Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hello!
- Kicsit túlmisztifikálod ezt az SSR-t. Nincs annak a bemenetén más, csak egy mezei infra Led. Vagy is az 1,2V a Led nyitófeszültsége, és 20mA áram kell neki. Vagy is pont úgy kell illeszteni az akármihez mint egy Led-et, előtét ellenállással. - Egy mechanikus kapcsoló, általában nem a pontosságáról híres (főleg ekkora méretben) De ki kell próbálni. Öntartást meg akármiből lehet készíteni relé-IC-tranyó-tirisztor. De az sem gond ha visszakapcsol, mert akkor majd még egyszer kikapcsol, viszont nem hűl le az akvárium, csak nagyobb lesz a hőlengés. (De ezt Te tudod jobban megítélni.) Ha meg van a szabályzó kapcsolása, hozzá rajzolom neked az öntartást, ha szeretnéd. üdv!
Arra gondoltam még, hogy jó volna beiktatni még 1 fetet ami az mcu PWM kimenete szerint kapcsol, a motor egy játékautóból van, tulajdonképen 2 motor van, egyik az előre-hátra mozgásért felelős, a másik, a jobbra-balra irányért. Az aksi 1A es, és dosztig elég az egésznek, tuladjonképpen egy LFR robot lenne, amit kötelezően MCU val csináltam.
Sziasztok.
A képen látható tranzisztor helyett tudtok valamit ajánlani?Köszönöm válaszaitokat.
Üdv! Köszönöm a segítséget! Igazából 10db-os csomagban rendelhető a hőkapcsoló, reményeim szerint lesz benne 3db, ami picit meghaladja a 40C-ot! Öntartó kapcsolásból találtam egy rém egyszerűt szerintem ennél biztosabbat és kevesebb alkatrészigényűt nehezen találni, de persze kíváncsi vagyok a véleményedre is! A N.O. hőkapcsoló pont stimmel az S2 helyére, az S1 pedig elhagyható, hogy még biztosabb legyen.
Lenne egy másik amatőr kérdésem: a nyáktarfók (230V 4,5VA és 2,4VA) szerelhetőek közvetlenül egymás mellé, vagy esetleg zavarhatják egymást?
Ha egy hangfrekis erősítő bemenetén lenne a kettő, akkor azt mondanám, hogy zavarják egymást. De mint hálózati trafó?... (Gondold el, akkor pazarolnák az energiát, ha kisugároznák..) üdv!
Ha jol ertelek, akkor neked ketto motort kell egymastol fuggetlenul vezerelni, es jo lenne, ha mindkettonek lehetne a sebesseget es az iranyat is allitani? (LFR) Ebben az esetben ket teljes hidat csinalnek diszkret FET-ekbol. Itt egy kapcsolas, ez egy motort hajt meg. Ketto motorhoz ketto ilyen kell, ami azt is jelenti, hogy ket PWM kimenet kell. A motor akkor all, ha a PWM jel 50% kitoltesi tenyezoju. Ha sokat all a motor, akkor erdemes kicsit tovabbgondolni a dolgot, es allo motornal az egesz hidat lekapcsolni, hogy ne fogyasszon se a motor, se a ket 470 Ohm feleslegesen. Ehhez viszont kell egy tovabbi uC kimenet, valamint negy darab és kapu. (74LS08)
A multkor feltettel egy kerdest (miert repedt el a FET?), amire megprobaltam valaszolni, de tovabbi informaciokra lettem volna kivancsi. Nem is valaszoltal. Ebbol arra kovetkeztetek, hogy annyira nem is erdekel a dolog. Aztan most megint kerdezel, de maskepp. Az elso kerdesed alapjan gyanitom, hogy meg nagyon sokat kell tanulnod, hogy meg tudj egy ilyen tapegyseget tervezni, meretezni. Eloszor tanuld meg az alapokat. Ohm torveny, Kirchoff torveny, stb. Ezeket az altalanos iskolaban tanitjak. Az alkatreszek mukodese, elektromagnesesseg. Ez mar kicsit huzosabb, kozepiskola. Aztan, ha ez mind megvan, akkor belemerulhetsz a kapcsolouzemu tapegysegek lelkivilagaba. Arrol en csak angol nyelvu dokumentumokat talaltam a neten. Meglepo modon sokat lehet tanulni a kulonbozo tapegyseg IC-k adatlapjaibol is. Azokban altalaban elmagyarazzak a mukodesi elvet, a tervezesi szempontokat, meretezesi modszereket. Sokszor mintakapcsolasokat is megadna. Persze ezek is foleg angolul vannak.
Esetleg olvasmány.
a keverőpultból kijön a sztereó jel ami meghajt 2 topládát.hogyan csináljak ebből a sztereo jelből egy subot meghajtó monó jelet, hogy ne tegye tönkre a berendezést.vagyishát gondolom nem lehet csak úgy összeforrasztani a jobb és baloldat.ebben kérnék segítséget.Köszönöm.
Szia!
Csináld meg így. Ha halk lenne a kimenet, akkor csökkentsd a soros ellenállásokat.
Több pic-el is próbáltam.
(most rendeltem egy új 12f675-öt) Felhúztam tápra, de nem történt semmi. Pontosabban 0,1 Volt-ot nőtt a feszültség.
Itt valami fatális tévedés van. Egy porta kimeneten csak logikai jel lehet vagy is, vagy GND, vagy a táp. Két MOSFET cibálja ide-oda, feltéve, hogy kimenetként van definiálva..
Ha nem az van, túl van terhelve a kimenet. A 0,1V semmi képen nem lehet. (Ez alól kivétel lenne az PortA.4 mert az általában nyitott kollektoros (Drain) így csak felhúzó ellenállással működtethető kimenetként.) De az sem mindegy mivel méred. Mert ha egy mezei multiméterrel, és a PWM kis kitöltésű tényezőjű, akkor lehet hogy 0,1V-ot fogsz mérni. De az azért csúcsban 5V. (Már ha a táp annyi.) üdv!
Hello! Mit akarsz kimérni? Mert lehet kipróbálni, mint mezei logikai NAND kaput. Vagy a két bementet összekötve készítesz a kapukból egy-egy egy oszcillátort. (Kimenet-bemenet közé 100kohm, bement GND közé 10µF-os kondi. Kimenetére egy 2,2kohm-on keresztül egy Led) és már villog is ha jó.. üdv!
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy létezik-e olyan relé ami 2 behúzó tekercsel rendelkezik? az igazság az hogy dc kismotor irányváltásra kellene.
vagy esetleg 2 relével megoldható lenne ez az irányváltás? Azért kell hogy relé legyen mert optokapu fogja kapcsolni a reléket két távirányítóval.
Hello! Létezik olyan relé, ami két tekercsel működik, itt is hirdette valaki anno. De két relével is megoldható, pld. így.. üdv!
Sziasztok!
Lágyindítót szeretnék az épülő erősítőmhöz, melynek egy 800W-os toroidot kellene üzembe-legyintenie bekapcsoláskor. Épp nézegetek egy cikket, melyben szerepel ilyen kapcsolás, viszont a leírásban valami nem tiszta számomra. Azt írja: Idézet: „A C2-es és a C3-as kondenzátorok feltöltődése kb. egy- másfél másodpercig tart, addig a relé nem húz be és az áram a kerülő vonalon halad a 4 darab 10 Ωos ellenállásokon. ez a feszültség és áram kellően felmágnesezi a vasmagot és a C2,C3 kondenzátorok feltöltődése után a relé meghúz és azon keresztül folyik tovább az áram.” Amit nekem tanítottak az iskolában az az volt, hogy a transzformátor vasmagja minden periódusban mágneseződik, ellentétes pólussal. Tehát egy - másfél másodperc alatt 50-75-ször vált pólust a vasmag mágnesessége. Ezt nem értem, hogy mit kell ezen, ennyi ideig "rendesen felmágnesezni"? Az én elképzelésem szerint ennek úgy kellene működnie, hogy: A trafó csökkentett feszültségű/áramú üzemben működve tölti a puffereket 1-1/2s-ig, majd hajrá mehet direktben a hálózatról, mert akkor már nem lesz akkora a terhelés a szekunderen. Rossz az elgondolásom, vagy a cikkíró kavart össze valamit?
Hello! Nem erről van szó. Amikor a trafót kikapcsolod, nem lehet tudni a gerjesztőáram a szinusz melyik pontján tart. Így a vasban jelentős remanens mágneses tér maradhat vissza. (felmágneseződik) Bekapcsoláskor ezt kel finoman "lemágnesezni". Mert adott estben ha pont ellenkezőirányú az áram, akkor olyan tranziens lemágnesezőáram lesz, hogy leveri az automatát. üdv!
ez egy jó megoldás viszont nekem az lenne a lényeg ha az optokapuk nem mennek akkor a motor se forogjon eggyik irányban sem
szóval ha a jobboldali optokapu jeletkap akkor jobbra forogjon ha a bal oldali optokapu kap jelet akkor balra de ha eggyiksem kap jelet akkor semmerre ne forogjon ezt kellene valahogy relével megoldanom (eggyáltalán lehetséges-e?
Ott van az orrod előtt, csak a nyomógomb helyett Te, optocsatolót fogsz használni. De ha egy ilyen egyszerű rajzot sem értesz, húzós lesz a dolog egyéb része..
ezer bocsi én néztem félre ez így ahogy van tökéletes egyébként a dolog a következő:
vezeték nélküli csengőből alakítottam ki egy távvezérlőt megkerestem az ic és a test közti rövid impulzust ami 2,75V ehhez csatoltam egy optocsatolót ami egy bd810 en keresztűl 2 másodpercig húzza a relét ez a relé jelen esetben a ladám központi zárját csukja. Ez nekem kevés volt ezért voltam olyan buta hogy csináltam egy saját 2 tekercses relét ami hát hogy is mondjam nem igen bírta a magyar utak viszonyait és néha rám csukta az ajtót amúgy a második fele egy távirányítós kisautón alapúl az "előre" csatorna indítja az optokaput ennek 7805-tel adtam meg az autó 12V-járól az 5 voltot ez is szuperűl megy csak a fránya váltó kapcsoló hiányzott
Egy kicsit bele kotyogok, ha nem haragusztok meg.
Mindenek elott probald meg hasznalni a mondat eleju nagybetut, nem e'rtem. Most mar kezdem meg erteni en is mit is szeretnel. Ha van lehetoseged kukazni vagy bontani kelekeket keres olyan relet amely (pontos megnevezeset nem tudom) behuzaskor ide -oda kapcsolja az erintkezoket. Ha nem talalsz ilyent , akkor ott van a trabant hoszu-rovid feny releje. a regebi tipusok sima tekercsek voltak(mekanikus), de a kesobiek mar integralt aram korosok. Neked tokeletes a vezetek nelkuli atalakitott csengohoz , ahanyszor megnyomod a gombot mindig iranyt valt , es ezt megteheted az ut felenel is .En igy oldotam meg a fugonyt, persze vegallasu kapcsoloval. Tehat keres ra a trabi relere , megveszed esetleg megepited.
Végülis az is egy nagyon jól járható út, csak az a baj hogy itthon is fellelhető anyagokból kellett megoldanom.
Közben légforrasztásban próbálgatom Proli007 ajánlását és a rezgőpadon is szuper és ez a lényeg
Egyépként hamár így belesikerült rágnom magam akkor már jobb lenne egy olyan megoldással megoldani hogy egy csatornás adó-vevő párossal kapcsolni az egészet.
Ehhez kellene egy olyan kapcsolás ami ha megnyomom a távirányítót akkor az eggyik optocsatolót indítja 2 másodpercig ha meginnt megnyomom akkor pedig a másik optocsatolót indítaná 2 másodpercig. Gondolom ezt valamiféle flip floppal lehetne megoldani, csak azt nem tudom hogyan.
En is a proli007 altal fel ajanlot rajz es a vezetek nelkuli csengo oszehangolasahoz ajanlotam. A trabi rele , egyszer egyik majd a masik rele-re adna tapot, esetleg egy H hidra jelt.
Esetleg alakizsd at a trabi relet (az IC-est) 2db ket erintkezos relere es akor meg van a polusforditas a motoron.
Értem, akkor ezesetben el kell mennem reggel az autós boltba ez a relé eléggé el kezdett érdekelni ahhoz hogy vegyek eggyet.
Szóval ha nem tévedek ez valahogy úgy van megoldva hogy ha kap egy jelet akkor egyik oldal zár a kapott jel idejéig, a következő jelnél pedig a másik oldal zár? Bocsi hogy ennyit érdeklődök de szeretném minél egyszerűbben, strapabíróbban megoldani
Nem a jel "idejéig", hanem ott marad amig nem kap meg egy jelt, tehat egy flip-flop lenyegeben. Inkabb kerestes ra egyszer a googlival bisztosan talalsz leirast kapcs rajzot arrol a trabi rovid-hoszu feny relerol.
Ha venni akarsz akor keres fel egy bontot, a boltban nem engedik meg hogy levedd a doboza't megnezd melyik tipus, Esetleg a Wartburgokban volt me'g ilyen. De konyen epithetsz flip-flop aramkort. 4013 4027 Azt hiszem az 555-bol is lehet epiteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |