Fórum témák
» Több friss téma |
Helló Toró! Lehet hogy nem pontosan fogalmaztam:a szobatermosztát helyét kötöttem fixre a sorkapcson az elektronika dobozban de így sem megy a szivattyú vezetéket kötöm egy csatlakozó kábelhoz és dugom a dugaljba majd amikor elég meleg van egyszerüen kihúzom a villásdugót. Úgy értetted hogy a cirkó saját termosztátja nem jó?Azt megnéztem rendesen kapcsol.
A kazántermosztát - amelynek forgatógombja a doboz alján található - "csinálja" a kis fordulatot a szivattyúval. Ha a beállított értéket eléri, leveszi kis fordulatra a szivattyút. Ezáltal lekeringeti a kazán hőcserélőről a melegvizet, a termosztát lehűl és vissza teszi teljes fordulatra.
Azt zárd rövidre! Vigyázz, ha nem értesz a villamossághoz - ne nyúlj hozzá!
Üdv!
Melyik két kondit kellett kicserélni, mivel az enyém is kikapcsol állandóan és világít a két piros led. Majd valami kattan és csak azután lehet resetelni, de utána megint meg egy kicsit és megint leáll és világít a két led.
.... nem tudom mit csináltam rosszul de erre gondoltam csak nem ez sikerült!
Sziasztok!
Segítséget kérnék az alábbi gondomra: Ferroli domina c24 kombi kazánban túlnyomás keletkezik a fűtési rendszerben. Kb 3 naponként leengedem a rendszert 0,5 légkörre, hogy a biztonsági szelep ne kapcsoljon be. A fűtés feltöltő csapot kb 1,5 éve kicserélték, mert akkor is ugyanez volt a hiba. Lehetséges, hogy újból a csap hibásódott meg? Vagy a hőcserélőben kap vizet és attól nő meg a nyomás? Köszönettel: István.
Novadens Boyler 240-ünk van folyamatosan E133-as hibát ír ki. Reggel ha le volt éjszaka kapcsolva akkor hajlandó melegvizet produkálni, napközben már nem . Ha hosszabb időre kikapcsoljuk, természetesen reset után esetleg megint bekapcsol. Már cseréltünk rajta hőérzékelőt de sajnos így sem lett jó. A szerelők panel hibát mondanak de ez sem biztos, hogy megoldja a problémát. Mi lehet a gond? Köszönettel Andrea
Nézd meg a gyújtóelektródát!
A bal oldali. Valószínűleg rövidzárban van. A gyár úgy csinálta meg, hogy 2 cm-el meghosszabította! Ilyen barom megoldást!
Toro,
Az isten segítsen egész életeden át. Az agygörcstől mentetél meg és legalább 50 EFt-ot spóroltál nekem. Mivel munkanélküli vagyok gondoltam rendbe teszem a Beretta SE 24 kazánomat. El volt vízkövesedve a nyomásmérő, az NTC és lyukas volt a hőcserélő. A hőcserélőtt megforrasztattam egy hűtőjavító műhelyben. a másik két alkatrészt bepdig RO-55ben áztatgattam. A menet közbeni teszteknél minden rendben működött, majd a végső összeszereléskor egy kézi lámpa fényénél vizsglgattam a víztömörséget a megmozgatott elemeknél. Ehhez egy elosztót kellett bedugni a konnektorba ahonnan eddig a cirkó üzemelt. Masszív 01-es hiba. akármit csináltam. Az NTC polaritását. a hőkapcsoló polaritását forgattam, bár tudtam , hogy ez csak ráolvasás jellegű, és valóban semmi hatás. Végső kétségbeesésemben internet, és Beretta szerelők hívása. Panelhiba- panelhiba, ez a válasz. Már egy új NTC vásárlását mérlegeltem, hátha szétsavaztam szegényt , amikor a fórumban a konnektor fázisváltásáról olvastam nálad. Elosztó ki , vissza az eredeti formában és elsőre begyújtott. 5 másodperc múlva vége a szikrának és működik. Elolvastam az installálási utasítást és szó sincs benne a fázis bekötésre érzékwnységről. Mégegyszer köszi. És ezer hálás gondolat a részemről!!!
Ki lett cserélve a gyújtóelektróda. De így sem jó. Továbbra is E133-at ír ki. Bekapcsol beindul a ventilátor, belobban a láng felzúg majd a láng ikon késleltetve villan fel a panelen majd rögtön el is tűnik. Többszöri kinlódás után letilt. Akkor tényleg panel?
Lehet.
Az E133 a sikertelen gyújtást jelzi. Előbb azonban nézd meg a jobb oldali elektródát is. Az az ionikus elektróda, magyarúl lángőr. Áramerősséget lehet rajta mérni. A vezetékét megszakítva tudsz 5-20 mikró amper áramerősséget mérni. A kondenzációs kazánokat azért üzembehelyezéskor illendő lenne füstgázoldalon megmérn füstgázelemző műszerrel.
Sziasztok!
Van egy kb. 3 éves Baxi Prime HT 240 (kondenzációs, turbo) kazánunk, ami a meleg vizet szakaszosan kezdte adni (csak meleg víz állásban a kapcsoló). Megnéztem a készüléket: a vízhőmérséklet jelző elkezd sokat mutatni (50 helyett), és 90-nél lekapcsol a gáz. Egy kis idő múlva visszakapcsol, és kezdődik minden előröl. Hibakódot nem ír. Ha átállítom fűtés - meleg víz állásba, akkor is ugyanezt csinálja. A víznyomás (hálózati és a fűtés is) rendben van. A turbó úgy pörög, mint régebben (füllel hallgatva). Próbáltam resetelni, nem használt. Még nem nyitottam ki. Mi a véleményetek, érdemes? Villamosmérnök vagyok, van mindenféle műszerem (szkóp, kéziműszerek, elektronikus alkatrészek, stb.). Talán sikerülne szerelő nélkül is úrrá lenni a hibán, mert van mire költeni a pénzt. Ja igen: két hónapja volt kint a szerviz, kipucolta, elemző műszerrel beállította. Már ez sem volt olcsó (10-15 perc alatt 20eFt) zsebbe. A kazán pontos korát nem ismerem, mert így vettük a lakást, és nincs hozzá papír. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
Üdv.
Csak saját tapasztalatomat tudom felhozni, HMV szivattyú megszorulhatott vagy meghibásodhatott szerintem.Hasonló volt a hibám egy SD kazánnal a télen.
Még annyit tennék hozzá, hogy a kifolyó meleg víz nem lesz olyan forró, mint amit a hőmérő mutat. A meleg víz az 50 fok és a langyos víz között ingadozik kb 1 perces ütemben.
Amikor nyitva volt, csak egy szivattyút láttam benne, amire a szerelő azt mondta, hogy a fűtéshez van.
sziasztok!
Egy áramkimaradás miatt pirosan kezdett világítani a sauier duval f24 gázkazánunk. A ki- és bekapcsolás után sem változott a helyzet, csak erőlködött. Ezután reset- eltem egyet, de semmi változás. A nyomást jelző óra mutatója a nullán áll, meg sem mozdul. Mi a véleményetek, mi lehet a hiba oka? köszönettel: Feri
Alacsony a víz nyomás! Pótold!
A feszültség kimaradás után újra kell(ene) indulnia.
A lemezes hőcserélőt tisztítsd ki!
Általában, ha a rendszer nincs új korában kitisztítva, 3-5 év után elkezd lerakódni a vasiszap. A kondenzációs kazánok mind turbósak, mivel mint egy előkeveréses gázégő működik. A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2013
Köszi.
Közben ma szétszedtem, és méregettem egy kicsit. Az NTK hőérzékelők, a keringető szivattyú rendben. A háromjáratú szelep motorja és vezérlése is rendben. A fűtés jól megy. Szerintem a panel is rendben van. De a háromjáratú szelep ellenben rossz, mert a melegvíz engedésénél is meleg a fűtés előremenő. A belső vízkör sokkal melegebb, mint a kimenő melegvíz ág. Holnap kiszedem a háromjáratú szelepet. Evvel együtt kijön a hőcserélő is. Szerintetek a háromjáratú szelep javítható? Szerszámaim vannak, O gyűrűket tudok szerezni. Még nem láttam ilyet belülről, de hasonló szerkezeteket már bontottam, javítottam. Kell hozzá valami speciális szerszám, vagy egyéb? Ha mégis cserélni kell, hol kapok ilyet és mennyiért (ha lehet, Solymárhoz közel)? A hőcserélőt mindenesetre kipucolom, de a hiba nem fokozatosan jött elő, hanem egyik percről a másikra.
Ahogy az előzőben írtam!
A háromjáratú szelep is koszos. Ezáltal a teljes fűtésköri rés nem záródik le, s valamennyi átfolyik. Így csökken a lemezes hőcserélőre jutó kazánköri hő.
>> A háromjáratú szelep is koszos <<
Így van. Lebontottam az egészet, és tele volt vízkővel ott, ahol visszajön a vastag cső gázégő felől. A hőcserérélőben is volt némi lerakódás. JÓ LETT. Még egyszer köszi a segítséget.
Még annyit kérdeznék, hogy a kazánköri hőcserélőt érdemes lenne tisztítani (vízkő, kosz).. Elég macerásnak látom a kibontást, és érinti a gázkört is talán.
Érinti bizony.
A váltószelepet kipucoltad, a lemezes hőcserélő és a kazán hőcserélő sem maradthat ki! S a rendszert télen, hogy az vasoxidot ne hozza vissza a szivattyú. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2013
Sziasztok!
Véletlenül valakinek nincs elfekvőben egy hibás Demrad HK D224 kazán panelje(honeywell). A trafóra lenne szükségem.
Sziasztok!
Van egy Vaillant vuw hu 240/2-3 típusú kombi kazánom és tegnap reggel óta egy led sem világít rajat. Ki- be kapcs után sem. Biztik áram rendben. Valakinek ötlete? Panel hiba? Lehet azt javítani? Segítsetek! Köszi!
üdv!nem tudja valaki, saunier duval renova star C24 EBT cirkóban ugyanolyan e a hőcserélő,mint az F24 ben?köszönöm!
varga béla A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
Szia toro!
Mivel eddig csak figyeltem a nyomásmérőn a nyomás csökkenését,ma reggel megnéztem a szelepet a kiegyenlítőtartályon.A nyomás lement szépen lassan 0.5 körülre.A szelepet benyomva levegő nem jött,felengedtem a nyomást,benyomtam a szelepet,és sajnos vizet is köpött szépen...Ez azt jelenti,hogy a tömlője kuka,ugye?A tartály cseréjén kívül van valami más ötlet is,hogy javítható legyen?Például,mint a belsőgumikba egy palackból beleengedni azt a defekt-stoppot,vagy hasonló...A kazán háta mögött egy nagy átmérőjű lapos tartály van.A kazán 10 éves,újra nincs keretem.Már cseréltem benne mikrókapcsolót,membránt a HMV-nél,és sajnos tavaly novemberben hőcserélőt is.. Üdv!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |