Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nem, a source és a drain közötti feszültséggel. De előbb ki kellene deríteni, hogy miért old le a tápegységed a motortól.
Ha már itt tartunk akkor az is érdekelene, hogy hogyan oldható meg az, hogy a motor áramfelvételét arányosan ki tudjam jelezni egy feszültségjellel? Ez azért lenne jó mert akkor meg tudnám nézni az én csudajó, házi oszcilloszkópommal (egy feszültségosztó és egy hangfelvevő program)
Sorba kötsz vele egy kis értékű, de nagy terhelhetőségű ellenállást, és azon tudod mérni a feszültséget.
Na hát igen... Ez jó kérdés. Fölmentem leforrasztottam a feszültségosztót. A táp ugyan nem old le de a motor változatlanul nem indul. Egyéb ötlet?
A nagy terhelhetőség az én motorom esetében 12*6=72W? Nincs valami emberibb megoldás? És a kis ellenállás egyébként mit takar?
Nyilván nem indul, hisz lekötötted a tranzisztor bázisáról a bázisáramot előállító részt, ezért az nem tud kinyitni. Próbáld meg azt, hogy egy 1 kohm-os ellenállást kötsz a bázisra és az ellenállás másik végét a 12V-ra kötöd. Így el kellene indulnia a motornak.
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2013
Lehetne 0,1 ohm / 5 W vagy még kisebb is, attól függ, hogy mit tudsz kezdeni a rajta eső néhány mV-al.
A motor elindult, csak az a baj hogy a tranzisztor elkezdett forrósodni pillanatok alatt ezért lekapcsoltam. Egyébként szerintem a motor sem teljes fordulaton ment.
Látod ezért lenne jobb a FET. Kisebb veszteséggel tudna működni, kevésbé melegedne
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy olyan áramkört, ami csak akkor van zárva, amikor sötétben van, milyen alkatrésszel lehet megvalósítani? Fototranzisztorra, vagy fotodiódára gondolok, de nem tudom, hogy pontosan hogyan is kellene. Köszönöm a segítséget!
Na akkor én nem értem a feteket. Ezt olvastam itt az egyik cikkben "A csatornán folyó áramot a kapuelektróda a Gate vezérli ". Na most akkor hova kell feszültséget kapcsolni?
Adott ez a fajta hőbiztosíték.
Egy akkus fúró töltőjének a trafójába ez ment ki. Ezek szoktak "maguktól" is kimenni? A hő tuti nem oldhatta ki, mert bedugás közbe adta meg magát. Trafót megmérve, jó. Most kiszedtem, és nézem, hogy melegszik e a trafó, de eddig semmi melegedés.
Azért melegedett annyira és azért nem ment a motorod teljes fordulatszámon, mert a tranzisztor nem nyitott ki teljesen. Csökkenteni kellene ezt a bázisellenállást, hogy nagyobb legyen a bázisáram. Ekkor kisebb lenne a kollektor-emitter ellenállása és így több áram folyna át a motoron is.
Bocs, a gate és a source közöttivel.
4db ledet akarok rákötni 12V-ra, ahhoz kell ellenállás vagy mehetnek sorba? Köszi!
2-őt 2-őt sorba, majd a párokat párhuzamosan +ellenállás.
Az hogy mekkora ellenállás kell, az a ledtől függ (nyitó feszültség, maximális áram amit elbír)
Bocsánat a karakteres rajz miatt, nem otthon vagyok. 12V --> R1 --> Led1 --> Led2--> föld 12V --> R2 --> Led3 --> Led4--> föld A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2013
Sziasztok!
Létezik olyan biztositék 12V-hoz hogy ha leold visszatudom kapcsolni. Olyasmi mint egy kismegszakitó, csakk kisebbre lenne szükségem. 20-25A-nál kellene leoldania?
Tudnál esetleg ajánlani, egy a témával kapcsolatos könyvet? Egyébként pedig az eredeti probléma megoldódott, mivel kiderült, hogy én hülye 340 ohm helyett 340Kohm ellenállást vettem és ezért nem kapcsolt a tranzisztor. Viszont a melegedés még egy 330 ohm-os ellenállással is durva szóval úgy döntöttem megpróbálkozom a fettel. Az eddigi segítségeteket nagyon köszönöm és elnézést hogy az én hülyeségem miatt volt probléma.
Az imént szétszedtem egy trafót, mert nem jött belőle semmi. Találtam benne egy hőbiztosítékot (thermal fuse) 250V 2A 115°. Ez a primer tekercsen volt, tehát nem lehet egyszerűen kicserélni. Ez amolyan tervezett elavulás szándékából van szerintetek, vagy racionális oka van?
A kismegszakító 20-25A-nál leold. Akár 12V, akár 230V.
Ha az alapoktól akarod kezdeni, akkor ez is egy nagyon jó választás.
Túlterhelték a trafót, azért ment ki. A tűztől megvédte a lakást. Ha cseréled és alaposan visszaszigeteled, tovább használható.
Köszönöm! Sajnos a lemezeket úgy kellett lekalapálnom róla, nem igazán lesz ebből már trafó.
Azt tudom. De nekem sokkal kisebbbe kellene.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a tápegységekben (erősítő tápja) mennyivel ajánlott nagyobb feszültségértékű puffer kondenzátorokat alkalmazni, mint amennyi tervezett kimenő feszültség? Konkrétan 24V -os trafóhoz 40V -os kondenzátor megfelelő? Köszönöm
24VAC-ből kb. 34VDC lesz. Megfelel a 40V-os.
Azt tudtam, hogy annyi lesz, csak abban nem voltam biztos, hogy az a "fennmaradó" 6V "elég" lesz-e.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |