Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Izzító elektronika RC-modell motorokhoz
Lapozás: OK   2 / 3
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 3, 2013 /
 
Bocsi! Csak kicsit összecsaptak így délután, este a fejem felett a felhők. Amint elalszanak a kislányaim, folytatom a panel javítását azzal, amit írtál.
Köszi!
(#) Honda130 válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Sajnos megszívtam, mert kiforrasztottam tegnap a tranyót, 555-öst, meg azt az egy diódát. Most meg nem tudom visszatenni hogy folytathassam a javítást, mert letörött az egyik lába a kis tranzisztornak. C1815-öst adni nem tudtak, csak keddre ígérték. Nem rendeltem meg, mert gondoltam sok hasonlóm van itthon. Csak az a baj, hogy nem tudom melyiket tegyem be helyette. Az én általam felsoroltak közül nem jó valamelyik véletlenül? Tudom, hülye voltam, de kicsit elsiettem. Rohantunk el itthonról és készülődés közben gyorsan ki akartam forrasztani őket és elvinni magammal a boltba. Addig kapkodtam, míg annyi lett a tranzisztornak.
(#) Orbán József válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Szinte nem is tudsz rosszat tűrésre, csak a törött az más lábkiosztású, mint amik neked vannak. Nézd meg mindkettő adatlapját, más a BCxxx tranyóidé, mint a törött, ami valószínűleg 2SC1815 volt.
Na, felejtém, NPN a tranyó.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Amit írtál, azt jelenti, hogy felcserélhetem a lábait és működőképes lesz?
(#) Orbán József válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 4, 2013 /
 
Persze, megfelelően kell beülteni.
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Szia! Pillanatnyilag ott tartok, hogy kicseréltük a fet-et IRFZ44-esre, és beletettünk felcserélt lábakkal egy kis tranzisztort a régi helyett. Visszatettünk egy normál piros ledet az erősfényű kék helyett, mert ezt én kicseréltem. Nem csinál a kör semmit, csak a led világít, ha fogyasztót teszek rá. Mértünk az 555-ös hármas lábán, és mérhető rajta váltófesz. A poti tekergetésével szépen változik is. Azt nézegettük, hogy ez a jel a ki tranzisztor egyik lábára megy. A hiba vagy a tranzisztorban van, vagy abban, hogy a tranzisztor lábai közül egyiken sincs tápfesz. Gondolom nem csak az 555-ös jelének kellene ott lenni, hanem valami tápnak is. Jól mondom?
illanatnyilag áll a javítás, mert a kis tranzisztor hibáját lehetőség szerint maximálisan kizárandó, rendeltem két db C1815-ös tranzisztort a Máltánál. Ha beteszem, meglátjuk. Utáőna megpróbálom kideríteni, hogy miért nem kap tépot ez a tranyó.
Meg még a panelon található egy kis téglalapú alkatrész, amit dióda hídnak nézek. Az nem annyira egyértelmű, mert egyik irányba sem zár le teljesen. Legalábbis azt hiszem.

1.JPG
    
(#) sirály12 válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Ha PC817-es feliratú kis kockára gondolsz, az nem diódahíd, hanem egy optocsatoló!
Egyik oldalán lévő bemenetek végül is egy lednek felelnek meg, a másik két láb egy tranyó két lába.

Bővebben: Link

Elég olcsó kis alkatrész.
(#) Honda130 válasza sirály12 hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Köszönöm!
Akkor valószínű, hogy nem mértem rossz dolgot ott? Azon az opto csatolón.
(#) Orbán József válasza sirály12 hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Ilyen opto kitermelhető pc tápokból, de amúgy se drága. Valami egyszerű hibára gondolok az esetben, csak egy kicsit gyakorlottabb amatőr kellene hozzá, de szakember se rossz.
Félek, hogy egy csomó hiba generálódik a javítás közben, a helyett az egy kicsi helyett.
Pl. leválik a fólia néhány helyen, stb.
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 12, 2013 /
 
Egyszerű a hiba, ez biztos. Tudom hogy nem jól adtam elő magam ezzel a kiforrasztás dologgal, meg hogy még mindig nem oldottam meg, de nem azóta csinálom mióta először megkérdeztem tőletek. Igazából nem is csináltam, mert egyszerűen nem volt időm. Tény és való, hogy azt sem tudom, mit és hol kellene mérni, de pont ezért szeretném magam megjavítani ezt a kis áramkört. Amióta ugymond pöcsölök vele, nagyon sokat tanultam tőletek. Tudom, könyvből is lehetne, de ahhoz idő és elszántság kellene. Főleg időm nincs.
De hála nektek, nyomon vagyok és van új elképzelésem, hogy mit csináljak? Meghát, azért remélem, segítetek továbbra is. A fóliát szerintem nem kell féltened. eddig még skat nem volt terhelve. A fet már nem lesz bántva, a rossz diódát szépen kicseréltem, az 555-ös szerintem szépen működik, azt nem bántom, a ledet fogom véglegesíteni ha jó lesz, és a kis tranzisztort cserélem még ki. Az az opto csatoló mit csinál az áramkörben?
(#) Orbán József válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 13, 2013 /
 
Az opto sok mindent csinálhat, de nagyon nem valószínű, hogy tönkremenjen, nagyon kicsi áramokkal van működtetve. Én a fóliahibával arra céloztam, ha jó meleg pákával és sokáig forrasztgatjuk, leválik és onnét elég nehéz megjavítani az áramkört.
Sajnálom ezt a ledcserét, mert valahol annak a műveletnek a következménye, hogy megmihálylott az áramkör.
Rajz nélkül és az áramkör közvetlen szemügyre vétele nélkül én is csak találgatok.
Ha látja az ember, tudja, melyik táp hol megy a félvezetők arra hogyan kapcsolódnak, mi van a kimeneten, etc.
(#) Honda130 hozzászólása Ápr 22, 2013 /
 
Sziasztok!
Nem tudom mi a problémája az izzító elektronikának, de eddig tettem bele diódákat, a gyári fet helyett egy IRFZ44-est, egy c1815-ös tranzisztort, 555-öst, átforrasztottam mindent, átnézegettem rohadt erős nagyító alatt, kimértem minden ellenállást. Elvileg valamiért a tranzisztorra nem jut táp. Szerintem. Még annyit tehetnék, hogy az összes ellenállást kiforrasztom és kimérem egyenként és akkor már ki is cserélhetném, de úgy döntöttem, nem vagyok annyira elszánt. Valószínű kukában fog landolni ez az áramkör, mert amúgy is zavart, hogy gyertya nélkül egyszerűen felszökik a feszültség. Ez az áramkör nem érdemel több odafigyelést. Tudni kell lemondani is. Már megrendeltem két jobbat. Majd amelyik megfelelőbb lesz, azt fogom használni. A modellezés egy hobbi. Nem az életünk függ tőle. De ha az ember már a hobbit is gagyi modon csinálja, akkor inkább nem is kell csinálni. Ezzel az áramkörrel működő korában sem tehetem meg, hogy előre beállítom a kijövő feszültséget, mert kell hozzá a gyertya is. Ha pedig alapból nagyra van állítva a feszültség, akkor a gyertya bánhatja. Nem beszélve arról, hogy másik típusú, vagy hőértékű gyertya más terhelést jelent és más feszültséget fog kihozni az áramkörből ugyanazzal a potméter pozícióval. Nagyon primitív áramkör ez, ami a használhatóságát illeti. Erősen valószínűnek tartom, hogy az tette tönkre, mikor használtam az izzítást és utána az autó beindulását követően mindig úgy hagytam és autózgattam. Gyakorlatilag egész délután nem volt áramtalanítva. Mivel felszökött a fesz, valószínűleg nem bírhatta.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, aki bármit hozzám szólt ez ügyben! Cserében záros határidőn belül, mikor kész lesz a starterem, beszerelve minden műszerrel és izzító elektronikával, teszek fel képeket, hogy lássátok milyenre csináltam meg. Szerintem érdemes lesz megnézni, úgyhogy ha érdekel bennetek, akkor állítsátok be az értesítést erre a témára, vagy nézzetek fel időnként. Nem fogom elfelejteni.

Köszönöm!
(#) Orbán József válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 22, 2013 /
 
Hm, hát ennyi, valóban nehéz így kitalálni, ha nincs kézben az áramkör.
Repülőnél olyat használunk, ami be van építve a motor mellé és középállástól lefelé arányosan izzít 1 szem 1.2V-os akkucelláról.
Nagyon kényelmes tud lenni...
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 22, 2013 /
 
Én is gondolkodtam fixre szerelni az autóra, de akkor nem lenne elég az az akku a kocsiba, ami most a vevőt hajtja. Amíg ezek az akkuk jók, addig nem akarok váltani másra. Hiba volt bevásárolnom NiMh akkuból. Nem zárták magukat a szívembe.
Milyen is az az elektronika amit ti használtok a repülőbe?
(#) Orbán József válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 22, 2013 /
 
Nincs baj a Ni-Mh-val, de igazán az akkus kézigépek Ni-Cd akkui nyerőbbek. Nagyobb valamivel a cellafeszültségük a gyorstöltésnek is köszönhetően (?) és nagy áramokat ad könnyedén. Rövid, vastag vezetékkel szerelve és a helyén tölthetően - csatlakozó...
Az áramkör egy PIC-es kütyü, ami 1.5 msec-nél kezd működni és a teljes gáz lehúzásnál izzítt 100%-osan. Vagyis félgáz felett nem csinál semmit, onnét lefelé arányosan izzít. Amikor a repülővel levett gázzal repül az ember - dugóhúzó pl., vagy lassú, alacsony áthúzás és odalöki a gázt az ember, gyakran leáll a motor. A lógó hengerrel szerelt motoroknál meg ilyenkor még jobban hajlamos összegyűlni az anyag, ami elhűti a gyertyát. hajósoknál - FSR - ott pl. akként használ (ott fordítva van bekötve) hogy a derékszögű fordulásnál a víz és a motortest közt drasztikusan lecsökken a sebesség és megtorpan egy pillanatra a motor. Eközben az üzemanyag ugyanolyan mennyiségben jön befelé a leesett fordulatnál a gyertya nem tud olyan intenzív izzásban maradni, így ezen is segíthet egy ilyen pót izzítás.
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 22, 2013 /
 
Apám. Nagyon kemény. Hihetetlen, hogy mennyi mindent lehet tanulni. Nem gondoltam, hogy a repülőknél ilyen komoly felkészültség kell. Azt gondoltam, hogy ott is csak induláskor van izzítás.
(#) Orbán József válasza Honda130 hozzászólására (») Ápr 23, 2013 / 1
 
Elvileg nem is kéne pót izzítás...
Azonban sok oka van, hogy mégis nagyon hasznos tud lenni:
Nem kellően bejáratott motor
Magas nitrotartalom kiváltása alacsonyabb szintre, nyugodtabb alapjárat
Nem kellően beállított motor
Nem teljesen megfelelő izzógyertya - négyütemű motoroknál
Környezeti alacsony hőmérséklet
Egyéb...
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Aha. értem. Hát valóban, ha minden dolgot számításba veszünk, akkor tényleg mindennek klappolnia kell, hogy ne essen le a repcsi. Főleg ha arra gondolok, hogy az én kocsim hányszor leállt tavaly mikor játszottam vele. Mindent szépen beállítottam, végigjátszottam a beállítás teljes tartományait és mégis. Többféle hőértékű gyertyát belepróbáltam és amivel előző alkalommal szépen ment, azzal legközelebb nem értettem hogy miért nem. De nemrég azt hiszem rájöhettem valamire. Ugye az én autóm motorján 3 csavaros karburátor van, az alapjáratival együtt. Mindig nézegettem a 4 csavaros motorokat. Kiváncsi vagyok, hogy viselkedne egy olyan karburátorral a motor. Találtam a Vaterán egy ilyen karburátort és megvettem. Kicsit máshogy vannak megoldva a fúvókák és a tűszelep. Mindegy, a lényeg, hogy nézegettem, hasonlítgattam a két karburátort és belefújtam az üzemanyag bevezető csonkba. Rá kellett döbbennem, hogy nagy valószínűséggel el volt dugulva a karburátorom. Lehet hogy ezért kínlódtam vele tavaly. Mindig leállt csőgáznál. Valahol éreztem, hogy kevés az üzemanyag teljes terhelésnél, de vállalom: Ez volt az első évem a modellezésben és nincs még tapasztalatom. Milyen érdekes, pedig nagy méretben ez a szakmám. Ha egy motorkerékpár, vagy igazi autó eldugul, azonnal észreveszem. Mondjuk ezt még nem ismerem és feltételeztem hogy egy új autómodell nem kezd mindjárt dugulással.
(#) szabipapa23 hozzászólása Máj 31, 2013 /
 
Tisztelt Feri az általad ajánlott izzito kapcsolást meg épitettem de nekem nem müködik. ha terhelem a tápfesz le esik 0,5 0,6 voltra és nincs teljesitmény. mindent ugy állitottam össze ahogy a rajzon van biztos hogy a rajz jó?elöre is kösz a válaszod üdv szabipapa
(#) Honda130 hozzászólása Jún 20, 2013 /
 
Sziasztok!
Viszonylag hosszú idő után jelentkezem újra. Nem felejtettem el amit ígértem, de mindenképp szerettem volna kipróbálni először a startert amit átalakítottam kedvem szerint, mielőtt megmutatom nektek. Akartam tudni, hogy amit létrehozok, biztosan működik és nem csak egy amatőr gondolatnak számít, amit valaki valahogy összetákolt.
Nos elkészült és két modellezős délutánon ki is próbálódott. Nyugodtan állíthatom, hogy szépen és kifogástalanul működik. Kritikus szemmel nézve még találok rajta hibát, de valójában ennyi időt szántam rá. Ha valamit alakítok még rajta, akkor az szerintem nem ebben a szezonban lesz, hanem esetleg télen. Meglátjuk. Minden esetre alapvető átdolgozáson nem esik már át, mert ez így frankó.
Akkor lássátok a Startert:
Az első három képen a starter használata akarna lenni, mikor az izzítást ráteszem a motorra.
A 4-5-ödik kép már otthon készült a starterről.
(#) Honda130 hozzászólása Jún 20, 2013 /
 
A következő képek a starter belső kialakítását mutatják részben. Végül is egy 12 Amperes állítható áramkört tettem be, mert úgy gondoltam, ez lesz a legstabilabb. Az áramkör alatt van elhelyezve két relé, amivel a starter motorjának adok főáramot, és így nem terhelődik a kis nyomógomb, amit beépítettem üzemi kapcsolónak, valamint az izzítás áramkörére kapcsolt tápfeszültséget sem a kapcsolóról kapcsolom, hanem reléről. A két zöld csokin a fő pozitív és negatív van elosztva a szükséges helyekre. A három kapcsolóval kapcsolom a Motor tápját, az izzítás tápját, és a két feszültségmérő tápját. Ez utóbbiak külön tápról mennek, mert önmagukat nem mérhetik. Valamint később kiderült, hogy még ezektől is külön kell kapcsolnom és tápolnom az ampermérőt, mert nem lehet közös negatívon a feszültségmérőkkel. Azok negatívja ugyanis közös a nagy áram negatívjával és zárlatot mérne az ampermérő. Az ampermérő tápkapcsolója kikerült a starter eredeti tápkapcsolójának helyére, amit nem akartam használni, de végül kénytelen voltam. A két gyors csatlakozó közül az egyik a fő tápfeszültség, a másik pedig az izzítás csatlakozója. Ezért is különböznek, mert nem cserélhetjük fel őket. Nagyjából ennyi. Örülök hogy megcsináltam. A sok kapcsoló és a háromféle színű műszer direkt így van kitalálva, mert látványosra akartam csinálni. Az első műszer ami piros méri a külső tápfeszültséget, a második zöld az izzításra kilépő általam potival beállított feszültséget, a harmadik kék pedig méri a gyertyán átfolyó áram mértékét. Ez utóbbi akkor jó, ha az izzítógyertyával történik valami és nem megy jól a motor. Ráteszem az izzítást és nem akkora lesz az áramfelvétele mint eredetileg. Tudni fogom a gyertya kivétele nélkül, hogy jó vagy nem jó az izzító gyertya.
Köszönöm a figyelmet.
(#) attika válasza Honda130 hozzászólására (») Aug 25, 2015 /
 
Szia.Amit te használsz izzító elektronika azt vetted vagy te építetted?
Találtam egy Pic-es kapcsolást csak a működése nem egyértelmű,hogy itt a vevőtől kapja a pic a tápot vagy külön akkumulátorról.
Bővebben: Link
(#) Honda130 válasza attika hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Hmm- Most jutott eszembe hogy én valamikor ezt feltettem és gondoltam megnézem meg van-e még egyáltelán ez a réma. Nem értem, hogy miért nem kaptam értesítést a hozzászólásról? Akkor válaszoltam is volna. Ma már lehet hogy késő, de mégis válaszolok.
Az izzító elektronika miatt kétszer kellett csinálnom ezt a rendszert. Sajnos megvásároltam egy kb.6000 forintos izzító elektronikát az SG modellből és mire beépítettem, egyszerűen tönkrement. Próbáltam megjavítani, de a kb.10-12db alkatrész ami az áramkörön volt, végén már kétszer ki volt mind cserélve, de meg nem szólalt. Végén rendeltem azt az áramkört az Ebay-ről ami 12 Amperes és beépítettem azt. Ez egy DC-DC konverter. Nem volt több mint 1500 forint és valószínűleg örökös. Az elektronikához csak hobbi szinten értek. Inkább rajongok érte. Pár próbálkozásom volt már. Tudok panelt maratni vasalós technikával, stb., de komolyabb áramkörbe nem kezdek már bele, mert ha nem szólal meg, akkor csak a pénz megy el rá. Erre a starterre saját tudásomat alapul véve büszke vagyok. Kis helyen minden ott van, minden a lehető lecnagyobb odafigyeléssel és precizitással készült. Még az előlap kinézetére is gondosan odafigyeltem. De csakis "elektronosság" Szintjén dolgoztam vele és mechanikus szemszögből. Az elektronikához itt már tiszteletből nem matattam. Látom fenn vagy. Talán még olvasod is.
Szép estét!
(#) Orbán József válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Évek óta sikerrel használunk jópáran egy ilyen izzítót. Félgáztól lefelé, vagyis alapjáratig arányosan növeli az izzítás intenzitását. Külön 1 cella Ni-Xx akkuról megy, 2000-től xxxx mA-ig.
Én 2-őt Eneloop Sanyo-ról, 2-őt pedig rossz akkupakkból kimentett, még jó ipari Ni-Cd akkuról járatok.
Van lehetőség a közbenső izzítás 1/3-al való csökkentésre egy izzítás-repülés kapcsolóval, de évek alatt kiderült, nincs rá igazán szükség.
Az áramkör igazán drabális darab, 23mm x 36 mm
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2017

izzító.jpg
    
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Szia! Nagyon tetszik ez a megoldás. De ezt nem repüléskor szoktátok alkalmazni? Nekem autóm van. Ott is szokás ilyesmit alkalmazni?
(#) attika válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Repülésnél is, de autóhoz is nagyon jó mert növeli a hatásfokot. Én régóta szeretnék egy ilyet építeni de sehol nem találtam róla semmit.
Ez valami hasonló lehet, ilyet lehet venni készen de építeni jobban szerettem volna.

Gáz állástól függően tartja izzásban a gyertyát.
(#) Honda130 válasza attika hozzászólására (») Dec 17, 2017 /
 
Ez azt jelenti hogy max gázon nincs izzítás, ahogy elveszem, úgy segít rá az izzításra? Nagyon tetszik esküszöm! De előnyös dolog ez a motor szempontjából? Ugyebár nekem 4.6ccm-es motorom van a Truggy-ban. 16%-os nitróval használtam eddig és ugye abba így hivatalosan jó kellene hogy legyen a közepes hőértékű gyertya. Állítólag a gyertya is befolyásolja az előgyújtást. Vagy nem? Na hát én azért, hogy ne szóljak bele a motor működésébe és mindent a leírtak szerint kövessek, két szezont szenvedtem végig.(az első szezon 4 alkalom.kb.1.5liter nitró) Volt hogy jó volt, vagy annak tűnt a motor, de rettenetes sok motor leállásom volt. Főleg akkor szokott leállni, mikor az ember egy ideig nem húzza neki a gázt és kicsit sikerül bedúsulnia. Olyankor egy nyélgáz és sétálhat az ember visszahozni a járgányt. Mindaddig ez volt , míg nem vásároltam be két márkából is majdnem az egész hőérték tartományból egy-egy gyertyát. Győzött az OS legmelegebb gyertyája. Azzal olyan stabil lett a motor, mint soha. Viszont ott motoszkált bennem, hogy oké, de most galád módon beletettem a leg melegebb gyertyát. Jó ez így?
És ha fenn hagyom az izzítást, akkor jó lesz az úgy? Nem csap be? Esetleg kevésbé pontosan beállított motor esetén is üzemel a motor? Nem egyszerű beállítani, de ha rossz a visszajelzés, akkor...Vagy? Hülyeség?
(#) Orbán József hozzászólása Dec 17, 2017 / 1
 
A pót izzítást a hajósok, helisek is használják - néhányan. Ők fordítva izzítanak.
A hajósoknál, amikor "sarkon" fordul az FSR gép, a hajócsavar álló vízbe kerül szinte és a terhelés megnövekszik, a hideg üzemanyag meg tódul befelé, túlhűtheti a gyertyát, leáll a hajó, lehet bánkódni, versenynek annyi...
Helisek a nagyobb biztonság miatt használják és néhány autó tulajdonosról is tudok.
A repülésnél a következő szituációt képzeljétek, illetve 2-őt:
1, Szélnek szembe, alacsonyan, lassú áthúzás. OK, de emelkedni és fordulni kell, eltávolodott közben a gép.
Gázadás, motor a túlhűlt gyertya miatt megáll, leszállás 1-2száz méterre, ahogy sikerül, vagy megfordítod a gépet, az átesik a hátszél és a kis sebesség miatt, leesik a darab, mint a zsíros kenyér.
2, Lassú műrepülő figura kis gázon, - dugóhúzó pl. - gáz a kivételnél a motor leáll, gép le a földre lapjára kb.
Az egyik kollégám azt írta, na végre, akkor állt meg a motor - volt végre 3 sikeres repítése - amikor ő állította le a motort...Izzítás beszerelése után.
Az egyik 4 ütemű motrom félgázig úgy rázta a Hellcatom, hogy majd letört a szárnya és nem tudtam, csak fél iskolakört repülni, mindig leállt a motor.
Az izzítóval végre ez elmúlt és nem kellett iszonyat nagy nitro tartalmú lötty bele, az meg pénzben se semmi megtakarítás.
A képen egy ijedséges-túlkormányozásos esemény, de, bár ebben a pillanatban jó lett volna gyorsan eladni, mégsem lett baja a gépnek...
Ebben is izzító van, 20 ccm-es 4T motorral.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2017

DSC_8253.jpg
    
(#) Orbán József válasza attika hozzászólására (») Dec 17, 2017 /
 
Erről írtam, arányos izzításnak hívják, ott a kép róla - izzító.jpg
(#) Honda130 válasza Orbán József hozzászólására (») Dec 17, 2017 /
 
Oké. Értem. El is fogadom. Ráadásul kezd kialakulni bennem a gondolat, hogy esetleg többet szenved a motor az izzítás nélkül a fuldoklás miatt, mint akkor, ha kicsit rásegít az ember neki.
Másr csak meg kellene szerezni egy ilyet.
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem