Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
100db lednél vagy egy nagy huzalpoti, vagy egy tranyós megoldás kellene, ezt ugye tudod?
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2013
Nem, mert még nem csináltam ilyet. Ki tudnád fejteni bővebben?
Tekintve, hogy a ledeknek mondjuk 2,2V a nyitófesz 20mA fogyasztás mellett 4,4W(100db ra) ami mondjuk nem olyan sok, de nem biztos, hogy egy sima poti ezt tolerálja (hestoron néztem potit, egy sima 4W diszcipál, magyarul 4,4 W már elég halálközeli lenne, ha működne egyáltalán.)
Én beraknék egy PWM szabályzást, azzal a ledből még a gyárinál többet is kihozhatsz. Bővebben: Link most így gyorsban ezt találtam , a fet helyére simán rakhatsz IRF740-et, és a motor helyére rakd a ledeket, simán köss 3-at sorba+ellenállás, és ilyen kupacokat párhuzamba., és oda is adj tápot, a 555 itt a földet adja-elveszi a ledtől. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2013
Köszönöm szépen! És a poti értékét is hagyjam meg? Még egy kérdés: ha beválik a dolog, és bővíteni szeretném, mondjuk 5-600 LED-re, akkor is megállná ez a helyét?
Ki kell számolni de 10A nemhiszem, hogy egyhamar túlléped, de ha már 1-2A akkor rakj hűtőbordát a FETre.
Üdv, szép éjszakát!
Okés, köszönöm szépen a segítséged, jó éjt.
Több éve létezik már ez a típus, de csak az újabbak lágyindítósak!
Kismegszakítót nem igazán szeretném cserélni, a lakásból van kivezetve a műhelybe a villany, és azon a körön van amin a fürdőszoba (hajszárító, mosógép stb)! Szóval maradnék a lágyindításnál, már ha megoldható?!
Mar egyszer megirtam neked. Akkor romlott el, amikor veletlenul "megmerted az elem aramat", tehat tulajdonkeppen a biztin (muszeren) keresztul rovidre zartad az elemet.
Ha rossz helyen marad a forgokapcsolo es pl. kivancsi vagy az elem feszultsegere, mar fustolt is el a bizti. Ezert irtam neked anno, hogy szerezz be egy marekkal, az elejen gyakran fogod fustolni oket...
Sziasztok!
Fotós célra biztosan megfelel a PWM-es fényerőszabályozás és úgy általában a fehér led? Nem okozhat például villódzást egy digitális gépnél? A ledek színtorzító hátása kiszűrhető?
Helló cross51!
Idézet: „ezek olyan biztosítékok amik ha átlépik a megadott hatért akkor lekapcsolnak mikor az áram a korlát alá csökken utána visszakapcsol.” No és azt hogy csinálja? Ha a nagy áram miatt megszakad, akkor az áram ugye megszűnik, hiszen a biztosíték feladata ez. Ha viszont megszűnik, akkor visszakapcsol, mert nem folyik áram? De akkor megint nagy lesz az áram, hiszen épp zárlat van, akkor megint kikapcsol? Annak alapján amit leírtál ez a helyzet...
Hali snowboarder!
Idézet: „Mind a két biztosíték fehér színű ezért nem látom benne a szálakat. Valaki kérem segítsen... miért fehér színűek a biztosítékok?” Mert homokkal van töltve, aminek ívoltó hatása van. Így a biztosítéknak nagyobb a zárlati szilárdsága is és hamarabb megszakítja az áramkört hogy nem keletkezik ív. Ez az ívkeletkezés akkor probléma, ha olyan nagyobb feszültségű forráson mérsz, aminek nagyon kicsi a belső ellenállása. Pl. ha véletlenül mA mérésben hagyott műszerrel rámérsz egy 400V-os elosztó gyűjtősínjére ezzel a biztosítékkal kisebb eséllyel robbantod fel az egészet magaddal együtt.
Helló oleg53!
Ha a használt legkisebb záridőnél szaporább a PWM vivő (amikor a záridő többszöröse a PWM periódus idejének), akkor nyilván nem okoz problémát. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2013
A fehéregyensúly beállításával helyretehetők a színek. Ehhez csinálj képet egy fehér papírról.
Szia. Igen megirtad, csak az még a régi multimeter volt. Az újjal pedig nem csináltam olyat, Az elem és Az ellenállás közé kötöttem. A forgókapcsoló pedig 20 mA-re volt állítva.
Ha fotóz, és nagyiparilag, akkor nem digitális gépet használ, vagy legalább is féldigitálist, az nekem is van, és kipróbáltuk PWM világítással, és semi baja nem volt. Ki kell próbálni, ha ez így nem működik, a ledeket úgy kell alapból beépíteni, hogy át lehessen ültetni egy más fajta vezérlésbe. Egy PWM vezérlés, meg pár száz forint, és mondom , nekünk működött.
Üdv!
Sziasztok! Angol könyvből tanulom az alapokat, és most tartok a kapcsolóknál. Sok kísérletet van ezért mindig leírják mit kell beszereznem. Van egy DPDT relay (double pole double throw) dolog ezt magyarul két pólusú két kapcsolós relének hívják? Vagy esetleg más a neve? Köszönöm.
Helló snowboarder!
Amikor az ide beírt kérdésed előtt megnézted google keresővel mi az, akkor nem kaptál egyértelmű eredményt? Úgy tűnik ez dupla morze (váltó) érintkezős relé.
Hello szirty. Amikor beírtam hogy dpdt relay sajnos nem kaptam találatot a dupla morze érintkezős relére
. Viszont én pont a pontos magyar kifejezésre voltam kíváncsi amit a google keresővel ellentétben te megmondtál és ezt köszönöm szépen.
Szia! El tudnád küldei a könyv címét amiből tanulod az elektronikát? Köszünöm : )
Az uj vasarlasa kapcsan irtam
Bővebben: Link Az allas tokmindegy, a kisaramu reszen mind ugyanazon megy at. a 10uA-tol egeszen a 200mA-ig.
Make: electronics. Nagyon tetszik nekem mert sok a gyakorlat benne. Pdf formátumban is megvan, ha adsz egy email címet elküldöm.
Helló bbalazs!
Ha ez teljesen igaz lenne, akkor minden árammérés határon azonos lenne a műszer belső ellenállása.
A belső ellenállás miért függ a biztitől? Attól, hogy a kisebb áramú részen egy biztosító van még ugyan úgy változnak a söntök.
Ezt megépítette már valaki? Mer nekem valóságba meg szimulátorba is csak folyamatosan világít.....
Helló mps!
A belső ellenállás nem a biztitől függ (illetve nem attól változik) hanem mint írtam a méréshatártól. Ha igaz lenne az, hogy a méréshatártól függetlenül az áram mindig ugyanott folyik át a műszeren belül, akkor nem változna a méréshatárváltáskor annak belső ellenállása, így bbalazs állítása nem igaz. Persze ő nyilván azt akarta közölni, hogy ugyanazon a biztin folyik át a mérőáram minden méréshatárban, de hát nem ezt írta (kivéve 10A)
Igen, arról volt szó, hogy mindig ugyanazon a biztin folyik át, ez az előző hozzászólásokból derül ki. Ezért nem igazán értettem. (Csak azért szóltam, nehogy egy kezdő félre értse, így is ahogy elnézem elég mumus dolog az áram mérése. Össze kéne egyszer rakni valami szájbarágós irományt a mérésekről, műszerekről.)
Idézet: „Össze kéne egyszer rakni valami szájbarágós irományt a mérésekről, műszerekről.”
De azt irtam. A valaszomban a biztositekokrol volt szo. Mert az elozmenyekben is.
Am nem lenyeges.
Beforrasztatáshoz kéne csinálni egy stencil lemezt.
Nyaktervezők tudnak ilyen réteget produkálni melyen rajta van az összes smd alkatrész lába. Ezt a réteget egy vékony 0,2 mm-es lemezre kéne felvinni. Ugyan úgy mint amikor a nyákot csinálod csak ott ne legyen festék ahol a az alkatrészek lába van. Kimaratás után a lemezt ráfekteted a nyákra és forrasztó pasztával bekenned a lemezt, elteríted rajta a pasztát, lemezt leveszed alkatrészt felhelyezd és pl infra lámpa alatt forrasztod.
Olyat lehet valahogy csinálni, hogy a LED adatlapján leírt színmelegség-tartományon belül állítom a LED-et? Vagy ez megoldhatatlan?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |