Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Fúrás után, így a furatok segítenek a pozicionálásban is.
Lakkozás nélkül is stabil.
Köszönöm, akkor nem lakkozom, ha nem sérül forrasztáskor.
Nem sérül forrasztáskor, ha szürkés maradna, töröld át WD40-el, szép fekete lesz.
Köszönöm, az szuper. Esetleg nincs egy képed a Tiedről amit csináltál?
Amúgy most álltam át minidrill-el való fúrásra, és szebb, mint ha fúrógéppel csinálnám. Nagyobb fordulaton az utolsó tized mm-eket a nagyobb fordulat miatt nem töri át, hanem így szép lesz a bottom oldal is. A 0.8mm-es fúrókat már nem tudom befogni, de az 1mm-eset is úgy fogom be, hogy teszek rá zugsorcsövet, rámelegítem, s úgy szépen befogja. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2013
Hirtelen ezeket találtam.
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2013
Idézet: „Lakkozás nélkül is stabil.” Wikipedia: "RÉZ: kémiai tulajdonságai: Vegyületeiben leggyakrabban +2 vagy +1 oxidációs számú. Levegőn állva a felületén zöldes színű bázisos réz-karbonát réteg, patina alakul ki." Azaz az évek alatt el fog zöldülni az oxidációtól felületvédelem nélkül: megrozsdásodik mint a köztéri szobrok.. csak azok jobban bírják ezt mert vastagabbak. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2013
Szép munka.
Ami a megemelt ellenállások alatt van, olyan kerámia távtartó kapható a HE storeban? Úgy profibb az építés.
De nem a rézről beszéltünk.
Én sosem szoktam lakkozni, és még a 15 éves paneleken is meg van a réz, csak be van mattulva.
Félreérted.., nem a fóliaoldalról beszélünk!
Köszönöm.
Nem tudom, ezeket a kerámia gyűrűket egy barátomtól kaptam.
Én ilyet nagyon régi vasalóból bontottam ki egy jó nagy adaggal. Van benne a nagyobból jó sok, meg pár kisebb is. Azt hogy ilyen vasalót honnan szerezz azt nem tudom, de ha máshol nem, ilyenben biztos találsz kerámia gyűrűket.
Fontos itt is a jó zsírtalanítás, ha ez sikerül, nagy méretben is megcsinálható.
A képen látható 300x130 mm, forrasztás után sem lett hiba a felvasalt rajzolatban.
Sziasztok azt szeretném kérdezni, hogy miért nem jön le a positive20 előhíváskor a rajzolatról???
Vagy kevés volt a levilágítás, gyenge az előhívó, vagy nem elég meleg, de az is lehet hogy nem elég ideig mosogattad a hívóban.
Köszönöm a gyors választ megpróbálom akkor mindet remélem sikerül
Tipikusan kevés levilágítási idő. Magad fújtad a nyákot, ahol rossz a rajzolat picit vastagabb lett a lakk mint máshol. Vastagabb lakk= több levilágítási idő kell.(ebből persze az következik hogy erősebb előhívóval, vagy több idővel lejönne a hibás réteg is, csak hogy ennyitől már károsodik az ép vezetősáv is, éppen ezért ez nem megoldás.) Két megoldás lehet, az egyik hogy egyenletesebb lakkréteget fújsz, a másik hogy kiméred a levilágítási időt. Azt a maximum időt ameddig csak világíthatod anélkül hogy már a túlvilágítás esetleg gondot okozna. Ez utóbbi azért jó mert így biztosan kellő képen le lesz világítva akkor is ha esetleg kicsit vastagabb a lakk. Mindezek ellenére én mind a két megoldás egyidejű alkalmazását javaslom.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2013
Még egy dolog. A fotomaszk minősége -mennyire fényzáró a rajzolat- meghatározza a max. megvilágítási időt. Nyomtatóval készültnél nem tökéletes. Fény felé tartva látható, hogy átszűrődik a fény, és nem egyenletesen, hanem helyenkét esetleg alig takar a festék. Segíthet, ha két maszkot teszünk egymásra.
Szerintem is ez lehet az elsődleges hiba.
A másik pedig a rétegvastagság egyenetlensége. Bár azt elég nehéz elrontani...
Idézet: „Bár azt elég nehéz elrontani...” Ez nem éppen igaz, hiszen pont hogy nagyon is könnyű... Az hogy te vagy én tudunk szinte teljesen egyenletes nyákot fújni (mert megtanultuk) nem jelenti azt hogy egy kezdőnek is tökéletesen sikerül, sőtt...
Ami hiba itt a képen kékkel van jelölve, azt nálam alávílágítás miatt szokott lenni. Amikor a maszk nem fekszik fel a nyákra rendesen, hézag van köztük, maszkrajzolat alá megy a fény.
Szerbusztok.
Most kezdek áttérni a fotokémiai eljáráshoz, és azt szeretném megkérdezni hogy a p20-as lakkot miután felvittem a réteget a nyákra megvártam a száradást milyen hamar kell folytatnom a munkálatot? (Levilágítás, előhívás). Várhat pár napot, vagy amilyen hamar csak lehet neki kell állni? Üdv.
Szerintem nyugodtan várhat, csak muszáj, hogy maximálisan sötét helyen legyen, tehát dobozban elzárva!
Köszönöm a segítséget.
Labortápegységes Topic sector99 kérdésére válaszaim:
Idézet: „Ha szabad kérni légy szíves írd már le a másik topikban, hogy milyen anyagokkal és eszközökkel csinálod. (papír és nyomtató típus, hőfok stb) Köszi !” Vasalásos technika. Műnyomó papírt vettem, s lézernyomtatóval nyomtattam rá (de jó az egyes írásvetítő fóliák is, de az bajos lehet, mert valamelyikről nem jön le). Ha a rézre rávasaltad (170-180 fok) akkor ott a műnyomó papirt le kell áztatni, s finoman leszedni. A vasalás ideje változó, tapasztalat kell. Ha a pozició rajzot csinálom, ott jól rávasalom, majd megmelegítem, s óvatosan lehúzom, s olyan az eredmény mint ott.
Köszönöm !
Csak azért kérdeztem, mert én mostanában öntapadós reklámanyagok hordozóanyagát használom, de nem vagyok elégedett az eredménnyel. Már néha a kinyomtatáskor is hiányos a rajzolat, de főleg az a gond, hogy kiszámíthatatlanul változik a végeredmény.
Nálam a műnyomó papírt bevált.
Az írásvetítő is jó, ha az ember tud egy tutit. (csak kísérletezni drága) Ha kell tudok beszerezni műnyomó papírt, s el tudom postázni, ha kell.
Úgy vettem észre, hogy nem a papír a ludas a vasalásos technológiánál.
Én sokáig használtam munyomópapírt, de kézi vasalóval. Az eredmény elég siralmas volt. Aztán elfutott a méreg, és megvásárpltam egy használt GMP Photoart 17LSI profi laminálót. Nem volt olcsó de az eredmény miatt megérte. Itt a maximum hofok 160°C de nagyon jól présel. És tökéletes rajzolatokat nyomtatok azóta. Nagyon sok múlik a rézfelület elokészítésén, oxid,és zsirtalanításán. Szerintem a vasalós technikánál kevés a felületre nyomás ez a probléma forrasa. Mint mondom 160°C a max hofok. a kijelzojen olvashato az aktualis homerseklet. Igaz 15 ezerert vettem, de ha visszagondolok a korabbi ideggorcsok miatti káromkodásokra és stresszre hát inkább a 15 ezer mint a régi technika. A nyákgyártás innéttol egy egyszerü, gyors rutinmunka lett . Megérte
Is is tehát , akkor szép sorjában.
A tisztaság az számít igen , de a nagy nyomóerő már nem annyira .Ha túlzó , és a hőfok is , akkor szét lapulás az eredmény.Meg kell találni a megfelelő pontot , de ez sem mindig ugyan az mivel nyákméret függő a dolog.Ha nagyobb nyák kerül terítékre ott már bizony másképp alakul egy mondjuk kisebb nyákra eltalált hőfok , és nyomás értékek.Nagyobb nyáknál nagyobb hőfok kell , mert egy A4 es méretnél mire a végére ér elvész a hőfok .Akkor számít a nyákvastagsága is a papírral együtt.Szóval más más beállítások , és értékek kellenek különböző nyákokhoz.Persze , ha ezek meg vannak , akkor tényleg rutinmunka , ahogy írtad is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |