Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!btoti ugy van ez az egész hogy nincs bent villany.Tehát mindenképpen meg kell oldanom,mert tönkre megy.A napi ,heti fogyasztások állandoak lennének .Persze télen egy kicsit rá kellene segíteni a napsütésnek.Biztosra szeretnék menni ,amennyire az elemek engedik,és a pénztárcám.Köszi az építö hsz-t.
A szabim alatt szeretnék vmit összehozni, azért van az elán.A topik 100.oldala körül járok, de speciel orvosságot nem talaltam még .-ezért választottam a direkt formát.
Világos, kényszer helyzet, veszteség minimalizálás. Szurkolok.
Félek, hogy túl sok a nagy elánnal feltett kérdés csokor. Próbáljuk meg visszafejteni: Szám szerint mekkora a napi teljesítmény igény és ez hány órán át kell naponta? (Egyáltalán nem mindegy, hogy pl. 1000 W napi 5 percig (0,083 Wó/nap), vagy napi 5 árán át (5000 Wó/nap). Ebből már megsaccolható lenne, hogy mekkora napelem és mekkora szélgenerátor kellene ennek fedezésére, illetve mekkora akkutelep tudja ezt biztosítani több napos borult ég és szélcsend esetén is, figyelembe véve, hogy a benzines aggregátor mikor induljon. Az egész rendszer megtervezése magára hagyhatóan is üzembiztosan működően már talán nem is barkács kategória. Ismerni kellene az összes berendezés (szünetmentes, fesz szabályzó, majdani napelemek, majdani szélgenerátor, aggregátor meg minden) belső szabályzásait, védelmeit. Ezek alapján megtervezni, megépíteni, beszabályozni az egész összetett rendszer vezérlését. Szélgenerátorra vonatkozóan bizonyára találsz és kapsz itt segítséget, reméljük.
Összeszedem az adatokat,és oldalra hajtom afejem egy kicsit,és jelentkezem ,köszi szia
Ha két oldalról tárcsaszerűen vannak a mágnesek, akkor a tekercselt vasmag külső köpenyét kicsit vastagabb lemezből kell készíteni. Amúgy is célszerű egy vastagabb abroncs. 1,2-1,5-ös lemez már elegendő. Nem fog veszteséget okozni az örvényárama. Arra helyenként egy-egy felhegesztett papucs, vagy akár egy kissé átkalapált kapupántcsavarfej. A kiálló menetes szárral már meg lehet fogatni, jó elosztásnál a tekercseket nem zavarja. Ugyanez megoldható befelé. Ha kívülről rakod körbe mágnesekkel, hasonlóan aláteszel egy erősebb tálcát és arról viszed el a rögzítő csavarokat.
Sziasztok vége a nyaralásnak sajna indul a munka.
Közben ezt találtam,felkeltette a fantáziámat,ugyanis allul egy turbina lapátos generátor halytás lehet ami tök jól kihasználja az át áramló szelet.Pont most voltam egy repülőgép múzeumban és nem semmi egy turbina lapát rendszer.Igaz a lapátokat baromi nehéz megcsinálni.De itt nem vész el a levegő az tuti. http://sheerwind.com/technology
Lemaradt!
Készül természetesen a saját csak baromi kevés az időm,és a szúnyogok olyan támadást indítottak két napja hogy,nem vállalok semmit itthon.1 csavar 100 szúnyog.És Pomáz hála Istennek zöld programbeli úgyhogy nem fog permetezni.és 40 fokban nem vagyok hajlandó dolgozni. Amint normális körülmény lesz fojtatom és küldöm a képeket. Még valami igen amit felraktam képet a két lapátosról(függőleges ) igen valóban roszúl rakta össze mert középen elzárja az áramlást.Tudok róla,de amit csináltam korábban ez a probléma nem volt,és jól működött.De nem voltam megelégedve vele. Egyenlőre a generátor üzemeljen aztán közösen elgondolkodunk rajta.
Ha ránézel a megépített szerkezetre, gyenge becsléssel is legalább tízszer annyi anyag kell azonos teljesítményhez, mint HAWT-hez. Ellenben ha van egy Ördöglyuk barlangod tövénél jó széltorokkal, gazdaságos turbinás szélgenerátort építhetsz. Csak a természetvédők ne kotyognának bele.
Persze .
Belenéznék érdeklődésképpen amit említesz HAWT küldenél róla valamit Köszi
Nem. (undok vagyok )
Komolyan gondolod? Ezrével forognak a tengerparton, minden forgalmazó ezeket kínálja,... Magyarul úgy hívják, hogy vízszintes tengelyű, kicsit érthetőbb a propelleres... A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
Sziasztok!
Kezdő vagyok köztetek eddig csak olvasgattam.Nagyon sok jó dolgot találtam és most kellene egy kis segítség.Akarok építeni 1 szélkereket, kínai oldalakon nézegettem 1-2 dolgot ha valakinek van ideje hozzászólhatna. http://www.aliexpress.com/item/800w-low-speed-rare-earth-brushless-...0.html vagy http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-low-rpm-50HZ-...91.htm és 1 ilyennel akarnám össze építeni: http://www.aliexpress.com/store/product/Free-Shipping-low-rpm-50HZ-...1.html mi a véleményetek kisülhet belőle valami?
Üdv!
Azt tanultam hogy minden villanymotor képes áramot fejleszteni. Az érdekelne, hogy egy 230V os villanymotor hogy képes áramot fejleszteni ha nincs benne mágnes hanem tekercselt állórésze van? Arra gondolok hogy valamiféle külső áramforrás kellene az állórész tekercseibe ami mágnesességet idézne elő, és ha forgatjuk a forgórészt akkor áramot generálna. Jól gondolom? ...vagy 230V -os villanymotorral inkább ne akarjak áramot generálni? Előre is köszi a válaszokat.
Bochi, de itt nem világos, hogy mit mivel akarsz összeépíteni, mivel ezek kerékpármotorok, amik ugyan valóban használhatók generátorként. Ezért viszont nem kell Kínába menni, itthon is kaphatók hasonló motorok.
Ha a motor minden tekercsére (1 fázisúnál a fő és segédfáziséra is) kötsz 1 néhányszor 10 μF-os kondenzátort, és a motort a névleges fordulatával megforgatod, az nagy valószínűséggel, valóban felgerjed, és generátorként használható. A feszültsége viszont kissé nehezen szabályozható.
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2013
Értem, köszönöm.
Akkor inkább maradok a DC motoroknál. Az igaz hogy egy 36 vagy 48V -os motor már kisebb fordulatszámon is képes egy 12V -os aksit tölteni?
Köszönöm a válaszod.Visszanézve valóban hülyeséget írtam.Arról van szó,hogy szeretnék 1 vertikális szélkereket áramtermelésre építeni.Az első generátor váltóáramú de adnak hozzá átalakítót a fordulat szám watt hányad egész jó ezért gondoltam rá.Az utolsó link a másik alternatíva a generátorra szintén váltóárammal.Csak nem tudom,hogy mennyi a veszteség ha átalakítóval van az inverter megtáplálva.Vagy inkább ez az egyenáramú generátor lenne jobb?: http://www.aliexpress.com/store/product/Free-DHL-Shipping-High-qual...3.html
A szélkeréknek ezt képzeltem el: http://www.windgenkits.com/vcom/product_info.php?cPath=26&produ..._id=58 A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2013
Product not found!
Mindenesetre a generátor és a szélkerék teljesítményét némiképp össze kellene hangolni. Aha! Így már műxik: http://www.windgenkits.com/vcom/product_info.php?cPath=26&produ..._id=58 A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2013
Így sem műxik! Előnézetben jó a link, ha elküldöm betesz a product szó elé 1 pontosvesszőt.
Talán így jó lesz??
Szia!
Írod, hogy vertikális szélgenerátort szeretnél építeni. Ezekkel én is elég sokat foglalkoztam, foglalkozom. Csupán néhány szempont, amit feltétlenül gondolj át a beszerzések előtt: 1 kW körüli beépített (max.) teljesítmény 1-2 m átmérővel (3-5 m2) valósítható meg. Ennek a max. terhelt fordulata nem fogja meghaladni a 80-100 1/min-t. 4-5 m/s-s, nálunk még viszonylag gyakran előforduló talajközeli szélben a kb. 50-t. Terheletlenül, szélforgóként a 150-200 1/min-t! Ez generátor választásnál nagyon lényeges szempont, különösen, ha nem akarsz áttételezni. (A generátorok feszültsége durván a fordulattal egyenesen arányos, a teljesítménye négyzetesen. A szélkerék teljesítménye pedig a szélsebességgel (durván a fordulattal) köbösen.) Ekkora méreteknél inkább a 200, max. 300 1/min névleges (rated) fordulatú generátorok jöhetnek szóba direkt hajtásnál. Minden generátor váltóáramot állít elő, csak az egyenáramúnak nevezettek házában, vagy házára építve található meg az egyenirányító (kommutátoros, vagy félvezetős). Vagyis kb. ugyanakkora egyenirányítási veszteség jelentkezik, ami az 5 %-t nem igen haladja meg. A további szabályzók (töltésvezérlő, inverter, bármi) egyenként 10-20 %-nyi többlet veszteséget jelent, de elkerülhetetlenek - viszont a lehető legkevesebbet és legkisebb veszteségűeket (kapcsoló üzeműek) célszerű használni. Nem EU-s beszerzésnél lehet, hogy vámköltség is lesz. A Kínából származó alternatív energiatermeléshez kapcsolódó termékekre néhány hónapja igen magas védővámot vezettek be szegény, kis hazánkban is. Pontosan milyen és mekkora értékű termékekre, azt nem tudom. Bocs, ha ezeken az átgondolásokon már túl vagy.
Sziasztok!
Már elég régóta olvasgatom a témát, de nem szoktam hozzá szólni. Szeretnék csinálni egy kis szélgenerátort, csak egy darab 12V-os akkumulátort kellene tölteni, de generátort nem szeretnék venni, mert elég drága. Az építésbe meg nem szeretnék belevágni, mert nincs hozzá időm, tapasztalatom, tudásom, és nem szeretnék beleölni egy csomó pénzt egy kudarcba fulladt project esetén. Majd DC motorral szeretnék kísérletezni, de előtte még lenne egy kérdésem. Léptetőmotorral 6 vagy 8 kivezetésessel érdemes-e foglalkozni, vagy csak DC sima DC motor? (ha ez a két választási lehetőség van. Ha léptetőmotorral érdemesebb lenne, akkor azzal kapcsolatban kaphatnék egy kis tippet, tanácsot. (bekötéssel kapcsolatosan).
Milyen léptető motor?
Mert ez igen tág fogalom... Vannak jó léptetőmotorok,és vannak ide használhatatlanok is.
Eredetileg egy kics CNC-hez vásárolt:
Miniangles Stepper Type: 23LM-K304-55 5V / fázis 1A / fázis 1,8 fokos lépésszög 50 Ohm ellenállás / fázis 6 kivezetéses.
Szia!
Gyanítom, hogy nem lesz jó 12 V-s akku töltésére. Mint Barret is írta, nagyon sok féle léptetőmotor létezik. Adattábla szerint se lehet eldönteni, hogy generátorként mit fog művelni. Legbiztosabb alkalmi "mérőpadon" (szilikon, gumi csővel fúróhoz kapcsolni, "ledrótozni" az asztalra és 500-1000 körüli fordulaton megmérni mekkora feszt ad üresen és terhelten legalább fázisonként, illetve csillagba kötve 3 fázisúként.) Másik lényeges a ragadás - szintén megmérni az indító nyomatékot. Általában 12 V-s akku töltéséhez minimum 24, de inkább 36, 48 V-s generátorok (motorok) jöhetnek szóba. Ugyanis a névleges (max. tartós üzemi) fordulathoz tartozó adatokat adják meg az adattáblán, amit szélgenerátorként csak a viharvédelem bekapcsolása előtti ritka pillanatokban, 50-60 km/ó-s viharokban ér el. Ugye harmadnyi szélsebesség - harmadnyi feszültség és 1/27-ed (szél)teljesítmény! A 6 kivezetésest valószínűleg egy 3 fázisú generátorként legcélszerűbb használni. Megkeresni a a 3 fázishoz tartozó vezetékpárokat, kimérni a fázisonkénti kezdeteket-végeket és csillagba kötve 2 utas 3 f-ú (6 diódás) hídegyenirányítóra. Így fogja egyidőben a legnagyobb teljesítményt és feszültséget adni.
Köszönöm ezt a kimerítő választ, időm sajnos mostanába nem sok van, de amint lesz lehetőségem elkezdek kísérletezgetni.
Néhány apróság, amitől borul a bili.:
"50 Ω ellenállás / fázis" !!! "5V / fázis 1A / fázis" 50 Ω-on 5 V csupán 0,1 A-t tud keresztülhajtani. Léptetőmotornál az az 1A / fázis azt jelenti, hogy ekkora áramlökést lehet léptetés vagy fékezés céljára ráengedni. Tartósan 5 V-ot képes elviselni, ez a pozícióban tartó áram. Ez a fajta az a motor, ami semmi másra nem jó, csak léptetőmotornak.
Hmm, ezt sajnálattal hallom. Van valahol talán 24V-os léptetőmotorom is, meg 15V-os is, de azok kb noname, meg fénymásolókból, meg hasonló dolgokból bontott darabok, nagyon kicsik, semmi érdemlegesre nem használható. Akkor marad, hogy egyelőre a DC motorokkal kísérletezgessek majd. Egy 7-10Ah-akkumulátort szeretnék tölteni, lehet sokkal egyszerűbb, ha veszek pár kis teljesítményű napelemet, bár én a szeles megoldásnak jobban örülnék.
Az irodai nagy fénymásolókban vannak már neked való méretű léptetőmotorok.
Mindenképpen tesztelni kell beépítés előtt.Elég kis fordulaton le tudják adni a 14-15V-ot. 1-2 ampert lehet várni ekkora méretű motorocskáktól,ami elég is neked. A lényeg,hogy minél kevésbé ragadjon induláskor! Áttétel kellhet, 1:2 1:3 arányú bőven elég. |
Bejelentkezés
Hirdetés |