Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Idézet: „Arra szeretnék kilyukadni, hogy a pillangószelepet menet közben rángathatja az elektromotor, ami az alapjáratnál is állítja a pillangószelepet?” Igen, rángathatja, elméletileg. Normál működés esetén nem tesz ilyet. Amikor mégis: - elkoszolódott pillangószelep/motortengely - próbál beállni, de megakad, majd átküzdi magát, de ekkor meg túlmegy, utána persze korrigálni kell, - a pillangószelep elektromotorján keresztül végzi a számítógép az alapjárat szabályzást, azaz ha több benzint akar adni (mert esik a fordulatszám), akkor tol a pillangószelepen egy kicsit, hiszen a benzin mellé levegő is kell.
Elkopott motor vagy rossz potenciométer miatt is előjöhet ez igaz? Tehát nem a tengely akad, hanem a potenciométer nem adja a pontos jelet, vagy többet, vagy kevesebbet, és azáltal szalad túl a szelep állása, majd rákorrigál az ECU.
Ezt lehet mérni valahogy a fojtószelepház 8 pólusú csatlakozóján, hogy hibás-e a motor? Ellenállásmérésre gondolok.
Persze, az is lehet problémás. De hogy egy 10+ éves autó pillangószelepén volna mit takarítani, az nem is kérdéses, hanem tuti biztos. Szóval először mindenképpen egy takarítással kéne kezdeni.
Hogy szét kell-e szedni a méricsgéléshez, vagy a külső csatlakozóján is kimérhető a dolog, azt nem tudom, valószínűleg nem kell szétszedni.
sziasztok!a lambda értéke járó melegmotornál lemehet 0 értékre?egyébként 0.45-1.45 között mozog!amúgy octávia 1.6 alap. AEE motorkód!hidegen 2x 3x leáll azután nem,deha gáztadok fulad mintha nemkapna kaját,ha padlózom akkormeg pörcög mintha sokatkapna.milehet a baj?rossz a lambda?már mindent kipucóltam kicseréltem meg beálítottam,de ujj lambdát nemveszek míg nembisztos,hogy rossz mert 10rugó
A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2013
Holnapi nap lesz egy "nagytakarítás", ami pillangószelep és szívósort jelent cakkompakk. Plusz ha már le van bontva a sor, akkor henger végnyomás mérést is csináltatok. Utána műszeres hibakódolvasás, alapjárat tanítás és okosabb leszek remélem.
Tisztelt fórumozó Társaim!
Kérem aki tud segítsen! Tegnap otthonunktól 80 km-re megálltam az autóval. Kb. 10 perc állás után indultam volna tovább de sajnos nem tudtam beindítani. (Ez egy Octavia I. AEE motorkód.) Önindító forgat, de egyáltalán nem látok sem a gyertyánál, sem közvetlen a gyújtó trafóból kijövő vezetéknél szikrát. Mi lehet a gond? (Gyújtótrafó, esetleg jeladó, vagy valami más?) Gyújtó trafón lehet valamit mérni kiszedett állapotban? Nagyon fontos lenne mert nem akarom sokáig az út mellet hagyni. Köszönöm szépen.
Azt nézted már, hogy forog-e a rotor a gyújtáselosztóban? Ha elszakad a vezérműszíj akkor nem forog és gyújtás sincs. Ha ez rendben, akkor először a csatlakozókat húzogatnám le és ellenőrizném nincs-e valami érintkezési hiba. A trafót lehet ellenállás méréssel ellenőrizni, de sajnos nem tudom a jó értékeket, talán majd VIM kolléga erre jár és megadja, vagy megtalálod valamelyik Skodás oldalon. Túl sokat én az út mellett nem vacakolnék vele inkább megkérnék valakit húzza haza.
Először is kösz a választ. Az ékszíj rendben lévőnek látszik, remélem "csak" trafó.
Húzatni 80 kilométert nem túl szerencsés. Viszont akit felhívtam autómentőst azt mondta 40 papír. Azon a pénzen remélem meg is javítom. Esetleg ha valaki tudná a trafón hol milyen értéket kell mérni annak nagyon hálás lennék. Még egyszer köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2013
Szia!
Az ún. "kockatrafó" hajlamos könnyen elhalálozni, jó eséllyel lehet az a baja. A trafó a középső lábán kapja a jelet, LEDES próbalámpával ellenőrizheted. (Izzós próbalámpa nem ajánlatos). Jeladóhiba esetén a spricnik sem mennek (ez ellenőrizhető hagyományos próbalámpával is). üdv:hp
Vontattam én már sokkal messzebbről is. Trafót vigyél magaddal, ne ott kelljen vadászni rá.
Ne az ékszíjat, hanem a vezérműszíjat nézd meg nem ugyanaz a kettő
Szia! Mindenek előtt az IMMO-t kellene kizárni, ha van pótkulcsod azzal kellene próbálni indítani, mert ez az ami gyújtástiltást okozhat. A tekercsnek zöld és fekete színű vezetékei csatlakoznak a műszerfal IMMO egységéhez. A tekercs néhány kiloohm nagyságrendű ellenállást képvisel ha mérni kellene véletlenül. A gyújtótekercs 1-15 pontok között 1,2ohm, a 15 és a nagyfesz között 3-4kiloohm értékek jónak mondhatóak. A LED-es dolgot most hagyjuk, mert bonyolult az összeállítása.
Ha menet közben állt meg, akkor az nem immo. Az csak gyújtás után ellenőriz. A kulcs jel amúgyis feltűnne, ha villogna.
karikaon: hogy állsz a mikrokapcsoló cserével? Nálad az eredeti, hogy volt rögzítve? Fém lemezkével, vagy le voltak olvasztva a lábai?
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2013
Idézet: Nem menet közben állt meg. „Kb. 10 perc állás után indultam volna tovább de sajnos nem tudtam beindítani.”
Szia Nudlee!
Még nem volt időm hozzáfogni, de már alig várom, hogy nekiálljak. Mindenképpen beszámolok róla, és a kérdésedre fogok tudni válaszolni. Szerintem holnapután lesz a napja. Igyekszem a folyamatról képeket is csinálni.
Köszi, várom
Én kicsit "megszívtam". Megrendeltem teszveszről az általam linkelt 2db gyári Burgess mikrokapcsolót. Nálam nem biztosítólemezkével volt rögzítve, hanem gyárilag melegen szétpréselték a kapcsoló pöckeit miután átdugták a lyukakon. A szétszedéshez le kellet vágnom a pöckök átlógó és megolvasztott végeit. Az újnak túl rövidek a pöckei, hogy melegen meg tudjam préselni, rögzítő lemezkét meg ugye nem kaptam hozzájuk. Barkácsoltam egy rögzítő elemet...nem tudom mennyire lesz megbízható. A Te általad rendelt csavarossal biztos nem lesz ilyen gond. Jó a rosszban, hogy nem kellett szétvágjam / kiforrasszam az eredeti kapcsolót, ugyan is ketté lehet őket szedni. A régi mechanikájára rápattintottam az új felső részét.
Ha valakinek akadna egy ilyesmi felesleges lemezkéje, vevő lennék rá.
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2013
Voltam szerdán az ablakosnál. Kiderült a hiba. Szerencsére a motor és elektronika rendben. Maga a motor nem kapott tápot. A motor csatlakozónál volt az egyik vezeték hibás. 10 perc alatt és 3e forintért rendben működött az ablak. Ha már ott jártam és szét volt kapva, felfújtattam a műanyag alkatrészeket. Nagyon korrekt a srác mindenkinek csak ajánlani tudom. Legközelebb megyek és megcsináltatom a bal hátsót is. Annak a csúszkája tört el, ahogy Te is jártál.
Na.. Ezek után kíváncsian várom milyen felfogatást találok nálam. Csavarost, lemezest vagy melegen préselt megoldást.
Akkor jó munkát hozzá!
Apropó, a zárbetét kiszereléséhez mindkét csavart meg kell lazítani (a műanyag dugók alatt), a leírás csak a felsőt említi, de nekem úgy nem jött ki.
Először is minden kedves fórumózó Társamnak köszönöm a segítséget.
A kockatrafó volt a ludas, vettem egyet (14000 Ft.) betettem és szerencsémre azonnal indult. Ilyen távolságról szerintem nem túl egyszerű vontatni, se fék se szervó... Szerencsére úgy tűnik meggyógyult. Még egyszer kösz az önzetlen segítséget. Üdv mindenkinek: csibai
Örülök, hogy sikerült. Ha máskor alkatrész kell keress privátban tudom jóárasítani.
Nálam csak egy csavar van. Elkészültem. Rákellet jönnöm pár dologra a szét és összeszerelés alatt de tulajdonképpen zökkenő mentesen ment. Tökéletes megoldásnak tűnik az acéllapkás mikrokapcsoló. Ennek a feje képtelenség hogy elkopjon. Csavarokkal lehet rögzíteni. oldalon leírtam a linket, csak ajánlani tudom. Kb méretileg a harmada a gyáriénak.
Kedves Nudlee! Az eredeti mikrokapcsoló fémlemezkével volt rögzítve. Mivel az új csavarokkal lett rögzítve, ezért feleslegessé vált a rögzítő lemez. Szívesen felajánlom Neked. Elküldöm postával. Küldj priviben adatokat.. (képeket sajna nem csináltam mert egész egyszerűen elfelejtettem)
Segítségeteket kérem abban, hogy az óraegységben levő (az IC mellett) Hang visszajelző csipogó megnémult. Hol tudnék ilyen alkatrészt beszerezni?
Azt hiszem én is jobban jártam jártam volna a csavaros, nyomólapos változattal. Előre is nagyon köszönöm a fémlemezkét, hamarosan küldök üzit
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
...segítsetek tisztázni valamit! A korábban csatolt fényképem szerinti szabályozó szelepet nem csak EGR szelepnek nevezik, hanem beszívott levegő szabályozó szelepnek is... Pont ezt nem értem. Van egy cső, ami a levegőcsőből mindent megkerülve a szívósorba megy bele, de tovább már nem látom. Létezik, hogy akkor ez a szelep nem EGR, hanem az alapjárati levegő mennyiségét szabályozó szelep lenne, azaz az alapjárati "motor"?
Sziasztok!
Van egy ismerősöm, villog a műszeregységben a kulcs visszajelző lámpa. Mit jelent ez a visszajelző? Nem tudja beindítani, illetve beindul csak rögtön letilt. Immobis lenne? Most lett átforrasztva a 3 db ellenállás az óraegységben, visszarakta és azóta ezt csinálja. Eddig nem működött az órában semmi. Most, hogy működik, villog a kulcs jel és nem indul. '99 Octavia azt hiszem AKL-es.
Szia!
Az az immo visszajelzője, nem ismeri fel a kulcsot. Elindul, 1-2 másodperc után leáll. Ha nem lesz jó lehet, hogy szaki kell hozzá. Köszönöm, ma megkaptam az alkatrészt
Hu de gyors volt a posta..
Örülök neki. igyekeztem, hogy már hétvégén biztonságosra szerelhesd. Jó munkát hozzá. Egész nap a netet bújom már kezdek kiokosodni. Itt a fórum 8-9-10-dik oldalán is találtam hasznos tanácsokat. Kimentettem és holnap viszem is az ismerősömnek, mielőtt jól lehúzná a szakszerviz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |