Fórum témák
» Több friss téma |
Há szerintem azért nem annyira Meg nem csak azt osztálykirándulásra lenne....
ha nem kell mély, akkor lehet csinálni mélyközép hangfalat elég kicsi méretben (igaz, hogy ekkor csak a magasat szólja, de kicsi és hangos). Raksz bele elég nagy teljesítményű magasat (kb.100watt, 4ohm, esetleg piezo), és mélyközepet (min. 150watt, 6"-8"-os, 4ohm), TDA7294-et pedig megépíted (4ohmon 70watt) , és raksz egy kapcsolót, amivel kapcsolni tudod, hogy kapjon-e a hangfal mélyet (így később torzít be a közép). Ezzel az összeállítással zenehallgatás közben nem nagyon lehet majd beszélni...
Szia Pafi.
Főleg tőled kérdezem, de persze a többiektől is, hogy a mellékelt kapcsolásban melyi tekercselési pont a megfelelő. Ugyanis kicseréltem a tranziens diódát az általad javasolt 300V osra valamint a kimeneti egyenirányítást a jelen rajz alapján huzaloztam(amit javasoltál). Sajnos még ígysem megy. Nemtudok egy normális jelet sem mérni a primener, csak mindenféle lengő, csillapodó színuszjeleket mérek. A kimeneten pedig 25V helyett csak 8V van jelen. Már minden "nagyfeszültségű" szerepet jáccó cuccot kicseréltem illetve megmértem jó-e, de nem veszek észre semmi hibát. Esetleg erre a trafó rossz tekercselési pontjaira tudok ganakodni. Nektek mi a véleményetek? Melyik a jó megoldás: Fekete v. piros, esetleg mindkettő? (Nekem a fekete szerint van bekötve) Hálás köszönet a segítségeket
csá
a pios a flyback féle (záróüzem) a fekete a forwad féle bekötés (nyitóüzem) (a feket e akkor jó ha a tekercselési iránya fordított a primerhez képest) (a pontok a tekercs elejét jelölik azonos tekercselési iránnyal, így a pontokon ellentétes értelmű/irányú a feszültség) szeva jah feltéve, ha még mindig a flyback táppal küzdesz
Nyert!
De nem a rajz miatt, hanem azért, mert a diódának akkor kell vezetni, mikor a Fet zár. üdv! proli
szerintem meg nem!
ha a fekete pötty a tekercsek eleje és a tekerési irány azonos, akkor az "átlós" fekete pöttyös rajz nyitóüzemben lenne.... megkavarodtam most, akkor mit jelöl a fekete pötty??? nem a tekercsek kezdetét azonos menetirányba tekerve?
A szilva által linkelt rajz jó. A pimeren az áramirány a ponttal jelölt tekercskezdettől az IGBT felé mutat tehát a kezdet a pozitivabb. Az azonos menetirányú szekunder "pontos" kezdete is pozitivabb lesz az IGBT bekapcsolása alatt, tehát a szekunder oldali dióda zárva marad. Mihelyt a primer áram megszakad mindkét tekercsen forditott polaritású fesz indukálódik-nyit a szekunder oldali dióda....
No meg a primeren is nyit a védődióda...
cimopata!
Bár már mások is válaszoltak, de a biztonság kedvéért: a fekete a fly-back! Hogy nem működik, annak sok oka lehet. Mekkora a légrés a trafóban?
késsz feladtam, kis felvilágosítást kérek.
valaki mondja már meg, mit jelöl az a fekete pont!! pls köszi ez így nem állapot, ha nincs pontos meghatározása, akkor fölösleges, mert nem lehet tudni, hogy az a tekercs hogy van...
Dehogynem érted! Te is csináltál már flyback-et. Na szóval egy magon lévő azonos menetirányú tekercseknek a kezdetét jelölik meg. Ez egyértelművé teszi a tekercsvégeken a feszültségek előjeleit. De máshol is jó ha van jelölés. Az eagle-ben a kétszekunderes trafókivezetések is jelöltek azért,hogy gond nélkül tudd párhuzamositani,illetve sorbakötni adott esetben a tekercseket.
Idézet: „Ez egyértelművé teszi a tekercsvégeken a feszültségek előjeleit.” Talán jobb lett volna fázisviszonyt irnom....
köszi
akkor agyalok egy kicsit... :yes: csá
Azóta már haladtam a táppal.
Sikerült beállítani a kívánt feszültséget. CSAKHOGY: ---A fekete bekötés alapján szép csendes a táp, de a feszültség eléggé ingadozik15-20V közt. ---Piros pontos bekötésnél sípol a táp de a beterhelve elmúlik és a feszültség is fixnek mondható 20,1-20,2V közt ingadozik. Valahogy az az ingadozó feszülség nagyonnemtetszik, most a piros bekötéssel tesztelem Légrés nincs a vasban, bár összeragasztva sincs a 2 fele. csak elősen kengyelekkel összefoatva. Idézet: „Légrés nincs a vasban” Az baj! Bizonyos értelemben egy fly-back táp leglényegesebb eleme a légrés, az ebben tárolt energia megy át a kimenetre. A vasban sokkal kevesebb energia tárolható.
Nos, csináltam 2 mérést "pirospontos és a feketepontos változattal" ha már így elneveztük őket .
A képeken megtaláltok minden adatot. Kíváncsivagyok mitszóltok...
"Az baj! Bizonyos értelemben egy fly-back táp leglényegesebb eleme a légrés, az ebben tárolt energia megy át a kimenetre. A vasban sokkal kevesebb energia tárolható."
Kár, ezen a trafón már nemtudok változtatni. Jah és még azt elfelejtettem írni hogy a terheletlen 21V os kimenőfeszültségből egyik típusnál sem marad meg terhelve ez a feszültség (15W al terheltem). Idézet: „A képeken megtaláltok minden adatot” Melyik pont feszültségét mérted, hol a nulla, és mekkora a pufferkondi feszültsége? (Némelyikre van tippem, de hadd ne kelljen találgatnom!) A második ábra egy tipikus szaggatott vezetési tartományban mért hullámforma, nincs vele semmi baj! Idézet: „Kár, ezen a trafón már nemtudok változtatni.” Hogyhogy? Hát nem azt írtad, hogy nincs összeragasztva? Persze építhetsz nyitóüzeműt is, semmi akadálya, csak át kell alakítani az egyenirányítót (+1 dióda áganként), kidobni az elkót a diódák mögül, és valószínűleg a visszacsatolás időállandóin is módosítani kell. De úgy nem fog kijönni terhelve 20 V ezekkel a menetszámokkal (talán még 15 V sem).
Kicsit furán mértem:
A szkópkábel földje a primer felső felére a meleg pontja meg a pimer alsó felére. Mivel itt folyamatosan méregetek utána észrevettem hogy a Primer oldali táp csak 190V az égő miatt. Ezértis alacsonyak a jelamplitúdók. Csak eddig nemmertem kivenni az égőt nehogy vajlegyen.
Sziasztok.
Végre elkészült a tápom. Megy prímán. 1 gondom van már csak: Nagyon melegszik a fet. Van rajta egy darab alu de ígyis. Gate ellenállásnak 12 ohm van, és az egész 100 khz en pörög. A kérdésem csak az hogy miér kell egyáltalán Gate ellenállás? Mert van beállítva maximális kitöltés. kb 40-42%
Szia!
Azért ha választ vársz, akkor te is válaszolhatnál a neked föltett kérdésekre! Meg közzétehetnéd, hogy előzőleg mi volt a gond, és hogy "oldottad meg".
Üdv.
Bocs hogy nem válaszoltam. Akkoriban egy kicsit elmerengtem a dolgokon meg nemtudtam minden nap foglalkozni a témával. Volt egy olyan problémám hogy alacsony volt a kimeneti feszültség: Azt ugy sikerült megoldanom hogy erősebb és gyorsabb egyenirányítót tettem a kimenetre. 150ns=>30ns, így már magasabb lett a kimeneti feszültség. Valamint volt egy olyan problémám hogy kicsit sípolt zúgott a táp: ezt szintén a dióda cseréje oldotta meg. Megfigyelésem szerint terhelve és terheletlenül sem zúg, Mindkét esetben csendesen megy, aminek én nagyon örülök Aszthiszem ezek voltak azok a dolgok amire nehezen jöttem rá. Azóta kb ott tratok, hogy prímán megy a táp a már megbeszélt flyback elrendezésben. Tettem a kimenetre megfelelő egyenirányítókat és puffereket helyes bekötéssel BYW29 (200V,8A,30ns) és 2x 470u 35V. A max teljesítmény amit kiveszek belőle az 35W eddig. Most 100khz-en megy és ahogy számolom ezzel kb 45-50W a max kivehető teljesítménynek kellene lennie a jelenlegi menetszámokkal és frekvenciával. Ha hozzászámolom azt a teljesítményt ami elvész a feten nyitás és zárás közben kkor szerintem kiis jön az az 50W. Mert ha beterhelem maximumra (35W-ra) akkor a "hűtőborda" ami kb 3x6cm felmegy 90 fok krüli értlkre. Mivel ez van jópár watt teljesítmény, ebből következtettem arra, hogy semmi máson nem kell már változtatni csak a fetmeghajtáson. Ezért érdeklődtem hogy valójában mi célt szolgál a holtidő beállításán kívül a Gate ellenállás. Mihelyst összeálla a 100% os összeállítás teszek fel egy vélgleges kapcsolást meg 1-2 képet. Addigis mindenkinek kellemes cinezést, meg miegymást.
Hali! Páran már szedtetek szét bontott kapcs.tápból ferritmagos-trafót, gondolom. Ki, hogyan, ha alaposan lakkozva van? Ha lehetne, a cséve se sérüljön.
Általába ha sok a lakk akkor kicsit lehet ásztatni higitoba, aztán leöblítés vízzel, szárítás, mehet a mikróba egy pohár víz mellé pár másodpercre aztán ügyelve mert forro patentel szétszedni.
Hő hatására nagyon könnyen szétjönnek .
Mikróba ne tedd! Tönkremegy, nekem villámlott mint állat ! Jó bármilyen hőförrás: rezsó, gáztűzhelyre vaslap, nagyobb páka . Leveszed a sárga szigetelő szalagot, felmelegíted----> erőnélkül szétcsúszik . Ajánlott védőkesztyűvel , fogóval megfogni . Ja és nagyon, nagyon könnyen törik !
Mikróba is be lehet tenni, mert én legalább 10 ilyen "vasat" szedtem szét,és nem szikrázott semmit. Tenni kell bele 1- 2 pohár vizet
Én nagy hőhatásnak nem teném ki, mert állítólag valami történik a vassal. Túlságosan felforrósodik és elveszti az eredeti mágneses, vagy valami hasonló tulajdonságait
Én azt ajánlom hogy ha leszeded a szigszalagot akkor az I felével éléreállítva egy fogó tompa oldalábal, célzott ütéssel az I részre eccerúen lepattan. 5-ből 4 x sikerül
Szerintem te kevered azzal, hogyha az állandómágnest a curie pont fölé melegítjük, akkor elveszíti azt a tulajdonságát, hogy állandómágnes. A lágyvassal és a ferrittel nem történik semmi, főleg azon a hőmérsékleten nem, amin a ragasztó már elenged.
Ok akkor bocs, tudtam hogy nem vagyok biztos abban ami t mondtam, csak segteni próbáltam.
Attólmég a szétütős módszer tökéletes
Sziasztok ! A bss-oldalon van egy kapcsolóüzemű táp ,ami TOP249Y Topswitch Ic-val működik . A kapcsolás bitos jó ,mert a gyártó honlapján szerepel több ezzel az Ic-vel felépített kapcsolás ,pl ez is . Az oldalon olvastam valak már kisérletezett ennek megépítésével ,de erről nem sok olvasható . Ha valaki megépítette ezt a tápot legyen szíves mondani róla valamit ,ha jó ,ha rossz . Nekem szinpatikusnak tünik a táp ,de a trafó méretezése ,adatai nincsennek a gyártó honlapján sem ! Remélem tudtok segíteni. Van itthol egy ETD59 -es magom ami megfelelő lenne szerintem . Engem a 250W-os érdekelne a kapcsolások közzül.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |