Fórum témák
» Több friss téma |
Zárlatra gyanakszok. Egy egészen picire is. Nekem így szállt el a kondi, majd az IC is.
Átnéztem a panelt és nem láttam sehol zárlatot,de azért ahol gyanúsnak tűnk ott egy kicsit megtisztítottam. Viszont azt észrevettem hogy a egyik kis kondinak a lába nem igazán érintkezik,és gyorsan vissza is forrasztottam.Vissza szereltem mind a két végfokot és nagy megdöbbenésemre egyik sem szólt megnémult mind a kettő. Megmértem bemenő fesz normális,és a nagy kondikon is van áram rendesen,viszont terhelésre a kimeneten csak 0,04-v-ot mértem.Most már tényleg nem tudom mi lehet a gond.
Melyik kapcsolás szerepel hozzá? Hátha rájövünk a hibára. Lehet akár gyárilag hibás is az IC.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2013
Már egy jó ideje hibátlanul muzsikált két sony hangfallal,aztán egyszer csak arra lettem figyelmes hogy az egyik oldalt jobban hajtja mint a másikat. Szét szedtem és aztán az előbbiekben leírtakat tapasztaltam. Mindkét végfoknál normális feszültségeket mérek viszont teljesen süket mind a kettő. Nem tudom mi lehet a gond,vagy hogy hol keressem a hibát.
Véletlenül nekem is ugyanez az építő készlet van összerakva. Az alkatrészek gondolom újak. Apropó melyik kondit raktad a helyére? Azt az egy diódát is nézd meg. Ne legyen igazam, de szerintem elszállt az IC-d.
A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2013
Már nem újak az alkatrészek benn mert már kb 1 éve zenélgetek vele de eddig nem igazán volt gondom vele. A 10 mikrós-kondi lába nem volt a helyén a gnd ágban. mitől szállhatott el hirtelen az ic egyik pillanatról a másikra,mert mikor kiszereltem még működött,visszaraktam aztán semmi.
Valaki tudna valaszolni az alabbi kerdesemre?
Szia!
Cseréld ki azt a 10 mikróst. Ha zárlatos lett akkor a mute (10 lábat) testre húzza így csend lesz a kimeneten (szerintem). Nem feltétlen halt meg az IC. Lehet csak ez a gond. A testhez képest mérj a 9-es és a 10 lábon feszt. Mit tapasztalsz? Metabo A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2013
Kicseréltem az össze kondit és még mindig semmi,megmértem a 10-e lábnál a a tapasztalat,hogy az ic durrant egy szépet. Ledobta az előlapját,viszont a hangszóró megszólalt kb. 2 másodpercre. A másik végfokban is kicseréltem az összes kondit de az is teljesen néma.Nem tudom mi lehet a gond.
Ajaj! Valami nem jót csináltál
A 9-es 10-es lábon legalább 3,5 volt kell legyen, hogy megszólaljon. Esetleg egy fotó a panelról különös tekintettel a fólia felőli oldaláról? üdv:metabo A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Megpróbáltam valamennyire lefotózni.
Nem tudom mi lehet a gond,de valószinű új végfok után kell néznem.
Sajna nem sokmindent látni így a panelon (esetleg egy jobb minőségű kép a fóliaoldalról úgy, hogy fény felé tartod az alkatrészoldalt, magyarán átvilágítod). Én zárlatot keresnék először is a panelon. Nagyon vastag az ónozás, nem került ott valami a fólia csíkok közé?
Méréssel sokminden kiderülhetne: -Átcsipogtatni multival a fóliacsíkokat zárlat után kutatva, -Mennyi a (még épp) csatorna áramfelvétele +/- tápágakból -Még mindig érdekes lenne a 9-10 lábakon mért fesz. A következő feszültség alá helyezés elött a tápágakba azért rakj áramkorlátozó eszközöket: ellenállásokat, vagy izzókat. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Átnéztem tüzetesen, nagyítóval átvilágítva a panelt és nem találtam sehol zárlatot.
Megmértem érdekességképpen a három egymás alatti ellenállást,és csak a középsőnél mértem feszültséget(28.5v)a másik kettőnél semmi. Sajnos jelenleg csak telefonnal tudok fotózni. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Te jó ég. Mit csináltál? A nyák panelt tilos és nem igazán ajánlott végig ónozni. Szóval ajánlott végig leszívatni róla. Én sem tettem és tökéletesen szól.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Holnap ha lesz időm készítek új panelt és átrakom bele a cuccot aztán megnézzük mi történik.
Én is beleestem ebbe a hibába és így szállt el először a kondi, aztán az IC. Ugyanis zárlatot kapott a drága. Meg felesleges is. A gyári áramkörökön sincs.
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Egy IC attól nem szál el mert a fólia meg van vastagítva ónnal. Esetenként tanácsos is lehet, de elég azon fóliacsíkokat így vastagítani, amelyeken nagy áramok folynak, úgy mint a tápvezeték, ill. hangszórókimenet (ha már a paneltervezésnél nem lehetett ezeket vastagabbra tervezni). A többit indokolatlan, pazarlás.
Fecus: Jó, ha új panelt készítesz bár, ha ez eddig is ilyen volt és működött a méréseket tartanám előbbre valónak, melyeket fentebb soroltam. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Mi számít nagy áramnak? Ez még szerintem a szakik közt is vita téma.
Akkor úgy mondom nagyobb áramok. De szerintem érthető, nem? Konkrétan egy TDA7294 erősítő paneljéről beszélünk, és azokról a vezetőkről amelyeken jelentős áramok folynak.
Szia! Talán nem is annyira a sok ón a zavaró, hanem a sok gyanta, ami a felhordása alatt beterítette a vezetősávok között a NYÁK-ot. Azt nagyon gondosan le kell mosni denaturált szesszel, vagy azonos hatású hígítóval, mert a gyantában megbúvó szennyeződések időzített bombaként árthatnak a kapcsolásnak!
Egyetértek, illusztrálom.
Írod - "készítek új panelt". Nézd meg ezt!
Egy 3mm széles 35u-s vezetősáv elbír 10A-t 20-25C melegedéssel, elég vékonyan befuttatni ónnal, és üzembiztos. Az IC zárlata ellen meg ott a biztosíték, ha az nincs akkor a nyák villan.
(Egyébként szerintem itt talán 5A folyhat huzamosabb ideig)
Nekem van 7294 hidam 2 is egyiken sincsen egy sáv sem beónozva több bulit végigszolgáltak és semmi baja a paneloknak.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.
Nekem csak az az érdekes az egészben hogy mielőtt leszedtem a hűtőbordáról működött,aztán újra bekötöttem és teljesen néma volt. Így ahogyan most van vastagon ónozva,kb 1 éve működött hibátlanul.Mindenféleképpen készítek majd 2db újat,csak nem tudom hogy melyik verziót használjam,nagyon sok van fenn itt a fórumon. Néhány helyen lehet összerakós kitteket kapni,de nem nagyon éri úgy meg szerintem. A tápom hozzá egy 250w-os 2x24v-os toroid,1 diódahíd,2x10ezer mikro-kondi,4ohm-os hangfalak.
Igen olvastam,tetszik amit linkeltél. A 100mikrós kondik helyett ha nagyobbat raknék az gond lenne ill.a bemenő jelnél és a kimenőnél csak+ látok,gondolom a közös gnd-ről menne a -.?
A nagyobb kondenzátornak csak a helyhiány lehet akadálya. A bemenet mellett ott a test csatlakozási pont. A kimeneti testet legjobb a tápegység testpontjára (csillagpont) kötni, a hangszóró áram ne folyjon azon a vezetéken mely az erősítő testet a táppal összeköti.
Szerintem megérik a KIT-ek. Kapsz egy profi nyákot, megfelelő alkatrészeket, beültetési utasítást. Ha 100% biztosra akarsz menni, hogy működjön az erősítő, akkor így járj el: ültess be minden alkatrész, kivéve a végfok IC-t. Mosd le a nyákról az összes gyantát, mindent, fogkefével dörgöld át, a víztől nem lesz baja! Ezután készítsd el a tápot. Egyenirányítás, kondik. Izzóval sorban kapcsold hálózati feszültségre, mérd meg, mekkora feszültséget kaptál. Ha +-40V-nál nagyobb, akkor ne kösd a végfokra. Adj tápot a nyákra, és mérd meg, hogy a megfelelő lábak megkapják-e a tápfeszültség, a bemenő jelet, és a némítás is megfelelő jelszinten van-e. Vedd le a tápot a nyákról. Ezután elkezded összesípoltatni az összes vezetősávot egymással. Ahol sípol, megnézed, miért. Ha kondi van a két sáv között, akkor csak rövid ideig sípolhat a multi, utána el kell némulnia. Ha mindent rendben találtál, ezek után forraszd be a végfok IC-t, csatlakoztasd a tápot (kisütött kondikkal) a nyákhoz. Soros izzóval csatlakoztasd a hálózathoz, hogy a feszültség + és - irányban is egyszerre épüljön fel. Mérj nyugalmi áramot, 300mA-nél ne legyen több! Mérj kimeneti DC feszültségszintet, nem lehet több, mint 50mV! Ha ez is oké, akkor mehet rá egy régi hangszóró. A bemenetre lehetőleg egy ócska mp3 lejátszó. Ha szól, akkor már lehet is dobozolni! Egy megjegyzés: az IC hátlapja negatív feszültségen van, ezt és a csavar fejét szigetelni kell a hűtőbordától!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |