Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12 V / 230 V inverter
Lapozás: OK   2 / 7
(#) maffia hozzászólása Feb 11, 2013 /
 
Kérdés az volna,hogy adott egy elektromos kerékpár akkupakk 36V.
Ha az egyik akkuról lehozok egy invertert ami ad nekem 230.Voltot és ebbe dugom az akkupakk töltőjét ami tölti a pakkot mi történik???
Elméletben nekem túl egyszerű volna e téren amatőr vagyok ez csak egy ötlet.
Vannak kétségeim: nem e alakul ki rövidzárlat,tud e nekem többet tölteni mint amit kivesz?!
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2013
(#) Davidd hozzászólása Aug 24, 2013 /
 
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a mellékelt kapcsolási rajz működőképes? Készítettem hozzá paneltervet, már csak a rábólintásotokat várom.Mekkora hűtésre van szükség?[Tudom terheléstől függ, de maximum áramnál.]
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2013
(#) lorylaci válasza Davidd hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Ránézsére úgy tűnik. Az NE555 előállítja a az 50 Hz-et, amit egy pushullpakötött transzformátor feltranszfromál.
Egyszerű négyszöges inverter. Fontos, hogy nem szinuszos, így sok 230V-os ezsköz nem fog róla működni.
Teljesítmény a választott FETek és trafó nagyságától függ. A FETek vesztesége szintén a FEt típusától (Rdson) és az átfolyó áramtól.
(#) Davidd válasza lorylaci hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Üdv! A fetek irfz44n lenne. A lenyeg az lenne,hogy mikor elveszik az áramot a routereket tudjam táplalni, meg van egy kicsi aktív hangsugarzom és ha elveszik az áramot valamiről en meg halgassak zenét. Erősítő működne róla? Milyen egyszerű kapcsolási rajzot javasolsz, ami már kezd hasonlítani a szinuszra?
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2013
(#) lorylaci válasza Davidd hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
A rotuer vaószínűleg adapterről megy alacsony fesszel, egyszerűbb ha oda rákötöd az akksit.

Ha az aktív hangsugrázó meg az erősítő trafós és síma egyenirányításos, akkor nem fog róla rendesen működni (csúcsegyenirányítás).
Ha 180V-250V vagy univerzális (85V-265V...) kapcsitápos akkor működni fog.
(#) Davidd válasza lorylaci hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Ja értelek, igen sima trafós. Akkor valami komolyabb inverterre van szükség.
(#) kérdező hozzászólása Aug 25, 2013 /
 
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy 12>>220V invertert egy autóba. 500W teljesítmény kellene, de jó lenne, ha egy rövid ideig többet is le tudna adni, pl. egy hűtőgép indulásakor. A jelalak lehetőleg üzembiztosan vigye a hűtő aszinkron motorját, (A trapézjel jó az aszinkronnak?) és főleg a laptop tápját. (Az tudomásom szerint nem érzékeny a jelalakra, még egyenről is elmenne.) Porszívót is használnék róla. (Csak a 350-400W-os Rakétát.) A lényeg, hogy olcsó alkatrészekkel, mikrovezérlő nélkül megépíthető legyen egyoldalas panelra.
Van valakinek ilyesmi rajza, esetleg NYÁK terve?
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2013
(#) GPeti1977 válasza kérdező hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Olyat nem biztos tudsz építeni ami elviszi a kompresszoros hűtőt, szinusz jel kell neki meg induláskor vagy 1kVA, talán megoldás lenne egy adszorbciós hűtő, ebben csak fűtőszál van (amit akár 12V ra is kicserélhetsz) ami trapéz jellel is megy, csak annak több a fogyasztása mint a kompresszorosé.
(#) kérdező válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Akkor a hűtő annyira nem érdekes, végül is csak lehetőség lett volna, nem is biztos, hogy használnám bármikor is. A laptopnak, és a Rakétának jó a trapézjel?
(#) GPeti1977 válasza kérdező hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Jó lesz. Nekem még extrémebb inverterem van, a 12V ból egyszerűen csak 300V DC re van feltranszformálva, erről minden kapcsolóüzemű tápos készülék működik (képcsöves TV nem a lemágnesező tekercs miatt vagy amiben kis 50Hz segéd táp trafó van), szerintem még a porszívó is menne vele csak a kapcsolója nem alkalmas az egyenáramú ív megszakítására bár ezen egy párhuzamosan kapcsolt kondenzátor segít.
Valamiért mindenki fél az egyenáramtól én nem, már hónapok óta működik. Sőt a múlt században míg nem volt szabványosítva a hálózat; olvastam hogy Pesten az '50-es években volt városrész ahol a konnektorban DC feszültség volt. Ma is a villamos, metró, troli, HÉV is DC-vel megy.
(#) kérdező válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Az egyenáramtól elvileg túlpöröghet az univerzális motor, a trafós dolgok meg nem mennének.
Végül is jó a trapézjel is, ha nem akarok hűtőt hajtani.
Persze jó ötlet az egyenáram, akár 200V körüli, de arról csak a laptop tudna menni, esetleg a mobiltöltő, ha kapcsolóüzemű. (Nekünk minden mobilé kapcsolóüzemű.) Valószínüleg trapézjeles megoldást választok, igaz, attól zavarok keletkezhetnek. Egy közel szinuszos inverter ami 1000W körüli, mennyire bonyolult? A háromszögjelhez mit szólna a hűtőgépmotor, és a segédtrafós TV, aminek üzem közben kapcsolóüzemű a táplálása, csak a készenlétet, és a kezelőegységet látja el kis trafó, a csöves rádió? (Ez nem azt jelenti, hogy autóban akarom őket használni, csak érdekel.)
Igaz, inkább autós kérdés, de a Renault Twingo, és a LADA elektromos rendszere mekkora többletfogyasztást visel el?
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2013
(#) GPeti1977 válasza kérdező hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
LC szűrővel a trapéz szinuszosítható, itt a fórumon meg van a kapcsolás keresd vissza.
(#) pucuka válasza GPeti1977 hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Alapvetően az inveter hatásfoka múlik azon, hogy szinuszos, vagy nem a kimeneti hullámformája. Lehet szűrni LC szűrővel, de csak egyszer számold ki mekkora tekercs, (és az hány kg) és kondenzátor kell hozzá. Elég ritkán van szükség szinuszos hálózati feszültségre. Egy nagy teljesítményű asszinkron motorokat is vidáman hajtanak kvázi szinuszos jelű inverterekkel.
A váltakozó áram használatának legfőbb oka nem az egyenáramtól való félelem, hanem az egyszerű, jó hatásfokú kezelés. Mióta feltalálták a transzformátorokat, a váltakozó feszültséget egyszerűen, jó hatásfokkal lehet bármilyen feszültségre átalakítani, az egyenáramot nem lehet. Ezért is szüntették meg a közcélú hálózatban az egyenáramot.
A villamos vontatásban az egyenáramú soros motor használata miatt használtak egyenáramot, aminek kedvező nyomaték görbéje. De a karbantartás igénye is nagy.
Mióta rendelkezésre állnak jó hatásfokú nagyáramú áramirányítók, a villamos vontatásban is asszinkron motorokat használnak, az egyszerűségük, olcsó fenntartásuk, és jó hatásfokuk miatt. A modern, és új siemens villamosok is asszinkron motorosak.
(#) kérdező válasza pucuka hozzászólására (») Aug 27, 2013 /
 
Visszaolvastam, de csak olyan rajzot találok, ahol vasmagos trafó van. Elvileg olyan is létezik, ahol 12V-ból előállítanak kapcsolóüzemű, nagyfrekvenciás úton, ferritmagos trafóval 300V körülit, majd FET-ek állítják elő a 220V 50Hz trapézjelet. Így talán megspórolnám a vasmagos trafót.
(#) kérdező hozzászólása Aug 30, 2013 /
 
Találtam 4db, szerintem nem rossz áron kapható katonai invertert. Bővebben: Link
A kérdés, miből mit állíthat elő? Mekkora teljesítményig? Ha katonai rádiókhoz volt, akkor elvileg több száz, vagy 1000W-ra is képes lehet? Gondolom négyszögjelet állít elő, de végül is az is jó nekem, mert csak porszívóhoz, és számítógéphez kell. Vagy 230 egyenből csinál váltót, vagy 12-ből váltót, és azt transzformáljuk fel. Minden esetre a tápfeszültségét kapcsolóüzemű megoldással is elő lehetne állítani. A képről nem tudom megállapítani a méretüket. A lényeg, mekkora teljesítményre számítsak?
(#) micimacko válasza kérdező hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Mindössze pár Watt a teljesítménye...
(#) kérdező válasza micimacko hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
Akkor marad a korszerűbb, félvezetős megoldás. Csak az egyszerűség kedvéért gondoltam mechanikusat választani.
(#) micimacko válasza kérdező hozzászólására (») Aug 30, 2013 /
 
A négyszögjelet nem szeretik a fogó gépek, transzformátorok. A motor, ha megy is róla, iszonyatosan fog melegedni. Jobban jársz, ha szerzel egy akkuhibás UPS-t, pl az APC SMART sorozatából (nekem régebbi fajta van 1 és 2,2kW-os) tiszta szinusz kimenetűt, arról fog menni minden gond nélkül. (Habár van olyan motor, mint pl a fúrógépeké is, amelyik elmegy egyenáramról is...)
(A feliratból következtetve talán 4,8V-ból csinál 62-63-65V-ot... egyenáramból, amit egyszer szétszedtem, az egyenfeszt csinált...)
(#) KisNiko hozzászólása Dec 1, 2014 /
 
Adott egy LCD-TV-ből kiszerelt tápegység, fénycsövek, és egy inverter. Az inverter a mainboardról kapja az indító jelet. Azt kellene valahogy megoldani, hogy mainboard nélkül bekapcsoljon, kimenetein (ahova a fénycsöveket dugjuk) kijöjjön olyan áram, ami megfelel egy olyan fénycső ellátásához, ami abban a TV-ben volt, ha a tápegységnek 230 VAC-t adok. (az inverter bemenetjein ilyenek találhatók: sok GND, bejövő 24V, valamint 1 ON/OFF feliratú--> itt és a GND között 5V feszültség van) Már próbáltam egy olyat, hogy az ON/OFF-t és a GND-t rövidre zártam, de semmi.
(#) eyess válasza KisNiko hozzászólására (») Dec 1, 2014 /
 
Felejtős main board nélkül ez nem fog összejönni.
(#) KisNiko hozzászólása Dec 1, 2014 /
 
azért köszi
(#) viktoriaa2004 hozzászólása Feb 9, 2015 /
 
Sziasztok!Módositott sinuszhullámu inverter nem fogja tönkretenni a kazán keringetőszivattyuját?
(#) Joe_001 válasza viktoriaa2004 hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Üdv!
Feljebb micimackó, de még előbb mások is írhatták a váltóáramú motorok nem szeretik a négyszög, trapézos stb. jeleket, csak a szinuszosokat. Ezért a kazán szivattyú motorja is ilyen inverterről járatva egy idő után leég. Ezeket számítógép és más kapcsolóüzemű tápegységgel működő berendezésekhez használják. Keress valami valós szinuszos kimenettel rendelkező UPS-t (APC, Effekta stb. gyárt ilyeneket.). Az új szolárkonverterek tápjai is többnyire ilyenek legfeljebb nem lesz rajta napelem. Egy 1000 W-os 12 V-ról járó már üzembiztosan viszi a kazánnal. együtt. Ezt Magyarországon szervizeljük, egyébként Kínai gyártmány, de Német minőség, az adatlapja:
http://www.effekta.com.de/WebRoot/Store11/Shops/63928138/MediaGalle...14.PDF
nem kell megijedni, egész Európát innen szervizelik.(Sajna Magyar leírás nincs még asszem.)
A színuszos kimenete full terhelésen is szebb mint a hálózaté.
Bocs a reklámért, a konkurenciának is biztos van hasonló, jó gépe: Joe
(#) viktoriaa2004 válasza Joe_001 hozzászólására (») Feb 10, 2015 /
 
Köszönöm!
(#) leon89 hozzászólása Dec 6, 2016 /
 
Sziasztok! Nem szerettem volna új témát nyitni, de sajnos nem találtam eddig infot egyéb témákban. Szeretnék egy 12v-ról 230v-os áramforrást inverterrel. Az lenne a kérdésem, hogy hány amper áramerősség szükséges a 12v-os oldalra, hogy pl. egy 100w-os izzót működtessen? Előre is köszönöm a segítséget!
(#) zolika60 válasza leon89 hozzászólására (») Dec 6, 2016 / 1
 
A hatásfoktól függ, de olyan 10A körül.
(#) Ge Lee válasza leon89 hozzászólására (») Dec 6, 2016 / 1
 
Pedig van bőven infó csak keresni kell. Nem ebben a topikban mert ez nem pörgött, de az inverteresben biztosan van. Van ugye a hagyományos megoldás, ahol fognak egy 230V/2x7,5V-os trafót ami meg van fordítva, és a két 7,5V-os tekercs lesz a két félprimer, amire ellenütemben rá van kapcsolgatva a 12V fetekkel, a szekunder feszültség pedig a kitöltési tényezővel állítható. Ilyen van a szünetmentesekben, tettem fel régebben róla egy jól működő rajzot az inverteres topikba (494-es meghajtás, relés lekapcsolás alacsony akkufesznél stb.).
Ezek rém egyszerűek, viszont a hatásfokuk nem valami jó, emlékeim szerint 2A körüli áramfelvétel van üresen az akkuból, a lemezes trafó vesztesége miatt.
Aztán van az inverteres megoldás, annak a komplett működési leírását rajzokkal együtt megtalálod a cikkemben. Egy nagyfrekis inverter csinál 300V körüli DC-t, amit aztán egy 4 fetből álló híd megszaggat 50Hz-cel. Ennek a hatásfoka már sokkal jobb, olyan 350mA körüli áramot vesz fel az akkuból, de pontosan nem emlékszem.
(#) leon89 hozzászólása Dec 6, 2016 /
 
Köszönöm szépen a válaszokat!
(#) 444Tibi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Dec 6, 2016 /
 
Egy ilyen egyenfesz. inverter rajzot tudnál adni?
30W kéne, a Grundfos Alpha keringetőszivattyúmhoz.

Szerk, tárgytalan, közbe Gee Lee cikkét megtaláltam.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2016
(#) cimopata válasza 444Tibi hozzászólására (») Dec 7, 2016 /
 
Keringetőszivattyút nem fog menni egyenfeszültségről.
Következő: »»   2 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem