Fórum témák
» Több friss téma |
Persze, ezt vette később. Egyébként semmi gond!
Nem tudom, hogy honnan szedtétek azt az adatlapot, amin "Dropout voltage" szerepel, az st.com-on olyan van, ami szerint "Operating input voltage" a megnevezése annak a sornak.
Eleve irreális a 15V drop. Szerintem lépjünk túl a dolgon.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2013
Hello!
A batyam autojaban evek ota mukodnek a ledek , csomagter, kalaptarto de belso vilagitasnal is. Parhuzamosan van bekotve 3X3 led , vagyis amenyit le lehetett vagni a csikbol, mindenutt siman ra van ragasztva az atlatszo plexire kivulrol. Kirandulasnal orakat egnek meg motor jaratas mellet is ,hogy az elzene'lt aksit ujra toltsek, de semmi baj veluk.
Ez az egyik gyenge pontom a távolbalátás. (Egy másik a jóslás.)
Persze az adatlap szövege a béna, nem a DropOut a 15V, hanem a minimális bemenő feszültség. Mint ahogy a sor elején a "Vi" is mutatja. Gondolom összekutyulták, a fix feszültség miatt. De a lényeg, hogy a 3V/1,5A miatt ez nem alkalmas ide.. üdv!
Csak hogy eloszlassam a kételyeimet...
Szóval adott a lomom: kép Melyik lábára mit? Bal lábára az akksiból jövő 14V, jobb lábáról már a 12V mehet a ledekhez? Középső lába sehova? Esetleg tegyem a kasztnira? Bocs a debil kérdésekért, az áram nem a barátom.
Fogalmazzunk úgy, hogy a középső láb a földre, az autó testelésére menjen. Egy fémfelület, ami nem a karosszéria külső része, (tehát hidegebb) megteszi. Gondolom, valamilyen kapcsolót akarsz használni, az menjen a bal oldali lábra, a jobb oldali pedig mehet a LED csíkra. A baloldali és a középső láb közé 330 nF, a jobboldali és középső láb közé pedig 100nF kondenzátor ajánlott.
Nem kell kapcsoló, simán a gyári csomagtér világításra lesz kötve, azt kapcsolja az ajtón lévő kapcsoló.
Kondi pedig egy darab nincs itthon, mentségemre szóljon ismét "az áram nem a barátom" Ha a középső lábát sehova nem teszem, az szülhet bármi gondot? Persze hűtést teszek rá.
Naná - nem működik. Ha ez gondnak számít. De ez már nagyon nem ide való, kérdezgess inkább a "Kezdő kérdések " topikban, mielőtt kiszúrja egy moderátor, és kapunk a fejünkre. Erre ne is válaszolj itt.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
Nem egészen értem a nekem szánt véleményed.
1 (egy) MÉTERES LED szalagról van szó, az 1 amper nem tudom hogy kerül a képbe (Lehet, hogy figyelmetlen vagyok?!) A LED szalaggal nem akarok más kárára kísérletezni, saját tapasztalatom alapján írtam le, amit írtam. A birtokomban lévő néhány (5 méteres kiszerelésű) LED szalagok MINDEGYIKÉBEN a fénydiódák munkaáramát a szalagra integrált chip ellenállások korlátozzák, általában három sorba kapcsolt LED-hez 1-1 ellenállással, a szalag tulajdonképpen ilyen egységek párhuzamos kapcsolásából áll. Kissé rosszindulatúnak érzem a feltételezést, hogy ártani szeretnék másoknak, de a dolgok túl bonyolításának, másokat szükségtelen pénzkidobásra biztatni... hát ennek nem vagyok a híve. A reagálásod másik részéhez, az 1A-es hálózatban a feszültség ejtésére hadd jegyezzem meg: 1 V-os feszültség 1 A-en 1 W teljesítményt disszipál. (P=UxI). 2-3 voltos feszültség ejtésre 2-3 W-os ellenállás lenne szükséges 1 amper esetén, ez pedig úgy gondolom, nem jelentős veszteség egy gépjármű esetén, a cigarettacsikk méretű ellenálláshoz talán még utánfutót sem kell vontatni... Magán véleményem, hogy a LED-ek általános feszültségtűrése tolerálja a témában említett feszültség túllépést, sokkal inkább fontos szempontnak tartom ebben az esetben a ledek megfelelő "hűtő felületen" történő elhelyezését (erről fentebb már volt szó), mivel a fénydiódák halálát a magas hőmérséklet nagyon elősegíti.
Mint kiderült a 150ohm-os ellenállások pont 20mA-t állítanak be 12V esetén, miután 1m szalagban 60db LED egység van és ezek az adatlap szerint 1,2A-t fogyasztanak. Bármilyen áramtúllépés a LED élettartam csökkenését okozza. Igaz nem biztos, hogy ezt észrevesszük, mert 50e óra helyett lehet, hogy csak 20ezret élnek, de igazából rongáltuk a LED-et az autó 14V-os tötlőfeszültségével.
Miután a kérdező azzal kezdte, hogy vett 7812-ket, ebből kiindulva egy ellenállás vásárlására való javaslat pont az általad említett pénzkidobás kategóriájába tartozott. A túlbonyolítás pont az lett, hogy valaki azt mondta, hogy a 7812 nem lesz jó. Már rég fátylat borítottunk volna az egészre... A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
Elnézést az utólagos válaszért de a napokban sok minden össze jött.
Nos tehát igy utólag is kösz a segitséget.
Üdv mindenkinek!
Volna itt egy 7" lcd monitor vezérlő panel és van rajta egy alkatrész amit száma lapján nem tudok beazonosítani!Egy smd tranzisztor alakú de egy kicsit nagyobb.Száma:1117 4174 ADC A HQ-nál keresgéltem mert szerintem egy stabilizátor ami a processzornak állítja elő a feszt. Nagyon melegszik rövid bekapcsolás után is.
1117 az esélyes, csak a feszültség kérdéses.
Van mellette egy 8 lábú ic. MP1410ES 83797049 MPS820
Ez van rajta 3 sorba.
Szia!
Beírva a google-be: Bővebben: Link
Nem akarok személyeskedni, de elég érdekes a gondolkodás módod. Ha autós boltban 14,4 V-os akkumulátort kérsz, nem néznek rád furcsán?
Magam részéről a teljesen felesleges hely pocsékolást befejeztem.
Hallottál már arról, hogy az autóban van generátor? Leállítás után 14V lehet rövid, 13,6 hosszabb ideig a fesz, menet közben pedig 14V felett is lehet...
Emellett jó lenne értelmezni, amit leírtam(a lényegét)... A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
Ott kezdődött a probléma, hogy az előzmények értelmezése nélkül sorozatban kapott tanácsokat egy elektronikához nem értő, egy olyan alkatrész megvásárlása után, ami az ő felhasználására megfelelő. Az ő hozzászólására írt válaszokat vitatni, na az a helypocsékolás.
Hali mindenkinek!
Akadt egy kis problémám. Van egy Mikrovezérlős áramkör amiben van egy olyan smd alkatrész amit nem tudok beazonosítani. Sot-23-as tokozásban van ránézésre azt hittem egy tranzisztor, de a sot-23-as tokozásnak megfelelően az egyes láb +5V-os tápfeszültségre csatlakozik. A kettes láb egy ellenállásra csatlakozik és a hármas láb pedig földre. A tokozásra pedig annyi van írva hogy SM7T. Egy másik áramkörben ami már valamivel fiatalabb verzió, ott ez a bizonyos alkatrész ugyan így van bekötve és arra pedig az van írva hogy SM3E. Segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm.
Hello!
Regen volt egy jo kis fazisceruzam amelyet nem kelett a nagyfeszhez (mar 220V-oz )erinteni mert csak a kozelsegetol vilagitot. Mi lehett a belso kapcsolasa , ha valaki segitenne a kapcs rajzal , megkoszonem. A boltban nem talalok (legalabis nem nalunk). Nem kellet bele elem se semi, csak hozaerni a vegehez. A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
Az a fázisceruza egy glimmlámpából és egy több MOhm ellenállásból állt.
Sziasztok. Keresem ennek az alkatrésznék a pontos leírását sehol nem találom:t25-4-k6. Egy dióda de nem tudok róla semmi egyebet.
Üdv:Laci
A Google barátom erre 13000000 találatot adott! Te Próbáltad?
Azt szeretném megkérdezni, hogy ez milyen alkatrész? Én kondenzátorra tippelek. Ez: "Δ 333 N1302" van/volt ráírva. Az elfüstölt sárga kocka.
Jól tippelsz, tantálkondi (33uF), ilyen csúnyán akkor szokott megsülni, ha fordított tápfeszültséget kap, esetleg a megengedett tápfeszültségnél jóval nagyobbat.
SMD tantálkondi. "Inzultálásra" nyílt lánggal képes égni. Lehet, hogy nagyon melege volt.
A 333 = 33nF-ot jelentene, de szerintem ilyen kicsi tantált nem gyártanak, pláne nem ilyen nagy méretben. A 336 = 33µF sokkal hihetőbb oda. Ránézésre eléggé úgy festenek, mint az AVX kondijai: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2013
Amelyrol en beszelek abban 2 tranzistor volt , csak kis feszultsegnel kelett a vegehez hozzaerni, 10cm-rol mar a fenymasolotol is kigyult leteve az asztalra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |