Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   93 / 196
(#) _vl_ válasza TomiFilth hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Idézet:
„Arra szeretnék kilyukadni, hogy a pillangószelepet menet közben rángathatja az elektromotor, ami az alapjáratnál is állítja a pillangószelepet?”

Igen, rángathatja, elméletileg.
Normál működés esetén nem tesz ilyet.
Amikor mégis:
- elkoszolódott pillangószelep/motortengely - próbál beállni, de megakad, majd átküzdi magát, de ekkor meg túlmegy, utána persze korrigálni kell,
- a pillangószelep elektromotorján keresztül végzi a számítógép az alapjárat szabályzást, azaz ha több benzint akar adni (mert esik a fordulatszám), akkor tol a pillangószelepen egy kicsit, hiszen a benzin mellé levegő is kell.
(#) TomiFilth válasza _vl_ hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Elkopott motor vagy rossz potenciométer miatt is előjöhet ez igaz? Tehát nem a tengely akad, hanem a potenciométer nem adja a pontos jelet, vagy többet, vagy kevesebbet, és azáltal szalad túl a szelep állása, majd rákorrigál az ECU.

Ezt lehet mérni valahogy a fojtószelepház 8 pólusú csatlakozóján, hogy hibás-e a motor? Ellenállásmérésre gondolok.
(#) _vl_ válasza TomiFilth hozzászólására (») Máj 15, 2013 /
 
Persze, az is lehet problémás. De hogy egy 10+ éves autó pillangószelepén volna mit takarítani, az nem is kérdéses, hanem tuti biztos. Szóval először mindenképpen egy takarítással kéne kezdeni.
Hogy szét kell-e szedni a méricsgéléshez, vagy a külső csatlakozóján is kimérhető a dolog, azt nem tudom, valószínűleg nem kell szétszedni.
(#) bogec76 hozzászólása Máj 16, 2013 /
 
sziasztok!a lambda értéke járó melegmotornál lemehet 0 értékre?egyébként 0.45-1.45 között mozog!amúgy octávia 1.6 alap. AEE motorkód!hidegen 2x 3x leáll azután nem,deha gáztadok fulad mintha nemkapna kaját,ha padlózom akkormeg pörcög mintha sokatkapna.milehet a baj?rossz a lambda?már mindent kipucóltam kicseréltem meg beálítottam,de ujj lambdát nemveszek míg nembisztos,hogy rossz mert 10rugó
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2013
(#) TomiFilth válasza _vl_ hozzászólására (») Máj 16, 2013 /
 
Holnapi nap lesz egy "nagytakarítás", ami pillangószelep és szívósort jelent cakkompakk. Plusz ha már le van bontva a sor, akkor henger végnyomás mérést is csináltatok. Utána műszeres hibakódolvasás, alapjárat tanítás és okosabb leszek remélem.
(#) csibai hozzászólása Máj 17, 2013 /
 
Tisztelt fórumozó Társaim!

Kérem aki tud segítsen! Tegnap otthonunktól 80 km-re megálltam az autóval. Kb. 10 perc állás után indultam volna tovább de sajnos nem tudtam beindítani. (Ez egy Octavia I. AEE motorkód.) Önindító forgat, de egyáltalán nem látok sem a gyertyánál, sem közvetlen a gyújtó trafóból kijövő vezetéknél szikrát.
Mi lehet a gond? (Gyújtótrafó, esetleg jeladó, vagy valami más?)
Gyújtó trafón lehet valamit mérni kiszedett állapotban?
Nagyon fontos lenne mert nem akarom sokáig az út mellet hagyni.

Köszönöm szépen.
(#) zolika60 válasza csibai hozzászólására (») Máj 17, 2013 /
 
Azt nézted már, hogy forog-e a rotor a gyújtáselosztóban? Ha elszakad a vezérműszíj akkor nem forog és gyújtás sincs. Ha ez rendben, akkor először a csatlakozókat húzogatnám le és ellenőrizném nincs-e valami érintkezési hiba. A trafót lehet ellenállás méréssel ellenőrizni, de sajnos nem tudom a jó értékeket, talán majd VIM kolléga erre jár és megadja, vagy megtalálod valamelyik Skodás oldalon. Túl sokat én az út mellett nem vacakolnék vele inkább megkérnék valakit húzza haza.
(#) csibai válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 17, 2013 /
 
Először is kösz a választ. Az ékszíj rendben lévőnek látszik, remélem "csak" trafó.
Húzatni 80 kilométert nem túl szerencsés. Viszont akit felhívtam autómentőst azt mondta 40 papír. Azon a pénzen remélem meg is javítom.
Esetleg ha valaki tudná a trafón hol milyen értéket kell mérni annak nagyon hálás lennék.

Még egyszer köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2013
(#) hibbantpasi válasza csibai hozzászólására (») Máj 17, 2013 /
 
Szia!
Az ún. "kockatrafó" hajlamos könnyen elhalálozni, jó eséllyel lehet az a baja.
A trafó a középső lábán kapja a jelet, LEDES próbalámpával ellenőrizheted. (Izzós próbalámpa nem ajánlatos).
Jeladóhiba esetén a spricnik sem mennek (ez ellenőrizhető hagyományos próbalámpával is).
üdv:hp
(#) zolika60 válasza csibai hozzászólására (») Máj 17, 2013 /
 
Vontattam én már sokkal messzebbről is. Trafót vigyél magaddal, ne ott kelljen vadászni rá.
(#) sufni-tunning válasza csibai hozzászólására (») Máj 17, 2013 /
 
Ne az ékszíjat, hanem a vezérműszíjat nézd meg nem ugyanaz a kettő
(#) VIM válasza csibai hozzászólására (») Máj 17, 2013 /
 
Szia! Mindenek előtt az IMMO-t kellene kizárni, ha van pótkulcsod azzal kellene próbálni indítani, mert ez az ami gyújtástiltást okozhat. A tekercsnek zöld és fekete színű vezetékei csatlakoznak a műszerfal IMMO egységéhez. A tekercs néhány kiloohm nagyságrendű ellenállást képvisel ha mérni kellene véletlenül. A gyújtótekercs 1-15 pontok között 1,2ohm, a 15 és a nagyfesz között 3-4kiloohm értékek jónak mondhatóak. A LED-es dolgot most hagyjuk, mert bonyolult az összeállítása.
(#) Amarton válasza VIM hozzászólására (») Máj 17, 2013 /
 
Ha menet közben állt meg, akkor az nem immo. Az csak gyújtás után ellenőriz. A kulcs jel amúgyis feltűnne, ha villogna.
(#) Nudlee válasza karikaon hozzászólására (») Máj 19, 2013 /
 
karikaon: hogy állsz a mikrokapcsoló cserével? Nálad az eredeti, hogy volt rögzítve? Fém lemezkével, vagy le voltak olvasztva a lábai?
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2013
(#) zolika60 válasza Amarton hozzászólására (») Máj 19, 2013 /
 
Idézet:
„Kb. 10 perc állás után indultam volna tovább de sajnos nem tudtam beindítani.”
Nem menet közben állt meg.
(#) karikaon válasza Nudlee hozzászólására (») Máj 19, 2013 /
 
Szia Nudlee!
Még nem volt időm hozzáfogni, de már alig várom, hogy nekiálljak. Mindenképpen beszámolok róla, és a kérdésedre fogok tudni válaszolni. Szerintem holnapután lesz a napja. Igyekszem a folyamatról képeket is csinálni.
(#) Nudlee válasza karikaon hozzászólására (») Máj 19, 2013 /
 
Köszi, várom

Én kicsit "megszívtam".
Megrendeltem teszveszről az általam linkelt 2db gyári Burgess mikrokapcsolót. Nálam nem biztosítólemezkével volt rögzítve, hanem gyárilag melegen szétpréselték a kapcsoló pöckeit miután átdugták a lyukakon. A szétszedéshez le kellet vágnom a pöckök átlógó és megolvasztott végeit.
Az újnak túl rövidek a pöckei, hogy melegen meg tudjam préselni, rögzítő lemezkét meg ugye nem kaptam hozzájuk. Barkácsoltam egy rögzítő elemet...nem tudom mennyire lesz megbízható. A Te általad rendelt csavarossal biztos nem lesz ilyen gond.
Jó a rosszban, hogy nem kellett szétvágjam / kiforrasszam az eredeti kapcsolót, ugyan is ketté lehet őket szedni. A régi mechanikájára rápattintottam az új felső részét.
(#) Nudlee hozzászólása Máj 19, 2013 /
 
Ha valakinek akadna egy ilyesmi felesleges lemezkéje, vevő lennék rá.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2013
(#) karikaon válasza TomiFilth hozzászólására (») Máj 20, 2013 /
 
Voltam szerdán az ablakosnál. Kiderült a hiba. Szerencsére a motor és elektronika rendben. Maga a motor nem kapott tápot. A motor csatlakozónál volt az egyik vezeték hibás. 10 perc alatt és 3e forintért rendben működött az ablak. Ha már ott jártam és szét volt kapva, felfújtattam a műanyag alkatrészeket. Nagyon korrekt a srác mindenkinek csak ajánlani tudom. Legközelebb megyek és megcsináltatom a bal hátsót is. Annak a csúszkája tört el, ahogy Te is jártál.
(#) karikaon válasza Nudlee hozzászólására (») Máj 20, 2013 /
 
Na.. Ezek után kíváncsian várom milyen felfogatást találok nálam. Csavarost, lemezest vagy melegen préselt megoldást.
(#) Nudlee válasza karikaon hozzászólására (») Máj 20, 2013 /
 
Akkor jó munkát hozzá!
Apropó, a zárbetét kiszereléséhez mindkét csavart meg kell lazítani (a műanyag dugók alatt), a leírás csak a felsőt említi, de nekem úgy nem jött ki.
(#) csibai hozzászólása Máj 20, 2013 /
 
Először is minden kedves fórumózó Társamnak köszönöm a segítséget.
A kockatrafó volt a ludas, vettem egyet (14000 Ft.) betettem és szerencsémre azonnal indult.
Ilyen távolságról szerintem nem túl egyszerű vontatni, se fék se szervó...
Szerencsére úgy tűnik meggyógyult. Még egyszer kösz az önzetlen segítséget.

Üdv mindenkinek: csibai
(#) zolika60 válasza csibai hozzászólására (») Máj 20, 2013 /
 
Örülök, hogy sikerült. Ha máskor alkatrész kell keress privátban tudom jóárasítani.
(#) karikaon válasza Nudlee hozzászólására (») Máj 21, 2013 /
 
Nálam csak egy csavar van. Elkészültem. Rákellet jönnöm pár dologra a szét és összeszerelés alatt de tulajdonképpen zökkenő mentesen ment. Tökéletes megoldásnak tűnik az acéllapkás mikrokapcsoló. Ennek a feje képtelenség hogy elkopjon. Csavarokkal lehet rögzíteni. oldalon leírtam a linket, csak ajánlani tudom. Kb méretileg a harmada a gyáriénak.
Kedves Nudlee! Az eredeti mikrokapcsoló fémlemezkével volt rögzítve. Mivel az új csavarokkal lett rögzítve, ezért feleslegessé vált a rögzítő lemez. Szívesen felajánlom Neked. Elküldöm postával. Küldj priviben adatokat.. (képeket sajna nem csináltam mert egész egyszerűen elfelejtettem)
(#) karikaon hozzászólása Máj 21, 2013 /
 
Segítségeteket kérem abban, hogy az óraegységben levő (az IC mellett) Hang visszajelző csipogó megnémult. Hol tudnék ilyen alkatrészt beszerezni?
(#) Nudlee válasza karikaon hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Azt hiszem én is jobban jártam jártam volna a csavaros, nyomólapos változattal. Előre is nagyon köszönöm a fémlemezkét, hamarosan küldök üzit
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
(#) TomiFilth válasza VIM hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
...segítsetek tisztázni valamit! A korábban csatolt fényképem szerinti szabályozó szelepet nem csak EGR szelepnek nevezik, hanem beszívott levegő szabályozó szelepnek is... Pont ezt nem értem. Van egy cső, ami a levegőcsőből mindent megkerülve a szívósorba megy bele, de tovább már nem látom. Létezik, hogy akkor ez a szelep nem EGR, hanem az alapjárati levegő mennyiségét szabályozó szelep lenne, azaz az alapjárati "motor"?
(#) karikaon hozzászólása Máj 23, 2013 /
 
Sziasztok!
Van egy ismerősöm, villog a műszeregységben a kulcs visszajelző lámpa. Mit jelent ez a visszajelző? Nem tudja beindítani, illetve beindul csak rögtön letilt. Immobis lenne? Most lett átforrasztva a 3 db ellenállás az óraegységben, visszarakta és azóta ezt csinálja. Eddig nem működött az órában semmi. Most, hogy működik, villog a kulcs jel és nem indul. '99 Octavia azt hiszem AKL-es.
(#) Nudlee válasza karikaon hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Szia!

Az az immo visszajelzője, nem ismeri fel a kulcsot. Elindul, 1-2 másodperc után leáll.
Ha nem lesz jó lehet, hogy szaki kell hozzá.

Köszönöm, ma megkaptam az alkatrészt
(#) karikaon válasza Nudlee hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Hu de gyors volt a posta..
Örülök neki. igyekeztem, hogy már hétvégén biztonságosra szerelhesd. Jó munkát hozzá. Egész nap a netet bújom már kezdek kiokosodni. Itt a fórum 8-9-10-dik oldalán is találtam hasznos tanácsokat. Kimentettem és holnap viszem is az ismerősömnek, mielőtt jól lehúzná a szakszerviz.
Következő: »»   93 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem