Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Semmi több, sikeresen megcsináltad!
De ahogy a lehetőségek adottak rögzítsd megfelelően a bordához is.
És igaz! Frankón működik! Nagyon szépen köszönöm!!
És addig ameddig nem jön meg a csillámlap addig akkor tegyem közé azt a bepasztázott plasztik lapot?
Hát igen, ha nincs más, addg bedobhatod azt is közé, de idő/hangerő arányosan figyelve -mivel azt a kijelzőlfóliát nem erre találták ki- hogy mennyire sikerül átadni a hőt a bordának. De mindig bekapcsolás előtt ellenőrizd, sípoltasd le multival, hogy az IC fém hátulja- borda-doboz milyen viszonyba vannak egymással.
Nagyon szívesen!
Vagy megcsinálom a doboz és borda elszigetelését
Még olyan kérdésem lenne, ha nem untatlak nagyon, hogy tulajdonképpen amit az imint mértem ki multival hogy 0,08 az nekem miért is jó, és hogy mit is csináltam ezzel? Meg a másik nem teljesen ide kapcsolódó kérdés (remélem moderátor nem haragszik meg nagyon érte) Volna nekem két darab 8Ohm-os hangfalam. 12"-osask. Hogy tudnám megtudni a teljesítményüket? (Hogy hány wattos)
Igen, ez teljes mértékben ugyanaz. Sokan lemásolták ezt a típust: Behringer EP széria, Macki Tapco Juice széria és még sokan mások. A QSC az eredeti.
Az a kimeneten üresjáratban mérhető DC feszültség, ami minél alacsonyabb, annál jobb. Egy igen nagy érzékenységű hangszóró jó hangosan meg tudja szólaltatni még azt a pici maszat zajt is, ami adóthat tervezési, dobozolási, zavarszűrési, kábelezési és egyéb kivitelezési de főleg maga az IC konstruciójából adódó okokból. De az ahol ez sem megengedett az főleg a High-end, audiofil vagy stúdiótechnika, viszont ott is jelen van valamennyire, de irtó kevés. A félvezetők így vagy úgy valamilyen veszteséggel dolgoznak és ezt már ettől jobban, kis helyen, olcsón, ekkora teljesítményél jobban alig ha lehet össze hozni. A 0.08Vdc a kimeneten teljesen ideális.
A hangszóró terhelhetőségét soha nem lehet tudni megfelelően otthoni körülmények közt megállapítani. Ehhez maga a gyártó "adja a garanciát" hogy annyi, amennyi. Hiszünk-e neki vagy sem. Ők megfelelő felszerelésekkel, stúdióban egy ún: süketszobában, speckó mikrofonokkal, légmozgásérzékelőkkel, hőmérsékeltérzékelőkkel stb bla bla bla adják rá szépen a szinusz 1kHz kakaót. Amíg el nem száll, vagy amíg különösen hosszabb távon nem jelentkezik a hangszórón hallható-látható hiba. (ez jóval kevesebb) Amit a hangszóró még rövid ideig képes elviselni különösebb károsodás nélkül az lesz a Csúcsterhelhetősége. A névleges terhelhetősége meg az amit még bizonyos torzítási határokon belül képes hosszú ideig elviselni/megszólaltatni. De ez nagyon hosszú, főleg nem ide tartozó téma. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2013
Fú köszönöm, te aztán benne vagy a szakmában
És akkor vissza az eredeti témához, ami az én erősítőmben van 3 db NYÁK akkor az első ami a 230v-bolt csinál +-40V-ot a második ami az előerősítő és az utolsó a végerősítő? Egy hasonló elven működő sztereó erősítőt megcsinálni körül belül mennyibe fájna?
Igen, szóval az első a tápegység, ami lehet kapcsolóüzemű, vagy hagyományos trafós, +/-40Volt mellett még alacsonyabb (pl 12-14Vdc) segédfeszültségeket is generál, az előerősítő és egyéb kiegészítők meghajtásához, a harmadik meg akkor legyen a végerősítő. Hamár vég. Ha van minden az építéshez, élesztéshez szükséges eszköz, akkor nagyon olcsón fillérekből össze lehet dobni egyet. Körülbelül 4-6 ezer, cakli-pakli mindennel. Doboz nélkül.
Hát az lenne a végcél igazából hogy valamilyen szinten értsek hozzá
Össze tudjak rakni egyszerűbb áramköröket és tudjam is hogy mit csinálok. Keresztváltót nagyon nehéz lenne megcsinálni?
Értem, az az igazság, baromi könnyű, millió egy féle verizója van fent hány utas/meredek/impedancia/vágás/terhelhetőség stb. De én maga a drót (vagy inkább nevezzük: huzal) beszerzésén gondolkoznék, hogy megéri-e. Jó persze, van akinek igen, de én inkább maradnék a készen vásároltnál. Ezt nevezzük passzív frekiváltónak. Az aktív frekiváltó már bonyolultabb konstrukció, külön tápforrást igényel. Ezért főleg autós, vagy szobai mélyhangsugárzók hajtásához szokták beépíteni, de csak azért mert közvetlen közelébe van táp, de megfigyelhető ugyan ez a pl a kültéri, aktív mélyhangsugárzóknál is.
Akkor ezzel is okosabb lettem
Még akkor csak annyi kérdésem lenne hogy kezdésként milyen kapcsolást tudnál még ajánlani, aminek pici haszna is van. (kezdőknek rovatban lévő ledes kapcsolást már csináltam)
Hát meglátom mivel kapcsolatosan, attól függ? Aztán menyjünk át egy megfelelő topichoz
Zenész volnék, és régi álmom egy gitár torzító vagy valamiféle effekt elkészítése.
Itt biztosan kapsz a kérdésedre választ. Sajnos én ebbe a témakörbe nulla vagyok.
Idézet: teljesítménye W ??? „A szkóphoz kelleni fog egy 100Mohmos ellenállás”
Szép délutánt Mindenkinek. Szeretném megkérdezni, meg ötletet is várok, remélem kapok is. Reloop Mesterrel építettünk egy továbbfejlesztett, vagy lehet, hogy jobb szó rá, tovább tuningolt ST151-et. MJL21193-4 el, +-83V -al. A hűtőborda 300mm széles. 3-3 db tranyó van rajta. Fényképet teszek róla fel. Az én bajom már csak annyi, hogy szegény MJL-ek teteje teljes kivezérlés közelében nagyon süt. Reloop ugyan megnyugtatott, hogy nincs szükség idegeskedésre. Valaki használ ilyen tranyót? Esetleg hasonló jelenség? Próbáltam csillámmal, szilikonlappal, + pasztával. Itt most már csak arra merek megint gondolni, hogy a tranyók közelsége okozza, hogy nem tud elvándorolni onnan gyorsan a keletkezett hő.
Nem sok az a 2x83Vdc? Szerintem már túlzás. Hány ohm -mal hajtod?
Egy-két wattos is jó. Bár én kompletten mérőfejjel együtt gondoltam.
Az nem sok ezeknek a tranyóknak. 4 ohm és két párhuzamosan kötött 350W Reflex láda van rajta. A Caston céggel beszéltem valamelyik nap, hogy milyen tranyókkal gyártják most a 800B típust, mondták, hogy MJ15003-4 párossal, +- 80V táppal. Ha megnézed az adattábláját akkor Őket is meglehetne kérdezni, hogy nem sok e a +-80 V.
Az ellenállásnak, mint minden passzív alkatelemnek, terhelhetősége van, nem teljesítménye.
Sziasztok!
Van egy Pioneer EA7386 S Sztereó erősítőm, és mivel eléggé torzított, ezért szétkaptam, és találtam két elszenesedett ellenállást (Ld.: képek)... Segítségeteket szeretném kérni, hogy ezeket mire cseréljem ki, hogy normálisan működjön? Válaszokat előre is köszönöm!
Ez Videoton gyártmány, annak ellenére hogy ráragasztottak egy PIO emblémát.
4,7ohm 1W az érték. A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2013
Ez videoton!
Bocsánat, ezt nem tudtam...
És esetleg azon a két ellenálláson kívül lehet egyéb baja? Mert csak időnként torzít...
A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2013
Ezeknek a tranyóknak valóban nem sok a +/-83V-os táp 16ohmos terhelésre, de 8ohmosra is már necces, 4ohmon meg az a csoda hogy még nem égtek szénné. Számolj utána hogy mekkora disszipáció van rajtuk, az lenne a csoda ha nem fűtenének. Annak a ventilátornak meg így nem sok értelme van, a borda végéhez kell rakni, hogy hosszában tudja azt átfújni, és a meleg levegőt hűvösebbre cserélni.
Szia! Ha megnézed a képet, ott látni de elég rosszúl, hogy a venti mellett egy egy nyák darab neki van döntve, így a levegő teljes hosszban hűti a bordát jobbra és balra. Amúgy köszönöm az infókat. A tranyókról kapot infókat én nem tudtam rendesen értelmezni, hogy mennyi ohm-on mennyire lehet terhelni. Van mit még tanulnom, kis butusnak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |