Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Azt a nyákot a MikroShop egykori alapítója, tulajdonosa Morris Pedro Miguel rajzolta 2000-ben - aki a múlt évben örökre itthagyott bennünket R.I.P.
Kísérletezgetek a marató folyadékkal,sósav hidrogénperoxid,az arányokon.Egy panelom szétmarta.ST.
Az egészet leszedte rézzel festékkel együtt.A hidr.peroxidot kenőcs formában kaptam igy nehéz eltalálni.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2013
Ilyen keverős megoldást még nem használtam. Sokan így marnak. Én a vaskloridot használom.
Szerintem minden maróanyag folyamatossan veszit az erejéből.
Igazad van csak a sósav hidr.per.olcsóbb.
A vas-kloridot egyszerűen fel lehet újítani egy kis sósavval és nem árt néha itatóspapírral leszűrni a réziszapot.
Megtettem már,igaz csak 2 oldalas nyákjaim vannak az fogyasztja az anyagot.
Milyen tömény sósavval? A boltokban kaphatóval? Köszi.
Igen, a huszonvalahány százalékossal. Ez eltávolítja a rézfelületről az vékony oxid és egyéb rétegeket, így a vas-klorid jobban képes megbontani a réz kristályrácsát.
Szia
Ha, sok a sósav: a réz színe, sötét lesz. Kevés hidrogén peroxidot hozzátölteni. Ha sok a hidrogén peroxid: a réz színe, fényes majdnem tükrösen csillogó lesz. Sósav kell neki. Ha nagyon pezseg, akkor vizet hozzá. Ha nem csinál semmit, sósavat és hidrogén peroxidot bele. Ha elég vastag a lakk réteged, nem mar alá. Maratási idő kb.:3....7 perc az 1perc az egy kicsit értelmetlen. ( de mindenki, maga tudja, hogy mennyi időt szán rá. ) Arányok én 1:1:1 használtam, de ez függ, hogy milyen anyagot sikerül beszerezni. Kis darab panel és látni fogod, hogy mi kell. De 1 legfeljebb 1,5 vízhez 2:2 sósav hidrogén peroxid (háztartási bolt, fodrászkellékes) Ha kétoldalasat marsz, és a második oldal nem kell, csak a kívánt oldalra figyelj, ha kész, ragaszd le, és a másik oldalt úgy mard le. ( ha az egyik oldal kész, a másikat még marni kell, biztos, hogy a kész oldalon, alá mar. ) Nagyon pezseg, az meleget is jelent. pl.: a tejfeles dobozt, megolvaszthatja. Jól szellőző helyen csináld. Klór gáz fejlődik. Ha a műhelybe csinálod, nem csodálkozz, hogy a vas felülete rozsdás lesz, a réz kábeled, elszíneződik. (sósav gőz ) Tegyél az edény mellé egy hasonló edényt, tiszta vízzel, ha kész a panel, tedd át. Ezzel hamar le lehet állítani a folyamatot. (nem mar tovább ) üdv.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem ,hogy szerintetek itt hol passzolnak az oldalak? Melyik forrpontoknál?
A forrasztási oldalt egyszerűen a beültetési oldalt tükrözve nyomtatod , és illeszted a forrpontokat egymáshoz.
Igen már próbáltam ,de sehogy sem passzolnak
Melyik a jobb?: http://esdshop.hu/spd/A-70-4/Plastik_70_univerzalis_bevonat_400_ml#...t_tabs vagy ez: http://esdshop.hu/spd/A-SK10-2/Flux_SK_10_forrasztasi_segedanyag csak, hogy ne kellene mind a kettőre költeni. Köszi!
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
Pedig passzolnak nézd csak
Valamit a nyomtatáskor rontasz el .
A kettő nem ugyan az egyébként ennyiért én nem venném egyiket sem.
Ja és mire is kellene ?
Akkor mennyiért vennéd meg? Mert ennél olcsóbban hol van? Arra kellene, hogy forrasztás könnyítő és védő bevonat legyen.
Pl ez teljesen megfelel a védő bevonat céljából , általában a forrasztáshoz nem szoktam használni segéd anyagot, mivel az ón tartalmazza ezeket.Ha mégsem sikerül a forrasztás , akkor szennyezett a nyák.
Azért én ennyire nem egyszerűsíteném le a dolgot.
Az acrylan lakk forrasztás előtt alkalmazva nem éppen megkönnyíti az ónforrasz megfelelő terülését és folyósítását. Ha kicsit is vastagabbra sikerül a lakkréteg, és nagyon pici a forrfej, szinte garantált hogy mire megfolyik a forraszanyag, elválik a forrfej az alaptól. Nem véletlen találták ki az SK10-et, ami viszont egy előzetes nyák-polirozás után élvezetessé teszi a forrasztást. Az hogy szennyezett a nyák, ugye beültetés közben könnyen bekövetkezhet, ha picit zsírosabb ujjal érinted a réz felületeket. Ez a flux-spray viszont ettől is megóvja. Persze nemrég volt róla itt szó, hogy hasonló spriccet lehet készíteni hegedűgyantából(fenyőgyanta) és denaturált szeszből (spiritusz). Igaz ez utóbbi kicsit ragacsosabb, viszont nem sokkal olcsóbb . Én le szoktam mosni a forrasztott oldalt , mikor már kész az áramkör, és ez után mehet rá a Plastik70 (vagy akár egy olcsóbb acryl lakk ) réteg.
Elegendő a flux. Ha mégis akarod, akkor vegyél Akrilán lakkot. Azt a kész panelra fújod miután lemostad a fluxot..
Ez így igaz mivel a lakk megkeményedik , és amíg az átmelegszik leválhat a forr szem .Én is védőbevonat gyanánt írtam nem pedig forrasztás elősegítőnek.
De amiket leírtál az tökéletesen úgy van . Csak ha már lakkot akar venni attól van olcsóbb is, azért tettem fel a képet , de szíve joga .
Mekkora méretet mondjak nyomtatásnál ? Mekkora legyen a lapon a kinyomtatott terv ?
Ha jól mérem , 46mm a furattávolság vízszintesen a rögzítő csavaroknál.
Avagy 50mm a két szélső fólia legtávolabbi pontjai közt. A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2013
Ha a nyák méretére gondolsz faltól falig , akkor a képen a fenti mezőkben máris leolvashatod .
Tehát durván 15,5*17,2 cm a valós mérete.
A 9*13 mas is nagyon nagy , mert kinyomtaták és megnéztem , akkor mekkora méretett nyomtasunk ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |