Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Sziasztok
Az lenne a kérdés hogy tintasugaras nyomtatoval van e valami eljárás hogy nyákra (vasalás, foto) nyomtassak? Sajna most nagyon nincs kedvem venni nyomtatot.
Vasaláshoz nem alkalmas a tintasugaras, de fotózáshoz tudsz "negatív"-ot nyomtatni.
Nézz utána a Dry fólia használatának. Szerintem tökéletes technológia. Ezt olvasd el. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Üdv!
Nem okoskodni szeretnék...,de csak óvatosan a ragasztós papírokkal és minden egyéb olyan műanyagos termékkel, mely kicsit is nem bírja a forrót vagy túlságosan ragad! Nemrég kaptam egy drága fénymásolót csíkozási problémával ill. csupa hiba üzenettel. Nos, megetettek vele valami ragadós dolgot és a fényhengeren csíkban ráragadt, a fixáló egységet meg teljesen körbe tekerte és így használhatatlanná vált. Nem csoda, ha a fénymásolósok elzárkoznak minden tiszta papírtól eltérő dologtól! Szét szedtem totálisan, szerencsémre sikerült sérülés mentesen eltávolítani minden nem odavaló dolgot. Még a dodegységet is darabokra kellett szednem( na ezt szervizek nem csinálják- csere), szóval jó lett a gép. Csak intőül, mert a fénymásoló is lézernyomtató és fordítva működést illetően. ![]() Idézet: „Csak intőül, mert a fénymásoló is lézernyomtató és fordítva működést illetően.” Ezt nem teljesen értem.
Sikerült megoldást találnom egy állandó problémámra. P20 nyákkészítésnél a fotomaszkot nehéz a teljes felület minden pontján hézagmentesen a nyákra szorítani. Mert a nyák sem, és a rászorító plexi sem abszolút sík, főleg összeszorító erő hatására nem akar az maradni. Én a következőt csináltam, tökéletesen bevált. Hagyományos módszer nálam: alul a nyák lakkal felfelé, erre teszem a fotomaszkot -sima papír transparent spray-val itatva-, ezt plexilemez nyomja a nyákra. Felül az UV lámpa lefelé világít. Új módszer: a fotomaszk és a plexilemez közé félig felfújt (és lezárt) neylonzacskó -mint légpárna- kerül, a plexi a zacskón keresztúl nyomja a fotomaszkot a nyákra. A zacskóban keletkező nyomás a fotomaszkot minden pontján azonos erővel nyomja, tökéletes a teljes felületen a hézagmentes felfekvés. A plexi egyik oldalán 2 támasztólábat kapott, ezen, és a zacskón feküdve vízszintes a helyzete. A zacskó gyűrődésmentesen legyen elhelyezve. Zacskót ajánlatos tesztelni, nem ereszt-e. A zacskó minősége a gyenge pont, valami jó minőségűt érdemes keresni, de mindenképpen hajlékony-lágy anyag legyen, hogy merevsége ne akadályozza a tökéletes felfekvést a fotomaszkra. Előfordulhat, hogy a megvilágítási idő módosítására szükség lehet, ha a zacskó UV elnyelő jellegű.
Hát a lézernyomtatóval is megtörténik az, ami a fénymásolóval (fényhenger/dobegység, fixáló egység tönkrementele- mindkettő húzós költség) - amikor valami olvadós, ragadós anyagot etetnek meg vele. Gondolom a működési elvben nincs nagy nézet különbség.
![]()
Hasonló igen bár a por, a hőfok , és még egyéb mechanikai dolgok eltérnek így csak azt tudom mondani , hogy hasonló.
A másológépek többségénél külön van a vaspor és a műanyag por, míg a nyomtatóknál a vaspor szemcséire van ráolvasztva a műanyag. A másológép a vasport visszaforgatja, míg a nyomtató esetén az is a papíron végzi. Ezért van az, hogy a nyomtató toner por iszonyatosan rákkeltő hatású. Tüdőbe kerülve letapad és mivel a súlya a méretéhez képest nagy, nem tud távozni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
Sziasztok!
P20-al készítettem e NYÁK-ott. Melyik lépést hibázom el ha ilyen a végeredmény?
Milyen a fotomaszk? Lehet kevés megvilágítási idő, de lehet alávilágítás is, ha a fotomaszk hézagosan fekszik fel helyenként a P20 rétegre. Vagy egyenetlen a P20 rétegvastagsága, ahol vastagabb, ott több megvilágítási idő kellene.
Pausznál vagy pausclaros papírnál az sem mindegy, melyik fele van a nyák felé. Mindig a festékes oldal legyen a réz felől.
Én is alávilágításnak nézem (nem alul - időben), lehet a fotomaszkoló anyaga alá került szórt fény . A túl vastag P20 réteg is csinál hasonló hibát, vagy a nem egyenletes szórás. Egy üveg vagy plexilappal leszorítottad a maszkot? Nem árt rá kis nehezék sem, ami jobban rányomja a lemezre. A fúróidat meg élezd meg, vagy cseréld le, a kopott fúró erősen nyomva csinál ilyen réz-kitüremkedéseket. A levilágító fényforrásod fix vagy kézben tartod?
Esetleg még lehet lejárt szavatosságú P20, amikor érzékenysége jócskán csökkenhet. Hűtőben tárolva kb. 4 -5 évig is jó volt nekem, környezeti hőfokon -nyári meleg- jóval hamarabb romlik.
Hát legyen...
Bár az enyémet nyomtatónak is lehet használni!
Bár kevéssel találkoztam, de azoknak csak egy "tartályuk" volt.
Az a tonerpor. A másik tartály a developer egység.
![]()
Sziasztok Mindenki!
Nyák maratással kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Nekem a sósav-hidrogén peroxid-ot javasolták és működne is a dolog de a nyákot mivel lehet megrajzolni hogy az rajta is maradjon? itt most egyszerű kézi munkáról lenne szó, tehát a fotózás , nyomtatás vasalásos technikákat kihagynám mert nincs hozzá semmilyen felszerelésem és amit készítenék az sem bonyolult. Tehát a kérdésem az mivel tudok nyákra rajzolni ami a maratás után rajta marad a nyákon? alkoholos filcet javasolták de valamiért nem működik . Kezdő vagyok a dologban,légyszi segítsetek. egyszerű és olcsó megoldás kellene. Köszönöm előre is!
Edding lakkfilctoll. Írószer boltban.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
Nagyon köszönöm !!!!!
Isten vagy !! Már megyek is beszerezni.
Az lenne a kérdésem hogy olvastam a "Házi készítésű nyákhoz forrasztásgátló lakk" topikban a zöld forrasztásgátló lakkot és az lenne a kérdésem beszerezhető-e már nálunk (magyar honban), vagy még mindig marad az ebay?
Szerintem vagy ebay vagy Octamex. Itt az octamex-es szokott menni annak pedig Itt van az elérhetősége (a 2 felső).
Szia! A sima alkoholos filc nem is jó megoldás. TN 190 filc (hestore), vagy lakkfilc, esetleg ilyen filc . Régebben maratásálló kárminvörös tust használtam és csőtollat, de már régen láttam ilyet. Esetleg még kobaltkék lehet. Jó lehet a letraset, vagy chartpak is - ezt régebben a deák tér környékén vettem valahol. Ezt csak satírozgatni kell. De ha van nyomtató - akkor a lézernyomtatós változat is jó lehet. A filces, csőtollas munkához nem árt egy körsablon és egy vonalzó. Sokat dob a munkán az is ha előre be van pontozva a panelen az összes láb.
Köszi Neked is !
Pjg ötlete alapján vettem egy filcet , tökéletesen működik csak egy kicsit vastag a filc de holnap kerítek vékonyabbat. Még egyszer nagyon köszi mindenkinek.!!!
Azért hozzá kell tenni a régi szép időkhöz , hogy ha már bonyolultabb volt egy nyák rajz , és ic lábak között átvinni vezető sávot már elég nehéz volt . És már bele sem kezdtünk ilyenekbe mert úgysem tudtuk volna úgy megcsinálni , hogy az jó legyen.
Ma már más a helyzet.Jó azért a technika ez nem vitás.
Hát, azért nem sírom vissza, most, hogy cnc-n csinálom a paneleket... Egy dologba futottam bele a napokban. Nem adom fel, gondoltam és kipróbáltam végre a HEStores műnyomót. Nagyot csalódtam a nálam fellelhető papírokhoz képest. Felvasalni tényleg sikerült és elfogadhatóan le lehetett szöszölni a panelről, de eleve rá kellett javítanom filccel és ahol nagyobb felületek voltak, ott sem volt 100% a fedés, pedig minden opció be volt állítva a teljes fedettséghez. A saját Renker papírjaim jobbak voltak. Emellett hiába 100% méret volt beállítva, 10cm-en 1mm-t elcsúszott egymástól a cnc-s fájl és a maratott változat. Sajnos nem igazán egyértelmű, hogy a cnc-m pontatlan, vagy a nyomtató, de sajnos a nyomtató a gyanús. Maradtam a tisztán cnc-s megoldásnál. Sokat agyalok rajta, hogy nem lehetne -e éppen az említett hagyományos tustintás megoldást ötvözni a cnc-vel? De szoftvert nem tudok, amivel meg lehetne oldani a rajzolást. G-kódban meg nem vállalnám be a dolgot. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha ugyanaz a gép csinálná a rajzolatot, mint a fúrást! már eszembe jutott egyszer az a megoldási lehetőség is, hogy vékonyan "valahogy" elteríteném a rézfelületen a tonerport és lézerrel olvasztanám össze a szemcséket, mint a nyomtató is, ahogyan teszi. Utána mehetne a maratóba és pontos lenne a fúráshoz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
Nekem nem egyértelmű , amit írsz .Szóval , amit kiküldesz a cnc re az pontos a nyomtatás meg nem.
Egy dolog , ami szerintem lehet a ludas a dologban.Amikor elkészül a fájl ami kimegy a cnc re az nyomtatási szinten kerül ki , amit a cnc végre hajt.Eltérés , vagy a fájl fordításánál lehet , vagy a gépnél. Az hogy a nyomtató a kinyomtatott adatban bármi is legyen az szöveg , rajz stb tévedjen nem nagyon hiszem. A sor oszlop miatt valahol is legyen egy pixelnyi pontocska az adott felületen , szerintem azt bármelyik nyomtató kifogja nyomtatni , és pont oda ahol azt adatként érzékeli a felületen.Véleményem szerint legalább is.
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mivel lehet jól NYÁK-ot vágni? Jelenleg nincs semmi olyan eszközöm, amivel könnyen lehetne a műveletet végrehajtani, ezért gondoltam, hogy veszek egy lemezvágó ollót. Ezt találtam, megfelel a célra?
Ennyi pénzért nem reális, hogy jó szerszámot kapjál. Elméletben előfordulhat, de sokkal nagyobb az esélyed rá, hogy nem.
Azt majd tapasztaltabbak megmondják, hogy egy jobb minőségű (drágább) modell mennyire használható, nekem amikkel van tapasztalatom: - kézi fémfűrész: rettentő melós, lassú, mérsékelt mennyiségű kosszal jár, satu nélkül nagyon fárasztó, satuval csak szimplán fárasztó, eszi a fűrész élét, viszont ha jó szemed van, egész értelmes eredményt lehet kihozni, cserébe olcsó megoldás, - kézi karos lemezvágó: egy jó állapotúval öröm a munka, gyors és szép az eredmény, bár kicsit deformálja a lemezt; azonban a legtöbb ilyen lemezvágó elég rossz állapotban szokott lenni, nem passzentos, az ilyenekkel merő szenvedés a vágás, - gépi lemezvágó: ilyen a "gyárban" van, nem otthoni szerszám; nulla energia, gyors és szép eredmény ![]() - flex: gyors, iszonyú zajos, büdös, rettentő kosszal jár, a kitermelt miniatűr rézszemcsék simán rákkeltőek (nem belélegezni!), és ha vigyázni akarsz a testi épségedre, akkor kb. centis pontossággal lehet célozni, kivéve, ha van valami állványod hozzá, - miniflex (pl. Dremel): kb. ugyanaz, mint a sima flex, csak picit pontosabb, - éles tapétavágó: fém vonalzó mentén mélyen karcolni, utána eltörni - ez nekem nem igazán működött, sok erőlködés után sikerült csak, ezt már kitárgyaltuk, másoknak működik, - dekopírfűrész: gyors, zajos, mérsékelt mennyiségű kosszal jár, tök precízen lehet vele dolgozni, és nem fárasztó; fémlemezhez való lappal úgy viszi az üvegszálast, mint a vajat. Mostanában a legutolsó verziót használom, arra a fél percre viszont kell a füldugó, hogy utána ne csengjen a fülem órákon át. |
Bejelentkezés
Hirdetés |