Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szerbusztok.
Szeretném megkérdezni ha lefujtam a nyákot p20 lakkal és fejjel lefelé tartom száradásig az nem baj ( perszne nem a kezemmel ki van rögzitve és fejjel lefelé lóg). Illetve lakkozott oldallal lefelé lóg. Üdv. A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2013
Nekem olyankor mindig bepettyesedett. Mint a kalapácslakk.
A P20-nál lefújás után az első pár perc pont arról szól, hogy az esetlegesen egyenetlen és frövcsekes fújás ELTERÜLJÖN egyenletesen a gravitáció által, nem pedig fejre fordítva méginkább foltsodjon.
Úgy 10-15 perc sötétben "szikkadás" után mehet 15 percre a villanysütőbe vagy szárítóba max. 70 fokon - majd máris exponálható, mikor kihűlt.
Értem és köszönöm a választ.
Köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Lenne 1-2 kérdésem. 2 oldalas nyákot hogyan fújjam le ,hogy nem kenődjön el? vagyis az egyoldalast simán lefújom vízszintesen ,de a 2 oldalast csak függőlegesen lehet és így megfolyik. illetve miért van az ,hogy szárítás után mintha hajszálrepedések lennének rajta. A vékony réteg vagy a túl nagy szárítási hő okozza?(Szárítás 10perc 60C)
Miért csak függőlegesen lehet? Megszárad az egyik oldal, utána fektetve mehet a másik is. Csak ne menjen alá, a már megszáradt oldalra. Lefektetem papírra. Mindenképpen vízszintes helyzetben kell lefújni, és száradnia, -mint alább írták- az egyenletes terülés miatt.
Ha lefújok 1 oldalt.Megszáírotom az kb 10 perc.
utána lefújom a másik oldalt az is szárítom +10 perc akkor az első oldal nem ég meg ,mivel az 20 percet kap
Nem ég meg. A száradási idő lehet 20 perc, a hőfok a kritikus, az ne legyen sok. Én 50 fokon szárítom, 10 perc így is elég -ha jól emlékszem. Max. 70 fokon lehetne szárítani, de felesleges.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2013
Addig (Max 15 perc)
Nem oxidosodik a másik oldal?
Nem lesz probléma. Én néha otthagyom a grillsütőben még 30 percig is, mert közben mást csinálok. A szükséges száradási idő annyi amikor érintésre nem ragad, tehát kemény a felület. Ezt megnézheted egy próbán, hogy kb. 2-3 percenkén benyúlsz, tapintani. Tehát nem a 10 vagy 15 percet kell betartani.
70 fokon 15 perc a gyári ajánlás. De 50 fokon is gyorsan szárad, ez veszélytelen hőfok. Most látom, hogy hajszálrepedésekről is kérdeztél. nekem még nem volt ilyen, nem tudom. Talán túl vastag réteg? A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2013
Elég régen csináltam és elfelejti az ember.
2*6W-os BLB csövekkel 7 cm-re mennyi idő kell oldalanéknt? 12-13 perc?
Nem tudom. Próba. Lefújsz egy hulladék csíkot. Megszárad. Ráteszel valami fényzáró takarólemezt, és pld. percenként lejjeb húzod mondjuk 1 centit. Előhívás után látni lehet, hogy mennyi idő jó. Ja, és megjelölni valahogy pld. a nyákon berajzolva lefújás előtt az időket. Hogy előhívás után tudjuk, hol mennyi idő volt a világítás.
Tehát létraszerűen, mintha egy teljesen letakart létráról fokonként húznánk le a takarást, így lefelé fokonként egyre kevesebb fényt kap.
Ez a lehető legrosszabb megoldás. Nem tudom, milyen apropóból gondoltad, hogy jó.
A NYÁK-ot csak teljesen vízszintes és pormentes felületen érdemes száratani, természetesen lakkal felfelé. Ha csak egy kicsit is dől a felület valamerre, a még híg lakk ott vastagabb lesz.
Szia, megint halvány lett, egy fokkal jobb de maratás után túl halvány a réz és van ahol nem vezet. Pedig most annyira meleg lett hogy a műnyomópapír már kissé bebarnult a hőtől.
mi lehet a gond? üdv, Mátá
Szia! Én is vasalással készítem a nyákot, bár nem műnyomópapírra, hanem rendesre. Sajna nincs lézeres nyomtatóm, így hát vinnem kell olyan helyekre, ahol vállalnak fénymásolást. Régebben ezzel nem is volt gondom de az utóbbi időben szerintem festéktakarékosságból vékonyabb rétegben, vagy más fajta festéket használhatnak, mert halványan fogja be a nyákot. Azt tanácsolnám próbálkozz másfajta lézeres nyomtatókkal vagy fénymásolóval, nem tudom te mivel nyomtatod...
Régen olyannyira jók voltak az eredmények, hogy sima papírral csak itt ott kellett átrajzolnom, most meg az egészet, csupán csak annyira könnyíti meg a dolgom, hogy látom hova kell húzni a vonalakat. Egy időben hurcolásztam a másolni valómat üzletről üzletre ahol másolnak, hogy kitapasztaljam hol a legjobb, de mire megint másolni akartam volna, vagy fénymásolót cseréltek, vagy bezárt az üzlet. Így hát marad az aprólékos kézirajzolás.
Szia! A nyomtatókon általában lehet állítani a festékvastagságot.Akkor jó a nyomat, ha kézzel ki tudod tapintani, hogy ott valami van.
ja tehát lehet hogy mindent jól csinálok, és közben a nyomtató rossz:S (én se itthon nyomtatok, hanem barátomnál). És fénymásolóval hogy kell? kinyomtatom itthon és elviszem nyomdaboltba és mondom hogy fénymásolják le?
Igen olyan helyre viszed ahol vállalnak fénymásolást, de ha műnyomó papírra akarod nyomtatni, akkor azt nem tudom mit szólnak hozzá..
Sziasztok!
Lézernyomtató + műnyomó + lamináló esetén olyan problémába ütköztem, hogy ha sok toner megy a panelre akkor a vezetőfólia szemcsés lesz, felülről bemaródik. Egyébként a 8 mil(0.2mm) vezetékek is simán megmaradnak ha egyébként az üres helyek aránya 3-szor akkora. Nyomtató/toner hiba? A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
Mármint laminálás után a rajzolat szemcsés lesz ?
Mármint maratás után. Erről beszéltem én is, Ennek a technikának ez a "hátulütője" Ha sok ,ha kevés a toner akkor is lukacsos a réz felülete.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2013
Szerintem alámarásra gondol, elég sokan szenvednek ettől a problémától.
Megoldások: -festéktakarékos üzemmód kikapcsolása-jobb fedés érdekében -lamináló hőfok csökkentése, lehetséges hogy "megsüti" a festékport
Festék: nálam csak akkor jelentkezik ha vastagok a vezetékek és sűrűn vannak, illetve kitöltést használok. Laminálás után még nem lehet meglátni, ill. nem alámar, hanem a festéken át maródik meg kisebb-nagyobb pontokon. Maratás után átvilágítással láthatóvá válik a hiba. Xerox Phaser 3140 nyomtatóm van, nem-takarékos módban használom. A laminálással lehet gond? 160°C, és 6-szor küldöm át rajta.
Pont a végén írtad a lényeget az a baj.
Vagy kisebb hőfokon kezd , és úgy engedd át többször , vagy várd meg , amíg felmelegszik , és max kétszer engedd át csak. A szemcsésedés oka lehet az is , ha sok a hőfok sokszor laminálod , és megég a tonerpor. Nekem sosem szokott lyukacsos lenni , de viszont erre van egy előzetes ellenőrzési módszer .Miszerint a papírra való nyomtatás után átvilágítva , ha nem látszanak a lyukacsosságok , akkor a következő fázisban keresendő a hiba , tehát leminálás , vasalás.Ha pedig már a papíron is lyukacsos , akkor a nyomtató beállításán kell korrigálni addig , amíg megfelelő nem lesz a nyomtatás.Az a baj sokaknál , hogy bumm hajrá csináljuk , és ha nem úgy sikerül , akkor már nem is jó ez a technika .De bizony , hogy jó , csak meg kell találni a hiba okát , ha nem sikerül , de ezt csak úgy lehet , hogy minden mozzanatot figyelemmel kell kísérni ,és kiszűrni mi lehet a baj , és azon javítani.Azután természetesen nem marad el a jó végeredmény.
Nekem is Xerox van. Nagyon spórol a festékkel.
Elvittem, és megkértem hogy műnyomópapírra fénymásolják. Hát egy fokkal jobb lett, de most átrajzoltam az egészet egy alkoholos filccel. Így már remélem hogy jó lesz és hogy a filcet nem oldja a sósav+hidrogénperoxid
Sajna az alkoholos filcekkel elég rossz tapasztalataim vannak, mondjuk én vas kloridot használok, lehet attól is függ.
ilyen filccet használtam, de ha nem válik be akkor feladom. Marad a légforrasztás
|
Bejelentkezés
Hirdetés |