Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Jól tudod. A km órában van méghozzá az ominózus IC mellett ami elszokta füstölni az elkók forrasztásait.
Bevallom nem pontosan értem azt a kapszula bütyök dolgot. Tudsz róla képet csinálni?
Köszi! Matt a színe...szóval valószínűleg csak a helye
Szerintem kissi jó felé jár.
Nálam nincs ilyen a rács között, így nem tudtam megvizsgálni.
Sziasztok
Mi történik ha a szivargyújtó reléjét kiveszem és összekötve hagyom a foglalatban a 30 és 87 es lábakat. Ugyanis összezárva megjelenik a delej a szivarosba. A relé viszont jó. SLX Octi 1 AKL 2000 -ben valami komfort vezérelt a dolog. Azért kérdezem, hogy történik-e valami baj ezzel a megoldással mert akkor nem bajlódnék a plusz vezetékezéssel, hogy a hátsó szivarosból vigyek feszt.
Vigyázz ha szeded le a tükörállító műanyag keretét, én ma letörtem két fülét.
Holnap megkérdezem mibe fáj egy ilyen PP darab.
Kedves Fórumozók!
Igaz nem Octavia-m van, de bízom benne, hogy valaki tud segíteni a problémámban. Alany: Fabia I, 2001-es, 5 ajtós. Távirányítóval történő bezáráskor beriaszt az autó. Van, hogy lezárás után rögtön vagy néhány perccel, de van, hogy kibír egy éjszakát is. Teljesen változó. Először mikro-kapcsoló csere történt a jobb első ajtóban, de a probléma ezután sem szűnt meg. A hibatárolóban volt hibakód, egy relére hivatkozott a gép. A 18-as relét megtisztítgattuk, igaz eléggé el van használódva. De a takarítás után a hibakód eltűnt. A kérdés tulajdonképpen az, hogy ha a relét kicseréljük és utána is fennáll a probléma, akkor merre tudunk elindulni. Bocs, ha hülyeségeket írtam, nem vagyok szakmabeli. Válaszotokat előre is köszönöm! üdv. A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2013
Eltört az a műanyag darabod, ami tartja azt a fém alkatrészt, amibe az üveg csúszik bele.
Ez a műanyag csúszik a síneken, ebbe van beakasztva a motortekerő bowden két vége. Amikor a motor le-fel jár, csak húzza ezt a műanyagot (ablaküveggel ) a sínen. Skoda típushiba, elöregedik/elfárad a műanyag. Ablakemelő szerkezet cseréje kompletten a megoldás, motor nélkül... Sajnos ehhez a típushoz még találtam csak műanyag darabot, de ha lenne is, olyan a sín kialakítása, hogy utólag nem tudod egyszerűen ráhúzni, barkácsolásra lenne szükség. Nálam a 4 ajtóból már 3nál előjött, de mind a 3x beesett az üveg a kasztniba. Ilyenkor kitámaszt egy fadarabbal, ameddig meg nem veszed az újat. Nálad valószínűleg még csak be van feszülve a műanyag, és nem tört el, hogy leeshessen az üveged...
Milyen érdekes a bal hátsó ablaknál ugyan ez a gond, amit leírtál. Műanyag ripityára tört, ablak beesett a kasztniba majd fával kitámasztottam. Viszont attól még maga a motor működik. A bal elsőben nincs motor hang sem. Csak a mikrokapcsoló kattan a motoron belül az elektronikában. Kárpitot levettem és belekukkoltam és nincs a műanyag csúszkával semmi baj. Bár úgy lenne akkor tudnám a probléma okát. Beszéltem az ablakemelő.hu -val és azt mondták valószínű a motorban az elektronikában állhatott be valami. Én meg arra gondolok, hogy maga a motor szorulhatott meg. Szerdán arra járok és megnézetem. Addig is okosodnék a tapasztalatotokból, hogy ne álljak ott teljesen kiszolgáltatva. Nagyon köszönöm a válaszod.. Az utolsó mondatod miatt még egyszer körülnézek a kárpit mögött alaposabban, mert lehet, hogy az ablak szorult meg.
Hülye kérdés nem létezik, csak hülye válasz..
Na tessék itt egy: Lehet, hogy a bal oldaliba is kellene mikrokapcsolót cserélni. És most csak kérdezem, a 18-as relé nem a segédgyújtás áramkör reléje? Szerintem az, de ezt csak félve és halkan mondom.. A riasztó céggel is felvenném a kapcsolatot. A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2013
Ha van időd szerdáig, akkor szedd szét az ablakemelőt, és a motort járasd meg a szerkezet nélkül, hátha sikerrel jársz. Ha működik, akkor egyértelműen mechanika hibája lesz. Ha nem, akkor jöhet a szerelő. Ha szétszeded, vigyázz rá, hogy a bowden ki ne csavarodjon a csigaházából, mert sosem fogod visszarakni többet.
Segítséget szeretnék kérni ! 2004-es Skoda Octavia 1.4 16 v BCA motor kódú autóm jobb első
elektromos ablaka félúton megállt, és se le, se fel nem tudom működtetni ! Elvittem karosszéria szerelőhöz, és megnéztük a mechanikát, rápróbáltunk másik motort, átnéztük a kábeleket, átnéztük a biztosítékokat, és mindent rendben találtunk ! Nem lehet az ablakot sem a vezetőoldali, sem az utasoldali kapcsolóval működtetni, olyan mintha nem kapna áramot a motor, semmi életjelet nem ad ! Amúgy minden funkció működik mindkét első ajtón : lehet kívülről zárni az ajtókat, működnek a komfort funkciók is, belülről is lezáródnak az ajtók, a bal első ajtón tökéletesen működik az ablak ! Ha valakinek van ötlete tisztelettel megköszönöm !
Meg is teszem amit tanácsolsz. Köszönöm szépen
Feszültséget mértetek a kapcsolóknál, motornál, csatlakozón? Vagy csak fizikai szemrevételezés volt? Ha a motort kiveszitek, kézzel tudni kellene húzni le és fel is az ablakot a sínen.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2013
T. Fórumozó társak.
1.6i Octaviám nem indul el. Ilyet még nem csinált. Amikor kinyitom az ajtót, ill. elfordítom a slusszkulcsot az ismerős búgás / úgy tudom benzinszivattyú / elmarad. Tök csend van. Biztosítékokat mind átnéztem, jók ! A hibával egyszerre lenullázódott a kis kilométer számláló és az óra. Az akumlátornál nem látok kontakt hibát. Köszönöm ha tudtok segíteni.
Köszönöm a választ ! Feszültséget nem mértünk, az ablakot a motor kivétele után a helyére tettük, a mechanizmus működik, nincs szorulás ! Még annyi, hogy a hiba jelentkezése óta nem villog a bal első ajtónál a lezárást jelző piros LED ! Arra gondolok, mivel a jelenség hirtelen, minden előzmény nélkül jelentkezett, hogy talán valamelyik relé, vagy kapcsoló lett rossz, csak nem ismerem a kapcsolást ! Még azt vettem észre, hogy ha a jobb első ajtón zárom le a kocsit, akkor nem mindig kapcsolja le az összes zárat, illetve 2-3 próbálkozás után lezáródik az összes ajtó; nem tudom van-e összefüggés a jelenségek között ?!
Szerintem meg is találtad a problémád okát. A benzinszivattyút ill. a tápelllátását kéne megnézni...
T. vl.
A benzinszivattyú reléje melyik lehet az alábbi képek alapján? Az egyik fotó a műszerfal alatti reléket mutatja, a másik a motortérben lévő reléket. Megpróbálom, a relé olcsóbb!
Adj a szivattyúnak direkt áramot és kiderül mi a hibás. Az olcsóbb relé még lehet jó és akkor drágább mint kéne.
Lehet elszakadt/elrepedt egy vezetéked az ajtóban, vagy lecsúszott a kapcsoló csatlakozója. Apámnak az egyik vezeték tört el az ajtóban, és akkor volt ilyen gondja, hogy nem mentek az ablakok egyik kapcsolóról sem... Bosszantó, de egy óra alatt végig lehet nézegetni mindet. Ha nyertél, akkor ingyen megoldottad a gondot.
Tudja valaki, hogy a SKODA OCTAVIA; 2000. évi; 1.6 benzines; 74kW; AKL; motoroknál az EGR szabályozó szelep hogy működik?
Amire lényegében kíváncsi vagyok: 1. Biztosíték táblában külön van csak ennek egy megszakítója? 2. Hogyan működik, mi vezérli? 3. Ki lehet iktatni vagy esetleg "always off" üzemmódba rakni, hogy ne működjön, azaz mindig zárt állapotban legyen? Szeretném letesztelni, hogy nem-e kap innen állandóan a motor kartergázt, ezzel felesleges levegőt juttatva a motornak.
Az ajtókat kulccsal nyitod, vagy a távirányító gombjával? Ez szerintem akku lemerülés hiba, vagy legalábbis valami miatt nem kapott áramot a rendszered, az ECU sem.
Én a következőt tenném a helyedben: 1. Ajtókat nyitva hagyom, távirányítóval nyitom ki. 2. Akkusarut (szigorúan testet, fekete kábel) leveszem 10 percre. 3. Akkusarut visszarakom. 4. Kulcs nyomógombját egyszer megnyomom, ekkor összeszinkronizál a kocsival 5. Ezután indítom a kocsit (de előbb megvárom, még minden lámpa kialszik aminek nem kell világítani, és csak utána gyújtok) Mennyi idős az akkud? Nekem 6 évet bírt az előző, ha min 4-5 éves már, akkor lehet a végét járja...
A szelepet a szívótér vákuum vezérli. Lezárni egy darab lemezzel lehet.
Csatoltam egy képet, nekem hogy néz ki az EGR szelepem. Ezen van egy csatlakozó is. Akkor ez most hogyan működik? A hengerfejben van benne, ha minden igaz? Ahogyan néztem, ez folyamatosan "fújja" a "levegőt" a szívócsőbe. Ezen kívül van még egy vastagabb cső is, ami az olajtöltő nyílás körül van, és az is a szívócsőbe megy.
Kérdéseim: - Az EGR szelep az mit csinál konkrétan? Hogyan működik? - A tényleges kartergáz pedig az olajtöltő nyílás körül csak úgy vezérlés nélkül a szívóhatás szippantja ki a gázokat?
Köszönöm a tippet, kipróbálom, remélem sikerrel !
Szia! Az EGR az Exhaust Gas Recirkulation rövidítése és ebből az következik, hogy kipufogó gáz visszavezetés (cirkuláltatás). A motorvezérlő az üzemállapotnak megfelelően és csak akkor amikor ez lehetséges, a gázból kb. 10-15%-t enged csak visszaáramoltatni a szívó oldalra, hogy csökkentse ezáltal is a Nitrogén összetevőket. Amit mutattál kis képet a vezérlő szelepről az csak a villamos része, mert van egy nagyobb membrános egység is ahonnan a kipufogó gázt szipkázza. Ha gond van vele, úgy lehet kiiktatni, hogy a membrános részről lehúzod a csövet és elvakolod, bedugaszolod, hogy onnan ne tudjon gázt szívni a szívócső oldalra és kész. A karter gáz az mindig is így volt megoldva a motoroknál, hogy vákuumot hoztak létre a szívó oldalba való bekötésével.
T vl és zolika60!
Megmozgattam az összes relét, biztosítékokat kivettem megmértem visszatettem, benzinszivattyú csatlakozóját szétvettem visszaraktam, és láss csodát Pőc-Röf indult. Köszönöm a segítséget.
Akkor ha jól értettem meg az EGR szelep működését: Az általam csatol elektromos vezérlő végzi el a kipufogógáz bejuttatását a szívóágba. Az egyik csőcsatlakozóján a membrános rész felől szívja a gázt és juttatja a másik csövön keresztül a szívóágba.
Na most nálam az van, hogy ez az elektromos szelep valószínűleg elromlott, és folyamatosan elszívja a szívócsőből a levegőt a másik irányba! Jól írtam, gyakorlatilag visszafele működik!? Elszorítottam a légcső és az EGR szelep közötti kis csövet, és láss csodát, a fojtószelep soha többé nem ingadozik, nem marad fordulaton, nem játszik le-fel... Most már csak azt segítsetek megérteni, hogy a kartergáznak és az EGR szelep által szívott térnek van köze egymáshoz? Ezt azért kérdezem, mert a fordulatszám ingadozásom ugyan elmúlt, de a kocsi továbbra is rángat. ...mai utolsó kérdésem pedig, hogy a fojtószelepházzal egybe szerelt elektronikus vezérlés hogyan működik? Arra szeretnék kilyukadni, hogy a pillangószelepet menet közben rángathatja az elektromotor, ami az alapjáratnál is állítja a pillangószelepet? |
Bejelentkezés
Hirdetés |