Fórum témák
» Több friss téma |
Egy adatot tudok pontosan, ami lehetne bőven több az az előtolás. 120mm/p, de bőven megy 200mm/p, vagy többel is. Mivel nekem 8-as menetes szár van ezért lassú a gépem, és most tápom sincs hozzá . A szerszám egy törött 4-es menetfúró szára kb 45°-ban leköszörülve, 1mm mélyen az anyagban. A Z előtolása szintén 120, megegyezik a többi tengellyel. A fordulatszám kb 15000/p.
15000 a fordulat? A forgácsod mégsem vékony. Vagy keni? Én attól félek, hogy nekem beleégne a cuccba. Bár azt még nem tudom, hogy plexi lesz-e vagy polikarbonát.
Kössz az infót.
Ha megfelelően nagy a fordulatszámodhoz az előtolás - nem fogja kenni. Nekem a tapasztaltabb kollégák azt mutatták: ha "kókuszeszelékhez hasonló a forgácsod - akkor jó a fordulat és az előtolás. Én - igaz mostanság óvatosabb vagyok, de fogásmélységnek a maró átmérőjének az 1/4-ével marom a plexit. Biztosan lehet gyorsabban is, de így nem tört maróm.
Én azt hallottam, hogy az alumíniumra ez nem igaz, mert kenődik. Mindegy. Én is csak kísérletezgetek még.
Elkenődni semmiképpen sem fog, max. benne marad a forgács, de azt ki lehet kaparni utána könnyen.
Sziasztok a kérdésem az lenne gép építéssel kapcsolatban hogy a képen szereplő tengelyvéggel felrakok 80cm hosszú 20mm-átmérő tengelyt az mennyire lesz stabil? Csak azért mert az alátámasztott talpas tengelyből 3-4szer annyiba kerül egy 10cm-es darab mint a sima tengelyből.
Szerintem 80 cm esetén sokat fog hajlani, ha csak a két vége van alátámasztva. Én a helyedben alátámasztott talpas tengelyt alkalmaznék, vagy lineáris kocsikat. (THK, TSK) Egyszer kell a gépet megcsinálni, de azt stabilan. Utána majd egész életedben rág a méreg miatta, hogy miért nem a drágább, egyben stabilabb megoldást választottad. Két végén alátámasztott 20-as tengelyhez a max hossz kb 40-50 cm De ez csak tipp.
Kösz a választ sejtettem hogy nem lesz jó, akkor ide veszek talpast.
Szia! Igaz hogy
Idézet: , de nem feltétlenül kell 1 tengellyel megoldani. Ha több van az is merevíti a mechanikát. Nyilván meg kell gondolni melyik megoldás olcsóbb, célszerűbb. „Szerintem 80 cm esetén sokat fog hajlani, ha csak a két vége van alátámasztva.”
Az előttem szólók főleg a behajlást említették, de ott van még a rezgés is. 800mm-en még a 20-as tengely is úgy viselkedik mint egy húr. Olyan rezgéseket képes produkálni ami akár a munkadarabot selejté változtatja. Első próbálkozásaim egyikénél mindkét oldalon 2-2 16mm-est használtam, igen érdekes hangokat adott ki még üresjáratban is, a behajlásáról nem is beszélve...
Használj talpasat(akár vékonyabb is elég lehet) vagy lineáris sínt kocsikkal. Utóbbiakat akár használtan is olcsón beszerezheted.
Szerintem ez hasznos lehet neked.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1318373.html#1318373 A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
Megérkezett a minőségi alumínium. Kb 50 kg. Lehet nekiállni marni az alkatrészeket.
Hol lehet beszerezni ilyen kisméretű lapokat? Én csak táblás kiszerelésben látam : az horror ár....
Sziasztok.
Egy cnc gép építésébe fogtam, a célom hogy amire van lehetőségem azt egyedileg csináljam meg hozzá, a lehető legkevesebb vásárolt alkatrésszel épüljön fel. Eddig az elektronikai része letudva, jelenleg a mechanikai kialakításnál próbálom megálmodni, azon belül is az Y tengely csapágyazását. A gyári/bolti lineáris tengelyekben és sínekben nem látom a fantáziát abból bárki tud gépet építeni, így aztán más megoldáshoz folyamodnék. A mellékelt képeken látszik az elképzelésem, háromszög alu profil egymással szembe fordítva, a kocsi ami fut az 175mm hossz 5 csapággyal (608) M8 as csavarok rögzítik, a futófelület elméletben ~700mm hosszú lesz. Kérdésem, van e tapasztalata valakinek ezzel a megoldással kapcsolatban mik lehetnek a hibák buktatók? Üdv Gábor.
Ha teheted a csapágyakat valami edzett anyagon futtasd, az alu hamar kenődik, a csapágyak belemángorolják magukat. Porvédelemről gondoskodni kell, ez a kivitel nem szereti a koszos környezetet, elég egy kis forgács és egyenetlenül fog futni, akadhat.
Igy is lehet gépet építeni, de a befektetett munka nem fog megtérülni. Az alátámasztott golyóspersely messze felülmúlja 10-ed annyi munkával. talán egy kicsit több pénzért. Hidd el ezen múlik a gép használhatósága. Ha megnézed az eladó gépek listáját az pont ez a szegmens. Müködés közben nagyon jól láthatóak a gép korlátai és ez 3 hónap fél év útán már nem tolerálható.
Sziasztok!
Kaptam egy hatalmas bipoláris motort a készülő cnc-hez, csupán annyi a probléma vele hogy szerintem nedvességet kapott és meg sem mozdul a tengely. Kívülről semmi rozsda vagy valami, tökéletes makulátlan állapotban van, de a tengelyt nem tudom megforgatni. Valami ötlet mit csinálhatnék vele? Szétszedni ugye nem nagyon szabad, de így meg semmire sem jó.
Nincs véletlenül összezárva a tekercsvég? Ha nem is kívül, akkor lehet hogy tekercszárlatos és ezért nem lehet megmozdítani a tengelyt. Fogóval sem lehet óvatosan?
Szia:
Feldobhatnál egy képet róla,de első körben én vd 40-el befújnám a csapágyakat-ha a hátsó fele matricás vedd le a közepén és úgy, várj vele pár órát és próbáld finoman akár fogóval ide-oda mozgatni.Ha vízben ált sajna szét kell szedni és vagy- vagy Még annyit,hogy egy motor az kevés-x-y jó/egyszerűbb ha egyforma/
Alkalmazz egy szelíd erőszakot, nem veszíthetsz semmit.
Nem hiszem mert működő gépből bontották, fogóval próbáltam de a tengely vége bordázott és nem mertem túl erősen nehogy ledaráljam őket.
mokka Azt hiszem ki fogom próbálni, vízben nem állt csak ha jól informáltak egy zivatarban kint lett felejtve a fénymásoló (amiből van), gondolom emiatt lett olyan amilyen. Van neki egy tesója is, érdekes módon az kívülről rozsdás de mechanikailag kiváló állapotban van. Medve A végső megoldás azt hiszem ez lesz, de akkor megint nem lesz 2 egyforma motorom...
Ezek a motorok főleg azért szoktak "beállni", mert valamelyik végén a pajzs elmozdul. Emiatt a forgórész elakad. Csavarok kivétele után csak az egyik, majd a másik pajzs levételével ellenőrizhetőek a csapágyak. Ezután, ha a csapágyak rendben vannak központosan összerakva működni fog.
A forgórészt valóban ne húzd ki, mert sokat veszít a mágneses teréből és így a nyomatékából is.
Ez szép nagy unipoláris motor! Ilyen, illetve ez lesz a gépeden? Ha igen bekötést tudok adni, ha szükséges.
A motor forgórészét csak úgy szabad kivenni, hogy az erővonalak záródjanak. Erre az a megoldás van,hogy csőbe kell húzni a forgórészt. Tehát úgy kell kivenni, hogy egyből egy vascsőbe kell bele húzni. Lásd a képen. (Infó a sárga fórumról származik.)
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013
Szia. Hasonló módszerrel csináltam a gépemet csak nekem máshogy vannak a csapágyelrendezések és két oldalt egy-egy csövön futnak. Egy hete építettem át lineáris csapágyakra, pedig amikor elkezdtem akkor pont így gondolkodtam, ahogyan te. "Minek mikor így is lehet." Hát lehet, de milyen lesz. Mondjuk nem ez volt a gyengéje, hanem a fióksín és az M8-as menetes-szár. Sínek cserélve lineáris csapágyra, orsók pedig egyelőre trapézmenetre M10x3. Persze meg lehet így is építeni, működni is fog és természetesen olcsóbb is jóval. Nálam a gond az volt, hogy sem itthon, sem ahol melózom (lakatos műhely..) nincs egy épkézláb oszlopos fúró se egy normális marógép, mivel a sok félkegyelmű ott dolgozik és persze nem arra van használva amire a gépet tervezték.. Szóval nekem a fúrások voltak pontatlanok, de amint látod az órát amit martam, ott nem volt hiba, szóval működik.
Köszönöm mindenkinek!
Végülis óvatosan szétszedtem (fórgórész kivétele nélkül), egy kis vd40 és úgy fut mintha új lenne. Féltem hogy teljesen szét van rozsdállva a belseje, de szerencsére teljesen tiszta volt.
Sziasztok!
Sok nehézség árán elkészült a korábban említett "belt on belt" rendszerem. Egy rövid videó itt: Link
Szia
Én is hasonló megoldást választottam. Szintén fogazott szíj, de állítva, mert így kisebb az esélye, hogy rátapad valami. Görgőnek pedig csak egyszerűen csapágyakat tettem. Te milyen szíjat használsz? Én T2.5-öt. Ha jól látom direktben hajtod egy elég nagy tárcsával, így nagy a sebességed, de mekkora a felbontás step/mm?
A szíj 2.5-es. A tárcsa 40 fog. A vezérlőm pedig maximum 1/100-as osztást tud A görgők meg azért ilyenek, mert ilyenek voltak kéznél
Eredetileg szélesebb csapágyakat akartam, de sehogy sem sikerült merőlegesen megfúrni a helyét, valamerre mindig billent és így lefutott róla a szíj. Jelenleg egy peremes réz perselyre van húzva a csapágy és egy egyszerű menetbetét tartja helyen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |