak kell, hogy legyen holtjátéka, különben nincs mihez viszonyítania a pillangó szelepnek. A holtjátéknak 3-5mm-nek kell lennie. Nézd meg, hogy a gázpedál és a hozzá tartozó mechanikus részek (bowden), a pillangó szelepnél van-e holtjáték az ütköző pontnál.
Nem akarok kapcsoló típust ajánlani de egy megbízható típust kell választani és karosat, ugyanis azt nem fogja tudni elkoptatni az excenteres tárcsa ami a becsukáskor dörzsöl rajta egyet. Ennek a kapcsolónak a beépítését a rajta található két furat távolsága határozza meg. Az illesztő tagot kétféle módon lehet ráépíteni a kapcsolóra. Az egyik az lemezcsíkkal lehetséges a másik a ragasztópisztolyos olvadékkal való rögzítés. A klipsz az fontos lesz a rögzítésnél ami a régi kapcsolót tartotta a helyén.
Jó reggelt!
Köszönöm VIM utána nézek.
Köszi, de ha tudod, legalább a méretét áruld el, mert a fényképek alapján ez nem kideríthető.
Többféle méretben léteznek pl. itt: http://aruhaz.elektrokontha.hu/index.php?page=shop.browse&option=co...emid=1
Sziasztok!
VIM köszi a segítséget. Levettem az elosztófedelet, befújtam WD40-el kiszárítottam összeraktam, nehezen (gondolom a sok próbálkozás miatt) de elindult. Most valamiért olyan mintha komolyabb gázadásnál az egyik henger rosszalkodna. Mitől lehet ez?
Valójában vízmentes típus kellene bele, vagy ilyen, de megteszi egy ilyen kapcsoló is. Végül is nem ártana egy megbízható, strapabíró kapcsolót beépíteni por és vízmenteset (IP67). Ezért nem írtam típust, mert kinek mi tetszik alapon bármi belefér csak kapni lehessen a boltban. A méretei azok a rajzon láthatóak.
Szia!
Idézet: .... hát ezt nem kellett volna! Én nem azt mondtam, hogy az elosztót fújd be, hanem a csatlakozót az elosztónál! Nem egy a kettő. A wd40 nagyfeszültségű részeknél (az elosztóban) nem biztos, hogy jól vizsgázik, lehet, hogy áthúz. Kívülről be lehet vele fújni és utána áttörölni a felületet. Nem tudom, hogy most a rotorra is fújtál-e vagy mit kenhettél össze amit nem kellett volna, hogy a motor nem húz. „Levettem az elosztófedelet, befújtam WD40-el kiszárítottam összeraktam”
Sziasztok!
VIM a probléma megoldva! Újra szétszedtem, kitakarítottam, csatlakozó befújva, összeraktam, és már (lekopogom) kedd du. óta jól működik. Megrendeltem hozzá a doblemezt. Mégegyszer köszi a segítséget!!!
Szia VIM. Olvastam a központi záras cikkedet. Egy SEAT Cordobával(2006, BKY) küzdök ugyanezzel a hibával: jobb első ajtó nem zár be, ilyenkor a vezető oldali piros LED sem jelzi a zárt állapotot. Utastér világítás ajtónyitásra működik. Mielőtt szétszedem az ajtót, megnézném a vezetékeket. A motor vezetékei hozzáférhetőek kívülről?, esetleg a színeit megtudod mondani? (nemtudom van-e eltérés a skodánál használt jelölésektől) Köszi, Zoli
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék a Skoda octavia kulcsomba kicsereltem az elemet, de sajnos csak akkor nyitja ki a központit ha egész közel az abalkhoz érintem hozzá a kulcsot ez mitől lehetseges? Már 3 szor is cseréltem elemet gondolván, hogy gyenge de nem ez a gond. És a másik kulcsomon is égnek a ledek de az egyáltalán nem müködteti a központi zárat. Probáltam a tanitásal is amiket itt ott a neten olvastam de semmi sem történik. Az auto 1.6 AVU motor van benne és nem bicskás kulcs van hozza hanem a normál. Ha van valmi ötlet kérlek osszátok meg, köszi előre is.
Kedves Fórumozók!
Ősz óta olvasom a hozzászólásokat, sokat tanultam belőlük, így máris köszönöm az eddigi segítséget. Az alábbi problémámra eddig nem láttam példát, megoldást, ezért kérem tanácsotokat. SKODA Octavia 2001 AEE 1,6 55kW kocsimban reggel, hidegben kinyitva egy relé rendszertelenül kattogni kezd, másodpercenkét ki-be kapcsol. Ekkor a belső világítás csak fel-fel villan, a központi zár nem viszi a hátsó ajtókat, az ablakemelők, tükörmozgatók nem működnek, a riasztó bizonytalan. Amúgy a motor, a fényszórók, a rádió, a szivargyújtó folyamatosan működik. Leállítva, kulcsot kivéve megszűnik a kattogás, de bekapcsolt világítás esetén a jobb ajtó ablakmozgató gombja csak fel-fel villan. Úgy negyed-fél óra használat során a kocsi bemelegszik, ritkul és végül megszűnik a kattogás, minden működni kezd. Délutánra lehül, ismét kattog kicsit, a reggeli hidegben ismét nagyon. A kattogás idegesítő, így télen, nagyobb hidegben inkább kivettem a 14-es biztosítékot, lemondva az ablakemelő, belső világítás és központi zár stb használatáról. A kattogás nyitott és csukott ajtóknál is jelentkezik. Szerintem nem a mikrokapcsoló lehet hibás, vagy nem csak az. A komfort rendszer áramellátása akadozhat hidegben? Műszerfal ellenállások? (Ősszel a vízhőfok kijelző sem működött, csak időnként, de ezt most nem tapasztalom, működik.) Szerintetek hol kéne a hibát keresni? Köszönöm a figyelmet: Dávid A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Meg kéne keresni először a relét, ami a kattogást produkálja. A leírt jelenség alapján ennek nem kéne nehéznek lennie.
Kivételt követően multiméterrel meg kéne nézni, hogy a vezérlést megkapja-e rendben. Ha nem, akkor kábel/érintkezési problémák lesznek valahol. Ha vezérlés rendben van, akkor lehet a relé foglalatánál érintkezési probléma, vagy lehet maga a relé hibás. Ha tippelnem kéne, a legutolsóra fogadnék nem túl nagy összegben.
Keresd meg a kozpontizar szamitogepet ez egy dobozka kell legyen a biztositek tabla kornyeken.Ez a modul felelos az osszes dologert amit felsoroltal.Namost sejtesemszerint ha szetszede talasz benne megrepedt forrasztasokat (valameik rele laba gondolom ami a tapellatast biztositja) ami hidegben nem csinal kontaktot.Probald ujraforrasztani.Remelem segitettem.
Hello itt a rajz az M48 a jobb oldali ajto a barnak testek sok sikert
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Köszönöm a rajzot. Ha ki kellene szednem a zárat is, az bonyolult? Ki lehet könnyen akasztani a külső és belső kilincs mechanikát belőle?
Hat azt nem tudom annyira nem vagyok benne de hallotam az eggyik haveremtol hg a kozponti zar kapcsoloja ami erzi a csukott ajtot az benne van a zarba es bizony nem konnyu megjavitani.
Szia! Amit kérdezel az relatív dolog, kinek mi a nehéz. Nem könnyű feladat és megfelelő szerszámozottságot igényel! Először én is egy ismerősöm torx kulcsát használtam, amíg nem vettem egy megfelelőt magamnak. Ha a mikrokapcsolót kell kicserélned, akkor "rongyá" kell szedned az ajtót és sok időt vesz igénybe, főleg akkor ha nem tudod mi következik a sorban a szerelésnél. Az ablaküveg oldása és rögzítése, majd visszafogatása a szorító kengyelekbe, elővigyázatosságot igényel, mert hát üvegből van és nem érdemes olyan hibát véteni ami végzetes az üvegre nézve. Persze papolok itt nehézségekről és nem tudom, hogy a 2005 utáni ajtóknál van-e valami könnyítés a szerelésben, mert az csak akkor derül ki ha leveszed az ajtó kárpitot és meglátod, hogy van-e szerelőablak kiképezve a zárcseréhez, vagy az egész ablakemelő panelt ki kell venni hozzá, mint nálam is. Ha elakadnál majd segítek ha tudok így neten, vagy skypon keresztül ha gépközelben leszek éppen.
Köszönöm az azonnali választ! Próbálgattam ma is, mielőtt elkezdem szétszedni.
Szerintem fontos megfigyelés, hogy kikapcsolt gyújtás + csukott ajtók mellett a helyzetjelzőt bekapcsolva nincs kattogás, de a jobb ajtó ablakmozgató gomb fénye csak szaggatottan kap áramot. (Ha ekkor ajtót nyitok, együtt villognak a belső világítással, a zümmögő morze jeleire ) Ebből én arra jutok, hogy a relé jó lehet, és inkább a vezérlő feszültség ingadozhat, ami a jobb ablak-gombot is ellátja. Lehetséges ez? Honnan kapnak ezek feszültséget, hol érdemes szétbontani a kocsit? |
Bejelentkezés
Hirdetés |