Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Én egy 4 tengelyes Tatrat gondoltam átalakítani RC autónak.
Hali!
Van-e valahol, valamerre olyan webes progi ahol on-line lehet Kresz kérdéseket keresni? Eddig nem találtam sehol se (csak vizsgaszimulációkat) Ugyanis lenne egy meg nem érthető kérdésem ami zavar (mert most tanulom épp, és nem tudom összefüggésbe hozni semmivel se, hogy miért "nem" a helyes válasz.) Üdv!
Talán tedd fel a kérdést, tán tudunk segíteni. Például én elég jónak tartom magam ebben.
![]()
Imé lenne
Úgy tudom, hogy féktávolságon belül -jelentése az az amit még végre tudok hajtani. De a féktávolságon kívül az az ami már meghaladja (tehát túl lépi azt) ![]()
A féktávolságon belül azt a távolságot jelenti, amit az autó az észleléstől a megállásig megtesz.
Ha valaki ezen belül van annak annyi. A féktávolságon kívül nyilván azt jelenti ami ezen a távolságon kívül van. Aki féktávon kívül lép az autó elé az megúszta.
Érdekes. Jó persze ezt meg jegyzem sőt kedden amikor legközelebb megyek suliba meg is fogom kérdezni felírom a kérdés számát. Amúgy tudtam, hogy a sárgán áthaladni nem lehet, de akkor megállni sem lehet ha már erre mód sincs! Ez az amit nem értek, hogy ilyenkor a KRESZ saját kérdésére érvel. Mindjárt megkeresem a másik "balról érkező villamos elsőbbsége van" típusú kérdést is, hát azon is azthittem falra mászok....
Majdnem megtévesztettél. Rosszul értelmezed a féktávolságon kívül és belül fogalmát. Tehát a féktávolságon kívül azt jelenti, hogy azon túl. Vagyis addig nem tudsz megállni. A belül pedig, hogy igen. Így már gondolom érthető.
A 'féktávon kívül' azt jelenti, hogy meg tudsz rendesen állni a jelzés előtt (nem kell vészfékezned). Tehát kötelező megállni (mert addigra piros lesz!).
'Féktávolságon belül'; azt, hogy nem tudnál normálisan (esetleg sehogy) megállni, ezért minél előbb (ésszerű gyorsítással) át kell haladni a helyen. Idézet: „Tehát a féktávolságon kívül azt jelenti, hogy azon túl. Vagyis addig nem tudsz megállni.” A "túl" azt jelenti, hogy még távolabb, mint a féktvolság. Tehát mégiscsak meg kell tudnod állni, hiszen a féktávnál több. ![]() ![]()
Épp most járom a jogosítvány szerzésének rögös útját - igen, ilyen vén fejjel vágtam bele - még friss az élmény: a srágán át lehet haladni, HA biztonságosan megállni már nem tudsz, és ez összhangban van a 2013. jan. 19-i szabályozással. Tehát, ha féktávolságon kivül sárgára vált a lámpa és te gázt adsz, hogy "átcsússz", akkor a rendőr joggal koppint az orrodra. De ha éppen az orrod előtt vált a lámpa, akkor természetesen nem kell satut nyomni.
Ugyanitt: féktávolságon belül van az, ami a féktávon belül van. Féktávon belül tehát nem tudsz megállni. Ha az akadály messzebb van, mint a féktávolságod hossza, azaz kívül esik azon, akkor meg tudsz állni. Érdekes egyébként, hogy elsőre én is összekevertem a féktávon kívül/belült, pedig utólag logikus. Valószínűleg itt a belül szó "megengedőbb" hangzása okozza ezt. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
Tulajdonképp nem ez a kérdés, hanem, hogy a féktávolságon kívül-belül mit jelent.
Na srácok, srácok, várjatok! A fékávot én nem távolságra értettem hanem IDŐRE. Mivel a sárga jelzést baromira nem érdekli, hogy hány métert gurulsz amíg meg nem látod, de a kérdés AZT FELTÉTELEZI, hogy te már ÉSZLELTED viszont ezen IDŐN kívül esik. A féktáv idején.
Mintha azt írná a KRESZ, hogy a lámpát olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy szükség esetén meg tudj állni. Ugyanígy a zebrát.
Nem is csak a megengedőbb hangzás. Azt a kifejezést az ember sokkal többet hallja a mindennapok során, hogy: "féktávolságon belül". Például olyasmi mondatokban, hogy XY nem tudott személygépkocsijával féktávolságon belül megállni, ezért a sodródás miatt nekiment az út menti fán füttyentő rigónak.
![]()
A féktávolság a reakcióidő alatt megtett út és a fékút összege. Az mennyi idő? Mivel a kérdés időről beszél. Ahjj, nem pedig méterről, hogy bekövetkezik a cselekmény és még azon halmazán kívül esik.
Ettől idióta ez a szabály. A sárgának pont az volna a feladata, hogy jelezze piros jön, tehát meg kell állni.
Mindenhol olyan sebességgel kell közlekedni, hogy esetleg meg kell tudjunk állni.
A kérdésben - legalábbis szerintem - nincs utalás időre, noha nyilván összefüggés van a sebesség, az idő, és az út küzött.
Egyébként nem kell túl sokat gondolkodni ezen: a féktáv az egy út, ami valami távolság jellegű dolog, a KRESZ vizsgáig ezt megjegyzed, utána meg csak az a fontos, hogy ésszel vezess.
Srác, srác, várj!
![]() Féktávolság = az a távolság, amely azidő alatt telik el, amikortól a vezető észlelése megtörténik /a szeme meglátja a sárga lámpát/, ameddig az autó tökéletesen meg nem állt. Ezt ki lehet még fejteni, pl. benne foglaltatik a vezető agyának reagálása: szem által látottak felfogása, kigondolás, mit is kell tenni, aztán parancs kiküldése a lábnak, hogy lépjen a fékre, aztán megmozdul a láb, rálép a pedálra és azt elkezdi megnyomni, majd egyszercsak eléri azt a pontot a pedál, amikor már elkezd fogni a fék. Mindez utóbbiak együttesen a reakcióidőt alkotják például. |
Bejelentkezés
Hirdetés |