Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Én értem, hogy nem idő. A km/óra sem idő hanem a kettő együtt egy más halmaz. A féktáv sem csak simán távolságról adatik össze. A féktávolságnak két tulajdonsága van. Ideje és megtett út hossza. Nem tudom miért nem értitek amire én gondolok? A kilóméter per órának is két mérhető tényezője van. Megtett út és idő.
Itt is. A kérdés nem zárja ki sőt, az én szemszögemből -kifejezetten az IDŐRE céloz. "T" tanulókocsit vezetve, észlelni, áthaladni A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
Jó, ez alap, és úgyis a nem-re fogok rákattintani ha kikapom ezt a kérdést, csak zavar, hogy sokszor ugyan azon szó másik jelentését kell értelmezni, hogy vajon így erre vagy úgy arra céloztak?
Én értem egyébként, hogy mire gondolsz, az értelmét próbáljuk most közösen megbeszélni, a többiekkel és veled együtt.
Idézet: „A féktávolságnak két tulajdonsága van. Ideje és megtett út hossza.” Ez nem egészen így van. A távolságnak két tulajdonsága van: az értéke és a mértéke. Ha úgy tetszik: van egy lépték, amelyhez tartozik egy szorzó. Idő tulajdonsága nincs önmagában. A féktávolságnak nincs idő viszonylata, mert az az alatt eltelt idő a sebességtől / gyorsulástól függ. A KRESZ alapgondolata az lenne igazából, hogy a sebességet mindig úgy kell megválasztani, hogy mindig meg tudj állni, ha szükséges. Időben reagálva, és így nyilván az akadályt nem elsodorva. Tehát a lámpát is úgy kell megközelíteni, hogy ahhoz közeledve számítani kell az átváltásra. Ha úgy ítéled meg, az egyre bővülő vezetői tapasztalatod alapján, hogy olyankor váltott, amikor már biztosan nem tudnál megállni mögötte, akkor nem állsz meg, hanem áthajtasz még. Ha meg simán meg tudsz állni, akkor nem kérdés a teendő. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
A féktávolságnak, -mint szó- ha nem féktávolság lenne a neve (mivel lehetne tök más is) például krumpli, akkor nem csak méterek és úthossz stb és azon kívül eső (tehát vonalt elhagy) történésre gondolnátok. Mert így értelmezve persze, jogos, és megértem a ti szemszögeteket is teljes mértékben.
Példának okáért a sebességnél is 2 dolog van -sajnos-. 100km-t tettél meg, jupí! De mennyi idő alatt? 1 óra alatt, vagy 1 év alatt? Ha neked mindegy akkor egs, nekem nem mindegy. Ahogy itt, jelen példában sem. Részemről a féktávolság mint szónak sokkal nagyobb köze van az időhöz, mint ahogy ti értitek. Persze ezért vagyunk itt ebbe a topicba, hogy megosszuk az információcserénket! Féktávolság mondjuk legyen 3 másodperc (összesen) ha valami ezen kívül esik az már meghaladta a 3 másodpercet tehát a halmazon kívül esik, a féktávolság nem fejeződött be. Például 4 másodpercre. + 1 másodperc alatt rengeteg métert gördül az a piros Dácsia. Én így értelmezem. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
Hát ha így vesszük, hogy a "féktávolságod" 3 mp, és valamilyen akadály 4 mp-re van tőled, akkor egyértelmű, hogy nem fogod elérni.
Lefáradtam. Félre írtam a végét legutóbb. Elnézést kérek.
Szóval szükség lenne 4 másodpercnyi féktávolságra, de a vonal áthaladásának a bekövetkezéséig rendelkezésre álló idő (összesen) csak 3 másodperc. Így a maradék 1 másodperc haladás a vonalon kívülre fog esni. Ennél jobban azt hiszem nem tudom le írni. Mára úgy érzem eleget olvasgattam, ápril 18-án vizsga, jobb lesz megtanuljak minden ilyesmi rafkós kérdést.
Szia! A féktávolság egyértelműen hosszmérték. Annak az útnak a hossza, amely a megállást kiváltó oknak az észlelésétől a jármű teljes mozdulatlanságáig tart. Az észleléstől a fékpedál megnyomásáig tart az úgynevezett reakció idő, ezalatt a jármű egyenletes sebességgel halad. A haladási sebesség és a reakcióidő szorzata adja ennek a szakasznak a hosszát. A reakcióidő viszonylag konstans, egy másodpercet szokás számolni. Itt a sebesség ami döntő, mert mehetünk 50km/h-val (reakció idő alatt megtett út ez esetben kb. 15m) , vagy épp araszolhatunk is. A második a lassítási szakasz. A közlekedési lámpa előtt nem várja el a KRESZ a vészfékezést. Ha a jármű normál lassulása "a", akkor a lassítási szakasz hossza: v2/2a.
A kérdésre helyesen válaszoltál. Azért kint a forgalomban figyeld a visszapillantó tükröt is, hogy felmérd, a mögötted jövő járművön látszik-e lassulási szándék.
Ha KRESZ vizsgára készülsz, akkor ott a fékút vs. féktávolság definícióján lenne a hangsúly, ebből tudnak némileg beetetős, de pár sec gondolkodással azért megoldható kérdést alkotni. Az idő faktor csak a féktávolságnál jelenik meg, de ott sem a megálláshoz szükséges össz. időként, hanem csak mint reakcióidő.
Uram Isten! Hang nincs a gépen, de a képek is elegendők.
Pedig érdemes meghallgatni. Klipp kicsit Rrrrr! stílusú
Bár lehet ezzel a videóval jobb Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2013
Nézegetem a gugliba a rakéta kályhát, de még nem igazán értem, hogy akkor most ennek hogy is kéne kinéznie. Valakinek van egy jó képe róla, vagy egy jó leírás?
Azért a klip végén lévő fap-fap elég sokatmondó... (és nem a Fővárosi Autó Piacról van szó...)
Kell némi élettapasztalat, tudás, hogy meglásd egy humoros hozzászólás kvintesszenciáját.
Szerintetek melyik "jobb" (párátlanítóról van szó)
Delonghi DNC65 Delonghi DES16E Ardes 595 Nem tudok dönteni. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2013
A legújabb szerzeményem: Páka
Igaz hogy a 3. a sorban, de dolgozott már vele valaki?
Csak egy jó tanács a gyári hegyet messzire hajítsd el!
Nem tudom nekem valahogy nem úgy futtatja a forrasztó ónt ahogy kellene. Vettem bele egy sima réz helyet azzal tökéletesen megy.
Szerintem mindegy csak tudja azt amit kell meg olcsó legyen.(részemről az 1. az jobb)
Jaja az első a legolcsóbb úgyhogy marad az. Tx
Sziasztok!
Nincs valakinek kedve benézni az Elméleti elektronika c. topikba? Sok feladatot felraktam, elkélne a segítség. Most kezdtem el pár hete tanulni az elektrosztatikát, meg a többit, pl. Ohm törvényét, és annyira örülök neki, hogy egyre több dolog válik világossá számomra, amelyeket eddig gyakorlatban észleltem csak, de nem értettem meg, vagy fordítva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |