Fórum témák
» Több friss téma |
Pedig sajnos ki kell, mert szoftverezni senki nem tudja. Mi a baja ? mi történt vele?
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni: Van egy Saunier Duval C24E kazánom. Bekapcsolás után néhány másodpercig gondolkodik, majd F9 hibakódot ad. A nyomáskijelző 0.0 -án áll. Látta már szerelő aki cserélte a nyomásérzékelőt és a túlmelegedés érzékelőt is de eredménytelen. Aztán több kikapcs bekapcs után váratlanul helyreállt és úgy tűnt rendbe jött. Ment kb 1 hónapig majd megállt. Azóta /1 hete/ nem tudjuk újbóli működésre bírni. Van valami ötletetek mi lehet a gond, esetleg megoldás? Előre is köszönöm a segítséget.
Ha 10470 van benne a régi nagy piros trafós, akkor rossz a panel!
Milyen tip renova star, isotwin, thema classic?
Bekapcsolás után de kép se hang. Nem világít a LED üres az LCD.
Lehet vajon csak a panelt javítani?
Ez lehet egy "hideg forrasztás" is, amikor is nincs rendes kontakt valaminek a lábánál.
Örömteli munka megkeresni a forrását.
Köszönöm a gyors válaszokat!
A típus thema classic. A panelen van egy piros nagy trafó. 10470 -es számot nem láttam rajta. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2013
Ez azt jelenti, hogy forrasztópákával végig kéne menni az összes forrasztáson?
Üdv. Mindenkinek!
Mint jó néhányan itt a fórumon Én is segítséget szeretnék kérni! ARISTON Class Pemium kondenzációs kazánom van, most okt-ben kezdené a negyedik fűtési évét. Tavasz óta egyre gyakrabban 5P3 (lángleszakadás) jelzéssel majd ERR 501 hibakóddal leállt, később már égve sem maradt.(fűtésnél is és HNV-nél is egyformán) Ekkor -a kezelési könyvből kinézve- állítottam a gáz/levegő arányán, negyed fordulat a gázszelep állító csavarján. Újra jól működött egy-másfél hétig majd kezdődött minden elölről. Ismét negyed fordulat, ismét egy-másfél hét működés. Ezzel a módszerrel szeptember elejére eljutottam egy egész és egy negyed fordulatig, amikor is a márka hivatalos szerződött kazánszerelőjét hívtam javítani. Ő megállapította, hogy kevés gázt kap a kazán, műszerrel mérve még tovább tekert ezen a csavaron amin Én is, beállította a gyári értékeket mondván, hogy most-már jó lesz. A kazán nem működik azóta sem jól, már négyszer hívtam vissza. Egy alkalommal kicserélte az ionizácios érzékelőt de nem segített semmit, a többi alkalommal a menüben állítgat folyamatosan valamit, főleg az eredetileg beállított értékeket csökkentgeti de javulás nincs. Ma reggel (szombat) kb. 1 órás folyamatos resetelés, ki-be kapcsolgatás után egyszer csak égve maradt, majd két órás hibátlan működés után kikapcsoltam a fűtést majd kb. három óra múlva újra próbálkoztam indítani de nem indul azóta sem. Tartok tőle, hogy a szerelő sem tudja mit tegyen. Ebben kérném a segítségeteket, hogy újra működjön a kazán, rokkant nyugdíjas vagyok, ilyenkor már nemigen mozdulok ki a lakásból de most se fűtésem se meleg vizem. Előre is köszönöm! Tisztelettel: Buzás István
Üdv!
A márka szerviznek talán füstgáz elemzővel meg kellene mérni a füstgáz összetételt és az alapján beállítani (vagy csak ellenőrizni) az O2-t, Co2-t, monoxidot és egyéb értéket. Nem szabad tekergetni össze-vissza a gázszelep gáz mennyiség állító csavarját mert akár 2órás munka visszaállítani megfelelőre. Karbantartás egy kondenzációs kazánnak minden évben kell füstgáz elemzővel bemérve. Először ezeket kell elvégezni és utána alkatrészeket cserélgetni.
Üdv!
Ez történt pontosan ebben a sorrendben ahogyan leírtad, az első alkalommal. Minden a gyári értéken van. Az értékek kinyomtatva. Nem tekergettem össze-vissza, mint a mérésnél kiderült jó irányba tekertem és csak az egyik állító csavart. Tehát az értékek jók a kazán nem működik!
Bátorkodom megkérdezni, milyen értékeket mért a gyári szervizes?
CO: O2: CO2: Füstgázhőmérséklet: Ezekből lehet következtetni, min kell(ene) állítani. A "lángleszakadás" lehet ionikus elektróda oxidációja is. Műszerrel mérhető 2 mA-től magasabb. Idézet: a gázt még értem, de a levegőn így nem tudsz.„Ekkor -a kezelési könyvből kinézve- állítottam a gáz/levegő arányán,” Egyébként - tényleg - kondenzációs kazánt műszer nélkül NEM SZABAD beállítani! Alsó értéken jó (esetleg) felsőn meg 10000 ppm a CO.
CO: 19 ppm
O2: 5.2% CO2: 8.9% Füstgázhőmérséklet: 52.0 C és van még ilyen adat is: COmx 19ppm uCO 26ppm hatásfok: 99.5% lambda : 1.33 Az ionikus elektródát megtakarította a szerelő, nem javult semmit, majd próbaképpen kicserélte egy újra, így sem javult , majd vissza tette a régit. Üdv.: BI
A levegőt nem is, de a gáz mennyiségét tudtam növelni és így égve maradt (a leírásból néztem ki)
Tudom hogy műszer nélkül ez nem jó, ezért hívtam szerelőt. Üdv.: BI
Jók az értékek!
Már csak az van, hogy "gyengébb" lett a gáz.
Sziasztok!
...már tavaly is küzdöttem mint malac a jégen, ezzel a kazánnal (C12.3) hogy normálisan fűtsön (albérlet...) de most vettem a bátorságot és szétkaptam. EZT láttam a belsejében a hőcserélőnél. Kérdésem: Mivel lehet tisztességesen megtakarítani, mert olyan makacs rézrozsda van rajta, hogy azt a lamellák közül mechanikusan eltávolítani eléggé macerás, és nem is tökéletes. (a képen látszik, hogy nekiálltam réz-drótkefével, de a közöket nem sikerült rendesen kitakarítanom) S a rozsda közel nem olyan jó hővezető mint a tiszta fém. Én homokfúvásos megoldáson töröm a fejem; de ha valaki jobb 5lettel bír az kérem segítsen! Előre is köszönöm.
Homokfúvás könnyen kilyukaszthatja. Inkább ecet, de várj egy vegyészre (van).
Próbáld meg egyszerűen vízzel ! A réz sói általában vízoldhatók .
További kérdés...
t.i. elindítottam a próbafűtést, az elmenő füstgáz hőmérsékletének mi az optimális hőmérséklete, ha a hőcserélő felett kb. 10cm magasan mérem? Most 150C fokra állítottam a szabályzóval. Az előre menő víz 60-65 fokos. Milyenek lennének az optimális értékek? A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Szia!
Mindenképpen törekedj a minimum 65-70 fokos előremenőt tartani! A füstgáz hőmérsékletével nem igazán tudsz mit kezdeni, hiszen az előremenő hőfok beállítása után adja magát. Főleg ilyen állapotú hőcserélővel. Végül is, a megengedettnél alacsonyabb hőfokon való üzemeltetés tette tönkre a kazántestet. A nem elég meleg felületről, az égés során keletkezett kondenzátum nem tudott elpárologni (és a füstgázzal távozni), ezért a füstgázban lévő savas összetevőkkel elegyedve, meg támadta a rezet. Természetesen, meg támadja az, az öntöttvas kazántesttel rendelkező készülékeket is, ha hasonló körülmények között üzemeltetik.
Egy kérdés: hogyan tudtad a "szabályzóval" 150 C fokra állítani a füstgázhőmérsékletet?
A bekapcsoló gomb mögötti csavarral a lángmagasság állításával...
Azzal a csavarral a gázterhelést lehet állítani!
Tény és való, hogy a füstgázhőmérséklet a gáz növelésével emelkedik. De minek!!! A C12-es kazán egy 30-35 m2 lakás fűtésére szolgál. Ha több gázt tüzelsz el, feleslegesen dobod ki a pénzed! Az oxidáció a kazán hidegindításakor keletkezik, amikor a visszatérő még hideg és a hőcserélőn kicsapódik a kondenzvíz. A gázban lévő kén és az égés során keletkező CO2 savas kémhatással kicsapódik a réz hőcserélőn. Javaslom, inkább 2 évente megtisztítani a kazán hőcserélőt és kevesebb gázzal tüzelni. A lakás hőn tartása a lényeg! A kondenzációs kazánokat is erre találták - fejlesztették ki. Drága a gáz, takarékoskodni kell vele. S nem mellékes csökken a légszennyezettség is.
Hát... mint első postomban is írtam, ez egy albérlet. Kaptam a kazánt az 52 nm-es lakással (2 éve lakunk itt) és, hogy akik előttünk laktak, mit és, hogy * keresztbe kasul a kazánon, fogalmam sincs. Lényeg, hogy le kellene takarítani a hőcserélőt, hogy jobb legyen a hőfelvétele, hogy kevesebb legyen a számla., mert két kicsi gyerek mellett kissé költséges a gázfűtés, de ez van. Szerintem ezt a rozsdát elnézve, 10-15 éve senki nem vette a fáradtságot a takarítására.
"Tény és való, hogy a füstgázhőmérséklet a gáz növelésével emelkedik. De minek!" akarja a fene emelni. Engem az optimális - értsd - költséghatékony beállítása érdekelne ennek a "csodának", hogy télen a gyerekeim kaphassanak karácsonyi ajándékot is adott esetben és ne csak a 23C fok legyen karácsonykor az "ajándék". - t.i. az előző telünk 19-20 fokkal ment el, de azóta megszületett a másik fiam is és kicsit fájna a lelkem ha csak a meleg lenne az ajándék. Szóval aki tud segíteni ezt a muzeális gázzabálót emberi fogyasztásra bírni valahogy, azt nagyon megköszönném. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Ezért írtam a hőn tartás megvalósítását!
Az általad felrakott kép szerint nem annyira veszélyes a hőcserélő szennyezettsége. Akkor lenne nagyobb a baj vele, ha teljesen eltömődött volna. Nem beszélve a korom lerakódástól, ami a lakásban "lebegő pihéktől" keletkezik az égő levegő bemenetnél. Minél nagyobb a lerakódás, annál rosszabb a tüzelés hatásfoka! A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Szóval akkor az általam beállított értékek elfogadhatóak, jók vagy rosszak? Amúgy mit takar a "hőn tartás" fogalma?
t.i. én nem vagyok szakértő... sajnos. Ha elektronika lenne, az más kérdés. A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Sziasztok! A szerelőm azt mondta, hogy a Renova turbós kombikazánom S4565 CM 1047 panelje megadta magát. (pontosabban annak csak egy része). Ugyebár ezt nem lehet javítani csak cserélni. Mennyi egy ilyen, és hol lehet a "legolcsóbban" beszerezni? Köszönöm a segítséget
Hát... spórolj rá! Úgy 38.000.- - 40.000.-Ft.
S mivel ebből a 4565-ből különböző számokkal betűkkel kerül forgalomba, ezt csak a Saunier Duval forgalmazza. |
Bejelentkezés
Hirdetés |