Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
semmi nem fog történni, illetve csak az óra és a memorizált dolgok (km, idő, fogyasztás..stb) fog elveszni, de hogy visszaálljon a vezérlés és egyebek ily módon nem lehetséges...
és persze ha kódos a rádió akkor azt újra kell kódolni, de ha az is eredeti van belőlük olyan amelyik felismerteti magát, (symphonia pl.), mert annak a kódja az agyban tárolódik A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Sziasztok!
Octavia 1,6 AKL. Nem működik a szivargyújtó, a hátsó szélvédő fűtés, és a symphonia fényei nem világítanak valamint újra kell programozni minden leállítás után... Van összefüggés a három dolog között?
Azt azért megnéztem... Ne de a symphonianak csak a memória vezeték szála menne egy külön biztire?! Mart a készülék amúgy működik... Olvastam itt régebben, hogy az AKL-nek relére megy a szivara. Oda menne a hátsó ablak fűtés is? Ha így van, melyik 53-as reléről lehet szó?
Sajnos kapcsolási rajzom nincs, de simán eltudom képzelni, hogy egy biztin vannak. Talán VIM erre jár és segít.
Sziasztok!
Segítségeteket kérném. I. AEE octavia. A probléma: menet közben megáll a motor, (mintha nem kapna üzemanyagot vagy motorfékkel gurulnék..olyan érzés) 10 méter gurulás után sebváltó 4-be kuplung föl és jár a motor, mintha mi sem történt volna. Eddig: gyertyacsere, elosztófedél+rotor csere, gyújtótrafócsere, üzemanyag szivattyú ellenőrizve...és még mindíg...
Csatlakozókat takarítsd ki a motortérben. Forgásszenzort ellenőriztétek? Ez valami kontakthibának tűnik.
Forgásszenzor ellenőrzés kimaradt...köszi a tippet. Majd jelentkezem, hogy megoldódott e a problem...
Annak idején én is szívtam ugyan ilyen tipussal, de csak a szivarossal. Adtam neki fix áramot máshonnan.
Jó az ötlet... gondoltam rá, hogy így oldom meg. A másik kettő jobban bosszant, meg így a három együtt... Valamitől úgy érzem, hogy van közös kapcsolódási pont köztük. Igazából elvetést vagy megerősítést kérek tőletek. Meg VIM társ ha erre jár a rajzaival...
Szia,a te kocsid hibáját hogy sikerült felderíteni?
Azt a vezetéktörést biztosan nem álmodtad meg. Nekem is ugrál néha a km-óra mutatója. Ha nem mutat,akkor a számláló is megáll,viszont ha újra mutat az óra,a számláló a helyes értékre ugrik!2005 év 1.1 16V BCA motor. Csaba,
Szia! Ez a relé tábla megegyezik az AKL-s relétáblával és a "2". számú lesz az a relé amire az "53"-s van írva, ami a gyújtás segéd/kiegészítő reléje volna. Több fogyasztó is ezen keresztül kap áramot és ez után van a biztosítójuk. Az "53"-s reléről sok képi infó található és a cikkszáma is az ami rá van írva. Tehát a relét kell megnézni, hogy az érintkezői zárnak-e rendesen, mert ha több fogyasztód nem működik, felettébb gyanús a működése.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
T. Fórum!
Octavia problémára keresek megoldást: octavia I, a kilóméteróra, fordulatszámmérő, vízhőfokjelző, benzinszintjelző nem működött. A fórumon találtak alapján megforrasztottam, műszerek rendben. Viszont: immobilizer letiltott. Az autó kézikönyvében találtam egy leírást, miszerint a függőcimke adatai alapján ideiglenesen kikapcsolható az immo. Itt megakadtam, ugyanis a függőcimkén 3 kódsor van, és egyik sem egyértelmű 4 jegyű kód. Tudna valaki ezügyben segíteni? Köszi előre is!
Fejleményeim:
- Lehúztam a lambda szonda csatlakozóját, hogy úgy mit csinál. Kevésbé rángatott szonda nélkül, viszont a várt erőtlenedés és fogyasztás növekedés megvolt. - Ellenőriztem a levegő csövet (légmennyiség mérő és fojtószelep között), találtam egy fals levegő forrást, azt megszüntettem. - Fojtószelepházba benéztem, a pillangószelepet és a beömlő külsejét megtisztogattam, kézzel elmozdítottam a szelepet, látszik a piszkos lerakódás benne rendesen. A kérdésem: Mindent visszaszereltem, szonda, csövek, és indítás után magas alapjáratom lett, gondolom most kezdődik a már pár ember által említett alapjárati motor "öntanulása"? Vagy mások írásai szerint nincs öntanulás, be kell állítani műszerrel?
Kell a számítógép a normális alapbeállításhoz.
igen, be kell állítgatni több helyen az alapjáratokat géppel..
Fejlemények:
Megtörtént egy hibakód olvasás és értelmezés. 00533 és 00635 hibakódok, amik mindig visszaíródtak törlések után. Első törlés előtt volt még "légtömeg mérő hiba" és "beszívott levegő érzékelő hiba". Valaki tudja esetleg ezeknek a hibakódjait? Mert ezeket nem jegyeztem meg. Azt mondta a srác, hogy a 00635 az a lambda szonda fűtés hiba, cserélni kell a szondát. 00533 pedig alapjárati beállás vagy micsoda, de ez gondolom a pillangószelep elmozgatásom miatt van. Kértem egy alapbeállítást, amit meg is csináltunk. Azután néhány tíz másodperc erejéig rendben volt az alapjárati beállás, majd újból "vész üzemmód", és fordulatszám pörög fel 1500-ig. Szondát cseréltetem jövőhéten szombaton, és meglátjuk megszűnik-e a hiba, esetleg egy újabb alapbeállítás után...
Az mit jelent, hogy több helyen?
A programozó készülék több menüpontja alatt is be kell állítani? Mert ha igen, akkor a srác egy menüpont alatt állította csak az enyémet...
Szia! A hibákat azokat jól határozza meg a készülék de miért nem lehet vele felismertetni az új értékekkel megáldott folytószelepállás érzékelőt. Talán szét kellene húzni a csatikat egy rövid időre és azután újra csatlakoztatni és megkerestetni a készülékkel, majd elfogadtatni vele. Különben azt írja, hogy szoros a gázkar bowdenje vagy ragad valami miatt vagy az alapjárati szenzorral van a baj. Szerintem ez utóbbi nem valószínű, inkább kicsi vagy nincs holtjátéka a gázkarnak/bowdennek. A szonda fűtés is előbb tűnik kontakt hibának mintsem rossznak de sajnos nincs konkrét értékem ehhez a motorkódhoz erre a problémára csak a járművezérlő csatlakozóján mérhető feszültség értékekről és oszcillogramm alakjáról ami jelen esetben nem segít előbbre jutni.
Köszönöm a képeket, elmentettem.
- A gázkar bowdenjét megnéztem, nem szoros, holtjátékot nem találtam. - Alapjárati szenzort nem tudom, de az szerintem sem lehet rossz, mert piros lámpánál ha 3-as vagy 4-esbe váltok és lassan emelem fel a kuplungot, majd fordulatszám csökken és lefulladás előtt visszanyomom, akkor ott marad alapjáraton a fordulat! Tehát érzékeli (gondolom én). A szondát jövő héten beszerzem, 340.000km után ráfér a csere úgy gondolom. - Elektronikai kérdésként azon vajúdom, hogy a légtömeg mérőnek a szenzorát kicsavarozhatom büntetlen egy tisztítás erejéig én is (nem lesz ott is elállítódás, kalibráció gondom, tömítésprobléma)? Féktisztító spray vagy speciális légmennyiség mérő sprayt kell használni? Csinált már valaki ilyet?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, Octavia 1,6 AEE, 2000 évjárat. Pár napja jelentkezett, hogy menet közben a műszerfal mutatói nem mutatnak semmit, alaphelyzetbe kerülnek. Korábbi bejegyzésekből láttam, hogy ez gyakori probléma szokott lenni. Tud valaki segíteni benne, hogy hogyan javítható a hiba, hol található a meghibásodott alkatrész? Köszönöm!
A korábbi bejegyzéseknél a javítás módja is ott van. Például itt is.
Szia!
Kiegészítem azzal a képpel, ahol a további hűtés is meg lett oldva. A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2013
Szia Kufár...
Mivel mindig pont gázadáskor esett le a mutató, nem tudtam, hogy a jeladó rossz-e vagy a kábel van valahol eltörve és ahogy a motor meg a váltó megmozdul mikor gázt adok, mexűnik a kontaktus. Sajnos sem a műszercsoportot nem tudam kivenni, sem a jeladóról a csatlakozót levenni (hülye egy helyen van) így azt találtam ki, hogy egy hosszú gumidarabbal kicsit megfeszítettem a jeladó kábelét. Egy gumipók egyik végét beakasztottam a szabadon lévő kábelrészbe, és egy parányit megfeszítve kikötöttem a karosszériához. Kezdetben semmi nem változott. De amikor oda akasztottam a gumipók végét hogy már azt részét húzta kicsit a jeladó kábelének, ami befut a vastag kábelkötegbe, akkor már sosha semmit nem mutatott a kmo. Ha levettem a gumipókot, megint működött. (Kipróbáltam vagy 3x fel le tettem, végűl már akkor sem mutatott semmit, amikor nem volt rajta a gumipók. Nyilván a feszegetéstől végleg elváltak a drótvégek.) Ekkor már tudtam, hogy azon a részen kell keresenem e kontakthibát, amelyiket a gumipók megfeszített. Kivettem a három drótot a fekete gégecsőből. De befutott a cucc az akku alá. Kivettem azt is, meg az akku tartót is. (Egyszerű eset, négy csavat tartja.) Ahol a jeladó veztéke befutott az akku alatt a nagy kábelkötegbe, ott körbe volt tekerve feekete szigetelő szalaggal minden. Azt kitekertem. Akkor már látszott is, hogy furcsán törik meg a drót. Kicsikét meghúzogattam, és éreztem, ahogy nyúlik a műanyag, nincsen tartása. Szerintem Neked is pont ott lesz a hiba, mert már mások is jelezték, hogy pont ott szokott eltörni egyik, vagy másik vezeték a jeladótól. Ahol a vastag kábelkötegbe befut. Hát így történt. Szerintem ellenőrizd ezt Te is. Laci.
Köszönöm a segítséget,ki fogom próbálni.
Az autót a fiam használja 2-3 hetente van itthon 1 napot.Inkább ez volt a bajom,hogy nem tudok sok időt szánni a hibakeresésre.Ez jó ötlet,majd írok ha bevált,köszönöm. Csaba.
T.Fórum
Benzines Octavia tulaj vagyok 1.6 Ambiente AEE motor. Váltó olajcseréről érdeklődnék. 180e km van az autoban. Mikor kell olajat cserélni? Válaszokat köszönöm
Szia! Én úgy tudom nem kell váltóolajat cserélni!
Szia én lecseréltem Totál 75w80-at raktam bele, 1.7 liter a feltöltése.
A gyár szerint. De eltudod képzelni, hogy egy olaj örökké tart. A Gyártónak jobb üzlet eladni egy új váltót.mint előírni egy csereperiódust amivel sokáig tart. Régen ez mechanikus váltóknál 40-50 ezer km volt, automata váltónál 70-100 ezer és szűrőcsere. Szerintem nem változtak a mechanika törvényei, csak jobban érvényesül a kapitalizmus.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |