Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Az hogy katonai semmit nem jelent. Több alkalommal találkoztam pl. olyannal, hogy a lakkozott nyák alatt a művonal, vagy az ellenállás lába a forrasztásnál egyszerűen elporladt. Persze szemre ebből nem látszott semmi. Az a lakkozás csak arra jó, hogy megnehezítse a hibakeresést és a javítást. Az SZ-1 (C1) sorozatú szkópokkal is voltak gondok bőven, gyakori volt a kontakthiba is. Orosz katonai cuccokat bütyköltem közel tíz évig, tehát van benne némi tapasztalatom.
Értem. A javítása valóban macerás. Én is sokat bajlódtam az enyémmel, de kontakt hibát és repedt forrasztást egyszerűen nem tudok elképzelni ebben a gépben. Felismerem a hitványul összedobott, akár orosz akár kínai termékeket, de szerintem ez nem az a kategória. A katonai, azért jelent valamit, a köznépnek nem olyat árulnak. A kondik is ezt bizonyítják, az enyém 78-as gyártmány, átkondiztam, és közben mértem a kondikat, ESR-re, és kapacitásra is, semmi bajuk nem volt. Lehet így utólag többet ártottam, mert ki tudja a mai kondik mennyit mennek el, és azok amik benne voltak, még mennyit mennének el. Elhiszem amit mondasz, csak nem gondolnám róla. Annyira masszív, erős építmény, hogy nem tudok elképzelni ilyet, hogy szétjön egy forrasztás. Inkább olyan érzésem van, hogy ledobnám a harmadikról, és ugyanúgy mérnék vele, nem úgy egy philips PM szkóppal, amihez hozzáérek, és szétmállik a kezembe a háza...Ettől függetlenül, nem mondom, hogy kizárt a kontakt vagy forrasztási hiba, csak nehezen tudom elképzelni.
Üdv!Van az egyik ismerősömnek egy h313 szkópja(Bővebben: Link).Az a baja , hogy ,amikor bekapcsoljuk akkor a csík helyett , vagy pont helyett aminek kéne lennie , összevisszaságot mutat , mintha bezavarná valami.Azt tudom , hogy még régen kellet egyenirányító diódákat cserélni , mert kisültek valamiért.
Sziasztok. Van egy Philips PM3234-es gépem, kissé hiányos volt, de 2 ic kivételével, amik elvileg a tároló részhez kellenek pótolta mindent, de valahogy nem akar semmit sem produkálni. A rajz szerint a táp kimeneti feszültségei rendben vannak, nagyfesz is rendben ellenöriztem, a fűtés fesz is megvan, de nem látom fűteni a ks csövet. Rámértem a fűtés lábakra , 180 ohmot mérek, külsö tápra téve nem mutat áramfelvételt. Lehet , hogy megmakkant volna a csö?
Fa*a, széjelebb szedtem, ketté van törve a ks csö...
Akkó abbúl kigyütt a vákkum...
Blasz fórumtárs foglalkozott ilyen géppel...
Sajnos csak hasonlóval,ahhoz lenne tartalék csövem,ez más tipus.
Értem.Nem akartam a "műhelyedben túrkálni "
Hát ez most ilyen. Gábor barátommal (blasz) már rajta vagyunk, hátha sikerül lőni egyet.
Semmi probléma ha tudnék segitenék,de hátha fekszik egy feleslegbe egy fórumtársunknál
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Kaptam a képeken látható szkópot, de sehogy sem sikerül beazonosítanom ki csinálta.Nem működik és jó lenne egy kapcsolási rajz hozzá. Maga a szkóp olyan mintha valami profi utánzat vagy "maszek" lenne, de nem kezdő csinálta az biztos. Az is lehet, hogy még nincs teljesen kész, néhány vezeték a levegőben lóg. Előre is köszi a segítséget!
Szia ilyeneket a Mechanikai Labor bontásánál láttam,ha ez is az akkor a rajz teljesen reménytelen,ezek belső használatra,vagy maszekba készültek.
Ez egy házi épitésü szkóp. Lehet, hogy RT ujságokban vagu évkönyvben találsz róla valamit. Régen is kellett valami doksi ami alapján épitettek. Hátha szerencséd lesz.
Sziasztok! Van egy hameg hm205-öm, korábban írtam már, hogy keresek hozzá csövet. Amikor vettem azt mondta az illető, hogy leejtették és elmozdult benne az egyik eltérítő. Az összes elektrolit kondit kicseréltem benne ami 10uf fölötti értékű volt. Bekapcsoláskor megjelenik egy halvány vízszintes vonal, ami elkezd menni felülről lefelé és eltűnik, aztán semmi. Kikapcsolás bekapcsolás és utána sem történik semmi, ha pár óra múlva próbálom akkor megint megjelenik a vonal, vagy épp csak egy kis fényfolt. Fényerősséget hiába állítom nem nagyon lesz látható a vonal csak a műhely félhomályában, akkor is csak maximumon. Ez biztos, hogy a cső hibája vagy másfelé keressem a hibát? Kezdek kételkedni, hogy nem is csövet kell bele szereznem.
Lehetséges, hogy már öreg a cső. Nekem a kis orosz szkópom is ezt csináltam, bekapcsoláskor még csak csak látható volt, de ahogy melegedett egyre jobban halványult. Nem túl bonyolult szerkezet volt, így az összes kondit kicseréltem, de nem javult, betudtam a cső öregedésének.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2013
Köszönöm blasz és Doncso a gyors válaszotokat.
Aki csinálta mindenképp valami elektronikai cégnél dolgozott vagy szó szerint a cégnél csinálta, kb. harminc évvel ezelőtt még volt idő ilyenekkel foglalkozni. Szépen ki van dolgozva rajta minden apró részlet. Azért megpróbálom rajz nélkül is beüzemelni, egy napot még rászánok. A RT. újságokat már régebben átnéztem, megvan majdnem mind az elmúlt 30-35 évből, majd nekiugrok még egyszer , ki tudja...
Nem emlékszem olyanra, hogy a régi RT anyagokban ilyen csatlakozósávos megoldásokat publikáltak volna. Az RT (folyóirat - ÉK.) szkóp építős cikkei leginkább Rózsa Sándor, Sipos Gyula, Hetényi László, Bucsás Péter nevekhez köthetők.
Érdemes ezeket az anyagokat tanulmányozni, ha amatőr építésű a szkóp, könnyen lehet, hogy több kapcsolási részletet is megtalálsz az említett személyek irományaiban. De ha teljesen egyező kapcsolási részleteket nem is találsz, akkor is lesz elég információd egy-egy fokozat önálló élesztéséhez. Feltéve, hogy ér Neked ennyit az egész - mindenesetre egy ilyen szkóp kiváló "tananyag".
Egyedi darab lehet, szépen van elkészítve, a csatlakozósávok valószínű a függőleges csatorna NYÁK lapját fogadják, nem látom a típusát pedig nagyon érdekelne mert én
is keresnék KONTAKTA DS2581 típust.
Épp ezeket bogarászom. Remélem találok közöttük hasonlót mert nem vagyok nagyon hozzáértő. Autóvillamosági mérésekhez használom a szkópot. Eddig orosz C1-94-et használtam, de kezd már nem teljesen jól működni. Ez megbízhatóbbnak és stabilabbnak néz ki, jó lenne ha feléledne.Ehhez még beszerezhető az alkatrészek nagy része ha javítani kell.
Ezek szerint a cső a hibás, nem elsősorban az öregedés miatt hanem a leejtés miatt ment tönkre, látszik a készüléken az esés nyoma, ezért tényleg a csőcsere lesz a megoldás. Sajnos sehol sem kapok hozzá elérhető áron csövet, azért ez még nem olyan régi berendezés az 1990-es gyártási évével.
Nem lenne rossz megmérni az anódfeszt, ha esetleg erre van lehetőséged, illetve ahogy látom, ez már egy elég komoly szkóp, valószínű van auto brightness fokozata, lehet, hogy ez rendetlenkedik, fényerő poti tekergetésre reagál egyébként? Ezekkel a szkópcső beszerzésekkel nekem is van bajom, van egy jó kis tárolós philipsem, aminek meg eltört nyakba a ks csöve, hát nem valószínű, hogy ebben az életben kapok hozzá csövet.. Azért én méricskélnék előbb, hogy a cső megkapja e a szerviz doksiban írt feszültségeket. Ha ezek megvannak, akkor már tényleg csak a csőre lehet gyanakodni.
A képeket átnézve, a feliratokból és az áramkörök "terjedelméből" ítélve:
DSCF5086_1.JPG: alul-középen a keresztben lévő panel a bemeneti kis szintű erősítőket tartalmazza, ezek tápfeszültsége legtöbb gyári és amatőr készülékben szimmetrikus, +- 8-15V körül szokott lenni, önállóan, a készülékből kivéve is éleszthető. Középen-fent, a "FÜGGŐL" feliratú panel tartalmazhatja, az Y végfokozatot és a trigger fokozatot, ez az előbbi kisfesz. táp mellett már kap egy 100-200V körüli tápfeszültséget is. DSCF5088_1.JPG: középen a "VIZSZINT" feliratú panel a fűrészgenerátor aktív elemeit és az X végfokot tartalmazhatja, illetve ugyanazokkal a tápfeszültségekkel, mint a "FÜGGŐL" panel. Valószínűleg ez tartalmazza a kivilágosító fokozatot is (Z-moduláció). A "NAGYFESZ" feliratú panel a testhez képest negatív katódfesz. stabilizálásáért, ill. a fókusz és fényerő beállításáért felelő elemeket tartalmazhatja és úgy látom oda megy az utángyorsító elektróda vezetéke is. A "24.TRANSZV." feliratú panel egy komplett kacs. üzemű tápot vezérel, gyakorlatilag az állíthatja elő a teljes szkóp belső tápfeszültségeit, ugyanis a hálózati trafó ehhez túl egyszerűnek tűnik (ha jól látom, csak egyetlen szekundere van).
Melyik is az anódfesz? Különben nem tudok multiméterrel 1,9kV-ot mérni, más műszerem meg nincs....
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2013
Ez nem a hátulján van, hanem a képcső elején, a tappancsos vezeték. Ez megy a nagyfesz trafóhoz. Sok 10MOhm-os ellenállásból lehet készíteni egy osztót, és megmérni, persze ha van kedved. Itt nagyjából 4-5kV futkorászik. Én úgy néztem meg, hogy lehúztam a nagyfesz vezetéket a trafóról, és 21kV/cm-es átütéssel számolva közel helyeztem egy testre kötött szöget, olyan 3-4mm-re, és átütött, ebből adódott, hogy van nagyfesz.
Ezen a csövön nincs tappancsos vezeték, ez nem olyan cső. 2kV-os működési feszültséget ír a szervíz doksiban. Ez lenne az:
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2013
Ha megnézed ezt nem tűnik föl valami? Vagy semmi jelentősége?
Ja látom. Tényleg nem tappancsos. Akkor viszont meg tudod mérni multival. Kell egy pár db 10Mohm-os ellenállás osztónak, és meg tudod mérni minden gond nélkül, illetve a többi feszt is ellenőrizném, ha ezek rendben vannak, akkor sanszos a csőhalál. Fényerő állításra reagál?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |