Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   16 / 22
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Dobsz fel egy rajzot hogyan kötötted az injektort az UC-ra?
(#) moltam válasza atox hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
A map szenzor jelét kéne bar ra váltani és hozzáadni az 1 bar hoz. Az injektor keresztmetszete állandó, szerintem innentől csak nyomás függvénye a bef. mennyiség, szerintem kiszámítható.
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Szia moltam,

köszönöm a doksit, elolvastam az engem érintő részt.

Minden jel arra utal hogy a befecskendezési idő nem változik, csak a sűrűsége -> fordulattól függően (mikor a szelepek nyitnak) de még mindig nem látom hogy akkor mi is szabályozná a mennyiséget? Nem azt mondtam hogy nincs nyomásszabályzóm, hanem azt, hogy az ott beállított nyomás fix (szerintem) mivel semmilyen vezeték vagy vákuum cső nem megy az nyomásszabályzóhoz.

A doksiban amit linkeltél az is le van írva hogy az ECM a MAP szenzor jelére is változtatja a befecskendezési időt, de itt nálam, szkóppal is és a mikrovezérlő is közel állandó értéket mutat (bemelegedett motorral!) hideg motornál 1256us - 1310us bemelegedve 1088us.
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Helo.
Az az érdekes, hogy az injektor a folytó előtt van. Ott elvileg atmoszférikus nyomás van, a légszűrő ellenállását leszámítva. De csak sokat számít a légszűrő, mert pl a pegueot 205 be innen van leszedve a vákuum a levegő termosztáthoz. Ide kéne egy második map szenzor és ennek a jelét kéne hozzáadni az 1bar hoz.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) atox válasza moltam hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Hoppsz.. na ez nekem nem jutott eszembe... Lehet azért mert nekem hengerenkénti...
(#) atox válasza moltam hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Csak arra tudok gondolni, hogy a nyomásváltozást az ecu korrigálja(Rövidíti a nyitvatartási időt, az az nagyobb fordulaton csökkenti a nyitvatartási időt) ezért mérsz hülyeséget.
Nincs más ötletem....Bár erre nem gondoltam volna, hogy közel állandó lesz a nyitvatartási idő...
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Terhelés alatt sem változik az idő? Terhelés nélkül szerintem csak nagyon kis mértékben variálja a bef. időt az ecu. Pl. nézz meg néhány mapot: Bővebben: Link
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Éppen ez az amin én is elhasaltam. Se a kitöltés se a befecs. idő nem változik.

pl megyek 80km/h-val, váltó ötödikbe. Lepadlózom, közbe látom a TID-n a kitöltést és a befecskendezési időt. A kitöltés úgy növekszik ahogy a motor fordulata emelkedik, a befecs idő semmit sem módosul! Ahogy a motor fordulat növekszik, csak a 2 befecs idő közötti szünet csökken és így növekszik a kitöltés.

pl ha a jel szünet arány:
jel: 1ms
szünet: 99ms
akkor 1% a kitöltés.

ha a:
jel: 1ms
szünet: 1ms
akkor 50% a kitöltés

valós mért érték alapjáraton:
jel: 1ms
szünet: 29-30ms
és ekkor írja a mikrovezérlő hogy 3% a kitöltés (kerekít: 3,22% ) -> szóval jól méri

Nem kell oda még egy MAP, ott ahol van a gyári, arra kötök majd rá, csak a jelet kell invertálni (vagyis szoftverben negálni pl 0V != 5V, 2.5V != 2.5V, 5V != 0V)
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
A gyári map a pillangó után van az injektor meg előtte. Tehát nem ugyanakkora a két helyen a vákuum.
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
tudodm hogy nem olyan, de fordítottan arányos,
pl tegyük fel hogy mind 2 helyen van MAP, pillangó előtt és után is.

akkor:
pillangó zárva
szívósorban pillangó után nagy vákuum
pillangó előtt kis vákuum, kb atmoszférikus nyomás

pillangó nyitva
szívósorban pillangó után vákuum
pillangó előtt vákuum -> kb megegyezik mert a nyitott pillangónak is van valamennyi folytása

tehát a pillangó nyitásra,
a pillangó után csökken a vákuum
a pillangó előtt pedig növekszik
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Én nagyon várom a továbbiakat...Én nem mentem bele ebbe, kíváncsi vagyok a végeredményre! Sok szerencsét!
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Igazad van, így egyszerűbb. De hogy "kalibrálod" a Map szenzort? Pontos nyomásértékre van szükség szerintem. pl az üa. nyomás 1 bar és az injektornál a szívócsőnyomás mondjuk -0.2 akkor az üa nyomás lényegében olyan, mintha 1.2bar ra nőtt volna, a nyitott injektoron 1.2* annyi nafta áramlik a motorba. Kellene egy vákuummérő és méréseket kéne végezni véleményem szerint.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Találtam még egy érdekes dolgot. Bővebben: Link Eszerint az oldal szerint egy koszos légszűrővel nyitott pillangóval 20mph ról 80 ra gyorsulva az átlag nyomásesés pl a Carmy nál 4.28kPa ami 0.04bar. Újjal pedig 0.005 . Nem hiszem hogy sok plusz naftát tudna az injektoron "kiszívni". De akkor mért nem növeli az ecu a befecskendezési időt?
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Találtam valamit már nem kell megmérni:
GM MAP szenzorok

Viszont még arra mindig nem jöttem rá hogy motor terhelés változásnál mi a beavatkozó alkatrész ha nem a nyomásszabályzó és nem a befecs.idő....
(#) Saggitarius válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Nem epp ez a szakmam, de ha jol tudom az elogyujtasi szog valtoztatasa a valasz
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Még egy utolsó ötletem van. Az ecu áramgenerátoros módon vezérli az injektort. Nyitáskor ad neki egy nagyobb áramimpulzust, ezután egy bizonyos szintig lecsökkenti az áramot, hogy kímélje az injektort. Nem lehet hogy nem vetted figyelembe csak a kezdő impulzust? Bár valószínüleg nem erről van szó, azért megemlítem.
(#) Suncorgo válasza Saggitarius hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Minden ötletet szívesen látok, de szerintem ettől nem fog többet befecskendezni az injektor a benyából...

Az alap probléma, megírva a fogyasztás számítást, injektor nyitási időre, referencia értékkel, alapjárati fogyasztás 0.7 liter/óra. Ha az autó halad, akkor vált liter/100km-re és kb 2.2liter/100km számol ki ha megyek 100km/h-val. Ezt kellene felszorozni vagy a pillangó poti jelével, vagy a MAP szenzor feszültséggel.

ebben nincs benne a motor terhelés. Motor terhelés növekedésre nem változik se a befecs.idő sem a benzin nyomás de, szemmel láthatóan levett injektor fedéllel, gázadásra, az injektor okádja befelé a benzint azonnal, ahogy a pillangó elkezd nyitni.
(#) moltam válasza Saggitarius hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Az előgyujtás változtatásának célja az, hogy az égéstérben az égés optimális időben játszódjon le. A befecskendezési idő vátoztatása a keverékösszetételt befolyásolja. Két külön dolog.
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
meg nézem még egyszer, de nem tűnt fel.

Csatolom az Autodata injektor szkópábráit C14NZ(amim van) és C14SE

A C14NZ Autodata szerint áramgenerátoros meghajtást kap, a C14SE pedig nem. Én viszont a C14SE ábrájára emlékszem az enyémnél. Még írtam is hogy hogyan lehet ez hogy hibás adat van az Autodatában?

Viszont mind kettőre befecs.időnek 0.8-1.5-1.6ms-et ír.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
A második képeden nem központis vezérlő van, hanem hengerenkénti..
(#) Suncorgo válasza Saggitarius hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Az előgyújtási szög változtatásának a célja hogy a hengerben a csúcsnyomás a dugattyú felső holtpontja után alakuljon ki, ez fordulat és motor terhelés függő.
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
tudom, de akkor sem áramgenerátoros. Csak a jelalak miatt raktam be a képet
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Nem lehet, hogy a rövid bef. idő miatt az áramhatárolt szakasz olyan rövid, hogy kisebb vízszintes időosztásra állított szkópnál nem látszik a határolás? Szkóppal rá kéne triggerelni a bef. kezdetére és kinyújtva a képet szépen láthatóvá válna a befecskendező impulzus.Bár lehet ez hülye ötlet megint, de hátha segít.
(#) moltam válasza moltam hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Hopp, elírtam, nagyobb időosztásnál nem látszik. Gondoltam még arra is, hogy az ecuból diagnosztikai csatin is kiolvasható az idő. Csak gondolom ezt problémás megvalósítani.
(#) atox válasza moltam hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Én ezt szeretném ma megnézni...Diagon mit mutat nekem...
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
ezt megnézem holnap jobban...
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Erre én is kíváncsi vagyok nagyon
(#) moltam válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Az astra obd2 es vagy egyedi odb1? Obd re találtam mikrokontrolleres projekteket. Ki tudnál olvasni az ecuból szinte mindent amire a fedélzeti számítógépnek szüksége lehet.
(#) Suncorgo válasza moltam hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
16 pines OBD2-es.

Ezt a fogyasztásmérőt nem akarom típusspecifikusra csinálni. Szóval valahogy rá kell jönnöm hogy mi szabályozza még a befecsit
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Júl 29, 2013 /
 
Helyzet? Voltál diagon?
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2013
Következő: »»   16 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem