Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Azokra, ha tennék egy jókora nagy hűtőbordát ventilátorral, elbírna nekem 5A-ert legalább a 12-24V-os tartományban?” Számoljál: (32V - 12V) * 5A / ~30..40W = ennyi darab TO3-as toknak kell a hűtőborda és az áramkör "között" lennie, hogy a hőt át tudja adni a bordának. Ha 2V-ot akarsz a kimeneten látni 5A mellett, akkor (32V - 2V) * 5A / ~30..40W.
Szia!
Én inkább úgy számolnék, hogy van egy 256W-os trafó. Ebből kellene csinálni egy viszonylag olcsó, egyszerű 2-24V ig szabályozható 5A-t tudó tápegységet. (szabályozható áramkorlátról most nem beszélünk) A probléma megoldható –lenne- egy db LM338K-val is (ami TO-3 tokozású), így valóban elérhető a kitűzött cél, de csak max. 50W disszipációig (és ez már határadat!). Csak akkor lehet megoldani az 5A-es áramot, ha biztosított, hogy a bemenet és a kimenet közötti különbség ne legyen nagyobb 15V-nál, ehhez viszont szükséges –lenne- egy elő szabályzó a szekunder körben. Ha nem lehet ezt elérni, akkor a bemeneti 32V DC feltételezve a kimeneti áram olyan 1.5-2A lehet (katalógus adatok alapján). 12V és 5A mellett már kb. 84W hőt kell elvezetnünk (Pd=Ube-Uki x Iki), és ez már sok az egy db LM338K-nak. Ha ki kell használni a trafó által leadott teljesítményt, akkor egy olyan áramkört kell választani, ami –legalább- 250W-ot tud disszipálni. Ezt egy darab áteresztó elemmel elég nehéz megoldani. (30-40W max. egy elfogadott érték).
Ha a helyedben lennék:
- nem akarnék ennyi hőt termeltetni - hatalmas hűtőbordával, amit egy dobozban (vagy annak hátlapjaként is) nehézkes elhelyezni. - elsőként a trafót venném górcső alá: szétszedhető-e, mert akkor viszonylag kevés melóval - a felét letekerve, majd vissza - készítenék egy középkivezetést. Ezzel máris jó helyzetbe kerülünk a - legtöbbnyire szükséges - 15V körüli kimenőfeszültségekig. (egy graetz-et tennék a két szélső kivezetésre, a pufferkondi negatívját pedig egy kapcsolóval - vagy automatikusan 15V felett egy relével - váltanám a trafóközép és a graetz negatív között) - ha nem támadható a trafó, szóbajöhet tirisztoros - vezérelt - egyenirányító alkalmazása - mint előszabályzó - kapcsolóüzemű (buck-konverter) építése. 3A-es típusok néhány külső alkatrésszel üzemkészek, nagyobbat meg kell tervezni.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni,egy akkutöltőből kiszerelt trafó átalakításával kapcsolatban,most 230 v /6-12 v os és lehetséges -e 230/ 35 v -ra szimmetrikusra alakítani? űdv:md
Minden lehetséges, de a huzalátmérőt csökkentened kell hogy elférjen a tekercs az ablakban.
A kivehető teljesítményt nem növelheted ezért az új tekercsed kevesebb áramot adhat. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
Köszönöm.Ez egyértemű válasz volt végre.
üdv:md
Sziasztok
Van egy tápegység 24 voltot állít elő 230-ból relék számára. A hibája ,hogy leoldja a FI relét kiiktatva a Fi relét működik. A táp nem fémházas nincs védőföld csatlakozás csak fázis nulla a betáp és a 24 voltos kimenet. Tanácsokat, ötleteket szívesen fogadnék!
Hello! Akkor vélhetően a 24V földelt valahol, a tápban meg kondi van a hálózat és a 24V-os kimenet között. Vagy hibás, beázott, bepárásodott, átvezet.. üdv!
Üdv.Mobiltelo töltővel(trafóval) akarok meghajtani egy lm386 ic-t,de nagyon zajos.Tippek?
Hogy érted ezt "zajos" ? Csak kondenzátor kell rá - vagy zörög?? Tápot mindenképpen szűrni kell, árnyékolást, földpontokat pedig rendesen kialakítani. Nekem van itt egy ilyen kis fejhallgató erősítő az asztalomon, azzal annyi volt a baj, hogy nagyimpedanciás, kisjelű bemenetet kellett rá kialakítani, mert például a notebook, vagy a mikrokontroller kisimpedanciás, nagyjelű kimenetet produkált, amitől túlvezérlődött. Nagy hangerőt ne várj tőle. Mekkora feszültségről járatod és mi a pontos altípus 1, 2, 3, 4?
A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
6v 100mA,több töltőtrafóm is van de mindről zajos,ha bekötök az áramkörbe egy nagy elkó kondit,akkor
Hello! Nem válaszoltál arra, mit értesz az alatt, hogy zajos. Búg, vagy sistereg stb? Önmagában jel nélkül is "zajos", vagy csak ha összekötöd a jelforrással. Valamint mit erősít? üdv!
Szia! 6V 100mA az 0,6W mellett nem is csoda ha zajos. ugyanis legalább 4,5W kellene a legkisebb változatnak is. Egyszerűen megroggyan a tápod. Nekem 1A-es tápkockáról jó szűréssel megy így van minimális tartaléka. Próbáld ki 4db ceruzaelemről is az 6V, de 7-8 A. Ha akkor is zajos, akkor kezdhetünk elemezni. Addig - felejtsd el ezeket a kis tápokat. 6V/8Ohm -on = 0,75A az 750mA! Nem csoda ha zajos.
Köszi.Nem akarok elemezni,nem tudsz linkelni valami egyszerű labortápot,szabályozható fesz.el,és amperrel?Kb 1-12V-ig
Szia! Nem teljesen értem miért kell szabályozható... Valamilyen sima DC tápkocka, de még az sem igazán. Jó trafó, Graetz és egy jó nagy pufferkondi. Itt korrigáltak - emlékeztettek páran, A varázs-szám az 1,21. Azaz a váltófesz x1,21 = kimeneti pufferelt egyenfeszültség. HEstore-ban. Lomexben lehet venni kis trafókat, tökéletesen megfelel. A lényeg, hogy előbb nézd meg az adatlapját az erősítőnek, mert ha 4,5W-ot igényel, akkor 2-ről csúnyán fog szólni, mert berogy a táp. Nem kell neki szabályozható, sőt többet ártasz vele. Az elemet csak tesztként javasoltam, nem végleges megoldásnak. Én egyébként sokféle tápot használok. Adapterből is van olyan amit te keresel, de nem a mobiltelefonoké. Én vettem például a TME-től 12V 1A stabilizált adaptert - Meanwell gyártmány és betonstabil.
Azt hiszem, félreértettük egymást.
Te azt írtad, hogy bármiről táplálod, zajos. Erre kérdeztem, hogy elemről is zajos-e. Ha igen (azaz _tényleg_ mindenről táplálva zajos), akkor kár keresgélni labortápokat, mert az áramkörben van a bibi. Ha elemről okés, na akkor van értelme azon gondolkodni, hogy miről lehetne megtáplálni.
Sziasztok!
Van egy Boxlight Cinema 13HD típusú projektorom, amiben tönkre ment a fő kapcsolóüzemű táp panel. Ezt megjavíttattam és a gép ismét bekapcsol, de amikor gyújtaná az izzót, akkor ez a főtáp letilt és a főkapcsoló lekapcsolása után várni kell 20-25 sec-et, hogy újra életre kelljen. Ez a főkapcsoló lekapcsolgatás annak idején megoldást jelentett a problémára, mert ha 4-szer, 5-ször elindítgattam, akkor egyszer csak elindult. Később már 10-szer, 15-ször be kellett kapcsolgatnom, hogy elinduljon, aztán végleg beadta a főpanel a kulcsot. Viszont ha egyszer elindult, akkor ment is addig, amíg ki nem kapcsoltam. Elküldtem a lámpa tápját is külön, hogy nézzék meg, de abban nem találtak hibát és egy külön táp segítségével be is tudták gyújtani az izzót. A lámpa tápja 400V egyenfeszültségről megy és ebben kérném a segítségeteket, hogy hol találok egy normál háztartásban ilyen feszültséget, vagy esetleg a probléma gyökerét a leírás alapján le tudnátok írni, vagy csak ha tippeket kapnék, azt is nagyon megköszönném!
Hello! A gond, hogy bekapcsoláskor az izzó hidegárama 5..10-szer is nagyobb lehet, mint az üzemi. (Általában a fémek ellenállása hőmérséklet növekedésével megnő, itt meg jókora hőmérséklet emelkedés van..)
Megoldás lehet, ha előfűtöd az izzót. Vagy is bekapcsoláskor sorba kötsz vele egy ellenállást, vagy izzót, amit a felfűtés után rövidrezársz, egy kapcsolóval.. (Elég ha csak izzik tőle). Mondjuk nem írtad a feszültséget, meg az izzó teljesítményét sem.. Nem hinném, hogy valami extrém feszültségre lenne gyártva a táp. A 230V egyenirányítva-szűrve 320V körül van.. üdv!
Szia!
Sajnos nem ilyen egyszerű a dolog, mert a projektorokban gázkisüléses lámpák vannak.
Köszi! Akkor vissza a babaruhát! De azt nehezen értem meg, hogy egy akármihez készült saját tápja, ne tudná ellátni a feladatát. Valamint ez a "többszöri bekapcsolásra történő indítás" halogénre hajazott. Egy gázkisülésesnél, ez hogy jön össze? Vagy nem jól értek valamit mint előbb.. üdv!
Olyan, mint a nagyfeszültségű elektronikus fénycsőgyújtás üzemi ballaszttal. Ha túl nagy vagy túl kicsi a gyújtási idő alatt folyó áram, akkor leáll a táp. Legtöbbször lámpaöregedés áll az indítási hibák mögött vagy a táp áram és feszültségérzékelése hibázik.
Köszi! Az a jó, (hála égnek) hogy nem ismerem ezeket a szerkentyűket. Így nem is mondanák semmit ezzel kapcsolatban.. üdv!
Nagyon köszi a tippeket!
Ez alapján a gyújtás alatti áram alapján kapcsolgathat egy TF861S feliratú tirisztor, vagyis ez okozhatja a táp védelmi lekapcsolását? A lámpa öregedést kizárnám, mert az izzóba kb 150-200 óra lehet, ez volt az első alkatrész, amit kicseréltem, mikor előjött ez a többszöri indítgatásos történet. A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2013
A tirisztorról nem tudok véleményt mondani, mert nem látom a kapcsolási rajzot. A tápegységben mi volt tönkremenve és mit cseréltél?
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2013
Az a baj, hogy nem én javítottam meg a tápot, nem tudom, hogy mit cseréltek rajta.
Vidd vissza az egész cuccot a javítónak és mondd meg neki, hogy csinálja meg rendesen a projektort.
Sziasztok!
Terveztem egy kettős tápegységet, és szeretném a véleményeteket kérni. A lényeg, hogy a feszültség ne ingadozzon, és hogy a kimeneten kis zaj legyen. A pozitív és a negatív oldal egyforma, kezdődik egy áramgenerátorral meghajtott zener diódával onnan tovább egy tranyóra ami vezérli a teljesítmény tranzisztort. A zener áram kb. 5mA, a teljesítmény tranyó bázisfeszültsége a szimulációban elég stabilnak tűnik (12,8V) kis és nagy terhelésnél is megmarad ez az érték. Szóval bármilyen tanácsot szivesen fogadnék a táppal kapcsolatban. A tápellátás egy 2x15V-os puskás 25W-os trafóról lesz megoldva, a kimenő fesz 2x12V, a zenerek pedig szintén 12V-osak. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
Szia! A zenert tedd a stabilizátor után, akkor egy sima ellenállásról is elég neki áramot adni. Egy -két tranzisztor segítségével összehasonlíthatod a kimenet és a zener feszültségét, máris kész a remek beavatkozó jeled az áteresztő tranzisztor számára.
A Puskásnak úgy tudom két független szekundere van. Ki lehet használni, építhetsz két egybevágó stabilizátort és a kimenetüket kötöd össze.
A zener direkt van áramgenerátorral hajtva, mivel az áramgenerátor ugyebár váltakozó áramú szempontból elég nagy ellenállást képvisel. Egyedül a zener zajával nemtudom mit kezdjek jól van-e így szűrve?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |