Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! a segítségeteket szeretném igénybe venni, kaptam 2 drb ,két két nagy hűtőborda közé szerelt E 200 Typ 692, a felirat rajta a következő béta dióda jel D495S2000 T87. nem tudom hogy dióda vagy tirisztor mivel az oldalán ki áll két csatlakozónak a vége. szeretnék egy akku töltő+Hidegindítót csinálni belőle, természetesen trafóval , 22o/12V. Előre is köszönöm
Szia!
Azt, hogy dióda vagy tirisztor ez az alkatrész, eldöntheted egy egyszerű multiméteres diódavizsgálattal. Egyébként ez egy 740A, 2000V-os dióda. Bővebben: Link
Köszi.
Sziasztok.
Van 2db feltehetőleg tirisztorom kb. egy ökölnyiek és hegesztőhöz kellene. Azt szeretném megtudni, hogy hogy tudom kipróbálni, hogy jók e illetve hogy tudnám őket dióda üzemmódban használni? A típusa 81tb12 illetve a másiknak 81t12. Adatot csak annyit találtam amit feltöltök esetleg valaki ki tudna igazítani pár dologban hogy pontosan mekkora feszültséget és áramot bírnak ki illetve hogy is lehetne ezeket igazán használni?
Sziasztok!
Van egy SACHS motoros biciklim. Szerintem a tirisztor mehetett tönkre, de sajnos csak olyat kaptam amin 4 csatlakozó van (az eredetin 3, aminek a lábkiosztása a következő: RED, Föld, BLUE). Amit kaptam, az egy babetta tirisztor, aminek a lábai: G, I, 1, 15 Hogyan kössem be a babaettás tirisztort a régi helyére (ha lehet)? Köszönöm! Idézet: „Hogyan kössem be a babaettás tirisztort a régi helyére (ha lehet)?” Hali! Babetta elektronika: G - gyújtás tekercs, I - jeladó tekercs, 1 - Föld, 15 - Gyújtótrafóra (ott is 15). Ha az eredetid 3 vezetékes volt, azon általában (mint mindegyiken) Red - gyújtás tekercs, Blue - jeladó tekercs. Remélem tudtam segíteni!
Udv!!
Van ez a tirisztor amin csak anyit ir hogy:T22N8, ami 22A-t es 800V-ot jelent. Kerestem adatlapot hozza, de nem talaltam semmit. Kiserletezeskeppen akarom egy coilgunhoz hasznalni, ugy hogy a kondikat 230V-os halozatbol toltom fel, es ugy sutom oket a tekercsre. Adatlap azert kellene, hogy megnezzem a Gate-re hany volt, es mekkora aramerosseg kell, hogy ki tudjam szamolni a Gate ellenallas erteket. Valaki esetleg tud adatlappal vagy egyeb infoval szolgalni?? Es a keplettel ami alapjan kell szamolni az ellenallas erteket??
Ez egy jó régi (feltehetőleg AEG gyártmányú) tirisztor. Ezeknél A gate (-katód) feszültség 2,7V körüli és a max. anódáramnál történő biztonságos gyújtáshoz akár 80mA is kellhet. Tehát nem a 2,7V a lényeg (a vezérlőd úgyis legalább 5V-ról megy - gondolom), hanem az áram(impulzus) elégséges értéke.
(A gyújtóáram erősen függ az anódon lévő terheléstől, ill. áramtól, hőmérséklettől,stb., de egy biztos: amikor eléred a szükséges gate-áramot, akkor be fog gyújtani. Ezt növeld még 5...10%-al és bombabiztos működést kapsz.)
En coilgunhoz szeretnem hasznalni, a kondikat 230V rol toltom majd fel ami kb 310V lesz. Egy nyomogombot teszek, aval sutom el. Ehhez hasonloan lesz megoldva a gyujtas.
Hany ohmos ellenalassal kezdjem a kiserletezest, hogy ne okozzak kart a tirisztorban?
OHM törvény: R=U/I. A vezérléshez használt feszültségből kivonsz 2,7V-ot, azt osztod 0,08A-rel.
Üdv! Ez egy Román gyártmányú tiristor .Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2013
Koszonom szepen, ezt kerestem.
A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2013
276.25 ohm jott ki eredmenynek. Egy kicsit nem keves ez 310V-on? Es ha teszek meg vele sorba egy 4,7 mikros kondit? (lattam neten kapcsolasi rjzoknal)
Az elobb roszul szamoltam valamit. Ujraszamoltam ugy hogy: 310(feszultseg):0.1(gate nyitoaram)=3100onm
Üdv Mindenkinek!
Van egy olyan AEG gyártmányú tirisztorom melynek típusa:GG 300 R. Az áram-feszültség értékeire lennék kíváncsi. Van egy másik tirisztor is: T 00-40-12-512 030, alul csavaros (valamijyen to-xx tokú) itt is az áram, fesz és a gyújtási adatokra vagyok kíváncsi. És az utolsó: 5213483 7251 Köszönöm előre is!
Sziasztok! Kérdés: hogy tudok egy tirisztort kimérni, hogy mennyire ,,haldoklik" vagy mennyire új? Elvileg van erre valami módszer, de nem tudom mi az. Nem arra vagyok kíváncsi, hogy döglött teljesen, és kuka, hanem hogy mennyire új/mennyire van leamortizálva!
Szia! A félvezetők általában vagy jók, vagy teljesen rosszak. Az átmeneti állapot a legritkább esetben fordul elő, ezért nincs értelme az ilyen mérésnek.
Rákötsz egy tápegységet, sorba vele egy terhelést és begyújtod. Méred a rajta eső feszültséget, melegedést. Ha ügyesen csinálod, a gyújtási áramot is lehet mérni. Egyébként kadaristnak igaza van, nem nagyon használódnak el a félvezetők, legalábbis igen ritka eset az, hogy csak fele annyit bír, mint a katalógusadat (nem ide számolva a hamisítványokat).
Milyen tirisztorról van szó?
Én szoktam ilyen jellegű méréseket végezni, de igazán tendenciából lehet élettartamot jósolni (évenként megmérve jól látszik az állapotváltozás).
A legjellemzőbb érték a záróirányú ellenállás, amit a zárófeszültségtől függően 1000V-on szoktam mérni. Nagyon durván a következőket lehet mondani; 1M alatt jobb kicserélni/kidobni, 100M fölött biztosan jó. A köztes tartományra már sok mindent figyelembe véve lehet valamit mondani. Ez nem feltétlenül az élettartam, inkább mennyire lett hőmérsékletre igénybe véve. Pl.: egy 4/4-es hajtásnál általában jól kimérhető a jellemző áramirány. Azoknak a tirisztoroknak, amik magas hőmérsékleten üzemelnek, gyorsabban csökken a záróirányú ellenállásuk, mint amik alacsonyabb hőfokon üzemelnek. Egyébként van irodalma, Lóska Péter: Tirisztor mérések.
Köszi! 1000V-on nem üt át a tirisztor?
Ha több mint 1000 V-ot bír akkor nem, egyébként igen.
Szia!
Annyit nyugodtam megtehetsz, hogy egy ( több..) ismert tirisztort beteszel egy olyan áramkörbe, ahol az adatlapi mximális záróirányú feszültséget tudod modellezni pl. +/- 20 %-ban. A g-k átmenetet rövidrezárod és az anódkörbe beteszel egy max 10 mA-t megengedő ellenállást ( 2 W ) az előbb említett feszültségnél, zárlatban és egy multimétert 20 mA méréshatárral. Aztán felmelegíted 60-80 fokra és újra tesztelsz pl. 10-30 voltos lépcsővel. Tapasztalatszerzésnek nem rossz. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2019
Ahogy írták a többiek, nyilván az 1200,1400 és 1600V-os tirisztorok esetében igaz ez (az iparban jellemzően ilyenek vannak). Kisebbeknél 500V a szokásos érték. Egyébként a szigetelési ellenállás mérési eljárása, illetve a feszültség szintek is szabványosítva vannak.
A gate-t nem kell rövidre zárni, mert akkor a mérés nem lesz korrekt (szerintem az adat lapok is nyitott gate-re adják meg az adatokat), a gate szivárgó áramát elvezeti, ami a valóságban ott van. A gyújtó áramkörök sem szokták rövidrezárni a gate-t.
Egy kis adalék a méréshez.... ha figyelmesen megnézed, mindenre van magyarázat.
Egyébként bőven vannak sokkal kisebb feszültségű tirisztorok is, pl. 25-50-100.... voltosaktól kezdve ( Lambert Miklós: Tirisztor és triak atlasz ). Ismeretlen eszköznél tehát nem árt "alulról" indulni, pl. akkutöltőből származónal.
Ismert tirisztorról van szó, régi labortápban vannak, és kissé rakoncátlankodik maximális, 10A körüli terhelésnél... Skt24/16-ról van szó, és nem épp olcsók sajna. Egyenlőre még nincs kizárva vezérlési hiba, de ha nem az, akkor jó lenne tudni milyen állapotúak a tirisztorok kb. Ugyanis 1 ilyen szerkezet cca 5000ft...
Jó lenne a környezetét ismerni és hány darab működik belőle a tápban - az esetleges "öregedés" szerintem nem érdekes.
Milyen a gyújtásuk, stb. - legalább a tirisztoros egységről egy kapcsrajz részlet nem ártana. A záróirányú áramokat megvizsgálhatod, ha csinálsz pl. egy 3-4szerezőt 230-ra, tekintettel az 1600 voltos adatra, összehasonlíthatod , ahány van (?), ugyanígy a szükséges gyújtóáramokat ( ( ha könnyen ki tudod szedni, )- ide elég sokkal kisebb feszültségű anódkör is. Vezérlési hiba inkább lehet, mert a 10 A egy dolog - hacsak nincs jelentős túlmelegedés és visszahat a begyújtásra. Mit értesz pontosabban a rakoncátlankodás alatt?
Én sem gondoltam volna amíg nem találkoztam vele, de bizony az igénybe vett tirisztoroknál nagyon is jellemző dolog az öregedés, a paraméterromlás. Egy hálózati tápegységgel (220V-os stabilizátorral) küzdöttünk egyszer, már négyen dolgoztunk rajta három napon keresztül és nem értettük hogy mi a baja, mert a rajz alapján már csak a tirisztor jöhetett szóba, de kiemelve a helyéről mérve és próbaáramkörben is jónak tűnt, kapcsolt. Aztán kínunkban kicseréltük a tirisztort, tettünk be egy újat, és megjavult a táp.
Nem tudom hova kell 1600V, de ilyen 600 meg 800V-os tirisztorok már néhány száz forintért vannak, nagyobb áramúak is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |