Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Köszi, igen az a gép az, csak én Bécsben vettem, mivel ott lényegesen olcsóbb volt, de ma már nem mennék ki érte, mert nagyjából kiegyenlítődtek az árak.
Sziasztok!
Hát én is bemutatnám legutóbbi munkámat,ami egy videoton hangfal felújítása vagyis inkább átalakítás volt.Új előlapot kapott, csavarozva ragasztva lett mindenhol,25cm-es mélysugárzó került bele amit én peremeztem újra.Dóm magas sugárzó található benne égős védelemmel,és egy 12cm-es közép sugárzó.Ha érdekel esetleg valakit: Több kép A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Valóban szépek lettek. Annó 10-12 éve én is felújítottam a DC3011-es hangfalaimat. A fekete fólia azóta sok helyen sérült. Itt az ideje egy újabb renoválásnak.
Csak mert kérdted egy két észrevételt én is leírnék akkor.
A beültetési oldalon , ha az esztétika is fontos , akkor ha szín kódos alkatrészeket használsz, ami egymással párhuzamos elrendezésű ,általában a tűrés sávja mindegyiknél egy irányba nézzen , ha pedig szám jelölésű , akkor ugyancsak párhuzamos elrendezésnél egyforma irányban könnyen leolvasható felfelé láthatóan legyen beültetve , és ne úgy , hogy az egyik jobbra a másik balra nézetben. Sok alkatrészt úgy ültettél be , hogy a forrasztási oldalról húztad ,ez meglátszik hiszen a furat , és az alkatrész közötti láb, vagy huzal domború.Használj , ha lehetőség van rá lábhajlítót , vagy ha jó érzéked van egyformára hajlítgatni fogóval is lehet. A forrasztási oldalról néhány szó. Sok forraszanyagot használsz úgy , hogy előónozott a nyák.Néhány helyen inkább ment a forraszanyag a vezetősáv mentén , mint a forrpontra.Ha az ic forrpontjait forrasztod mindig , csak egy oldalról forraszd , és utána ne forgatva a nyákot más más irányból .És forrasztani alulról indulva a pákát felfelé húzva futtatjuk végig az alkatrész lábat. Röviden ennyi . Üdv Eyess.
Nekem tetszik! : Pofás lett, de milyen marót használtál? Nagyon szélesnek tűnik az izoláció - ha egy menetben készült...
Igen ezeket a hibákat mind elkövetem. Legközelebb figyelek. Köszönöm.
Sziasztok
Magasra tete"tek a lecet nekem most az a szandekom hogy lerantsalak . Valaki megkert csinaljak neki egy regi lemezlejatszohoz (bakelit) erositot , ugy ahogy szoljon, es kormolhese ujra a fekete la"bos ala valokat . Kirantotam egy AN7135 IC-et , egy tonkrement kazetas/cd/radiobol es egy probapanelre gyorsan oszedoptam minimalis alkatreszekel. A tapja kicsi lett ugyan , igy nem lehet rendesen meghajtani, (irtozatosan torzitot a mely hangoknal) , gyorsan becineztem egy kis keramia kondit a potmeter felere, egy kicsit szurve a mely hangokat es kiemelve a kozep/magasakat(lathato a kepen). A lejatszo ugysem tudja a me"lyeket kiadni., de sohasem lehesen tudni nehogy rakose egyebre is . A remekmu lathato a kepen , nyugotan ocsa"roljatok , birom mind az isten a szidast
Igen egy menetben készült. Mivel 220V "szaladgál" ezért 1 mm átmérőjű maróval készítettem, eddigi tesztek szerint elegendőnek bizonyult az izoláció. Persze kisebb méretű nyákok esetére van 30 fokos gravírtűm is, de mivel itt a méret engedte is (kb. 70 mm x 100 mm) ezért is használtam azt.
RIAA korrektor nélkül aligha szól szépen. Ráadásul igénytelenül csúnya is. Persze ha neked jó nekem is.
Valamikor regen en is csinaltam nyakot gravirozoval, corelben (5-os) kelett megtervezni mivel csak azt ismerte fel a gep, de en besatiroztam a rajzon nagyobb feluleteket is , csak azt hagytam meg ami a nyakon vezeteknek hasznaltam , egyebet mindent lekapartatam.
Van valamelyik progi amelyik ezt már automatikusan tudja, de még nem volt rá időm vele foglalkozni, na meg nem tudom merre "tettem" el a programot.
Nekem nem jo, nem is tetszik, dobozolva lesz , nemlatszik, raadasul olyan emberkenek kel akinek 60 cm szeles es 1300cm magas szeneszekrenye van , amiben minden elkebzelhato kutyu ami hanghordozo lejatszashos/feldolgozashoz kell benne van, ami nincs azt a letezo kabeles vagy anelkuli csatlakozoval ra lehet csatlakoztatni. En sem ertem ezt minek kelett megepitenem talan csak kotodik ahoz az ocska lejatszohoz , ami nem is regisek , de nem is ujabb komoly cucc, az is egy kompakt zenecuc resze lehetet mivel csak lejatszodja de nem szur erosit semi.
Talán nem olyan nagy bűn, ha nem nagyfeszültség szaladgál rajta. A 80-as években az EMG-nek megfelelt...
Majd óvatosan a fóliával,én most csináltam először nem mondom hogy csúnya lett de fényben azért látni egy két kis hibát,nagyon látszik tőle minden kis apró hiba vagy egy picit nagyobb porszem is
A sarkos vonalvezetés önmagában nem bűn. A problémák a maratásnál jöhetnek elő. Ha derékszögben (ne adj' Isten hegyesszögben) van megtörve a vezetősáv (vagy hegyesszögben találkoznak, mert egy-egy butább Autorouter program simán "tervez" ilyet) ott a maratószer nem áramlik megfelelően. Egyszerű szemléltetése ha vaskloridból (gyorsmaratóból) kiemelsz egy ilyen áramkört, a sarkokban látható, hogy pang a folyadék. Nem mar megfelelően, esetleg alámar. Ez vékony vezetősávokkal tervezett áramköröknél egyértelműen problémákat okoz. Ezért valóban célszerű kerülni és hozzászokni a tompaszögekhez. Látszik, hogy ez nem egy finom rajzolatú panel, itt még önmagában elfogadható lenne a derékszög, itt nem okoz gondot az alámarás. De a 4-5 helyen megtört vonal teljesen logikátlan, nem indokolta semmi, a tervező lehet, hogy nem volt a helyzet magaslatán. (Sanykaraj írta, hogy ez egy kész panel volt, csak a beültetés volt a forrasztási gyakorlat célja)
a meanderek készítése más tészta. Gyors digitális áramköröknél bizonyos esetekben számít, hogy azonos hosszúságú útvonalakat tegyen meg a NYÁK-on a jel. Itt szükséges lehet egy-egy vezetősávot ilyen módon "meghosszabbítani". Pl. az Eagle legújabb verziójában már van ezt segítő funkció. Szerk.: itt abba is hagyom a NYÁK tervezéses offolást A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Nem írta, hogy milyen az a "bakelit" lemezjátszó. Lehet, hogy kristály PU van benne, nem pedig mágneses. Ahhoz nem kell RIAA korrektor, csak "sima" erősítés.
Azt viszont írta, hogy irtózatosan torzított a mély hangoknál. Ezért gondoltam, hogy kéne.
Állj le, légy szíves! Senki nem kíváncsi erre.
Üdv!
Végre elkészült a tranzisztor teszterem. A panelt átterveztem smd atmega8 ra (rákerült az isp csati is) A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
Úgy látom ez még a régi verzió , de egyébként dizájnos lett.
Szia! Az áramkörhöz gratula. Az Üres PC tápház kínálja magát ilyen és hasonló alkotásokra. A plexi és műanyag fúrásnak megvan a maga technikája, ha nem haragszol megosztom Veled tanácsaimat, amiket még tanulókoromban oktatómtól kaptam. A "gyárilag köszörült" fúrókat ilyen anyagokhoz meg kell köszörülni, amihez kell egy finomszemcsés "puha hordozójú" kővel felszerelt asztali szerszámélező (köszörű) gép. A plexi előlaphoz a HSS fúrót érdemes 90 fok élszögre megválasztani, mert akkor süllyesztett fejű csavarhoz is lehet vele furatot készíteni. Az élszöget nem szabad meredeken hátraköszörülni, mert akkor nagyot fog a fúró harapni és a műanyagot felrántja oválisan belemar, vagy eltöri. Tehát majdnem nyomnia kell a fúrónak, csak azt sem túlzottan, mert akkor az anyag megolvad. Próba darabon addig kell a hátszöget próbálgatni, amíg nem kezd el szépen forgácsolni. Ha már a tömör anyag fúrásakor jól működik, akkor a vágóéleket minimális mértékben, óvatosan "hátra", vagy "vissza" kell köszörülni. Ezt úgy lehet elérni, hogy a vágóéleket a kő oldalához óvatosan neki kell nyomni, hogy megjelenjen rajta egy merőleges vágóél is. Ezzel el lehet érni, hogy az anyag átfúrásakor nem fog szakítani, repeszteni. A plexi esetében fontos kenő-hűtőanyagról és a megfelelő, nem túl magas fordulatról, szakaszos fúrásról is gondoskodni, hogy az anyag ne lágyuljon meg, vissza tudjon hűlni. Ugyan ezzel a módszerrel fúrható pl. sárgaréz is, de ott nem kell kenni, hűteni. Másik bevált módszer, ha csak egy két furatot akarunk acélba, aluba fúrni, süllyeszteni és nem szeretnénk a "harapós" fúrót átköszörülgetni, de körkörös szép furatot akarunk elérni, akkor egy kis kb. 2x2 cm.-es pamutrongydarabkát kell a fúró alá -akár többet is- helyezni és az keresztül fúrni, mert azzal a meredek hátszöget ki lehet egyenlíteni! Ezt minden egyes lyuknál el kell játszani, mert a rongyot a vágóél tönkreteszi! Közben persze nem árt kenést is adni . A további dobozolásokhoz sok sikert kívánok, biztosan fog a plexi fúrás is menni.
Üdv. öregbeat. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
Szia,
Kösz a tanácsokat, a legközelebbi dobozomnál jól fognak jönni! Üdv: t A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013
Megvettem és felszereltem az alkatrész-tárolót, de még nem laktam be teljesen. Sajnos a pántokat arrébb kellette tennem és ezért nem szerettem volna új ajtót szabatni, ezért inkább fogtam és megfordítottam, majd új lukakat martam bele. Az egyik régit a tároló pont eltakarja, a másik meg nagyon alul van és ott nem annyira látszik. No meg amúgy sem egy nappaliba való bútor ez hanem egy guruló munkaállomás.
Van ilyen fenyőkorongom, amivel faanyagokat javítanak. Ha valahol hibás a felület, belefúrnak zsanérfúróval, beleragasztanak egy korongot a lyukba, és kész. Nálad festeni is kell, mer a szekrény sötétebb, de szívesen adok egyet, ha el akarod tüntetni a lyukat. Keress meg privátban, ha érdekel.
Szia.
Jól néz ki, ez az alkatrész-tároló ilyen lapos, vagy én nem látom jól?
Nagyon Jó ötlet, Gratulálok!
Kis lakásban, helytakarékosan, nem kell lemondani a hobbiról.
Szia!
Nem lapos, 155mm mély: Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |