Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   1998 / 4005
(#) mps válasza janikukac hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Hali! Lehet kapni olyan gyurma szerű ragasztót ami csak tapad, de nem ragad véglegesen abból egy pici. De én raktam már buli közepén egy darab papírt is a folyton kezemben maradó gomb alá. Persze a korrekt megoldás, hogy megnézed nem a gomb kopott e ki, bár sajnos tolópotinál nagyobb az esélye annak, hogy a szár adta meg magát, azt meg leginkább csak cserélni lehet. Esetleg ha van szűkítős hőlégfúvód melegen kicsit széjjelebb húzhatod.
(#) janikukac válasza mps hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Valami egyszerű kellene. Megnézem a gumis izét holnap, van-e még itthon.
(#) reloop válasza danydosster hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Szia! Mint azt a segédprogramból láthatod ismerni kell a LED nyitó irányú feszültségét, valamint el kell dönteni mekkora áramot kívánsz rajtuk átengedni. A stabilizátor+ellenállás helyett elég egy áramgenerátor is. LED-es témában találsz rá számtalan példát. Az 1000µF megfelelő
(#) danydosster válasza reloop hozzászólására (») Máj 23, 2013 /
 
Köszönöm szépen.
(#) Mdavid válasza blackdog hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Bővebben: Link

A másik problémám most a számítógépre kapcsolás, hiszen ezen soros csatlakozó van, a laptopomon meg csak USB van. :S
(#) blackdog válasza Mdavid hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
(#) pjg válasza Mdavid hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
C9? Az lehet elkó.
(#) Tyutyuutty hozzászólása Máj 24, 2013 /
 
Egy olyan jelegű kérdésem van,hogy van egy Dual class a cv6050-es erősítőm és zúg a hang .Mivel tudnám ezt orvosolni?
(#) pjg válasza Tyutyuutty hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Szkóppal meg kéne nézni a tápfeszeket. Lehet kondicserére szorul.
(#) Csupasz válasza Tyutyuutty hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Nem tudom milyen jellegű zúgást hallasz, de ha a jellegzetes 50Hz, akkor valóban a kondikat kellene átnézned.Első körben a tápfesz szűrőket.
(#) Tyutyuutty válasza Csupasz hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
tettem fel rövid felvételt amit a telóval csináltam azon hallani
(#) Csupasz válasza Tyutyuutty hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Sajnos meghalt a hangrendszerem, és nincs hangja a gépemnek....
De moindenképp a tápszűrőkkel kezdd a javítást.
(#) Tyutyuutty hozzászólása Máj 24, 2013 /
 
Köszi a segítséget megpróbálom akkor avval kezdeni hátha jutok vele valamire
(#) anemo hozzászólása Máj 24, 2013 /
 
Sziasztok!

Mivel valóban már nem PIC-es kérdés, hanem alapkérdés, ezért remélem itt segítségre lelek.
A projektemhez szeretnék segítséget kérni, amit már párszor részleteztem a PIC kezdőknek topikban. Ezúttal a földelés miatt szeretném a szakértők véleményét kikérni. Próbapanelon már üzemel 1-2 kötés, de még az összes nyák készítése előtt biztosra szeretnék menni.
Egy vasúti biztosítóberendezési pult vezérlését oldanám meg PC és PIC kapcsolattal. A pult izzókból (24V, max 50mA) és nyomógombokból áll, az izzókat TPIC6C595-tel vezérlem, a nyomógombok állapotát 74HC166-tal olvasom be. Na most lett összesen 224 db külön izzó (és n-mosfetek) és 64 db nyomógomb. Ez így 28 db TPIC-et és 8 db HC166-ot jelent. Ezek 4-4 különálló nyákra készülnének egységesen elosztva. Mindegyik nyákra külön 7805 feszültségszabályzó kerül.
Miivel sok izzóról és hatalmas áramfelvételről is lehet szó, amelyek egyszerre világítanak (akár 5-6A), ezért abban maradtunk, hogy a TPIC-eket csillagpontosan földelem. A 74-es sorozat földjei a 7805-be mennek. A biztonság kedvéért ezeknek az IC-knek a tápját is csillagpontosan földelem. Nem tudom, hogy a nyomógombok lehúzó vezetékeire kellene-e csillag, de igazából az már részletkérdés, mert ugyanarra a nyákra csatlakozna az összes.
Mivel rengeteg földről és sok-sok sorkapocsról lenne szó, nem tudom egy nyákra rápasszírozni az összes (kb 100db) földelést, ezért körülbelül a mellékelt ábra alapján lenne a csillagpontú földelés, ami kb már egy fára hasonlít, de nem tudom ez így jó-e? Most nincs optocsatoló az áramkörben, de ezzel a kapcsolással elkerülhetem a földhurkot opto nélkül is? Ha mégis kellene optikai leválasztás, kérlek segítsetek hova mit tegyek, mert eléggé ismeretlen számomra még a dolog.

Köszönöm előre is a segítségnyújtó hozzászólásokat!
(UI: mellékeltem egy foglalatot, hogy el lehessen képzelni az egészet. Ebbe mehet max 12 db izzó, de a nyomógombok is ebbe csatlakoznak, csak akkor a nyomógomb két izzó foglalatot zár össze)
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013
(#) david971115 hozzászólása Máj 24, 2013 /
 
Bocsi hogy ebben a kategoriában írok de az a problémám van hogy mosogépet szerelek és a triacot kikéne mérnem meg a kondenzátort és nem tudom hogy hogyan kell?
A másik problémám pedig hogy ahogyan kiforrasztottam a régi triacot valahogy lejött annak a forrasztós résznek az allja(feljött a nyákról) és nem tudom vissza forrasztani az ujj alkatrészt! mivel futassam be hogy megfogja az ón?
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013
(#) blackdog válasza david971115 hozzászólására (») Máj 24, 2013 / 1
 
Dobd el a panelt. Feltépted a vezetősávot és pont a triac-ét. Amúgy a mérés:
Bővebben: Link
[off]
Keresője minden fórumnak van: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013
(#) lakospeter válasza lakospeter hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Sziasztok!

Végre tudtam foglalkozni a témával kicsit. A helyzet javult némiképp, de még mindig nem nyugtat meg. Kicseréltem a kondit azonos értékűre, bár nem mértem rossznak az eredetit. Bekapcsolt állapotban tök oké minden, a szekunder oldalon mérem amit kell, minden OK. Ellenben ha kikapcsolom, a kondi két lábán mérek 275 (!) voltot, a primer tekercs sarkain is háromszámjegyűt, és a szekunder oldalon is jelen van 2x14 volt (a bekapcsolt 2x21,2 helyett).

Kínomban visszetettem az eredeti trafót meg a hálózati trafóját, azzal semmi nincs a szekunder oldalon ha ki van kapcsolva, a kondi sarkain a hálózati feszültség jelenik meg (126 volt körül), bekapcsolt állapotában meg természetesen ugyanaz a 2x21,2 volt amit az új trafón is mérek.

Nem lehet hogy az a baj hogy begerjed a rezgőkör? Próbáljak esetleg más értékű kondit beletenni?
(#) kadarist válasza david971115 hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Azért túl drága dolog lenne eldobni. Egy vezetékdarabbal át lehet hidalni a hiányos fóliadarabot. A forrasztásgátló festéket pedig le lehet kaparni és utána előbukkan a forrasztható rézfelület.
(#) lakospeter válasza lakospeter hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Update... Találtam a padláson pár régi fóliakondit, volt köztük mindenféle más értékű is. 10 nF a gyári, azzal van ez a sok anomális amit írtam. Próbáltam 100 nF-et, azzal nem volt semmivel se jobb, viszont találtam 4,7 nF-et, azzal tök jó amit csinál. Szerintetek lehet jó?
(#) gkari válasza lakospeter hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Hálózati szűrésre elég a 4,7nF is, csak legyen min.500V= fesz.tűrésű, és nem polarizált!
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013
(#) bitu hozzászólása Máj 24, 2013 /
 
Sziasztok

Valamelyik topicban olvastam egy (igencsak régi, ezért nem akartam rákérdezni ) hozzászólást.
Az illető SMD PIC-el helyettesített egy DIP tokozásút , és azt mondták neki , hogy pont fordítva van mert SMD-nél más a lábsorrend.
Én úgy tudtam, felülről nézve a jelzéstől, óra járásával ellentétesen van a számozás.
Szóval akkor , hogy is van ?
(#) pjg válasza bitu hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Adatlap!
(#) bitu válasza pjg hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Már nézegettem, de sajna nem tudok angolul, csak úgy nagyvonalakban tudom kihámozni.
Pont ez a rész a legkevésbé tiszta
(#) bitu válasza bitu hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Azt nem tudom fölülről kell- e nézni ilyenkor is, ha az alkatrész a forrasztási oldalon van.
(#) pjg válasza bitu hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Nem kell ehhez angol tudás. Általában az adatlap 3-4-5-6. oldalán vannak a tokok bekötési rajzai. 3-4-5 betű van írva egy lábhoz. Az azonos betűket kell összehasonlítani, hogy melyik lábhoz vannak írva.
(#) pjg válasza bitu hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Akkor nyilván fordítva.
(#) pucuka válasza bitu hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Adatlapokat mindíg ajánlatos tanulmányozni, esetleg több gyártótól is, és akkor nincs meglepetés.
Ami az angolt illeti, azt a néhány szót ami az adatlapokon van, kiszótárazhatod, nem árt megtanulni sem, nem lesz károdra.
Bővebben: Link
(#) bitu válasza pjg hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Néztem egy adatlapot, elvileg nem ír semmi megjegyzést, és a dip ill. soic tokokat egy kalap alá veszi lábak szempontjából.
Jól gondolom , hogy akkor pont ugyanúgy kell bekötni ?
Max a nyákot kell tükrözni inkább .
Bocs , ha hülyeségeket kérdezek, de mindig szeretek biztosra menni, jó lenne valamit összerakni már, mert magolom az asm-et egy ideje
(#) pjg válasza pucuka hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
"Ne használja ezt a fontos dokumentum fordítás, mint az üzleti fordítás, orvosi fordítás, műszaki fordítás vagy weboldal fordítása."
(#) pucuka válasza pjg hozzászólására (») Máj 24, 2013 /
 
Valóban, nem hivatalos dokumentum fordítására való, de arra, hogy megismerje egy adatlapon való szó jelentését, arra jó. Ráadásul ad találatot hasonló jelentésű szavakra is. Persze az sem árt, ha az ember azért nagyjából tudja, mit akar fordíttatni.
Egyébként is ez a kitétel, amit idéztél, pusztán a kártérítési igényt hivatott megelőzni.
Következő: »»   1998 / 4005
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem