Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » A műhely (bemutató topik, ahol az alkotások készülnek)
Témaindító: Müszi, idő: Okt 19, 2006
Témakörök:
Ez a műhelyünkről készült képek, leírások, mi miért oda került, hogy lehetne még jobb hozzászólások témája.
Az jól hangzik. Én nem bűvészkedtem a kábellel, mert nem csak az volt a gondom vele. Nekem elhűlt, a forr hegyek is silányak voltak, persze lehet ezeket orvosolni, másik kábel, másik hegy, stb, dehát egyszerűbb volt bedugni a wellert. Csipeszpákára szerintem lehetne házi megoldást kitalálni. El tudnék képzelni egy jó minőségű fém csipeszt, a végére egy bakelit rudat, arra egy fűtőszálat és galvanizált réz hegyeket. Van a videók között házi galvanizálás, vagy mi. Szerintem megoldható házilag is.
Sárga vagyok! Honnan és mennyiért? de nehogy azt válaszold, hogy 12-ért, mert mert, mert...
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
A levegős rész az ami érdekel, mert van egy csomó bontásra váró furatgalvános panelem.
Itt az egyszerű, lehetséges megoldások.
Én a jó öreg Cseh pillanatpákámhoz is szoktam különböző alakú hegyeket hajtani. Akár a 8 lábú relét is egy melegítéssel kikapom 2 másodperc alatt. /Előre egy kis cin golyót teszek minden lábra és akkor biztosan jó érintkezik, átmelegedik/
Lábas jószághoz megvan a technika, panelbefogót függőlegesre állítom, egyik oldalról melegítem a lábat, a másikról meg húzom egy fogorvosi szondával.
IC-hez van pákabetétem, SMD-nél voltam gondban, de az általad linkelt ayoue csipesz tetszik, egy forrasztóállomást meg össze lehet dobni hozzá, de lehet, hogy a különféle pákákhoz épített állomások közül valamelyik jó lesz, némi kalibráció után.
Pillanatpákám sajnos nincs, de ha lesz elhasznált pákacsúcsom, reszelek belőle olyat, mint az első képeden van.
A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2013
Több hsz.-ben írjátok, hogy a solomon hegy minősége rosszabb a wellerénél, de az ára is csak a tizede!
Évek óta solomon hegyet használok a kattogós wellerembe és elégedett vagyok vele.
Egy pici gonoszságot megengedve, azért jó neked (meg nekem), mert mi forrasztásra használjuk. Ha nézegetnénk vagy birtokolni akarnánk, akkor azért a Weller mégis csak jobban hangzana (a felirat is szebb rajta).
Nemrég volt szó a racsnis csillagkulcsokról.
Az Aldiban vasárnaptól fognak ilyet árulni: Bővebben: Link Korábbi akcióból van valakinek esetleg? Érdemes megvenni?
Akármilyen kulcs ha racsnis, nagy erejű igénybevételt nem bír hosszabb távon. Tehát normál kulccsal meghúzás, lazítás, amikor könnyebben megy, akkor jöhet a racsnis kulcs.
Vagy ha nem kell nagy erővel meghúzni, illetve nem nagy erővel meghúzott csavart/anyát kell lehajtani...
Én is ilyen felhasználásra gondoltam, de van amelyik azt sem bírja.
Sokat segítene eldugott csavaroknál, ahol egyszer is elég nehéz rátalálni a csavarfejre, hogy csak ide-oda mozgatnám, nem kéne 30 fokonként újra keresni a lapkákat. Egyébként lehet, hogy a márkásabbak sem bírják a nagy terhelést, de az árba bele van építve a törésgarancia 10 évre. Nekem csak otthoni szerelgetésre kell, ezért nem adok ki egy készlet árát egy kulcsra, így az olcsóbbak közül keresem a használhatót.
A márkás dugókulcskészletek racsnis hajtószára is előbb utóbb tönkremegy, ha nem kímélik.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Tudom, de mint írtam, ott a garancia az ilyen esetekre, és a törésre is vonatkozik, és a márkás racsnikhoz javítókészletet is árulnak, de én nem ilyenekre hajtok, kifejezetten árérzékenyen keresem a használható minőséget.
Nálunk elég nagy igénybevételnek van kitéve a racsnis hajtószár. 19-es hosszított dugókulcsal tépjük meg a 12-es önzáró anyákat az egyik gépnél. A váltókarosak elég hamar beadják a kulcsot, ezért az átdugósat használjuk, mert az többet bír. Egy Beta úgy 5évenként megy tönkre, de mint mondták, van javítókészlet hozzá.
Hello!
Nekem van egy szett. Tavaly vettem. Szerintem ennyit megért. Az is igaz, hogy úgy használom, mint írták. Először lelazít, majd jöhet a racsni, utána pedig meghúzáshoz szintén a villás rész (mondjuk egy 8-as anyát simán meghúzok vele ahogy kell). Ami nem tetszik, hogy a racsnis kialakítás miatt a villás részt is egy kicsit vastagabbra hagyták... Összeségében jó vétel szerintem. Üdv!
Ez így mondjuk nem teljesen, csak ha az áttolós kisebb fogszámú. Betamaxnál felvilágosítottak, hogy totál egyforma a két racsni belső felépítése. Ennek ellenére én is az áttolóst választottam...
Hello!
Otthoni szerelgetésre alkalmas ugyan, és elég baráti az ára is, és hát aranyszabály, hogy szerszámból sosem elég...de:"... mindig pont az a méret kéne ami épp nincs a készletben...", a 12 szög meg inkább csak lekerekíti a csavar éleit, ha meg is van húzva, vagy épp be van rozsdásodva. A nehezen hozzáférhető helyekre javasolt: - bontani mást is körülötte, hogy könnyebben hozzá lehessen férni (lehetőleg 6 szögletű, 1/2"-os, jó minőségű dugókulccsal és racsnival). Rendszerint a gyártó cégek is így gondolják. (ne akarjunk szelepszár szimeringet cserélni a kipufogónyíláson keresztül ) - kisebb racsnis készletet használni (itt már fokozottan kell ügyelni a szerszám minőségére) - csillag-villás kulcsot csillag felével, vagy hajlított csillag kulcsot használni. /villáskulccsal csak a csőbekötéseket, hollandereket, -amikre fizikailag lehetetlen rátenni a zárt szerszámokat- szokás lazítani...húzni módjával lehet/ Otthoni barkácsoláshoz leginkább egy jó minőségű 1/2"-os, egy 3/8"-os dugókulcskészlet, valamint egy csillag-villás kulcskészlet elegendő szokott lenni. Ettől függetlenül egy próbát azért megér. Lehet beleszeretsz!
Szia!
Szerszámból tényleg sosem elég. Van is egy jó minőségű 1/2" dugókulcskészletem, és egy kevésbé márkás 1/4" készlet, villáskulcsok, csillagkulcsok. Általában egyet is értek veled, de van egy öreg autóm, amit magam szerelek, és kapásból mondok 3 példát, ami rád cáfol. A kipufogó alagútban fut, a bilincs csavarja felfelé áll, hogy ne szedjen össze minden vackot az útról, mert ráég a csőre, és büdös lesz. Az alagút nem ad annyi helyet, hogy a krova beférjen. a kasznit nem bonthatom le a cső körül, a csavar meg általában rozsdás a hő és a felcsapódó víz, télen a sólé miatt, ezért végig hajtatja magát. Villáskulccsal megoldható, de kb 300x kell levenni feltenni a kulcsot, egyszerűbb lenne racsnis csillaggal. Karburátor talpcsavar, felülről takarja a karburátor. Annyi hely van, hogy oldalról rátegyem a villáskulcsot, és kb 10 fokot fordítsak. Ez ahhoz is kevés, hogy kulcsforgatással letekerjem, mert ahhoz 15 foknyit kellene tudnom egy húzásból mozdítani, így kínlódás van villáskulcs hegyével, holott a 72 fogú racsni 5 fokonként kattan, azzal játék lenne a feladat. Ja és önzáró anya, ez is végig hajtós. Olajcserekor le kell vennem a motorvédő lemezt, hogy a szűrőhöz hozzáférjek. A sárvédőben van műanyag doblemez. A motorvédő lemez egyik rögzítési pontja a műanyag dobbetét,és a fém sárvédőlemez közt van 12 centi mélyen. A kezem nem fér a résbe, így a dugókulcsnak sincs hely. Nem könnyű rátalálni a kulccsal a csavarra. Ha egyszer megvan, az már jó, de a letekeréshez jópárszor meg kell találni. Racsnis csillagkulccsal csak egyszer kell megtalálni, aztán már megy magától. tudnék több példát is, de kissé off, nem akarom a modik bajszát húzgálni, remélem,ennyiért még nem haragszanak meg.
nekem is...nekem is....
(vicc nélkül: azóta rá sem bírok nézni a Weller hegyre..... )
Köszi a felhasználói véleményt, azt hiszem, beruházok én is egyre.
Számtalan felhasználási módja lehet, miként és hol lehet alkalmazni, a leírt korlátokat figyelembe véve. Egy tesztet megér! Lehet én is beruházok egy szettre . Nálam úgyis hamar kiderül mennyire használható, úgyhogy köszi a tippet.
Sziasztok!
Régebben forrasztottam egy olyan heggyel, amit a képen megpróbáltam lerajzolni. Ezen a ferde letörésen egy kanálszerű kiképzés van, és oltári jól lehet vele forrasztani még a nagyon közel lévő lábú SMD IC-ket is. Úgy kellett vele forrasztani, hogy az IC két sarkát meg kellett pöttyinteni, hogy a helyén maradjon, és bekenni folyasztószerrel a PAD-eket is és az IC lábait is. Majd ezt a kis kanalat fel kellett tölteni ónnal, és csak simán végighúzni a lábak hegyénél. A kanálból csak éppen annyi ón került a lábakra amennyi a forrasztáshoz szükséges. Gyönyörűen kb két perc alatt be lehetett forrasztani egy soklábú DSP-t. A lábak között nem folyt össze az ón, és nem kellett javítani. Mikroszkóp alatt megnéztem a forrasztás minőségét és éppen csak annyi ón volt a lábakon amennyit a felületi feszültség odaszívott. Ami a jó az egészben az az, hogy jó a Weller TCP 24V-os "kattogós" pákához ez a fajta hegy. Ilyet keresnék, de nem találok sehol sem.
A kanalas hegyek a weller GW szériájába tartoznak, tehát elvileg úgy kellene keresned, hogy weller PT-GW.
Ilyet nem nagyon találtam, de van ET-GW a SOS elektroniánál, Bővebben: Link ami ugye az LR21 típusú pákához jó, de TCP-hez is használható, ha a régi hegyről át tudod applikálni a mágnest valahogy. A másik lehetőség, hogy beszerzel egy PT - LT átalakítót, ami így néz ki: Bővebben: Link és akkor használhatod az LT hegyeket, amik a wsp80 pákához valók, és azok közt is van GW típusú. A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2013
Sziasztok!
Ma alkottam, készítettem egy pákatartót a Wellernek, nem szokványos formájú, de amit én csinálok azon minden egyedi. A tartó Inox anyagból van, homokszórva.A spirál 2mm egy AWI pálca esztergán feltekerve.
Nagyon komoly lett
A fő, hogy a pákahegy ne érjen semmihez, mert kihűl.
Köszönöm!
A pákahegy direkt kilóg a spirálból, no meg az inox elég rossz hővezető. Sőt, nagyon nagyon rossz! A motoromon a szívócsonk is inox és a blokkon lévő vége forró, de 2-3 centivel arrébb jég hideg, a karburátor sem melegszik |
Bejelentkezés
Hirdetés |