Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
[off] Legfőbb eldöntendő kérdés, hogy ON-OFF vagy Inverter vezérlésű.
Aztán jön, hogy milyen azaz Inverter vezérlés milyen kompresszort vezérel és ki a gyártó.
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy ez az hangfal elképzelés a valóságban működne-e azzal a feltétellel hogy a végső ohm érték 4 legyen, vagy változtatni kellene a hangszórókon magasabb ohm értékűre, mert annyira otthon ebben nem vagyok és nem is tudom hogy a hangváltó miben és hogy befolyásol.
Részletek a képen! U.i a képen a mély hangszóróknál a +és - kábelezése közt nincs át kötés az csak - jel akar lenni. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2013
Sziasztok! segítséget szeretnék kérni! Van egy akkutöltőm ami úgy néz ki hogy nem úgy működik ahogy kellene. Lemértem benne az összes ellenállást meg diódákat(azok jók). Tranzisztort meg kondit nem.,na meg az IC-t sem mert azt nem tudom hogyan. Leírom mit tapasztaltam.
A baloldali led nem is világít amikor csatlakoztatok aksit.(éppen csak hogy halványan látszik valami, -a 1,2V nál amit be is jelöltem ahova mennek az akkuk ott semmit nem lehet mérni. A 9V-os akkunál ott 5,25V-ot mértem. Szerintetek mi lehet,mit kellene mérni? Az IC mehetett tönkre? Az IC az HCF4060BE nevezetű. A válaszokat előre is köszönöm.
Szia!
A két mély párhuzamosításával már 2 ohm-os lenne a rendszered, hisz nincs olyan elválasztó áramkör a két hangszóró között, ami megakadályozná ezt.
Ezen a közép és magas hangsugárzó nem változtatna??
Az IC kap megfelelő tápot? Nem is tölt?
Ha jól látom 2-4 AA vagy AAA ill. 1 9V elemet lehet vele tölteni. Ha csak a tranyókat és az IC nem mértek akkor vedd ki a tranyókat és mérd meg. IC meg nem egy drága darab: Bővebben: Link
Első ránézésre egy olyan töltőről van szó, ami 2-2 sorbakötött akkut tud tölteni. Ebben az esetben minden további mérés felesleges. Egy idő után haza fogja vágni az akkuidat.
Min nem változtatna? Használj 8 ohm-os mélyeket párhuzamosítva és akkor marad a 4 ohm-os eredő.
Jó oké erre rájöttem ,de akkor a közép és magas a végső ohm értéken nem változtatna??
Ugyan miért változtatna? Azokat nem párhuzamosítottad egymással, hisz ott van köztük a hangváltó, mint impedancia-elválasztó. De ezt már mintha egyszer tisztáztuk volna.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2013
Melyik lábon mérjek? 8-16 os? Igen 4db AA vagy AAA ill 2 dv 9V os akkut lehet tölteni. Ha a 9 V-osat(akat) berakom akkor világít de csak a jobboldali led.(amúgy mindkettőnek kéne világítani.) Most kipróbáltam csak a ledet és valóban a baloldali az hibás,de azt ha kicserélem attól még nem gondolom hogy tölteni fog. Ha 1,2V osat raktam bele anno akkor az a led világított amelyik oldalra behelyeztem az akkut. Amúgy mindegy hogy CD 4060 vagy 74 HC 4060 veszek? Látom nem nagy összeg de előtte mégis csak jó lenne tudni hogy jó vagy nem.
Azért a hibás alkatrészt cseréld ki.
Hogy melyik IC kell bele ott az adatlap. Össze kell hasonlítani őket. Ezt ne várd mástól. Azt mérted, hogy valóban baj van a töltéssel? Vagy csak egy rossz LED-re hagyatkozol?
A "sima" klímára azt értettem, hogy nem inverteres, hanem a kompresszor motorja közvetlenül a hálózatról megy. A 16 2/3Hz valójában 16,6666666Hz, de 16,7-re is szokták kerekíteni. Így 1000 1/p a szinkronfordulat. Nyugat-Európa vasútjai nagy részén még a régi, csökkentett frekvenciájú vontatást alkalmazzák, és ott az is marad. A porszívó onnan jött, hogy a kocsik takarításánál használják.
Az IC Vdd-Vss lábon 7,24-et mértem. Jó ez így? Persze nem a ledre hagyatkoztam.
A GySEV es kocsiban minden bizonnyal 50 Hz van, csak a tábla maradt a régi. A GySEV vonalai, bár Ausztriában is vannak, 50 Hz -el vannak villamosítva. A tábla valószínűleg csak ott maradt.
Az 1,5 kV -os fűtést a mozdony biztosítja, a fűtésnek, és a klímának elvileg mindegy is lenne, (a klímában univerzális motor van akkor neki is, ahogy a porszívóban is) de pl. A RailJet több áramnemű mozdonyaiban (ES64U2, Taurus) inverterrel állítják elő a 230 V /50 Hz -et a konnektorok számára. A probléma csak a több áramnemű mozdonyoknál vetődik fel, más egyedi áramrendszereknél 750 V DC, 1500 V DC, 3000 V DC a mozdony fűtőgenerátora oldja meg a kérdést.
Szia!
Szerintem szabadizsd fel a trafot es merd meg hogy mit ad ki, ures jaratban, en legalabis ot kezdenem a merest. Bisztos ra van irva mit tud.
Úgy tudom, hogy a klímában aszinkron motor van. Elvileg a vonaton az 1,5 kV frekvenciája a hálózattól függ. Közben vasutas ismerősömtől megkérdeztem: a fűtőfeszt 230-ra transzformálják, egyenirányítják, majd a klíma és a konnektorok számára inverter állít elő 50Hz-es, nagyjából szinuszjelet. Az 1,5kV frekvenciája amúgy is változhat, pl. Diesel vontatás esetén a motor fordulatszámától függ.
Egyébként a 230V 50Hz-et a mozdony soha se küld hátra, csak 1,5kV-ot 50-16 2/3 Hz-et hálózattól függően. Érdekesség, hogy a RailJet szerelvénye egyben van, és 230/400V 50Hz-et inverterek állítják elő, mely gyűjtősinen megy végig a szerelvényen az 1,5 kV mellett. Ez nincs kapcsolatban a mozdonnyal, de a fűtőfeszből állítják elő.
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem, hogy tudtok-e segíteni nekem, hogy ez mi lehet?
Szia! csak ennyit ír hogy KCR-P04AA 230V. A secunder oldalon van 2 piros 2 fehér és egy fekete szál. A Piros -Fehéren mérek?
és ezt mire használták? esetleg mire tudnám használni?
A klíma kompresszorában akármilyen meghajtású motor lehet. Sehol nincs előírva, hogy milyen legyen. Ha a Danfosstól a DB, az ÖBB, az SBB, és a többi svájci magánvasút, ill a beszállítóik megrendelnek pár tízezer darab kompresszort, nem hinném, hogy nemet mondanak nekik. De ezt tőlük kellene megkérdezni.
Vasutas nem vagyok, a net -ről szedtem össze, amiben biztos lehetnek tévedések, de főleg nem követett változások.
A trafon mit ir mert ugy latom az a tolto tipusa,Bővebben: Link, merjel ott parosaval barmit , elmeletileg tobb kenne legyen mind 9V , tehat olyan 12V, ami ures jaratban elerheti akar a 15V is .Probald meg piros es feher kozt , majd piros es fekete .
Ebben a kocsiban az az érdekes, hogy split szobaklíma van benne, Midea gyártmány.
A kepen nem latom , de utba igazithat a dioda hid, ha tobb van akor kulon feszeket hasznal.
Igen én is ezt találtam róla, ezt a töltőt,de azt írja a trafon amit írtam más semmit.Piros-Fehér 0,14 Piros-Fekete 0
A két fehér szálra rá megy egy egy dióda utána már 15,48V van.
Ott meg kell legyen egyeb fesz is, kovesd vegig a feher droton levo feszek utjat, ha a jo oldalhoz megy , akor nezd meg a pirosakat is , a feher oldal tukorkepe kene legyen, FELTETELEZEM.
Melegszike a trafo?
Holnap végignézem. Langyos volt a trafó.Addig is köszöntem a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |