Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   108 / 294
(#) bsd_szerviz válasza Thomas29 hozzászólására (») Aug 29, 2013 /
 
Pedig sajnos ki kell, mert szoftverezni senki nem tudja. Mi a baja ? mi történt vele?
(#) Amadeus77 hozzászólása Aug 30, 2013 /
 
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni:
Van egy Saunier Duval C24E kazánom. Bekapcsolás után néhány másodpercig gondolkodik, majd F9 hibakódot ad. A nyomáskijelző 0.0 -án áll. Látta már szerelő aki cserélte a nyomásérzékelőt és a túlmelegedés érzékelőt is de eredménytelen. Aztán több kikapcs bekapcs után váratlanul helyreállt és úgy tűnt rendbe jött. Ment kb 1 hónapig majd megállt. Azóta /1 hete/ nem tudjuk újbóli működésre bírni. Van valami ötletetek mi lehet a gond, esetleg megoldás?

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) bsd_szerviz válasza Amadeus77 hozzászólására (») Aug 31, 2013 /
 
Ha 10470 van benne a régi nagy piros trafós, akkor rossz a panel!
Milyen tip renova star, isotwin, thema classic?
(#) Thomas29 válasza bsd_szerviz hozzászólására (») Aug 31, 2013 /
 
Bekapcsolás után de kép se hang. Nem világít a LED üres az LCD.
Lehet vajon csak a panelt javítani?
(#) toro válasza Amadeus77 hozzászólására (») Aug 31, 2013 /
 
Ez lehet egy "hideg forrasztás" is, amikor is nincs rendes kontakt valaminek a lábánál.
Örömteli munka megkeresni a forrását.
(#) Amadeus77 válasza bsd_szerviz hozzászólására (») Szept 1, 2013 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat!
A típus thema classic. A panelen van egy piros nagy trafó. 10470 -es számot nem láttam rajta.
A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2013
(#) Amadeus77 válasza toro hozzászólására (») Szept 1, 2013 /
 
Ez azt jelenti, hogy forrasztópákával végig kéne menni az összes forrasztáson?
(#) toro válasza Amadeus77 hozzászólására (») Szept 2, 2013 /
 
Igen!
(#) buzasi1 hozzászólása Szept 14, 2013 /
 
Üdv. Mindenkinek!

Mint jó néhányan itt a fórumon Én is segítséget szeretnék kérni!
ARISTON Class Pemium kondenzációs kazánom van, most okt-ben kezdené a negyedik fűtési évét.
Tavasz óta egyre gyakrabban 5P3 (lángleszakadás) jelzéssel majd ERR 501 hibakóddal leállt,
később már égve sem maradt.(fűtésnél is és HNV-nél is egyformán) Ekkor -a kezelési könyvből kinézve- állítottam a gáz/levegő arányán,
negyed fordulat a gázszelep állító csavarján. Újra jól működött egy-másfél hétig majd kezdődött
minden elölről. Ismét negyed fordulat, ismét egy-másfél hét működés. Ezzel a módszerrel szeptember elejére eljutottam egy egész és egy negyed fordulatig, amikor is a márka hivatalos szerződött kazánszerelőjét hívtam javítani. Ő megállapította, hogy kevés gázt kap a kazán, műszerrel mérve még tovább tekert ezen a csavaron amin Én is, beállította a gyári értékeket mondván, hogy most-már jó lesz. A kazán nem működik azóta sem jól, már négyszer hívtam vissza. Egy alkalommal kicserélte az ionizácios érzékelőt de nem segített semmit, a többi alkalommal a menüben állítgat folyamatosan valamit, főleg az eredetileg beállított értékeket csökkentgeti
de javulás nincs. Ma reggel (szombat) kb. 1 órás folyamatos resetelés, ki-be kapcsolgatás
után egyszer csak égve maradt, majd két órás hibátlan működés után kikapcsoltam a fűtést
majd kb. három óra múlva újra próbálkoztam indítani de nem indul azóta sem. Tartok tőle, hogy
a szerelő sem tudja mit tegyen.
Ebben kérném a segítségeteket, hogy újra működjön a kazán, rokkant nyugdíjas vagyok, ilyenkor már nemigen mozdulok ki a lakásból de most se fűtésem se meleg vizem.
Előre is köszönöm!
Tisztelettel: Buzás István
(#) shine1 válasza buzasi1 hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
Üdv!
A márka szerviznek talán füstgáz elemzővel meg kellene mérni a füstgáz összetételt és az alapján beállítani (vagy csak ellenőrizni) az O2-t, Co2-t, monoxidot és egyéb értéket. Nem szabad tekergetni össze-vissza a gázszelep gáz mennyiség állító csavarját mert akár 2órás munka visszaállítani megfelelőre. Karbantartás egy kondenzációs kazánnak minden évben kell füstgáz elemzővel bemérve. Először ezeket kell elvégezni és utána alkatrészeket cserélgetni.
(#) buzasi1 hozzászólása Szept 14, 2013 /
 
Üdv!
Ez történt pontosan ebben a sorrendben ahogyan leírtad, az első alkalommal. Minden a gyári értéken van. Az értékek kinyomtatva. Nem tekergettem össze-vissza, mint a mérésnél kiderült
jó irányba tekertem és csak az egyik állító csavart.
Tehát az értékek jók a kazán nem működik!
(#) toro válasza buzasi1 hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
Bátorkodom megkérdezni, milyen értékeket mért a gyári szervizes?
CO:
O2:
CO2:
Füstgázhőmérséklet:
Ezekből lehet következtetni, min kell(ene) állítani.
A "lángleszakadás" lehet ionikus elektróda oxidációja is. Műszerrel mérhető 2 mA-től magasabb.
(#) toro válasza buzasi1 hozzászólására (») Szept 14, 2013 /
 
Idézet:
„Ekkor -a kezelési könyvből kinézve- állítottam a gáz/levegő arányán,”
a gázt még értem, de a levegőn így nem tudsz.
Egyébként - tényleg - kondenzációs kazánt műszer nélkül NEM SZABAD beállítani!
Alsó értéken jó (esetleg) felsőn meg 10000 ppm a CO.
(#) buzasi1 hozzászólása Szept 14, 2013 /
 
CO: 19 ppm
O2: 5.2%
CO2: 8.9%
Füstgázhőmérséklet: 52.0 C

és van még ilyen adat is:
COmx 19ppm
uCO 26ppm
hatásfok: 99.5%
lambda : 1.33
Az ionikus elektródát megtakarította a szerelő, nem javult semmit, majd próbaképpen kicserélte
egy újra, így sem javult , majd vissza tette a régit.
Üdv.: BI
(#) buzasi1 hozzászólása Szept 14, 2013 /
 
A levegőt nem is, de a gáz mennyiségét tudtam növelni és így égve maradt (a leírásból néztem ki)
Tudom hogy műszer nélkül ez nem jó, ezért hívtam szerelőt.
Üdv.: BI
(#) toro válasza buzasi1 hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Jók az értékek!
Már csak az van, hogy "gyengébb" lett a gáz.
(#) Zsinor hozzászólása Szept 15, 2013 /
 
Sziasztok!

...már tavaly is küzdöttem mint malac a jégen, ezzel a kazánnal (C12.3) hogy normálisan fűtsön (albérlet...) de most vettem a bátorságot és szétkaptam. EZT láttam a belsejében a hőcserélőnél.
Kérdésem: Mivel lehet tisztességesen megtakarítani, mert olyan makacs rézrozsda van rajta, hogy azt a lamellák közül mechanikusan eltávolítani eléggé macerás, és nem is tökéletes. (a képen látszik, hogy nekiálltam réz-drótkefével, de a közöket nem sikerült rendesen kitakarítanom)
S a rozsda közel nem olyan jó hővezető mint a tiszta fém.
Én homokfúvásos megoldáson töröm a fejem; de ha valaki jobb 5lettel bír az kérem segítsen!
Előre is köszönöm.

DSCF1872.JPG
    
(#) granpa válasza Zsinor hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Homokfúvás könnyen kilyukaszthatja. Inkább ecet, de várj egy vegyészre (van).
(#) kaqkk válasza Zsinor hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Próbáld meg egyszerűen vízzel ! A réz sói általában vízoldhatók .
(#) Zsinor hozzászólása Szept 15, 2013 /
 
További kérdés...
t.i. elindítottam a próbafűtést, az elmenő füstgáz hőmérsékletének mi az optimális hőmérséklete, ha a hőcserélő felett kb. 10cm magasan mérem?

Most 150C fokra állítottam a szabályzóval. Az előre menő víz 60-65 fokos.

Milyenek lennének az optimális értékek?
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
(#) tibibalogh520 válasza Zsinor hozzászólására (») Szept 15, 2013 /
 
Szia!
Mindenképpen törekedj a minimum 65-70 fokos előremenőt tartani! A füstgáz hőmérsékletével nem igazán tudsz mit kezdeni, hiszen az előremenő hőfok beállítása után adja magát. Főleg ilyen állapotú hőcserélővel.
Végül is, a megengedettnél alacsonyabb hőfokon való üzemeltetés tette tönkre a kazántestet.
A nem elég meleg felületről, az égés során keletkezett kondenzátum nem tudott elpárologni (és a füstgázzal távozni), ezért a füstgázban lévő savas összetevőkkel elegyedve, meg támadta a rezet. Természetesen, meg támadja az, az öntöttvas kazántesttel rendelkező készülékeket is, ha hasonló körülmények között üzemeltetik.
(#) toro válasza Zsinor hozzászólására (») Szept 16, 2013 /
 
Egy kérdés: hogyan tudtad a "szabályzóval" 150 C fokra állítani a füstgázhőmérsékletet?
(#) Zsinor válasza toro hozzászólására (») Szept 16, 2013 /
 
A bekapcsoló gomb mögötti csavarral a lángmagasság állításával...
(#) toro válasza Zsinor hozzászólására (») Szept 16, 2013 /
 
Azzal a csavarral a gázterhelést lehet állítani!
Tény és való, hogy a füstgázhőmérséklet a gáz növelésével emelkedik. De minek!!!
A C12-es kazán egy 30-35 m2 lakás fűtésére szolgál. Ha több gázt tüzelsz el, feleslegesen dobod ki a pénzed! Az oxidáció a kazán hidegindításakor keletkezik, amikor a visszatérő még hideg és a hőcserélőn kicsapódik a kondenzvíz. A gázban lévő kén és az égés során keletkező CO2 savas kémhatással kicsapódik a réz hőcserélőn.
Javaslom, inkább 2 évente megtisztítani a kazán hőcserélőt és kevesebb gázzal tüzelni.
A lakás hőn tartása a lényeg! A kondenzációs kazánokat is erre találták - fejlesztették ki.
Drága a gáz, takarékoskodni kell vele. S nem mellékes csökken a légszennyezettség is.
(#) Zsinor válasza toro hozzászólására (») Szept 16, 2013 /
 
Hát... mint első postomban is írtam, ez egy albérlet. Kaptam a kazánt az 52 nm-es lakással (2 éve lakunk itt) és, hogy akik előttünk laktak, mit és, hogy * keresztbe kasul a kazánon, fogalmam sincs. Lényeg, hogy le kellene takarítani a hőcserélőt, hogy jobb legyen a hőfelvétele, hogy kevesebb legyen a számla., mert két kicsi gyerek mellett kissé költséges a gázfűtés, de ez van. Szerintem ezt a rozsdát elnézve, 10-15 éve senki nem vette a fáradtságot a takarítására.
"Tény és való, hogy a füstgázhőmérséklet a gáz növelésével emelkedik. De minek!" akarja a fene emelni.
Engem az optimális - értsd - költséghatékony beállítása érdekelne ennek a "csodának", hogy télen a gyerekeim kaphassanak karácsonyi ajándékot is adott esetben és ne csak a 23C fok legyen karácsonykor az "ajándék".
- t.i. az előző telünk 19-20 fokkal ment el, de azóta megszületett a másik fiam is és kicsit fájna a lelkem ha csak a meleg lenne az ajándék.

Szóval aki tud segíteni ezt a muzeális gázzabálót emberi fogyasztásra bírni valahogy, azt nagyon megköszönném.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
(#) toro válasza Zsinor hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
Ezért írtam a hőn tartás megvalósítását!
Az általad felrakott kép szerint nem annyira veszélyes a hőcserélő szennyezettsége.
Akkor lenne nagyobb a baj vele, ha teljesen eltömődött volna. Nem beszélve a korom lerakódástól, ami a lakásban "lebegő pihéktől" keletkezik az égő levegő bemenetnél. Minél nagyobb a lerakódás, annál rosszabb a tüzelés hatásfoka!
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
(#) Zsinor válasza toro hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
Szóval akkor az általam beállított értékek elfogadhatóak, jók vagy rosszak? Amúgy mit takar a "hőn tartás" fogalma?
t.i. én nem vagyok szakértő... sajnos.
Ha elektronika lenne, az más kérdés.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
(#) zebralevi hozzászólása Szept 17, 2013 /
 
Sziasztok! A szerelőm azt mondta, hogy a Renova turbós kombikazánom S4565 CM 1047 panelje megadta magát. (pontosabban annak csak egy része). Ugyebár ezt nem lehet javítani csak cserélni. Mennyi egy ilyen, és hol lehet a "legolcsóbban" beszerezni? Köszönöm a segítséget
(#) toro válasza zebralevi hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
Hát... spórolj rá! Úgy 38.000.- - 40.000.-Ft.
S mivel ebből a 4565-ből különböző számokkal betűkkel kerül forgalomba, ezt csak a Saunier Duval forgalmazza.
(#) toro válasza Zsinor hozzászólására (») Szept 17, 2013 /
 
A hőn tartás, amikor egy fűtésrendszert felfűtesz a kívánt hőmérsékletre és csak annyi hőt viszel be a rendszerbe, hogy szinten tartsd!
Következő: »»   108 / 294
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem