Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ez milyen alkatrész-készülék?
 
Témaindító: csaby, idő: Dec 25, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   494 / 1163
(#) watt válasza BEMcorp hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Persze, ezt vette később. Egyébként semmi gond!
(#) _vl_ válasza watt hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Nem tudom, hogy honnan szedtétek azt az adatlapot, amin "Dropout voltage" szerepel, az st.com-on olyan van, ami szerint "Operating input voltage" a megnevezése annak a sornak.
(#) watt válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Eleve irreális a 15V drop. Szerintem lépjünk túl a dolgon.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
(#) laszlo raduj válasza watt hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Hello!
A batyam autojaban evek ota mukodnek a ledek , csomagter, kalaptarto de belso vilagitasnal is. Parhuzamosan van bekotve 3X3 led , vagyis amenyit le lehetett vagni a csikbol, mindenutt siman ra van ragasztva az atlatszo plexire kivulrol. Kirandulasnal orakat egnek meg motor jaratas mellet is ,hogy az elzene'lt aksit ujra toltsek, de semmi baj veluk.
(#) proli007 válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 13, 2013 /
 
Ez az egyik gyenge pontom a távolbalátás. (Egy másik a jóslás.)
Persze az adatlap szövege a béna, nem a DropOut a 15V, hanem a minimális bemenő feszültség. Mint ahogy a sor elején a "Vi" is mutatja. Gondolom összekutyulták, a fix feszültség miatt. De a lényeg, hogy a 3V/1,5A miatt ez nem alkalmas ide.. üdv!
(#) rowatinex hozzászólása Júl 14, 2013 /
 
Csak hogy eloszlassam a kételyeimet...
Szóval adott a lomom: kép
Melyik lábára mit? Bal lábára az akksiból jövő 14V, jobb lábáról már a 12V mehet a ledekhez?
Középső lába sehova? Esetleg tegyem a kasztnira?
Bocs a debil kérdésekért, az áram nem a barátom.
(#) nedudgi válasza rowatinex hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Fogalmazzunk úgy, hogy a középső láb a földre, az autó testelésére menjen. Egy fémfelület, ami nem a karosszéria külső része, (tehát hidegebb) megteszi. Gondolom, valamilyen kapcsolót akarsz használni, az menjen a bal oldali lábra, a jobb oldali pedig mehet a LED csíkra. A baloldali és a középső láb közé 330 nF, a jobboldali és középső láb közé pedig 100nF kondenzátor ajánlott.
(#) rowatinex válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Nem kell kapcsoló, simán a gyári csomagtér világításra lesz kötve, azt kapcsolja az ajtón lévő kapcsoló.
Kondi pedig egy darab nincs itthon, mentségemre szóljon ismét "az áram nem a barátom"
Ha a középső lábát sehova nem teszem, az szülhet bármi gondot? Persze hűtést teszek rá.
(#) nedudgi válasza rowatinex hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Naná - nem működik. Ha ez gondnak számít. De ez már nagyon nem ide való, kérdezgess inkább a "Kezdő kérdések " topikban, mielőtt kiszúrja egy moderátor, és kapunk a fejünkre. Erre ne is válaszolj itt.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
(#) Auth Zsigmond válasza watt hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Nem egészen értem a nekem szánt véleményed.
1 (egy) MÉTERES LED szalagról van szó, az 1 amper nem tudom hogy kerül a képbe (Lehet, hogy figyelmetlen vagyok?!)

A LED szalaggal nem akarok más kárára kísérletezni, saját tapasztalatom alapján írtam le, amit írtam. A birtokomban lévő néhány (5 méteres kiszerelésű) LED szalagok MINDEGYIKÉBEN a fénydiódák munkaáramát a szalagra integrált chip ellenállások korlátozzák, általában három sorba kapcsolt LED-hez 1-1 ellenállással, a szalag tulajdonképpen ilyen egységek párhuzamos kapcsolásából áll.

Kissé rosszindulatúnak érzem a feltételezést, hogy ártani szeretnék másoknak, de a dolgok túl bonyolításának, másokat szükségtelen pénzkidobásra biztatni... hát ennek nem vagyok a híve.
A reagálásod másik részéhez, az 1A-es hálózatban a feszültség ejtésére hadd jegyezzem meg: 1 V-os feszültség 1 A-en 1 W teljesítményt disszipál. (P=UxI). 2-3 voltos feszültség ejtésre 2-3 W-os ellenállás lenne szükséges 1 amper esetén, ez pedig úgy gondolom, nem jelentős veszteség egy gépjármű esetén, a cigarettacsikk méretű ellenálláshoz talán még utánfutót sem kell vontatni...

Magán véleményem, hogy a LED-ek általános feszültségtűrése tolerálja a témában említett feszültség túllépést, sokkal inkább fontos szempontnak tartom ebben az esetben a ledek megfelelő "hűtő felületen" történő elhelyezését (erről fentebb már volt szó), mivel a fénydiódák halálát a magas hőmérséklet nagyon elősegíti.
(#) watt válasza Auth Zsigmond hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Mint kiderült a 150ohm-os ellenállások pont 20mA-t állítanak be 12V esetén, miután 1m szalagban 60db LED egység van és ezek az adatlap szerint 1,2A-t fogyasztanak. Bármilyen áramtúllépés a LED élettartam csökkenését okozza. Igaz nem biztos, hogy ezt észrevesszük, mert 50e óra helyett lehet, hogy csak 20ezret élnek, de igazából rongáltuk a LED-et az autó 14V-os tötlőfeszültségével.
Miután a kérdező azzal kezdte, hogy vett 7812-ket, ebből kiindulva egy ellenállás vásárlására való javaslat pont az általad említett pénzkidobás kategóriájába tartozott.
A túlbonyolítás pont az lett, hogy valaki azt mondta, hogy a 7812 nem lesz jó. Már rég fátylat borítottunk volna az egészre...
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
(#) mesti87 válasza Glitter hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Elnézést az utólagos válaszért de a napokban sok minden össze jött.
Nos tehát igy utólag is kösz a segitséget.
(#) zetyere hozzászólása Júl 15, 2013 /
 
Üdv mindenkinek!
Volna itt egy 7" lcd monitor vezérlő panel és van rajta egy alkatrész amit száma lapján nem tudok beazonosítani!Egy smd tranzisztor alakú de egy kicsit nagyobb.Száma:1117 4174 ADC
A HQ-nál keresgéltem mert szerintem egy stabilizátor ami a processzornak állítja elő a feszt.
Nagyon melegszik rövid bekapcsolás után is.
(#) zetyere válasza zetyere hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
(#) nedudgi válasza zetyere hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
1117 az esélyes, csak a feszültség kérdéses.
(#) zetyere válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
Van mellette egy 8 lábú ic. MP1410ES 83797049 MPS820
Ez van rajta 3 sorba.
(#) polonkaig válasza zetyere hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
Szia!
Beírva a google-be: Bővebben: Link
(#) Auth Zsigmond válasza watt hozzászólására (») Júl 15, 2013 1 /
 
Nem akarok személyeskedni, de elég érdekes a gondolkodás módod. Ha autós boltban 14,4 V-os akkumulátort kérsz, nem néznek rád furcsán?
Magam részéről a teljesen felesleges hely pocsékolást befejeztem.
(#) watt válasza Auth Zsigmond hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
Hallottál már arról, hogy az autóban van generátor? Leállítás után 14V lehet rövid, 13,6 hosszabb ideig a fesz, menet közben pedig 14V felett is lehet...
Emellett jó lenne értelmezni, amit leírtam(a lényegét)...
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
(#) nedudgi válasza Auth Zsigmond hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
Ott kezdődött a probléma, hogy az előzmények értelmezése nélkül sorozatban kapott tanácsokat egy elektronikához nem értő, egy olyan alkatrész megvásárlása után, ami az ő felhasználására megfelelő. Az ő hozzászólására írt válaszokat vitatni, na az a helypocsékolás.
(#) Peti989 hozzászólása Júl 15, 2013 /
 
Hali mindenkinek!

Akadt egy kis problémám. Van egy Mikrovezérlős áramkör amiben van egy olyan smd alkatrész amit nem tudok beazonosítani. Sot-23-as tokozásban van ránézésre azt hittem egy tranzisztor, de a sot-23-as tokozásnak megfelelően az egyes láb +5V-os tápfeszültségre csatlakozik. A kettes láb egy ellenállásra csatlakozik és a hármas láb pedig földre. A tokozásra pedig annyi van írva hogy SM7T.

Egy másik áramkörben ami már valamivel fiatalabb verzió, ott ez a bizonyos alkatrész ugyan így van bekötve és arra pedig az van írva hogy SM3E.

Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm.
(#) laszlo raduj hozzászólása Júl 15, 2013 /
 
Hello!
Regen volt egy jo kis fazisceruzam amelyet nem kelett a nagyfeszhez (mar 220V-oz )erinteni mert csak a kozelsegetol vilagitot. Mi lehett a belso kapcsolasa , ha valaki segitenne a kapcs rajzal , megkoszonem. A boltban nem talalok (legalabis nem nalunk).
Nem kellet bele elem se semi, csak hozaerni a vegehez.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
(#) nedudgi válasza laszlo raduj hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
Az a fázisceruza egy glimmlámpából és egy több MOhm ellenállásból állt.
(#) Szikra Lacika hozzászólása Júl 15, 2013 /
 
Sziasztok. Keresem ennek az alkatrésznék a pontos leírását sehol nem találom:t25-4-k6. Egy dióda de nem tudok róla semmi egyebet.
Üdv:Laci
(#) gkari válasza Szikra Lacika hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
A Google barátom erre 13000000 találatot adott! Te Próbáltad?
(#) pjg hozzászólása Júl 15, 2013 /
 
Azt szeretném megkérdezni, hogy ez milyen alkatrész? Én kondenzátorra tippelek. Ez: "Δ 333 N1302" van/volt ráírva. Az elfüstölt sárga kocka.
(#) maanam válasza pjg hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
Jól tippelsz, tantálkondi (33uF), ilyen csúnyán akkor szokott megsülni, ha fordított tápfeszültséget kap, esetleg a megengedett tápfeszültségnél jóval nagyobbat.
(#) _vl_ válasza pjg hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
SMD tantálkondi. "Inzultálásra" nyílt lánggal képes égni. Lehet, hogy nagyon melege volt.
A 333 = 33nF-ot jelentene, de szerintem ilyen kicsi tantált nem gyártanak, pláne nem ilyen nagy méretben. A 336 = 33µF sokkal hihetőbb oda. Ránézésre eléggé úgy festenek, mint az AVX kondijai: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
(#) pjg válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Köszönöm a választ mindkettőtöknek.
(#) laszlo raduj válasza nedudgi hozzászólására (») Júl 16, 2013 /
 
Amelyrol en beszelek abban 2 tranzistor volt , csak kis feszultsegnel kelett a vegehez hozzaerni, 10cm-rol mar a fenymasolotol is kigyult leteve az asztalra.
Következő: »»   494 / 1163
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem