Fórum témák
» Több friss téma |
Amit még lefelejtettem, hogy a BUT12A eléggé melegszik.
Végre, jó látni egy igényesen elkészített áramkört!
Ha melegszik a tranyó, hűtsd vagy az 555 kitöltési tényezőjét vedd kisebbre ezáltal rövidebb ideig van nyitva a tranyó és kevesebb hőt disszipál.
A BUT12-re tegyél kb. 20x40x2mm alulemezt.A 100nF kondi mindenképpen fólia legyen és ne kerámia.Tehetsz helyette 68nF is vagy 47nF,nagyobb lesz a frekvencia,lehet,hogy a BUT12 sem melegszik annyira s picit nőni fog a kondi feszültsége is.
47n fóliával próbáltam, ez volt kéznél. Annyi változott, hogy most már az 555 is melegszik
Túrok valahol egy 100-ast aztán kipróbálom azzal. A kondi töltőfeszültsége ugyan annyi maradt. BUT-ra meg applikálok valami hűtőt.
Köszönöm szépen a dicséretet, ha már csinálok valamit, igyekszem jót csinálni.
Helló Gábor!
Koszi a dicséretet. Igen , igyekeztem eléggé részletesen és gyakorlatiasan leírni a megépítés lépéseit, mert egy jo barátomnak szántam. Végűl gondoltam még hasznos lehet valakinek es ezért tettem közzé. Amúgy a SMPS-ek mezején gyerekcipőben járok, AVR-ek programozásával foglakozom többnyire kisebb automatizálásokhoz. Ha szakterületed kapcs.üzemmodú technika és mododban áll, szívesen fogadok észrevételeket (építő kritikát) a kapcsoláshoz. A ciripelése elhanyagolható lakkozott trafóval. A használt oscilátor blocking szekundere szándékosan 3-szor nagyobb menetszámú, mert így tudtam csak a meredek felfutó(lefutó) éllet kihasználni. A nagy ferrit magos trafoval ami az ATX tápban van 60Khz-felett müködött (nagyfesz kondi feltöltött állapotában) Én végül ennek egy picit modosított változatát használtam. Magam tekertem a kimenőtrafót, nem gyújtótrafót használtam és az 1N4148-as helyett TL431-el a tápfesztől nagyjából független áramfelvételt. A kimenó trafó ez esetben 400V-al van meghajtva, tahát 2 darab 200V-os zener van a gyújtó körben. Itt egy fotó róla... Üdv, Győző
Látom a gyakorlatban is szépen meg van csinálva az áramkör.
A rögtönzött trafót egy régi AT-s tápegységből szedtem ki. A legbelső kb. 25 menetet hagytam a kollektor tekercsnek, aztán ami kéznél volt 0,3-as huzallal pont ráfért 200 menet, és leg kívül a visszacsatoló 4 menetet tekertem. Persze rengeteg variáció lehetséges. Nekem egy Graetz híddal egyenirányítva egy 8 µF-os kondenzátort 380 Voltra töltött fel. Nem zavart a cirippelése mert nem akartam leragasztani a vasmagot csupán az előtte is rajta lévő sárga ragacsos szalaggal, mint a mellékelt képeken látható. A cégünknél van lovászat is , oda kellett készítenem néhány villanypásztort. Kapcsoló üzemű tápokat csak alkalomadtán javítok . Van egy gyári is a cégnél az hasonlít a te rajzodon lévő megoldásra. Üdv. Gábor
Igyekeztem, sajnos nincs mindig elegendő idő a szebb kivitelezéshez.
Mennyi volt a fogyasztásod a te Graetz hídas megoldásoddal ? És mennyi idő alatt toltötte fel azt a 8µF-os kondit ? Üdv, Győző
Helló Sziasztok !
Tudna valaki segíteni, mert megépítettem egy villanypásztor kapcsolást (csatoltam), de alig lehet beállítani 1 Hz -es frekvenciára, alig van szikra kb 5-8 mm köznél látható valami (ill. kipróbáltam van hatása, mert azért megcsapott) kb 150 m vezeték van két sorban és amikor rákötöm a vezetékre, szinte "behal". Ha a frekvenciát növelem akkor folyamatosan "csípked", ha a kutya az orrával ér hozzá akkor elugrik, de a szőrén keresztül a testén meg sem érzi. Így üzemeltem be, 3 napig működött, utána a bizti kiolvadt 200mA, cserélni kellett (mértem az áramfelvételt: 160-250 mA között ugrál). A földelés jó, a vezető szigetelések gyári újak... az alkatrészekből a tranyó más mert azt adták a BU326A helyett (MJE3007G 400V-8A 80W)), egyébként minden ugyan az. A tápra tettem egy ledet, a frekvenciának megfelelően pulzálva villog, szerintem nagyon terheli a tápot a kisülés.... tudok ezen valamit javítani, átalakítani pl. kisülő kondi, vagy jöhet egy következő próbálkozás... Egyébként mitől függ, mely alkatrésztől függ az energiája....hogy 4 Joules, vagy 10 ...? Köszi. Köszi
Szia!
Ez ennyit tud, a motor gy.trafó kis mérete miatt még inverteres kapcsolásban sem tud sokat mert belülről hamarabb áthúz.
Csak kb. emlékszem mert annyira nem tartottam fontosnak , olyan 4-5 sec kellett a 8 µF-os kondenzátor feltöltésére 380-385V-on állt meg a Digitális Multi méter ( analóg nem volt elő véve). A fogyasztás töltés kezdetén 250mA , feltöltve kb. 20-40mA. De ha a napokban ismét össze állítom a mérő kapcsolást pontosabb leszek. Ma is tekertem egy kis trafót 15 menet a kollektor felől 0,6 Zománc huzal, 220me szekunder 0.3 mm CuZ és 3 menet visszacsatolás.
Maj ezzel is szórakozunk kicsit. Üdv. Gábor
Sziasztok!
Megépítettem a fórumban már jól ismert inverteres pásztort, működik is (150 m kerítéssel 2 sorban egy magyar vizslát tart bent a kertben).A nagyfeszültségű trafó Lada gyújtástrafó. A földelés egy 12 mm-es menetes szárral van megoldva. A kondenzátor 2µF-os 325V-ra töltődik fel. Csináltam egy belső, zárt 8mm-es szikraközt, ami terheletlenül szépen működik is, de amint rákapcsolom a terhelést, tehát a kerítést, akkor nem a szikraköznél, hanem hallhatóan a gyújtástrafón belül húz át valahol, ha leveszem a föld kábelt akkor rendesen a szikraköznél húz át, ha pedig közelítem a földkábelt a föld csatlakozóhoz itt is rendesen áthúz, látható az ív kb 8mm-ig. Próbáltam csökkenteni a szikraközt 3-4mm-ig, de terhelve így se itt húzott át. Mi lehet az oka, hogy rendesen csatlakoztatva a földelést és a kerítés kábelt nem a szikraköznél húz át ? A kerítés így is elég erőset üt, nagyobbat nem is szeretném, hogy csapjon, így is ellátja a feladatát, de gondolom ez az gyújtótrafónak hosszútávon nem tesz jót, így jó lenne ha ha a szikraköznél húzna át. Esetleg a földelés kábele nem lenne megfelelő ?
Szia! Valószínűleg nem húz át akkor a trafód. Mert ha terheletlenül megy akkor jobban megugrik a feszültség és akkor veszélyesebb, hogy belül áthúz. Terhelve lehet hogy nagyon leesik a feszültséged és azért nem megy a szikraközön semmi. Lehet a terhelés miatt hallod a trafó vasmagját jobban "kattogni".
Végignéztem a kerítést, nem láttam sehol átvezetést, egyébként rendes új szigetelőket használtam végig, úgyhogy ezzel nem lehet probléma. Csak pár fűszál lóg rá, de gondolom ez nem lehet olyan nagy gond.
Igen, a kattogó hang miatt gondoltam, hogy belül áthúzhat a trafó. 13 Ohm/méter-es vezetéket használtam a kerítésnél, szóval elég nagy a terhelés, akkor valószínűleg e miatt nem megy a szikraköz. Megmérem majd a kerítésen a feszültséget ha lesz rá lehetőségem, de jobban végiggondolva valószínű ez lesz a megoldás. Köszönöm.
Itt egy kép az elkészült villanypásztorról (csak a telefon volt kéznél sajnos), nagyon sok jó ötletet láttam itt a fórumot olvasgatva, párat fel is használtam az elkészítésnél, ez úton is köszönöm a segítséget/ötleteket mindenkinek !
A vezeték ellenállása nem befolyásolja a terhelést, mivel az elméletileg szigetelten van a földtől. A belógó fűszál viszont terhelést jelenthet, illetve a hosszú vezetékszakasz mint kapacitív terhelést.. Esetedben a 150m az nem tűnik hosszúnak. Igazából műterheléssel lehetne megnézni mennyire esik le a feszültsége a villanypásztorodnak. Kb. akkora kapacitású kondenzátorral és ellenállással kéne terhelni mint amit ekkora kerítéshossz képvisel. És akkor kiderülne hogy a pásztorod nem bírja kijuttatni a feszkót vagy a kerítésed testel-e le valahol.
Szia!
A beépített szikraköznek üzemszerű állapotban nem kell szikrázni,hiszen akkor nem sok jutna a kerítésre az energiából.Amit hallasz az a trafó vasmagjának a hangja.A beépített szikraköz a készüléket védi,ha leszakadna a karámvezeték.Tehetsz a karámvezeték végére egy szikraközt,egyik fele a karámvezetékre kötve a másik a földbe legyen ledugva,a szikraköz kisebb legyen mint a beépített,olyan 4-6mm kb.Ha van egy glimmlámpád,köss vele sorba 1-2M ellenállást,több darabból rakd össze az értéket legalább 1W ellenállásokból és kösd a karámra és a testre,szépen villogni fog,mutatva a működést.Építhetsz tesztert is,van kapcsolás itt a fórumon,megtalálod.
Így már értem, köszönöm. Megépítem a tesztert.
Hello Gábor!
Sok sikert hozzá! Majd tegyél fel egy képet ha elkészültél vele. Üdv, Győző A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2013
Így van, esetlegesen ha raksz bele soros szikraközt 1-2 mm , akkor láthatod hogy működik, vagy az ajánlott glimmes tesztert.
Persze lehet olyan tesztert is csinálni, hogy egy müa cső belül megy végig a vezeték az egyik végén kilóg 5-10 cm es darab ferdén hajtva, a másik végén meg egy ugyan olyan hosszú vas tüske egyenesen, leszúrod a földbe és közelíted a karám vezetékhez, ha szikrázik jó ha nem akkor nem A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2013
Üdv!
Soha nem foglalkoztam a témával, viszont ma hoztak hozzám egy villanypásztort, de valami házi készítésűt, és arra kértek, hogy tuningoljam fel, mert állítólag 4-5 km vezeték van rákötve. Ennyit kaptam szó szerint egy papírra írva: "gyengén üt a dróton, 2-3 mm-re húz át, 20 méterre a szondától mérve ezt. 5 mp-ként üt. Erősebb kéne 2-3 másodperces ütéssel" Én ebből azt vettem le hogy az ember egy jó nagy * lehet de ez már mindegy Egy VW - Audi jelzésű autós trafó van benne, egy 12 µF-os indítókondi, és egy kicsi elektronika, amelyen úgy nézem, hogy valamilyen tápból való trafó van, ezek előtt meg egy telefontöltőhöz hasonló méretű 12 voltos táp. Amit eddig olvasgattam a villanypásztorokról, ez a szerkezet a 4-5 kilóméter "drótra" édes kevés. Ami nekem lejött, a gyáriakat megnézve, hogy 1,5-2 J-os szerkezet kellene nekem, de javítsatok ki ha tévednék. Csak azt nem tudom, hol találok olyan kapcsolási rajzot, hogy ki bírjam számolni az árat az emberkének, ami működik is majd tökéletesen, engem meg nem visznek el bilincsben később? A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2013
Szia!
Vissza lapozol 11-12 oldalt itt a fórumban, és találsz egy jól bevált projektet. Ha van 230V hálózat akkor az NE555-tel készült inverter részt kihagyva 2db egyforma hálózati kis trafót szekunder oldallal egymással szembe kapcsolva nyersz egy leválasztó trafót (kis veszteséggel kb. 215 Voltot kapsz) és azzal táplálod a gyújtó részt persze egyenirányítással. Jó szerelést!
Sziasztok! Olyan gondom lenne hogy van már egy megépített villanypásztor. ennek a javításával bíztak meg. Olyan gondja van hogy kb percenként ad egy kisütést és nem pedig folyamatosan. 12V-ról üzemez. Ami benne vannak alkatrészek mindnek le van csiszolva az értéke, nehogy le tudja bárki is olvasni. Nem tudom hogy mit és milyen értékűt kellene cserélni... kérlek segítsetek... megköszönnöm ha emailomra írnátok: * mert egyszerűbb lenne követnem mi is van. Köszi előre is
*A fórumon értekezünk, az az egyszerűbb. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
Tegyél fel egy-két jó minőségű képet,hogy lássuk miről beszélünk.
Sziasztok kezdő vagyok még ebben a témában ezért is kérnélek benneteket hogy ha valaki tud tegyen fel vagy küldjönel nekem egy egyszerű kapcsolást egy villanypásztor vezérlőről nyáktervel és akatrészlistával együtt hogy be tudjam szerezni a hozzávaló alkatészeket sokat segítettetek már rajtam és most is megköszönném.
Marha nehéz lehet az oldal teteje fele lévő új hozzászólás gomb melletti kis lenyíló menüből a képekre bökni, hogy megkapd a rengeteg kapcsolást amit már felraktak a topic kezdete óta, mindenféle értékekkel trafóadatokkal a többségét, vagy esetlegesen ne adjunk egyet , és még mi fizessünk hogy neked adhassuk....
Miért van az hogy arra nem képesek az emberek, hogy végigböngésszék azt ami kellene nekik?
Sziasztok!
Hoztak hozzám javítani egy gyári villanypásztort. A jelenség az,hogy kb 1 óráig frankón üzemel. Lehet hallani is,hogy feltölt majd kisül.Majd ha eltelt 1 óra akkor ott egyszer csak lehet hallani egy folyamatos "feltöltődés vagy magas frekvenciás" hangot. Ez mitől lehet ? Mit kellene átnézni?
Hello!
Az esetek 99%-aban a gyujto trafo adja meg magat. Nagyon valoszinu, hogy itt is az lesz. Egyszeruen megszakad a primerje. Csereld ki, egy probat meger Egyebkent egy tucat jart mar nalam is ebbol, mas baja ritkan van. A tobbi resze elegge jol meg van alkotva. Udv, Gyozo A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
A fémházú kerek a gyújtó trafó ugye? Ilyet hol lehet beszerezni ami ehhez is jó ?
Ám akkor az miért van,hogy 1 órán keresztül működik majd ezután elromlik? A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |