Fórum témák
» Több friss téma |
Pontosan emiatt morogtam már korábban is, hogy csinálsz egy áramkört, ami nem megy, Erre csinálsz egy másik ugyanolyant, de nem rakod az IC-ket foglalatba (valoszinüleg még 100 Ft-ba sem került volna), most meg a messiástól várod a segitséget.
Elöször is ki kellene venni a PIC-et és megnézni, hogy melegedik-e a cucc. Megvizsgálnia logikai szinteket. Ha azok rendbe vannak, majd jöhet a PIC. Ha azonnal elkezd melegedni akkor baj van a PIC-kel - rossz a program, vagy rossz a chip. Ezt egy probaáramkörben tudod csak megállapitani, ezen aligha. Csak ezután jöhetnek a többi cuccok, mint a S88 csati stb. Ez az élet rendje, semmi sem fog müködni, ha ezt nem tartod be. (vagy már nagyon profinak kell lenni ilyen dolgok gyártásában).
Szia, az FZ1 váltóáramú kimenet kb 18-19V-ot ad ki. A 7805-re mindenképpen tegyél hűtőbordát és nem a legkisebb TO220-as tokra valót,hanem méretesebbet. Szerencsésebb lenne egy 6 ...12V-os transzformátorról járatni. Szerintem ilyen feltételek mellett a melegedés természetes. Azt, hogy miért nem működik, meg kellene vizsgálni. (Írtam üzenetet is ezügyben.)
Sziasztok !
Találkozott már valaki azzal a problémával ,hogy egy pálya szakaszokra van felosztva és minden szakasz külön PWM hajtást kap. A probléma ott van ,hogy ha a mozdony áthalad az elvágott részen ,tehát egyik PWM ről átlép a másikra ,"megugrik". Bármennyire is egyformára van állítva a PWM. Köszi ! Üdv : István
Ha a PWM jelet csak egyik ágon megszakítva hozod létre, akkor előfordulhat a fázis különbségek miatt egy "VAGY" kapcsolat, aminek eredménye képpen, hiába kapcsol le az első szakasz, a második táplálja. Azaz olyan mint ha magasabb kitöltési tényezőt kapnál.
Például: Ha open-collector vagy open-drain a teljesítményfokozat, akkor rövidzár esetén a szakasz hiába szakítja meg a "föld felé menő ágat", a másik a fáziskülönbség miatt ugyanúgy húzza a földre. És amíg az is meg nem szűnik addig folyamatos villanyt kap. Ezen segíteni úgy lehet, ha egyrészt magas PWM frekvenciát választasz, de a legszebb és legjobb, ha szinkronban működteted őket. Nem tudom mivel állítod elő a PWM-et, de ha mikrovezérlővel akkor ott nem gond, ha analógon akkor pedig használj egy közös fűrészjelet és több komparátort. A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2013
Ahogy Topi is irta, valoban ilyen jelenségek felmerülhetnek, ezért érdemes elgondolkodni a kapcsolástechnikán.
Amennyiben a régen ismert Z technikát használod, akkor ez nem igen okoz problémát. (ennek a lényege, hogy a vonat egész pályáját ugyanahhoz a táphoz kapcsolod). Igy egy kezelöszervröl tudod vezérelni a vonatot az egész menet során. (Valamennyi szakaszhoz egy önálló tápkacsolo tartozik ahol választhatsz a tápegységek közott - A,B, C .... stb.) A másik az A kapcsolás - ahol, mint a te esetedben a szakaszokhoz önállo tápok tartoznak, ahol szembesülsz a leirt problémával.
Az lenne a lényeg ,hogy ez egy elég nagy asztal.Sok szerelvénnyel.A fékmodult is meg kellene oldani ,PWM el gondoltam.
Amugy egy kicsit rossz helyen vagyunk, mert ez nem digitális vasutmodellezés. Talán majd valamelyik modi átteszi a jobb helyre.
Nem tudom milyen nagy az az asztal, lényeg inkább azon van, hány vonat tud egyszerre kint lenni ugyanazon a pályán (pl. ha aktiv térközbiztositás van). Gondolom nem gond 3-5 A-es PWM tápot késziteni, ami simán elbir akár 5-10 vonatot is. Ha ez adott, akkor felesleges felosztani a vonal szakaszt több táp közé. Ugy szoktam ezt csinálni hogy van egy vonal táp - ami ellátja az állomás közti szakaszokat energiával, az állomási átmenö szakaszokat elvileg szintén ehhez a táphoz lehet kapcsolni, vagy esetleg egy állomási táphoz. (ilyenkor felmerül az illesztési kérdés). A fékmodult pedig (amugy is ki kell találni) én ugy oldanám meg, hogy a fékszakasz elötti szakaszból nyert jeleket vezetném át egy elektronikán (azaz garantált a szinkron), ami az adott esetben folyamatosan csökkentené az impulzusszélességet, de csak akkor, ha a vonat már a fékszakaszon van. (Extra érzékelö vagy megoldás kell ehhez). =========/=====/======= ................................ |--oo PWM -------->-FM---->-PWM Remélem összeáll majd a kép. Szoval a PWM táplálja a nyilt szakaszt, amiböl az FM modul egy csökkenö szélességü PWM jelet csinál (konstans idövel), hogy a vonat megálljon a jelzö elött. A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2013
Tökéletes elgondolás a fékre ,meg is valósítottam már ,csak az ugrás vetett vissza.
Akkor még nem PIC-es PWM hajtotta a pályát ,hanem Csíkos féle tranyós PWM. Ebből a PWM-ből csináltunk DC szintet ,amit egy PIC figyel ADC-n és ennek megfelelő PWM-et generál a fékező szakaszra.Amikor áthalad egy szenzor fölött ,akkor a kit. tényezőt lecsőkkenti.
Attól, hogy PWM van, még pályavezérléses a rendszered. Ebben a topikban pedig a közvetlen, utasításos (CV kód) mozdonyvezérlésről van szó. A pályán állandó egyenfeszültség van, a mozdonyra a vezérlés impulzus modulációval kerül fel, és ennek megfelelően szabályozza a mozdonyban levő mikrovezérlő a motort.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2013
Ha tudod, akkor miért kell szétoffolni a topikot? A helyén is feltehetted volna a kérdésed. Attól még nem digitális a vezérlés, hogy PWM van benne.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2013
Ha esetleg érdekelne Valakit... Szivesen átadom egy személykocsi világitásának kapcsolási rajzát és a hozzátartozó szoftvert. Mindkettő teljesen saját fejlesztés. Következőket tudja: 8 fülke fényét kapcsolja 4-féle fényerővel(kikap+3 fényerő) egymástól teljesen függetlenül. Ugyanez igaz a folyosó/peron fényre és a WC lámpájára is. A végzárfényeket csak simán be/ki-kapcsolja. Sokféle egyéni igényhez történő igazitásra van lehetőség CV-ken keresztül. A szoftver forráskódban áll rendelkezésre, jóformán minden sora kommentezett; igy viszonylag könnyedén módositható ha szükséges. Természetesen kollegális alapon ingyen adom a fentieket. Elvárom azonban, hogy pénzbeli hasznot senki ne húzzon belőle.
Érdeklődők publikus e-mail cimemen keressenek, válaszmailben küldöm az anyagot.
Szuperman keresett fényjelző-dekóder kapcsolást--de bárkinek fel tudom ajánlani az alábbit:
kapcsolási rajz és szoftver olyan fénysorompóhoz, amely egy kettős vágányzat 2+2 szakaszán a foglaltságot figyelve váltja a piros/fehér(magyar) jelzést. Egy-egy szakasz van az átjáró két oldalán. A szoftver elég jól kiszűri a pillanatnyi érintkezési hibákat, de még lehet rajta finomitani; ami igen könnyű, mert a forráskódú program bőségesen kommentelt. Viszont Szuperman-nak talán nem pont ez kell, azonban az alkalmazott PIC veszi a DCC-parancsokat is, csak most éppen nem használja semmire. DE meg lehet irni a bejött parancs alapján a piros/fehér átváltását, ami lehet akár párhuzamos vagy vagylagos a foglaltsághoz képest. És mint az előbb: természetesen kollegális alapon ingyen adom a fentieket. Elvárom azonban, hogy pénzbeli hasznot senki ne húzzon belőle.
Ha már felajánlod, ingyenesen, akkor tedd fel ide, légy szíves. A fórumnak épp az a lényege, hogy nem privátban kérünk-küldünk dolgokat, hanem ide feltesszük, és így később is elérhetőek lesznek!
Sziasztok!
Kérdésem:épített már valaki DCC mozdonydekódert? Én találtam PIC alapú dekódert a következő linken:http://www.merg.org.uk valakinek van tapasztalata? Üdv.
Igen. 1-2 hónapja működik nekem. Teljesítményszabályzott, igazából ez az első dekóderem, sem gyári sem más típus nem volt még a kezemben. Jól működik. A probléma, hogy az alkalmazott pic miatt elég nagy. Most próbálom kicsinyíteni, majd pedig pic-et is cserélni vmi kisebbre....
Ill. egyes alkatrészeket nem lehet itthon kapni ezért helyettesíteni kell.
Köszönöm a választ. Hát ez így igen biztató. A MERG oldaláról letöltött szoftverrel építetted meg a dekódert? Azt első körben én is levadásztam,hogy jó pár alkatrészt helyettesíteni kell az eredetihez képest. Még egy kérdés,milyen típusú vezérlővel működteted? H0-ás mozdonyokba kerülnének a dekóderek,bízom benne,valahogy bele bírom tuszkoni. Ha másként nem,akkor előszedem a féltve őrzött flexibilis nyákomat és valahogy behajtogatom Üdv.
Találtam magyar fejlesztésű DCC-t,talán itt is érdemes nézelődni:hobbydcc.5mp.eu
Paco-féle cuccokkal hajtom...
http://usuaris.tinet.cat/fmco/download/NanoX-S88_manual_v3.pdf és egy Mini maus-t építettem még hozzá: http://usuaris.tinet.cat/fmco/download/MiniMaus_manual_v2A.pdf Néztem ezt a magyar oldalt, hasonló felépítésű a Merg dekódere is. Én is azokat a bázis-emitter ellenállásos tranzisztorokat használtam csere alkatrésznek. A paco kapcsolások és a merg dekóder együtt teljesen jól működik, kiolvassa a dekóder beállításokat is és az lcd kijelzőn könnyen programozható. Lesz egy kis időm alaposabban átnézem a hobbydcc-t is.... A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
Akkor teljes rendszert maga építetted.Nekem nincs ennyi türelmem,levadásztam a vaterán egy ROCO 10764-es erősítőt lokmaus2-vel és egy 50w-os táppal 9500ft-ért.Remélem szóba fog állni a MERG dekóderrel. A dekódereket kénytelen vagyok megépíteni,mert 8-10db-ra lesz szükségem és ha üzletbe venném meg a gatyám is rámenne
Nem akarlak elkeseríteni, és nem is biztos, hogy igazam lesz/van, de a MERG féle dekóder nem biztos, hogy jó választás. Építettem belőle pár darabot, és nekem a LOCONET-es miniboxal nem sikerült feléleszteni. A NanoX-el "szépen" működik együtt, de más rendszerekben gondok voltak. Az idézőjel azért kell, mert a NanoX + MERG dekóder párossal is vannak gondok.
A Minibox 10-ből 1-szer ismerte fel a MERG dekódert, és akkor se lehetett programozni.
Azért szolhatnál a magyar oldal szerkesztöinek, hogy az NMRA linkek rosszak - nmra nem .com, hanem .org honlapot üzemeltet.
Nincs kontaktom a honlap szerkesztőivel. Egyszer jártam az oldalon,mint látogató.
Most már hallottam hideget-meleget a MEGR dekóderekről.Nekem az is kielégítő lenne,ha a ROCO-val csak "hajtani" tudnám a dekódert. A beállítását megoldanám másként. Mondjuk építek egy DIP tokozású PIC dekódert,program betöltés előtt a programban beállítom a paramétereket és ha számomra megfelel a beállítás akkor lenne beírva az SMD PIC-be és beforrasztva.Szerintetek ez járható út?
Igazad van, de inkább nem tenném. De nem tudnék igazi okot erre, talán az hogy elég sokat dolgoztam ezeken, és igazán nem nagy fáradság egy e-mailt megereszteni, ahogy már tették is. 1-3 naponta belépek a gépembe, és akkor azonnal küldöm.
Vess egy pillantást erre az oldalra:http://www.dccdiy.org.uk/. Szerintem ez már elég kicsi,hogy mondjuk egy BR80-asba beleférjen.Hogy műxik e azt nem tudom.A képek alapján megépítették,ami biztató.
Hi,
Sok az infó, kevés az idő feldolgozni Elég egyszerűnek tűnik. Engem csakis telj. szab. dekóderek érdekelnek... Nekem csak épített vezérlésem van, így nem tudok nyilatkozni mi megy boltival mi nem... A merg-féle nekem a paco-felé boosterrel/parancs központtal és mini maus-sal jól működik, egyenlőre ennyit tudok mondani. Üdv dr A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2013
Sziasztok!
Ma szembesültem egy kicsit a Roco rendszerem hátrányaival. Panelba van egy szép hosszú hálózatom, lényegi problémám az, hogy a nagyobb szobában van a rendszer központja és a központi állomás. Itt van 2 Booster és Multimaus + PC Na igen de a másik szobába épül egy nagyobb állomásom. És szeretném egy rendszeren az egész vasutat. Mivel hosszban elég messze van a Boostertől nem tudok elég hosszú kábelt kihúzni a "szolga" Mausnak. Sajnos pénzem nincs MultimausPRO-ra. Ezért arra gondoltam elvi síkon, hogy egy 2,4GHz-es vezeték nélküli modult kéne kötnöm a boosterre. És egy másik modult építeni a másik szobába, ahol lenne egy csatlakozó, és arra rá egy Multimaus. Vannak valakinek ezzel valami tapasztalta ? Esetleg valami ötlet nekem, hogy merre tudnék elindulni? Vagy valami Modul amit itthon be tudok szerezni és egyszerűen összerakni? Vagy nagyon bonyolult dologra gondoltam ?? A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |