Fórum témák
» Több friss téma |
Dobsz fel egy rajzot hogyan kötötted az injektort az UC-ra?
A map szenzor jelét kéne bar ra váltani és hozzáadni az 1 bar hoz. Az injektor keresztmetszete állandó, szerintem innentől csak nyomás függvénye a bef. mennyiség, szerintem kiszámítható.
Szia moltam,
köszönöm a doksit, elolvastam az engem érintő részt. Minden jel arra utal hogy a befecskendezési idő nem változik, csak a sűrűsége -> fordulattól függően (mikor a szelepek nyitnak) de még mindig nem látom hogy akkor mi is szabályozná a mennyiséget? Nem azt mondtam hogy nincs nyomásszabályzóm, hanem azt, hogy az ott beállított nyomás fix (szerintem) mivel semmilyen vezeték vagy vákuum cső nem megy az nyomásszabályzóhoz. A doksiban amit linkeltél az is le van írva hogy az ECM a MAP szenzor jelére is változtatja a befecskendezési időt, de itt nálam, szkóppal is és a mikrovezérlő is közel állandó értéket mutat (bemelegedett motorral!) hideg motornál 1256us - 1310us bemelegedve 1088us.
Helo.
Az az érdekes, hogy az injektor a folytó előtt van. Ott elvileg atmoszférikus nyomás van, a légszűrő ellenállását leszámítva. De csak sokat számít a légszűrő, mert pl a pegueot 205 be innen van leszedve a vákuum a levegő termosztáthoz. Ide kéne egy második map szenzor és ennek a jelét kéne hozzáadni az 1bar hoz. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Hoppsz.. na ez nekem nem jutott eszembe... Lehet azért mert nekem hengerenkénti...
Csak arra tudok gondolni, hogy a nyomásváltozást az ecu korrigálja(Rövidíti a nyitvatartási időt, az az nagyobb fordulaton csökkenti a nyitvatartási időt) ezért mérsz hülyeséget.
Nincs más ötletem....Bár erre nem gondoltam volna, hogy közel állandó lesz a nyitvatartási idő... A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Terhelés alatt sem változik az idő? Terhelés nélkül szerintem csak nagyon kis mértékben variálja a bef. időt az ecu. Pl. nézz meg néhány mapot: Bővebben: Link
Éppen ez az amin én is elhasaltam. Se a kitöltés se a befecs. idő nem változik.
pl megyek 80km/h-val, váltó ötödikbe. Lepadlózom, közbe látom a TID-n a kitöltést és a befecskendezési időt. A kitöltés úgy növekszik ahogy a motor fordulata emelkedik, a befecs idő semmit sem módosul! Ahogy a motor fordulat növekszik, csak a 2 befecs idő közötti szünet csökken és így növekszik a kitöltés. pl ha a jel szünet arány: jel: 1ms szünet: 99ms akkor 1% a kitöltés. ha a: jel: 1ms szünet: 1ms akkor 50% a kitöltés valós mért érték alapjáraton: jel: 1ms szünet: 29-30ms és ekkor írja a mikrovezérlő hogy 3% a kitöltés (kerekít: 3,22% ) -> szóval jól méri Nem kell oda még egy MAP, ott ahol van a gyári, arra kötök majd rá, csak a jelet kell invertálni (vagyis szoftverben negálni pl 0V != 5V, 2.5V != 2.5V, 5V != 0V) A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
A gyári map a pillangó után van az injektor meg előtte. Tehát nem ugyanakkora a két helyen a vákuum.
tudodm hogy nem olyan, de fordítottan arányos,
pl tegyük fel hogy mind 2 helyen van MAP, pillangó előtt és után is. akkor: pillangó zárva szívósorban pillangó után nagy vákuum pillangó előtt kis vákuum, kb atmoszférikus nyomás pillangó nyitva szívósorban pillangó után vákuum pillangó előtt vákuum -> kb megegyezik mert a nyitott pillangónak is van valamennyi folytása tehát a pillangó nyitásra, a pillangó után csökken a vákuum a pillangó előtt pedig növekszik A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Én nagyon várom a továbbiakat...Én nem mentem bele ebbe, kíváncsi vagyok a végeredményre! Sok szerencsét!
Igazad van, így egyszerűbb. De hogy "kalibrálod" a Map szenzort? Pontos nyomásértékre van szükség szerintem. pl az üa. nyomás 1 bar és az injektornál a szívócsőnyomás mondjuk -0.2 akkor az üa nyomás lényegében olyan, mintha 1.2bar ra nőtt volna, a nyitott injektoron 1.2* annyi nafta áramlik a motorba. Kellene egy vákuummérő és méréseket kéne végezni véleményem szerint.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Találtam még egy érdekes dolgot. Bővebben: Link Eszerint az oldal szerint egy koszos légszűrővel nyitott pillangóval 20mph ról 80 ra gyorsulva az átlag nyomásesés pl a Carmy nál 4.28kPa ami 0.04bar. Újjal pedig 0.005 . Nem hiszem hogy sok plusz naftát tudna az injektoron "kiszívni". De akkor mért nem növeli az ecu a befecskendezési időt?
Találtam valamit már nem kell megmérni:
GM MAP szenzorok Viszont még arra mindig nem jöttem rá hogy motor terhelés változásnál mi a beavatkozó alkatrész ha nem a nyomásszabályzó és nem a befecs.idő....
Nem epp ez a szakmam, de ha jol tudom az elogyujtasi szog valtoztatasa a valasz
Még egy utolsó ötletem van. Az ecu áramgenerátoros módon vezérli az injektort. Nyitáskor ad neki egy nagyobb áramimpulzust, ezután egy bizonyos szintig lecsökkenti az áramot, hogy kímélje az injektort. Nem lehet hogy nem vetted figyelembe csak a kezdő impulzust? Bár valószínüleg nem erről van szó, azért megemlítem.
Minden ötletet szívesen látok, de szerintem ettől nem fog többet befecskendezni az injektor a benyából...
Az alap probléma, megírva a fogyasztás számítást, injektor nyitási időre, referencia értékkel, alapjárati fogyasztás 0.7 liter/óra. Ha az autó halad, akkor vált liter/100km-re és kb 2.2liter/100km számol ki ha megyek 100km/h-val. Ezt kellene felszorozni vagy a pillangó poti jelével, vagy a MAP szenzor feszültséggel. ebben nincs benne a motor terhelés. Motor terhelés növekedésre nem változik se a befecs.idő sem a benzin nyomás de, szemmel láthatóan levett injektor fedéllel, gázadásra, az injektor okádja befelé a benzint azonnal, ahogy a pillangó elkezd nyitni.
Az előgyujtás változtatásának célja az, hogy az égéstérben az égés optimális időben játszódjon le. A befecskendezési idő vátoztatása a keverékösszetételt befolyásolja. Két külön dolog.
meg nézem még egyszer, de nem tűnt fel.
Csatolom az Autodata injektor szkópábráit C14NZ(amim van) és C14SE A C14NZ Autodata szerint áramgenerátoros meghajtást kap, a C14SE pedig nem. Én viszont a C14SE ábrájára emlékszem az enyémnél. Még írtam is hogy hogyan lehet ez hogy hibás adat van az Autodatában? Viszont mind kettőre befecs.időnek 0.8-1.5-1.6ms-et ír. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
A második képeden nem központis vezérlő van, hanem hengerenkénti..
Az előgyújtási szög változtatásának a célja hogy a hengerben a csúcsnyomás a dugattyú felső holtpontja után alakuljon ki, ez fordulat és motor terhelés függő.
tudom, de akkor sem áramgenerátoros. Csak a jelalak miatt raktam be a képet
Nem lehet, hogy a rövid bef. idő miatt az áramhatárolt szakasz olyan rövid, hogy kisebb vízszintes időosztásra állított szkópnál nem látszik a határolás? Szkóppal rá kéne triggerelni a bef. kezdetére és kinyújtva a képet szépen láthatóvá válna a befecskendező impulzus.Bár lehet ez hülye ötlet megint, de hátha segít.
Hopp, elírtam, nagyobb időosztásnál nem látszik. Gondoltam még arra is, hogy az ecuból diagnosztikai csatin is kiolvasható az idő. Csak gondolom ezt problémás megvalósítani.
Én ezt szeretném ma megnézni...Diagon mit mutat nekem...
ezt megnézem holnap jobban...
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Az astra obd2 es vagy egyedi odb1? Obd re találtam mikrokontrolleres projekteket. Ki tudnál olvasni az ecuból szinte mindent amire a fedélzeti számítógépnek szüksége lehet.
16 pines OBD2-es.
Ezt a fogyasztásmérőt nem akarom típusspecifikusra csinálni. Szóval valahogy rá kell jönnöm hogy mi szabályozza még a befecsit |
Bejelentkezés
Hirdetés |