Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ja nem, csak a nyákra gondoltam. Mert én tőle vettem ilyen szép fehér hordozójú nyákot.
Előtte nem is láttam még.
Nem. Ez festve van. Egyébként üvegszálas, zöld.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2013
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményeteket. Jelenleg Vaskloridot használok és gondolkodom a Sósav-Peroxidon. Tudnátok pro-kontra dolgokat mondani róluk. Az árakkal már számoltam- Most egy kg vaskloridot 1000 ft ba veszek A sósav-peroxidból : 1L 40%-os peroxid-1500 ft 1Lsósav: 500 ft És ahogy néztem itt a keverési arány 6ml-200 ml A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2013
Megkérdezhetem hol veszel ilyen arany árba peroxidot és sósavat? Én 2L-rt vettem 800ftért és a sósavnak literjét is 200ft körül.
Nálam csak annyi pro és kontra van, hogy gyors a vaskloridhoz képest, de viszont nem olyan sokáig tárolható mint a vasklorid.
Chemolker-
Nagykőrösi vég
Sósavért menj be a coopba. Én ott vettem, peroxidot meg fodrászboltba.
A fodrásznak csak az a krémes szerű anyag volt
Az nem jó. Én ilyen nagyobb fodrászati cuccokat tartalmazó boltból szerzem folyamatosan.
Miért van az ,hogy a sósavas-peroxidos maratásnál elszineződik a nyák?
azaz a végeredményen ilyen kékes barnás a réz mintha megégette volna valami
Oxidáció miatt leginkább, de a rossz keverési arány is okozhatja. Én sose méregettem, csak ízlés szerint keverem. A vizet ne felejtsd el, mert nagyon csúnya dolgokat tud tenni a felhevült, tömény keverék. Nekem a rekord maratási sebesség kb 30másodperc volt tömény oldatba! Mindenesetre nagy panelnél, vizes keveréket kell csinálni, a lassabb folyamat miatt, mivel eléggé nagy hőképződéssel, és gázképződéssel jár a tömény oldat. Leginkább szabadba használható, vagy jól szellőző helységbe. Amikor bekevered, akkor olyan sárgás (nálam a sósav miatt lesz olyan) keveréket kapsz, ha sok panelt maratsz, akkor elzöldül. Minnél zöldebb annál jobban telítődik és gyengül.
Én nem kerevtem bele vizet
CSak 6 ml 40%-os peroxidot és 200ml 20%-os sósavat használtam. Árban jöbb mint a klorid?
Szerintem A keverési arányod rossz. Ha a te adataidat veszem alapul akkor kb 100ml sósav 50ml peroxid és 60-80 ml víz.
Sziasztok.
Szeretném megtanulni az otthoni DRY filmes nyákkészítést. "Végigolvasva" a topikot, (az "" arra vonatkozik, hogy csak az dry témára vonatkozó részt olvastam) elég sok leírást találtam, de igazából mindenki másra "esküszik", és ez eléggé megkeveri az embert. Eddigi kísérleteim mind-mind kudarcba fulladtak, a maratásig még nem sikerült eljutnom. Valószínű, hogy már a nyomtatásnál elrontok mindent, mert a nyomat eléggé "átlátszó" (nem sötét fekete, fény felé tartva, szürkés), de a levilágítással is biztos tovább rontom a folyamatot. Próbáltam sima papírra nyomtatni, írásvetítő fóliára, befújtam címkelemosóval, stb. A nyotató 1200dpi-s. Levilágításnak, az asszony arcszoliát használom (4 csöves). Próbáltam 30mp-től 10 percig, a levilágítást. A mosószódás áztatást, ecsetelést egy óra után mindig meguntam, és eztán jött a nitró, hogy lemossam az egész fóliát. A kérdésem, kérésem az lenne, hogy valaki le tudná írni elejétől a végéig (a maratás nem fontos), hogy otthoni környezetben, hogy kell a dry filmes módszert alkalmazni? Az "otthoni"-t, arra értem, hogy nem nyomdában, hanem otthon készül a rajzolat, valamilyen hordozóra (írásvetítő fólia, fénymásoló papír, vagy valami). Ja, a videót már láttam egy párszor, de sajna nem segített.
Röviden.
Pauszra nyomtatok. 4 csövessel 25-30 cm-ről 30 másodpercig világítom. Ezután lehúzom! a védőfóliát! 1% oldatban előhívom Jól leöblítem, majd még 5 percig megvilágítom. Ha már röviden, akkor miért dupla sorközzel?! Frankye A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Idézet: „majd még 5 percig megvilágítom.” Ezt nem értem. Előhívás után?
Az előhívás utáni világítás megerősíti a megmaradt rajzolatot
Á, értem... De az előhívás, ahogy írtam, már nem szokott sikerülni. Na mindegy.. Megpróbálom pauszra nyomtatni a rajzot, hátha jobb eredményt kapok.
Köszönöm.
Próbáld ki, hogy egy dunsztosüvegbe raksz egy nitrohigítós papírzsepit és az üveg széléhez simítod a pauszt úgy hogy a festékes fele nézzen befele. Hagyd benne pár percet, és ettől jobban meg fog feketedni. Szerintem túl sokáig is világítasz, próbáld meg mondjuk 25 cm-erről 15-20 másodpercet.
A dunsztos üveges módszert is próbáltam, igaz nem pausszal, hanem sima papírral. A levilágítási időt is próbáltam változtatni, de nálam a levilágítás után, nem szokott látszani a rajzolat, vagy csak nagyon halványan. Már arra is gondoltam hátha a helységben lévő neon világítás zavar be, (az is sugároz UV-t, nem is keveset) ezért felszereltem egy sima égőt, de így se sikerült.
Most keresek pauszt, és megpróbálom azzal.
Van "Apróhirdetés" rovat, légy szíves ezt ott feltenni!
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2013
Sikrült!
pjg, mate_x, nagyon-nagyon szépen köszönöm!!! Örök hála... Úgy tűnik, hogy kis lépésekkel, de elindultam a dry filmes technológia útján. A rengeteg kudarc után, már épp ideje volt ez a kis siker. Találtam itthon kb. 30 éves pausztekercset, és a dunsztosüveges/nitrós megoldással, kb. 45mp-es levilágítással sikerült. Az eredmény, a képeken. Még nem tökéletes, de majd belejövök. (levill=levilágító készülék (Hi-Tech), vill_u= levilágítás után, 3=előhívás után, ......)
Na! Örülök, hogy sikerült.
De jó az a levilágító állvány. Nekem is van jó pár db. CD meghajtóm. Majd építek ilyet én is.
A zasszony megölne ha szétszedném az arcszoliját, és ez tűnt a legpraktikusabbnak.
Egy Frekimérőhöz kellene egy megtervezett nyomtatott áramkör
Sikerült tegnap áttörést elérnem a nyák készítésben!!! Találtam olyan papír típust a laminállómhoz ,hogy szinte fotó minőségű nyákot tudtam előállítani vele és nem kellett sikálnom a műnyomó papírt és közben imádkozni ,hogy nehogy lejöjjön a rajzolat is. Ezzel a módszerrel rá lamináltam az alkatrészek pozíció rajzát is az alkatrész oldalra és a sérülések elkerülése végett lefújtam védőlakkal. Ha esetleg kíváncsi valaki az elkészített minta panelra holnap teszek fel pár képet.
Sziasztok! Vasalni szeretnék nyákra, de amint végeztem a vasalással és lehúzom a papírt akkor csak nagyon halványan vagy darabokban marad a toner a nyákon. Pedig elég sokáig vasaltam rá, már a nyák másik oldala olvadni kezdett. Mi lehet a baj? (papír: 130g fényes műnyomó)
Túl meleg a vasalód és/vagy nem zsírtalan a rézfelület.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Remélem, nem szárazon téped le a papírt, mert akkor nem csoda, ha lejön. Én langyos vízben áztatom, és egyáltalán nem huzigálom - lejön magától...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |