Fórum témák
» Több friss téma |
Két váltakozó feszültséget csak szinkronizálva lehet összekötni...mert így előfordulhat, hogy összeadódik a két feszültség, és az is, hogy kivonódik... egyenirányítás után kell őket sorba kötni!
de nekem egyenáramos a dinamo mer amikó mértem a multiméter DC be nem mutatott semmit csak AC ba
Pedig már majdnem bedöltem neki
Amúgy megépítettem az áramkört és úgy tűnik ,hogy működik is. Élőszőr mikor rákapcsoltam az áramot ,meg az akkumulátor villogott kicsit a led ,de aztán helyre állt a dolog és most tölt azt hiszem. Még egyszer köszi a kapcsolást! További szép napot!
bocs öszekevertem a kettőt szoval fogtam két dinamót leszigeteltem a vázról vettem egy napelemes töltésvezérlőt a két dinamót minden nélkül sorba kötöttem utána rá a töltés vezérlő utána az aksi az aksiról meg kapja a lámpa a feszt
Nem kizárt hogy működik, de ez csak a szerencsének köszönhető, van hogy nem ad feszültséget kifelé, van úgy, hogy duplát.
nekem kb10 percet bírt az aksi a lámpáról mer a lámpa 70w -os így meg még egyszer se merült le (két spot égő van a lámpába az egyik 20w-os a másik 50w-os :papakacsint: nekem leadja a 13v-ot 20km/h-nál
Na persze mesemondó...!
Ha 10 percet bír aksiról (rosszindulatúan feltételezem, hogy teljesen feltöltött aksiról), akkor 2dinamó (ami 2×3W, de felkerekítjük 10W-ra, és feltételezzük, hogy 100%-os hatásfokkal tudod betölteni). Szóval akkor 2 dinamóval sem bírhatja tovább a dolog, mint 15-20 perc. Nagyon sántít a story !
Üdv!
Örülök, ha jó... De lenne 1-2 kérdésem: 1)Beállítottad-e a töltés végfeszültségét P2-vel, és ha igen, akkor hogyan? 2) Hogy szuperál az áramgenerátor része, mekkora tartományba tudod állítani a töltőáramot? (valamint mérted-e?) 3) Ugye még véletlenül sem hagyod magára a cuccot a próbaüzem alatt?! Remélem, hogy folyamatosan figyeled az akku feszültségét, mert 7,2V fölé nem szabad engedni! És ha mégsem szuperál a kapcsolás tökéletesen, akkor bizony tönkremehet az akkud, ha túltöltöd. A tranzisztort illendő lenne hűteni, remélem ezt nem hagytad ki. (remélem, hogy stimmel a lábkiosztás, ami a nyákterven volt) Továbbá még mindig nem számoltál be nekünk arról, hogy mekkora feszültséget ad le az adaptered üresjárásban, pedig ha elárulnád, akkor tudnám finomítani a kapcsolás ellenállásait. Hidd el, hogy az csak jót tenne
Ha pedig figyelembe vesszük a mechanikai hatásfokot is, az a 2 generátor csak a világítás kedvéért 100-110Ws -mal terhelte (volna) a kerékpárost, ami önmagában nem semmi, emellett még közlekedni...
Hali!
Szóval... 1: Úgy állítódtam be ,hogy fogtam a volt mérőt és beállítottam 7.2 voltra. 2: Nekem jónak tűnik. 800 és 1400mA közt tudtam állítani. Beállítottam a minimumra. szerintem így jó lesz. 3: Hát ami azt illeti ott hagytam ,de nem történt semmi. Föltöltött az akkumulátor és a led is kigyulladt. Ma kiderül ,hogy teljesen föltöltött e. Egyébként meg 11.3voltot mértem a trafó kimenetein. Szerintem így teljesen jó az áramkör. Működik, tölt, jelez, amit csak akarsz. Szóval még 1 x köszi a segítséget.
Hát nincs mit, de így teljesen nem jó
Elsősorban az nem objektív leírás, hogy "fogtam a volt mérőt, és beállította 7,2 voltra". Melyik két pont között mérted a feszültséget, és milyen mérőiránnyal? Továbbá az 0,8 - 1,4Amper az sok, P1 értékét csökkenteni kell, szóval kisebb ellenállású potmétert betenni. Ha még így sem tudod levinni a töltőáramot olyan 100mA köré, akkor OP1 és a tranzisztor bázisa közé legalább 1,4V-os zeenert kell betenni +1 általános diódát , vagy csak 1db 2,4V -os zeenert (figyelem, a zeenert fordított irányba kötjük be, a katód legyen a pozitívabb potenciálon! A LED meg éppen hogy akkor gyullad ki, amikor még tölt. 800mA -rel elméletileg 5 óra alatt töltődne fel teljesen.
Bocsi rosszul írtam a LED működését.
De miért kéne 100mA el tölteni ,ha egyszer 4Ah az akksi ,ergo 400mA -el kell tölteni. Meg miért gond az ,hogy 5 óra alatt tölt föl az akksi?
Az nem gond önmagában, hogy 5 óra alatt tölt fel, bár kicsit szerintem ráérősebben is lehetne tölteni.
Még az sem nagy gond önmagában, hogy nem tudod tetszőlegesen kicsire levinni a töltőáramot, hiszen ennek 2 féle oka lehet így első megközelítésben: 1) a potenciométered teljesen lecsavart állásnál is rendelkezik egy valamekkora ellenállással (ez a kedvezőbb eset) 2) hiába nincs töltés -elvben-, ha az OPAMP a kimenetét nem tudja eléggé a föld felé kormányozni, akkor bizony továbbra is töltődni fog az akku anélkül, hogy észrevennéd. Ezért kéne legalább azt megcsinálni, hogy árammérőt kötsz sorba az akkuval, és figyeled a műszer, hogy mekkora áramot mutat, amikor megállt a töltés (a LED elaludt). Ha 1-2 miliampernél több, akkor baj van. És még mindig nem árultad el, hogy melyik két pont között mérted a feszültséget, amikor azt a 7,2V-ot beállítottad. (Én a helyedben 7,1V -ra állítanám, ha zselés az akku, akkor meg csak 6,7V-ra) Nem kötekedni akarok, de ezek fontos dolgok.
Helló,szálljunk le egy kicsit a bicikliről.Ha van nekem egy polszki dinamóm(ha jól tudom 350w) amit meghajtok széllel ami ugyebár hol erős hol gyenge ergo össze-vissza tölt azt a saját feszszabályzóján keresztül sikerülhet stabil töltésre bírni12 voltos akkumulátorhoz ?Ha nem akkor van erre más megoldás vajon?
Ja,Visszatérve a bringadinamóhoz az váltakozóáramot nyomat úgyhogy félre is dobtam szegényt. Krisz
Üdv!
Olvasgattam itt közben mosolyogtam. Nem tudom miért kell ennyire agyonvariálni?! A generátor feszültsége áramfelvétel-függő, tehát pl 3W-nál 6V kapocsfesz, és ez a feszültség növekszik az áramfelvétel csökkenésével arányosan. Nektek 7,2V kell az akkuhoz max, ha egy akku feltöltődik az áramfelvétele lecsökken, teljesen feltöltött állapotban 7,2V-nál már nem vesz fel áramot. Ám ha a feszültség magasabb az akku kémiája miatt ismét áram folyik, de ezt az áramot egy sima sönttel le lehet vezetni. A legegyszerűbb megoldás; gratz-kondi-egy soros 3W-os izzó 0,416A töltőáram folyhat - ez a 4A/h-s akkunak pacika, s hogy ne legyen túlfesz az akkunak azt elég lenne egy 1A-es 7,2V-os zénerrel levezetni. Hogy honnan szerez 7,2V-os zénert? Sima 1N4001-es diódákból sorosan összerakja (kb 0,45V darabja = max 16 darab, de ha nagyobb nyitófeszültségű 1A-es diódákat választ kevesebb is lehet) és ne mondja senki, hogy nincs otthon neki, de amúgy is filléres dolog. Így megvan a A/h / 10-es töltési arány és a túlfeszvédelem is. Vagy ha ez nem elég egyszerű akkor készítsen egy komplett töltőegységet, túlfeszültségvédelmet, áramkorlátot és még tegyen rá egy műszert is, biztos megússza pár ezer forintból és jó néhány óra elpazarlásával. Amit még figyeltem, hogy mindenki azon van, hogy egy fullra merült akkut feltételez, de miért is? Max 2 órát teker éjszaka 3W-al ami 1A/h-t jelent, az akku pedig 4A/h, tehát az energia 1/4-edét vette csak ki! Akkutöltésnél a veszteség 20%-ot tesz ki nagyjából. Tehát ideális esetben két és fél óra tekeréssel visszateszi azt az energiát amit kivett az akkuból. S hogy feltöltődött-e arra elég a világítás fényének szemlélése, vagy pedig az a pont amikor már az akku nem vesz fel áramot, mivel akkor az áramkorlát izzó már nem világít. S nem tudom miért kellene a javasolt led-eknek generátorról menni, mikor már ott van az akku. Ebben az esetben még ha 5 leddel 100mA-t is vesz ki óránként akkor 40 órát világít minimum és már nem is kell annyit tölteni. S hogy mi legyen a túltöltésre fektetett energiával? Abból a csomó pénzből és időből amivel pénzt kereshet kispórolt annyit, hogy fussa zsíros kenyérre , ha már nem veszi észre a töltöttségi állapot mivoltát! 769-es hsz. : Egyébként a zselés (felitatott savas akku helyes nevén) gázrekombinációs képességgel van megáldva, ami azt jelenti, hogy 7,5V-al is lehet tölteni, mellesleg a készenléti feszültsége 6,8V. Remélem beleköt valaki abba amit írtam, mert nagyon unatkozok
Üdv!
Mit értesz stabil töltés alatt..? Stabil feszültséget vagy stabilizált áramerősséget szeretnél? Mindkettő megoldható, de az autógenerátorok (dinamók) tudtommal belsőleg szabályozva vannak, és biz. feszültségre. Továbbá ha jól tudom, akkor az autós dinamók párhuzamos gerjesztésűek. Ergo van az a szélerő (alsó határ), ahol már a generátor felgerjesztésre több energiát használ, mint amennyit vissza tud táplálni az akkuba.
Van rá megoldás, egy variátoros meghajtás kidolgozása, mint pl; a robogóknál, de ilyen kis fordulatszámon ezt elég érdekes lesz ezt kivitelezni, pláne, ha belegondolok, hogy a dinamót eldobod csak mert nem találsz egy diódát és egy kondit !
Hali van egy trabi dinamóm +- test kimenettel ém most nem tudom kell-e gerjeszteni és ha igen akkor hol?
Sziasztok!
Szeretnék egy Shimano kerékpárdinamóról (6V, 3W) tölteni GPS-t USB szabványon (asszem 5V, 500mA). Milyen kapcsolásban gondolkozzak. Tudnátok vmi tervet küldeni? Gondolom először egy másik akksit kellene tölteni, és arról menne a cucc. Vagy nem tom. Köszönöm a segítséget!
Szia!
Egy 7805-ös stabilizátorral meg lehet oldani a stabil 5V-ot a dinamó áramát először egyenirányítani, pufferelni kell és utána jöhet a 7805 stabilizátor azt hiszem 500mA körüli áramot bir de rá kell keresni pontosan. Itt az a probléma hogy a dinamó fordulatátol függ a kimeneti feszültség és áram ha lassan forog a dinamó akkor a kimeneten kis fesz és kis áram lesz.
Nemtudod kell-e gerjesztjem?
Sziasztok!
Sajnos csak amatőr szinten értek az elektronikához. Bővizű patak mellett lakunk, a patakra vízkereket készítettem, amivel egy dinamót hajtanék meg (mivel ez áll rendelkezésemre), ami 12 voltos akkut tölt, és egy kis inverterrel nyernék 220-at. Kis hobbi-játék volna. Ott vagyok elakadva, hogy nem tudom, hogy az eléggé régi (1970) dinamót hogy kell az akkura kötni, hogy semmit nem rontsak el, és a dinamó pólusait sem tudom értelmezni: román gyártmány, 12V, 25A, van egy föld jelzéssel ellátott pólus, ami a dinamóházhoz csatlakozik menettel, és két ugyancsak menettel csatlakoztatható pólus A1 és B1 jelzésekkel ellátva. Egy gyenge minőségű képet tudok csatolni. Kerestem bekötési rajzokat de semmit nem találtam, szeretnék egy kis segítséget kérni, mert nem akarom tönkretenni a dinamót sem. A dinamó működését nagyjából értem (gerjesztés, szabályozás), de szükség lenne egy kis gyakorlati tanácsra, segítségre is. A segítségeket, előre is, nagyon köszönöm!
Sziasztok!
Vettem egy 200W körüli 24v dc motort, melyet tekeréssel akku töltésre szeretnék használni egy elektromos bicikliben. Nagyon egyszerű töltés szabályzóra lenne szükségem. 12 V / 38 Ah x 3 = 36V zselés ciklikus akkukkal sorba kötve. Nézegettem a témákat, de nagy hozzáértésem nincs.
Mivel gondolom ez egy állandó mágneses motor, a töltést csak a fordulatszámmal vagy az akkuról lekapcsolással lehet "szabályozni".
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2013
Régi Rádiótechnikákban, évkönyvekben találni még néhány dinamószabályzó leírást. Először is mindenképpen kell hozzá egy szabályzó. Ezek még ~99%-ban relések, ahol érintkező választja le az akkuról. A bekötés annyira egyszerű, mint látod, van 3 bekötési pont, ezek betűvel vannak jelölve. Betű szerint összekötve működnie kell.
Autóelektronika 44. oldal, 12. ábra. Az idézett rajzon számozott jelölések vannak, de gyakori a D, F, A,... betűkkel jelölt eszköz is. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2013
Nem értek hozzá annyit, hogy ki számoljam az alkatrészeket.. Nem tudtok valami olcsó kész szabályzót?
Pont azt szerettem volna mondani, hogy ezt nem lehet szabályozni. Tegyél rá egy feszültség mérőt és ha a feszültség elérte a maximális szintet hagyd abba a tekerést.
Kell hozzá egy dióda, ami képes elviselni a töltőáramot, egy LED, egy ellenállás és egy Zener, hogy a max. töltőfeszültség elérésekor jelezzen. Ezt úgy kellene összehangolni, mert sima Zenereknél elég nagy szórás lehet. Tl431-es pontosabban dolgozna, de kell még hozzá 2-3 alkatrész.
Sziasztok!
Kerékpárom dinamójáról/generátoráról szeretném tölteni telefonomat. Mivel újabb fajta "okos" telefon, elég komolyan eszi az aksit. Már elkészítettem korábbi kapcsolásokból illetve interneten máshonnan összeszedett ötletekből a töltőt, de sajnos mégsem megfelelő a hatás. A dinamó 6V 3W, váltó áramot ad. Egyenirányítottam, majd tettem be egy 4700µF-os kondit, szabályoztam a feszt 5V-ra egy 78H05-tel, ami 7-20V-ig szereti a bemenő feszt, viszont 5A-es. Ezután került még be egy 220nF-os kondi. Az 5V gond nélkül rá is kerül a telefonra, ami jelzi is, hogy töltve van, viszont ugyanúgy fogy a töltöttség, mintha nem is kapna semmit.GPS, mobilnet és néha a kijelzőt bekapcsolba 1 óra bringázás 20%. A telefon aksija 1500mAh. Ha valakinek van ötlete, miként lehetne valóban tölteni a telefonomat, minden ötletet szívesen veszek. Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |