Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TAS5630 vélemények
Ezzel részben egyetértek, részben meg nem. TAS-t magam nem építettem, de hallottam már. Nem rossz, de az UcD-nek valamivel szebb hangja van. Viszont egy normálisan megépített HTA-nak egyik sem ér a nyomába, ez tény. A többit osztom, csövessel, és több száz W-os B osztállyal valóban nem érdemes görcsölni. A D-ben állítólag (többek véleménye szerint) a Tripath TA2020 a legszebb hangú, de ilyet még nem hallottam.
Az én HTA-m Sanken 2488/1620-al van építve,nem spóroltam belőle ki semmit...Az eredeti BDT-vel biztos jobb volna,de olyat nem tudtam szerezni.Nekem Alkotó féle van cső nélkül...közepes (szoba)hangerőn talán több zene jön ki a HTA-ból,B5-ből,de amikor szeretnék egy kis kraftot akkor a HTA is bedöglik ugyanúgy,mint a többi..a TAS meg muzsikál tovább...Deep Purple-Child in Time-nál vettem észre a legnagyobb differenciát ott már a HTA nem adta azt az élményt,mint amit a TAS,persze mindenkinek más az ízlése.A TA2020 építése nálam tervben van csak még össze kell hoznom előtte a tápodat meg a lorylaci új erősítőjét van még meló.
TA-t ne építs, egy ilyet kétszer ennyiből sem hozol ki. Csak táp kell neki, azt nem adnak hozzá.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2013
Teljesen egyet értek, bár ha ilyet használok, az egyéb kiszolgáló egységeket meg kell építeni. Gyakorlatilag csak egy kis könnyebbség, hogy az erősítő modul kész van.
Csak zárójelben jegyzem meg, ezek az erősítők inkább "buli" erősítőként funkcionálnak, nagy hangerő, nagy hangnyomás, kielégítő minőség. Ha hallgatni kell inkább más megoldás a megfelelő.
Pffff...ezzel nem lehet versenyezni tényleg,nem is értem hogyan tudják ezt ennyiből produkálni.
Úgy, hogy arrafelé nem annyiba kerül az anyag, a nyák, az élőmunka, mint mondjuk az EU-ban. Meg kisebbek az elvonások is, meg ... De ugye, hosszútávon ez nem megy. Ugye, nem nehéz elképzelni, hogy mindez hova vezet...
Ilyen magokat építettem be a 600W-os PBTL-be de azért ezek is melegednek 400W/2Ohm-on rendesen úgyhogy sok értelmét nem látom ezeknek a magoknak.Simán a bontott EI ferrit a nyerő.
Maga a mag melegszik, vagy a huzal?
A magnak nem kéne, ha BD modulációt választottál. Ha pedig ahuzal melegszik, akkor kicsi a huzalkeresztmetszet.
Na fene,tényleg a huzal melegedett.Most összefogtam kettő 1mm-est jól tele lett a gyűrű, így 40-50 fokos, a műterhelés meg izzik.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2013
Üdv, fórumozók!
Látom, sokan * Törölve a fórumon tilos, tedd az aprónkba! A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2013
Szia!
Ezt a panelt már megépítetted? Kipróbálnám én is, mivel pont DKD tokos 5630-ak vannak itthon. Néhány kérdés, hogy jelentenének-e problémát: -ha a bemeneteket átrajzolnám, konkrétan 90 fokkal elforgatva a jobb oldal felé, hogy egy irányba nézzenek, és így ne két oldalról kelljen bevezetni a jelet -ha a tápcsatlakozó gyanánt csavaros terminált használnék, és így a két hangszórócsati közti részre vezetném ki a táp vezetősávját, természetesen jó vastagon leónozva. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2013
Sziasztok!
Végre rákerült a 4 TAS modul a hűtőbordára. Van egy 33x25-ös dobozom, amibe bele tudnám tenni őket. A képen is látható, hogy nem sok hely marad a dobozban. Így csak a nélkülözhetetlen dolgok férnek el benn. Most külön jel szimmetrizálót kell használnom, ha rá akarok kötni egy PC-t vagy akármit a bemenetre. Azon gondolkodom hogy mi lenne, ha az erősítő dobozában nem is lenne ilyen szimmetrizáló, hanem a bemeneteket egyből kivezetném XLR csatira a hátlapra...Úgyis építenék hozzá egy külön mixert. A hang kimeneteket pedig banán csatikkal vezetném ki. Az egész belsőt jó lenne szimmetrikusan kialakítani: főkapcsoló és táp középen, tőle jobbra, balra "ugyan az". A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2013
Az XLR csati alkalmazása jó dolog, érdemes a szimmetrikus jelátvitelre hajazni.
A banán csatik helyet inkább SpeakOn-t javasolnék, sokkal jobb. (ráadásul csináahtsz oylat, hgoy két speakon csat csak, és mindkét ágát kihasználod).
Esetleg lehetne az 5 tűs XLR csati, és akkor 4db elég belőle.
Azért gondoltam a banán csatira, mert ezt az erősítőt nem igazán fogom hordozni (főként házimozi erősítő lesz), egyszer bekötöm, aztán ott van. Másrészt talán kisebb a helyigénye, mert keskeny a polc, amire tenném és nem mindegy . Inkább majd építenék külön egy olyat, ami kimondottan hordozható lesz, és ott mindenképpen SpeakOn lenne, mert a TDA-s erősítőmnél is bevált. Akkor azt javaslod, hogy az erősítő házában még jel szimmetrizáló áramkör se legyen, tehát a modulok szimmetrikus bemeneteit egy az egybe vezessem ki XLR csatikra a hátlapra? Ha mindenképpen külön építek hozzá egy "mixert", akkor az összes bemenetet választó/módosító áramkört oda tennéd?
Az 5 pólusú XLR nem túl elterjedt.
A 4 pólusú SpeakOn mindkét ágának hasznáalta sokszor előnyös. Például biampolt ládánál az egyik ág a magas, a másik a mélysugárzó. Vagy színpadi monitoroknál egy 4 eres kábelen megy a jel, a monitorokat továbbfűzöd, és a ládán van egy kapcsoló, amivel kiválaszthatód hogy melyik ág szóljon rajta. Így kevesebb kábellel megúszód, kevesebbet taposnak. Ha nincs szimmetrizáló, akkor azonban figyelni kell arra, hogy mindig szimmetrikus jel menjen rá, különben csak a hangszóró egyik oldalát rángatja, és úgy negyed annyi a kimenő teljesítmény. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2013
Üdv!
A TAS5630 PHD változata - mint tudjuk - tartalmaz CLIP indikátort. Az egyik képen mellékeltem egy kapcsolást, ami az erősítő CLIP kimenetének LED-es visszajelzését hivatott szolgálni. A másik képen látszik a CLIP kimenet viselkedése, túlvezérlés esetén. A kettő alapján látható, ha az erősítő kimenő jele torzulni kezd, akkor a CLIP kimenet leesik alacsony szintre, és a LED bejelez. A torzítás növekedésével a CLIP kitőltési tényezője "egyre sűrűbb". Tehát ez a visszajelzés egy jó dolog, viszont önmagában csak tudatja hogy probléma van, de nem történik semmi. Ezért szeretném kibővíteni ezt a funkciót, hogy védje is az erősítőt/hangszórót. Arra gondoltam, hogy hosszabb idejű vagy túlzott torzítás esetén elindulna egy időzítő áramkör, ami például x másodpercig lenémítja az erősítőt. Az időzítés és némítás részét már megoldottam, csak kérdés, hogy az időzítőt hogyan indítsam el. A következő megoldáson gondolkodtam (hogy jól el tudjam magyarázni, inkább egy hasonlattal mutatnám be a működését): Képzeljük el, hogy van egy műanyag pohár, amit rátettünk egy karos mérlegre. Ha elég víz kerül a pohárba a mérleg átbillen. Ha a torzítás LED bevillan, akkor az megfelel annak, mintha egy korty vizet öntöttünk volna a pohárba. A pohár oldalára fúrtunk egy kis lyukat, ezért ha nem történik újabb torzítás, a víz szépen lassan leszivárog a kicsi lyukon, és a pohár kiürül. (Ez azért szükséges, mert ha 5 percenként jön egy-egy pillanatnyi torzítás, az nehogy működésbe hozza a védelmet). Ha "túl sűrű" a torzítás, akkor olyan gyorsan kerül újabb és újabb víz a pohárba, hogy már nem képes elszivárogni, betelt a pohár és a mérleg átbillen. Ez elindítaná az időzítőt. Nyilván az volna a legegyszerűbb, ha bevillan a LED, némítson. De így még csak esélyt se adna, a felhasználói beavatkozásra. Tehát jó lenne látni a visszajelzést egy ideig, hogy legyen idő halkítani. És ha nem történik időben beavatkozás, akkor jönne működésbe az adott idejű némítás. Erre szeretnék megoldást találni, de már azt sem egyszerű meghatározni, hogy mit jelent a "túl sűrű" torzítás. Minden esetre ha meg lenne a kapcsolás, az alkatrész értékekkel már lehet finomra hangolni. zoka.
Lényegében egy limiter áramkört akarnál csinálni, ezt jól kitárgyalták már más topicocban. Annyi elnne, hogy a limiter ravasza (triggere) nem maga a hangjel hanem a CLIP kimenet lenne.
Szóval ennyi. Nem szeretem a limitereket, a következők miatt: - Normális esetbe az ember alapból figyel arra, hogy a clippelés csak jelcsúcsokban legyen, és ritkán. - A nagyobb clippelést amúgy is lehet hallani, egy normális ember ekkor fogja és alapból visszább veszi a dolgot. - Ha a végfok távol van a keverőtől, akkor még a koncert/buli elején megnézem, hogy a keverő kivezrélésjelzőjének melyik ledje kigyulladásakor kezd az erősítő is clippelni, így később a keverőtől is tudni fogom már, hogy mire figyeljek. Sok egyéb megoldás is van, ha mégis limitert szeretnél, akkor analóg modn a következő a megoldás: egy RDC elemmel beállítod az időzítést, ami mondjuk egy FET gatejére megy, ami a bemenetet osztaná. De ennél sok jobb (és persze bonyolultabb) megoldás van, de annak megvan a saját topicja.
Köszi.
Én nyilván visszavenném a hangerőt, ha azt látnám, vagy inkább hallanám, hogy clippel, de mégis jó lenne egy védelem, hogyha esetleg nem én használom a cuccot. Azért egy limiternél szerintem drasztikusabb megoldásról van szó. Az én ötletemnél a túlzott clip egyszerűen lekapcsolná az egészet néhány másodpercig. Hát nem tudom. Lehet hogy lekapcsolni tényleg hülyeség lenne, de a bejövő jelet meg nem akarnám megpiszkálni...
A túlzott clippet meghallod, de amúgy ez egy D-osztályú vég, itt a túlzott clipp nem teszi tönkre a végfokot. A hangszóróknál is inkább a magasak szállhatnak el, ezért szoktak oda izzós védelmet rakni. Nagyobb rendszereknél (>100W) meg amúgy is javasolt az aktív crossover.
Amúgy meg ha lekapcsolni akarsz, a CLIP jelet a megadott RDC tag után (amivel belövöd a trigger időzítést) vidd be egy 555-be, azt állítsd retriggerelhető monostabilra. És akkor ha Kap egy trigger jelet, akkor pl a RESET lábon kikapcsolhatná a TAS5630-at mondjuk 10 másodpercig. Szóval amit szeretnél meg lehet csinálni.
Buta kérdés, de az RC tag, az egy ellenállás meg egy kondenzátor, de az RDC-t hogy kell elképzelnem ?
Van egy kondi, azt egy dióda (és mondjuk egy vele sorba kötött kis ellenállás) gyorsan tölti , és egy ellenállás lassan kisüti. Ilyet alkalmaznak például a csúcsegyenirányítós kivezérlésjelzőkben.
Ez hasonílt legjobban a pohár vízes dologra
Tervezgettem...
A képen látható az ötlet. Leírnám, hogy mi lett volna a terv: A lényege az lenne, hogy a CLIP (active-low) IC kimenetre csatlakozik 2 FET, a Q12 csak a CLIP LED-et hajtja meg (így a kívánt visszajelzés adott). A Q20 - ha nincs CLIP - az R40 ellenállást földeli, így nem tudja a kondit tölteni. Majd CLIP esetén megszűnik ez a blokkolás, és a C4 R40+R36-on keresztül töltődik. Az R37 lassan kisüti (ez a lyuk a poháron ) Innentől fogva a komparátor átbillen, ahogy a kivánt töltöttséget (a referencia feszt) eléri a kondi. Az LM kimenete megküldi a Q11 tranyót, ami megbolygatja az addig nyugodt timert, és az a jelen példa szerint kb. 10 sec-ig magasan tartja a kimenetét, ami már használható RESET indításra is. (Ez a 10 sec adásszünet már kellően bosszantó ahhoz, hogy érdemes legyen halkítani, feltéve ha tudja az illető, hogy mi a gond) Összességében ez így működik a szimuláción, csak az alkatrészek értékein kellene finomítani. Az R40 + R36 és a R37 befolyásolja, hogy "mennyire nyitom meg a csapot", Ezekkel az értékekkel a progi szerint kb 1 sec folyamatosan aktív CLIP kell ahoz, hogy a komparátor átbillenjen... Szerinted így jó lehet?
Esetleg R36 és C4 közé lehetne tenni egy diódát, mert ha az a FET aktív, akkor a kondi töltése az R36-on keresztül is el tud folyni...
Szia! Nem próbáltad véletlenül az OTW pin működését?
Vajon 100°C-nál egy éles határvonal van, mintha egy komparátor lenne benn és a határvonal felett alacsony, az alatt magas az OTW kimenő jele. Vagy, ha egy pillanatra is eléri a 100°C-ot, akkor egy ideig tartja az alacsony szintű visszajelzést az OTW kimeneten, még akkor is, ha már csak 98°C a belső hőmérséklet? Ezt nyilván úgy lehetne csak kideríteni, ha a bejelzés pillanatában azonnal lekapcsolnánk a bemenő jelet. Azért érdekelne, mert ha a CLIP-hez hasonlóan működik, akkor ugyanolyan "betelt a pohár" kapcsolással lehetne ezt is kezelni...
Én csak símán rákötöttem egy indikátorledet, annyi nekem elég volt.
Tudtommal nem latch, bár szerintem biztos van valamennyi hiszterézise, ha erre vagy kiváncsi.
Végül is mindegy, mert ugyanolyan active-low kimenet, mint a Clip, ezért ugyanolyan áramkört fogok használni hozzá.
Egyébként maga a hővédemi áramkör és a ventillátor vezérlés nem az OTW kimenettől fog függeni, hanem az egyes hűtőbordák hőmérsékletétől. Ha a borda eléri az általam meghatározott hőmérsékletet, az adott modul (vagy master esetén az összes) Resetbe kerül, egészen addig, amíg 10 fokot nem hűl. És az adott Overtemp LED világít. Az OTW pedig azért hasznos, mert előfordulhat, hogy a borda 50°C, míg a chip eléri belül a 100-at. Vagyis akkora a melegedés, hogy a hő benn reked az IC-ben, pl. sinus-os terhelés esetén. Ezért az OTW jelzést én Overload-nak hívom, mert a túlzott terhelésre is utal.
Szia! Ha mind a 4db TAS5630 modulhoz külön-külön kapcsolóüzemű tápot szeretnék építeni, akkor ez 1 dobozon belül gerjedni fog, még akkor is, ha a a modulokat szinkronizálom ugye?
Gerjedne nem fog, az más.
Lebegést azt valószínűleg fogsz tapasztalni.
És ha nem szinkronizálom a modulokat, de a TAS5630+ hozzá tartozó SMPS kap egy burkolatot, amin GND van. Úgy értem, mintha 4 külön készülék dobozát összecsavaroznám?
Csak azért kérdezem, mert úgy lenne tisztességes, ha nem 1db tápot nyúzna a 4 modul. Mert, ha külön-külön kap egy-egy kapcsi tápot, akkor akár 600W is lehet a táp, de egybe necces lenne 2400W táp... A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |