Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyon sokat gondolkodtam rajta bár nem igazán az egyszerüségre törekedtem hanem arra hogy amire kell azt 100százalékosan megoldja és többféle funkcióju helységbe nem akartam különféle nyákokat rakni ezért terveztem olyanra hogy egy Nyák gyakorlatilag mindenhova jó legyen.
Természetesen igazad van. Mivel, (elsősorban) a saját elvárásodnak kell, h. megfeleljen.
Prototípust fogunklátni? Hátha van benne, egy - két érdekes megoldás… :yes:
Persze ha érdekel emészhető formába hozom nemsokára egy részét mert az alkony része még kicsit képlékeny, mármint nem vagyok kész vele. a többi része már megy, azt felteszem.
Na valamennyire összeszedtem de átrajzolni egyenlőre nincs időm. A Nyák tervből megvan a kézirajz is. Akkor még nem igazán ismertem a vasalós technikát igy nem tudtam megoldani az első nyákot mert rajzolni nem volt kedvem fotohoz meg nem volt felszerelésem igy hát PCB csinálta az első nyákot amit ezuton is köszönök neki. Azt a nyákot amit itt láttok azt már én vasaltam.
A rajz sajna elég hevenyészett de ez csak saját használatra készült és én kiigazodtam rajta. A kerettel elválasztott rész a 7812 kivételével nem ezen a nyákon van. Minden kérdésre szivesen válaszolok ha valaki esetleg megépiteni szeretné abban is nagyon szivesen segitek.
Ja és néhány ellenállás értékén kellet változtatnom menet közben azokat majd megkeresem most fejből nem tudom.
A
Idézet: és „PRM” Idézet: , minek a rövidítése? (Nem akarok, kukacoskodni! )„ST S” Amúgy, nagyon jó a nyákterved! (Nekem tetszik! :yes: :yes: :yes: ( ELEKTRA )) De tényleg szép. ÉN Úgylátom, mindeg trükköt dedobtál az 555-nél.... //// Cáfoljon + valaki ha NEM!!! ////
Az a 4. láb, (resetelő)! Ezzzel a kapcsolással elég stabil?
Nem kellene oda egy feltúzó ellenállat +1 kondi???
Szia. Hét eddig stabilan müködött de igazad lehet.
Egyébként a következőképpen müxik a kütyü. Mikor belépsz megfog az STS start senzor. Ez egy nyitott kollektoros kimenetü CNC gépekhez való optikai közelités érzékelő. Azért ezzel csináltam mert egy barátomtól kaptam három db-ot. Ez lezárja a T2 tranyot mire kinyit a T4 és indul az időzitő. Ezzel egyidejüleg a kimeneten kinyit a T5 és T6. A T5-ön levő relé behúz is indul a villany. Mivel a T6 is kinyit lehetővé válik a másik relé vezérlése a tirisztoron keresztül amivel egyéb fogyasztók kapcsolhatók. Miután bent vagy a helységbe a PRM mozgásérzékelő figyel és amikor megmozdulsz Szakitja a kört ezáltal lezár a T1 és nyit a nyit a T3 és kisüti az időzitő kondit. Igy amig mozogsz folyamatosan ujra indul az időzités. Amikor kimész megszünik a mozgás es a5-ös lábon levő potival vagy trimmerrel beállitott idő elteltével kikapcsol mindent mivel lezár a T5és T6. A T5 kollektora es a relé közé lesz még egy alkonykapcsoló ami csak akkor engedi a relét müködni amikor mér kezd sötétebb lenni. Azért kell ide tenni mert igy maga a villany független lesz a többi külön kapcsolható fogyasztótól. Nagyjából ennyi Ja és azért kellett külön startszenzorral inditani mert ha a mozgásérzékelő inditaná akkor a macskánk is állandóan kapcsolgatná a villanyt. Igy viszont a start senzor olyan magasságba van ami alatt elfér bőven de a gyerekekt megfogja /kb 80 centi
OK! Nekem :heureka: . Remélem másoknak is!
[off] Bár az a "T6-os"-és körítése (Tirisztior és vezérlése. Tőrpefesz-tirisztor? Ellenkező polaritással vezérelve?), egy kicsit még furcsa de ha műkszikk!!! -ám legyen...
Ja a felhúzóellenállást értem de a kondit minek és hova gondoltad ?
Nem értem hogy érted a törpefesz tirisztort sem az ellenkező polaritást
Egy év telt el kb mióta felreraktam a dolgot de találtam egy tök jó megoldást most úgyhogy már csak össze kell rakni. A lényeg, hogy szereztem egy mekis játékot ami egy játék mozgásérzékelő(20-30 centi lazán), a célnak tökéletes. Itt a kép. Időzítő 555 tel, relé és elvileg kész is a dolog csak az a baj hogy a lámpa lekapcsolásást is mozgásként érzékeli és elkezd csipogni, és adná a jelet az 555 nek :Svan valami ötletetek?
Old meg, h. a lámpát ne érzékelje a mozgásérzékelő. árnyékolás vagy érzékenyységállítás, esetleg kisseb teljsítnényű fényforrás...
kiprobáltam leárnyékoltam kezemmel és fél méterre fölötte benyomtam az öngyújtót, és jelzett... sztem 2 relé és bistabil 555 lámpa relé leold 5 mp késleltetés másik relé meghúz... lehet ilyet 555 tel?
Sziasztok!
Úgy gondoltam, hogy csinálok egy WC világítás vezérlést. Bemész ON, kimész OFF. Meg is van a kapcsolás, csak egy a nyomókapcsolót (Szürke kör) szeretném vezérelni az Outtal (Zöld kör). Egy tranyóval gondoltam, csak ha jól tudom, akkor az csak 1 irányba engedi az áramot. Azt meg nem tudom, hogy merre folyik. Hogy lehetne megcsinálni?Az elvi kapcs. mellékeltem. Köszi a válaszokat: Boldika
Biztos szukseged van egy ilyen bonyolult kapcsolasra? Ugy ertem egy wc vilagitashoz ket integralt meg egy marek alkatresz? Ez a tema tenyleg megerett egy topic nyitasra amgy?
Naja, én inkább egy, ajtó által vezérelt gombbal csinálnám, ami ha egyszer megnyomom, benntmarad, mégegyszer, kijön. Mi ennek a tisztességes neve?. Na ez csak akkor működik, ha becsukjátok magatok mögött az ajtót...
Arra gondoltam egy ilyen limitatort a wc deszkara is kellene szerelni, hogy mig nem csukod le Ne engedjen ki a klozettrol, (+lehuzas) Igy az asszony sem karicsolna,..
Szeva!
Ilyet en is csinaltam amikor annyi idos voltam mint Te. Még talan meg is van a NYAKja valahol Evekig mukodott aztan amikor elkoltoztunk akkor mar nem szereltem fel ujra. En mondjuk szilardtest relevel csinaltam a halozati reszt es egy 7474 + 7400 volt benne (ez volt a mindent 74es ICkkel korszakom ). Ha erdekel osszeszedem a rajzot, esetleg lefenykepezem a NYAKot is, de csak estefele v. talan holnap, ahogy az idom engedi.
Kétségtelen, ott volna mit automatizálni, pl, ha kimentél, szellőző 3 prcre be. De csak nagydolog után, akkor, ha a kb 3 percnél tovább égett a villany....Feltételezve a rendeltetésszerű használatot! Én mostanában azon agyalok, hogy esővízzel is fel lehetne tölteni a tartályt.
Szia!
Én a nyomógombos változatra szavazok. ... Ez menne a 4013-as is, egy IC-vel is. (D és RS tár újgyakorlatok.) ... (Optotriaknak és a triaknak van típuta? ) A két áramköri részletet leg egyszerűbben, egy DIL-tokos minirelével tudnád összekapcsolni. A 4093-helyett, a 40106-os megmaradt kapuit is felhasználhatod a relé vezérlésére. A nagyobb kimenőáram érdekében, nyugodtan párhuzamosíthatók... De a védődiódát feltétlen be kell építeni! Vagy alkalmazhatsz 4066-os analóg kapcsoló IC-t. Ezek a "kapcsolók" majdnem úgy működnek mint a relék. !DE CSAK A TÁPFESZ. TARTOMÁNYÁN BELÜL. S KORLÁTOZOTT TERHELHETŐSÉGGEL! Mert analóg-diditális jel kapcsolására készült és nem nagy terhelésre. Párhuzamos üzem ennél is lehetséges. Ki kell próbálni. Fontos! A CMOS IC-k fel nem használt bemeneti lábait, nemszabad "LÓGVA" bekötetkelül hagyni! Mert, nem egy IC lelte ettől a halálát. Valamint hibás működést eredményez (-het) egy, amúgy hibátlan kapcsolásnál!!! S. Ha egy jó és rédekes könyvet akarsz a CMOS IC-kről. Akkor, lapozz bele: MADARÁSZ LÁSZLÓ digitális cmos kapcsolásgyűjtemény C. kövébe. ( CMOS IC-k elvi leírását, valamint sok gyakorlati kapcsolás található benne! Kezdőknek mindenképp ajánlom! :yes:
sziasztok
mondjatok meg nekem miert forrosodik a tiszta uj neonlampam tekercse de negyon?18W os cső a tekercs pedik 18w-20w.5perc utan eget.Szerintem zarlatos de uj
Nem igazán ide való a kérdés. de a fojtótekercs csak akkor melegedhet, ha túl nagy áram folyik át rajta. Menetzárlat esetén a fénycső túl fényesen ég, illetve tönkremegy. Nézd meg, hogy jó helyen van-e a gyújtó, nem ragadt-e be (vedd ki gyújtás után, és figyeld meg, melegszik-e a tekercs), illetve nagyon egyszerűen mérd meg az átfolyó áramot egy megfelelő (true RMS, vagy analóg) multiméterrel, és számold ki, hogy tényleg 18W-ot vesz fel a cső! (60-80°C megengedett, szóval ami nagyon éget, az lehet üzemi hőmérséklet)
Jo napot!
Köszönöm,hogy elmagyaráztad a fojtótekercsem melegedését.Nincs mit tegyek mindegyik melegedik az üzletben becsereltem drágábra melyre talál nagyobb watt. És ugyanugy megy .Sajnos manapság eledásra gyártanak nem azért ,hogy tartson.MINDENKI PANASZKODIK AZ ÜZLETBEN UGY,HOGY SZÓNÉLKÜL BECSERÉLTÉK. Viszlát és köszi mégegyszer Lacihobby www.lacihobby.extra.hu
A folytók üzemszerűen melegszenek ez így van !Amíg megy rendesen a cső és nem nyírja ki rövid idő alatt addíg nincs baj!
a nyitóra csak annyit, hogy egy 4093-as tokkal felépített kapacitív közeledésjelző megépítése egyszerű és nagyszerű megoldás
Sziasztok!
Én már tettem a gyakorlatban néhány sikertelen próbálkozást a mellékhelyiség világítására - más pénzén Most a legjobban bevált gyakorlati megoldást javasolnám: Egy darab reed mágnes a zárnyelvbe fúrva (nem a kilincs nyelvbe!) és amikor belülről rázárod a kulccsal, vagy a fordítózárral, a reed mágnes segítségével (ami a zár ellenoldalába kerül felkapcsol a világítás. Amikor kintről becsukod (és nem fordítod rá) akkor lekapcsol. Lehet spirálni annyival, hogy az ajónyitásra már felkapcsoljon, de akkor érdemes a külső fényviszonyokat is figyelembe venni, mert nappal nem egészséges, ha világít (már a pénztárcának). Nem véletlenül írtam külső fény érzékelőt, mert a bennti mindig megbolondulhat valamitől (tükröződő felület, izzószál stb.). Ha viszont van külső fényérzékelő, akkor éjszakára lejjebb is lehet dimmelni a világítást, hogy ne verje ki az álmot a fény az ember szeméből. Ezt össze lehet hangolni az elszívó működtetésével (akkor indul, ha lekapcsolt a fény), de kérdés, hogy a mellékhelyiség megér-e ennyi automatizálást. A reedes megoldásnál arra kell figyelni, hogy vagy olyan reedet kell beszerezni, ami morzés, vagy (mivel a riasztós változatok alapban zárnak) invertálni kell egy relével, aminek a tekercse kis fogyasztású (nem haladja meg az 50mA-t, és 12 vagy 24 V-os a tekercse, mivel a reed max 30-50V 50mA-t képes általában kapcsolni. Én 12V.os Findert használok, kameratáppal (Delton). teljesen oké. Mivel a reed így is - úgy is csak 50mA-t tud kapcsolni relézni mindenképpen kell- maximum nem mindegy, hogy a relé mindig húz, vagy csak amikor szükséges. Ennél olcsóbb megoldás lehet a MÁV-nál kitalált "mikokapcsoló a zárnyelv mögé", ami direktben a lámpát kapcsolja és elbírja a kontaktusa a lámpát. Nem kell mindenre PIC-et pazarolni, mégha olcsónak is tűnik, mert mire elkészül mindig drágább lesz (idő, programozás, érzékelők, táp, vezetékezés).
Miért kinlódsz ? Mire megépíted szerintem többe lessz mint ez. Bekapcsolva hagyod és kész! De kísérletezni, próbálkozni mindig érdemes.Amúgy meg most akarod feltalálni a ki-be kapcsolót? Ne fáradj, ez már régóta kapható a legtöbb elektromos cikk boltban! http://www.ledmaster.hu/index.php?oldal=leds&csoportID=33
|
Bejelentkezés
Hirdetés |