Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos tolókapu
 
Témaindító: f.ferike, idő: Feb 17, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) f.ferike hozzászólása Feb 17, 2009 /
 
Egy nem szakmabeli kérdése.
A házam garázsában van az üzletem, onnan kb. 20 m-
re egy sínes tolókapu. Hogy ne kelljen 10 percenként
odajárni kinyitni, kiengedni az autókat, majd becsukni
meg akarom csináltatni elektromosra. ( 220 v. )
- Milyen teljesítményű hajtóműves villanymotor kell egy
kb.80 kg-os sínen futó tolókapuhoz?
- Meg lehet úgy oldani, hogy csak amíg a gombot nyo-
mom addig nyílik majd csukódík?
- A hajtóműves villanymotoron kívül még milyen
szerkentyűk kellenek, hogy oda-vissza mozogjon
a kapu?
Nem kell távirányító, érzékelő, végkapcsoló, csak
egyszerű legyen.
Előre is köszi!
(#) llaci56 válasza f.ferike hozzászólására (») Feb 17, 2009 / 4
 
Nem tudod annyiból megépíteni, mit ha megveszed készen. (Fogasléc, motor, elektronika, stb...) A sínen futó nem a legjobb, mert akadhat. (pl. hóban) Úszó kaput érdemes csinálni.
(#) Medve válasza f.ferike hozzászólására (») Feb 17, 2009 /
 
Egy szakboltban a kapuhoz illeszkedő hajtóművet kaphatsz és a kérdéseidre is válaszolnak.
(#) Bassmester válasza f.ferike hozzászólására (») Feb 17, 2009 /
 
Szia!
Egy 200W-os motor, jól méretezett csigás áttétellel, bőven elég lehet hozzá. Ez a nyitás-zárás idejétől is függ. (gondolom nem 2 sec alatt akarod teljesen kinyitni ) A kapu aljára fogaslécet kell szerelni, kicsi fogaskerékkel hajtva. Természetesen meg lehet csinálni pillanatműködtetésűre is, de ez nem túl jó.
Nálunk a cégnél ez úgy van megoldva, hogy van egy nyitógomb, ezzel végállásig nyit, van egy csukó gomb, amivel teljesen zár és van egy stop gomb, mellyel bármikor megállítható majd irányváltható. A végállákapcsoló az kötelező alkatrész egy ilyen kapunál. A vezérlést akár elektronika nélkül, relékkel is meg lehet csinálni. Később egy ilyet ki lehet egészíteni, akár elektronikus, optikai akadályérzékelővel és távvezérléssel is.
(#) quite válasza f.ferike hozzászólására (») Feb 17, 2009 /
 
Én is pár éve csináltam tolókaput apámmal, A-tól Z-ig (alapozás, vasalás, komplett vas és díszléc szerelvényezés, elektromos nyitás+saját mechanika) és a mechanika ugyan kiválóan vizsgázott, de az elektronika intelligenciájára már ezekután nemsok kedvem maradt, tehát vettem gyári 433MHz-es elektronikát (Profitech Kft.), és azzal kínlódtunk egy darabig.

Nem volt különösebben vele semmi gond, de az intelligencia az bizony nagyon hiányzott, mert ugyan ez elég jó kis cuccra sikerült, de nem volt benne semmi védelem, ami a humán hibák biztonságát illeti!

Két távvezérlő, egyenként két külön vevőegység vezérléssel, stb. de ugye az a fránya biztonsági rizikó nagyon hiányzott!

Mivel egy elég nagy projectről van szó, bevallom kicsit elfáradtam, nem volt kedvem már belefogni még egy többhetes-hónapos mikrokontrolleres rendszer fejlesztésébe, ezért úgy döntöttem inkább áldozok rá pénzt, és veszek komplett gyári rendszert és nem találom fel újra azt, amit már egyszer kitaláltak, és le is teszteltek.

82.000.- HUF pénzért vettem egy NICE rendszert, két távvezérlő, fénysorompó, intelligens humán korekció, váratlan esemény korrekció, stb.

Az eredmény és a rendszer lenyűgöző, és elképesztően biztonságos!!!

Bármi probléma felmerül, úgymint áthaladó személy, jármű, a kapu vészprogramra kapcsol, és azonnal megáll, majd kissé kinyílik, és ugyanez van az akadálynál is, ha esetleg a fénysorompó nem látná a veszélyt, ezért ekkor a kapu egy beállítható erő hatása után azonnal visszanyílik, pl. földön fekvő embernek ütközik, stb.

Szóval ezen kis kitérő után a válaszom az az, hogy ezt SEMMIKÉPPEN!!! nem szabad úgy kivitelezned, ahogy felvázoltad!!!

A LEGFONTOSABB A BIZTONSÁG, HISZEN HALÁLOS SÉRÜLÉST OKOZHAT EGY ERŐSEBB TOLÓKAPU!!!!!!!

Ezt a végállás és egyéb dolgok kihagyásával történő vezérlést azonnal felejtsd el, hiszen bármi előfordulhat, pl. nem figyelsz oda a kapura bármilyen ok miatt, vagy meghibásodik a kapcsoló, vagy bármi más, és akkor halálra préselsz egy embert!!!

Ez nem gyerekjáték!

A legfontosabb a biztonságos működtetés, és akár tetszik akár nem, nem lehet a véletlenekre bízni a dolgokat, hiába vannak házibarkács vezérlések, de a vezérlés intelligenciája rendkívül fontos, hogy felismerje a váratlan eseményeket automatikusan, és annak megfelelően döntsön saját magától, hogy mi a teendő!

Én a kapumba teljes lelki nyugalommal be merek állni működés közben úgy, hogy még a fénysorompót is átlépem, mert abban a pillanatban, amikor a kapu nekem jön, ezt érzékeli, és azonnal visszanyílik, tehát nem nyom össze.
Ha a vezérlésben ez a figyelőrendszer nem ad választ a rendszernek, vagyis esetleg meghibásodna, akkor a kapu már meg sem mozdítható, el sem indul!

A motor kérdésedre pedig annyit, hogy a mi rendszerünk 350kg-os kapuig használható, a kapu pedig amit tologat, 280kg!!!

Magában a meghajtásban egy akkorka 24V-os DC motor van, mint egy bármilyen kocsi ablaktörlőmotorja, és úgy mozgatja a 280kg-ot, mint a sicc!
És gyorsan is indítja és állítja meg a kaput, mert elektromos fék is van rajta.

Szóval száz szónak is egy a vége, az első a biztonság, és ezt tartsd szem előtt, és a legminimálisabb amit használnod kell, az egy fénysorompó és a végállások!!!
(#) Sir-Nyeteg válasza quite hozzászólására (») Feb 17, 2009 /
 
Én pl tudnék ajánlani egy "gyenge motort"
Értem ezalatt pl egy elektromos ablakemelő a kocsikban.
Felesleges bele mindenféle biztonsági funkció, hisz gyenge. Úgy felhúzza az ablakot mint a sicc, de ahhoz nincs ereje, hogy fájdalmat okozzon egy beszorult tenyérnek. pl egy gyerek meg tudja állítani a kaput, de egy kis hó vagy sár ne okozzon neki gondot.
(#) ostoba válasza f.ferike hozzászólására (») Feb 26, 2009 /
 
ha időközben nem oldódott meg, akkor gondolkozz el rajta menyi pénzed van erre, írd meg és megmondom mit lehet kihozni belőle! ezzel foglalkozom!
(#) sztelli hozzászólása Dec 25, 2010 /
 
Szeretném saját készítésű úszó tolókapumat távirányítóval üzemeltetni. Ebben kérnénk segítséget.Eddig van egy motorom ami jobbra balra forog,ha csőfogóval lefogom megáll elkezd a másik irányba forogni./szárnyas kapumotor/van fogaskerék, fogasléc, 2 DB végállás kapcsolom.motor 230v 280w1.2-1.7a PROTECO.A motorból 4 vezeték vezet ki 1föld 2közös 3jobra 4balra.Kérdésem mi kell még hozzá mit vegyek. HOGYAN TUDNÁM MAGAM ELKÉSZÍTENI?
(#) david233 hozzászólása Jan 23, 2011 /
 
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni egy elektromos kapuzárhoz.

A probléma amit meg kellene oldanom az egy tolókapunak a bezárása illetve kinyitása elektronikus úton. (A kapuról: kb. 4 méter hosszú, tolókapú) Eddig lakatos módszerrel van zárva, csak az udvar át lett alakítva és most már napi rendszerességgel szeretnénk használni, és így a lakat kinyitása bezárása kicsit körülményes, és nehéz is egyben ugyanis az kapun belül van.

A megoldás amit erre tudnék az egy elektromágneses rendszer, amelyet már többször is hallottam, hogy lehet venni ilyen rúdmágnest, ami nagyon erős. ( ha több van rajta akkor meg még inkább)
Viszont ahhoz hogy ezt ki lehessen nyitni kellene hozzá valamilyen kapcsoló. Egy sima mezei gomb elhelyezését nem tartom előnyösnek mert akkor bárki ki tudná azt nyitni, így én távirányítóra gondoltam. És az lenne a kérdés hogy ezt hogyan szokták, vagy hogyan lehetne viszonylag olcsón, és legegyszerűbben megoldani? Ami itt lényeges lenne hogy 4 db egyforma távkapcsolóra lenen szükség. ( minden családtagnak).

Előre is köszönöm.

Üdv.

Dávid
(#) hackerfish válasza david233 hozzászólására (») Jan 23, 2011 / 4
 
Szia!

Itt egy egyszerű IR távirányító:
Bővebben: Link

Lehet kapni kész távirányító modulokat is. Pl. hestore:
Bővebben: Link
Conradban is van egy pár:
Bővebben: Link

Arra figyelj, hogyha elektromágneses lesz a cucc, áramszünetkor manuálisan is ki lehessen nyitni, de magától ne nyíljon ki, ha megszűnik a táp.

De én a helyedben az ilyen biztonsági dolgokat inkább profikra bíznám. Nem kockátatnám meg, hogy betörjenek vagy ilyesmi.
(#) szakáll válasza david233 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Nem nagyon értem a kérdést!
Ha "elektromos tolókapuként" működik, akkor minek a plusz lakatos zárás? Nekem is ilyen van, de a hajtómű miatt -bármely állásban- kézzel megmozdíthatatlan.
Én nem tennék rá még egy elektromos zárat, már csak a szaporodó hibalehetőség miatt sem.
(#) szakáll válasza szakáll hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Lehet, hogy a kérdés címe tévesztett meg?
(#) david233 válasza szakáll hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Igen a kérdés megtévesztő volt bocsánat érte. Tehát mégegyszer:

Egy olyan tolókapu ami manuálisan nyitható, tehát nincs elektromosan működtetve. És ehhez lenne egy elektromos zár, elektromágneses zár.
(#) david233 hozzászólása Jan 23, 2011 /
 
Hali mindenkinek!

Itt egy link: Bővebben: Link

Ilyen zárra gondolnék, és ehhez kellene valamilyen távirányítós nyitó megoldás. És a zárást is meg kellene valahogy oldani, talán időzítővel...

Erre esetleg van ötletetek?

üdv.
(#) Peti.Janka válasza david233 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Nagyon egyszerű a dolog! Innét bírsz választani komplett távirányító szettet. 12Vot adsz neki, és a kimenetére meg rá kötöd a záraidat. Majd be programozod úgy, hogy csak még nyomod a gombot addig húzzon a relé benne. és ennyi. Ez elég olcsó megoldás. És kapsz távirányítókat is, mert ha jól tudom csak 2 jár egy ilyen készletbe.
(#) Ricsi89 válasza david233 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Távirányításra ezt ajánlom. Nagyon jó kis szerkezet, távirányítóval megy, nem kell infrával szórakozni. Sokkal megbízhatóbb, mint az infrás. Picivel többért van akár 4 csatornás is, amivel még a világítást is tudod kapcsolni, meg bármit. Bővebben: Link
A zárról meg nem tudok mit mondani, el kell menni egy ilyen boltba, vagy fel kell őket hívni és őt biztosan tudnak segíteni. Képek alapján eldönteni bármiről is, hogy jó lesz-e, elég nehéz.
(#) SzervízMacska válasza david233 hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Csatlakozom az előttem szólóhoz. A gr89 által linkelt Slave vevőcsalád igen megbízható és biztonságos. A kimenetén lévő egymorzés relének nyitó és záró kontaktusa is felhasználható igény és izlés szerint. Külön ajánlom figyelmedbe az egység bistabil üzemmódját, amikor is első nyomásra nyit, a következőre meg zár. Innentől kezdve időzítőre sincs szükség.
Kicsit tovább gondolva ekkor a zárral párhuzamosan köthetnél egy világítótestet is, mely az üzemállapotot detektálná, továbbá a sötétben való bejutást is segítené.

Valóban gondot jelenthet viszont egy áramszünet, mivel az általad linkelt mágneszár feszültségmentes állapotban nem szuperál...
(#) mraulajos hozzászólása Szept 26, 2011 /
 
Hali!

Keresek 24 V-os tolókapuhoz gyári vezérlést.
(#) HAL hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Sziasztok! 1 BFT compact tolókapu motorom van infrasorompóval.Elromlott az infra hogyan lehet az elektronikát áthidalnom hogy működjön nélküle.Előre is köszi!!
(#) HAL hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Sziasztok!Van 1 BFT compact infrasorompós tolókapu motorom ami távirányítós is,aminek bedöglött az infrája.Az lenne a kérdésem nem tudja-e valaki hogyan lehet áthidalással megszüntetni az infrát hogy a motor működjön.Előre is köszi.
(#) Remci válasza HAL hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Szia! Szétszeded az infra sorompó vevőjét, és abban elvileg 4 szál van bekötve. 2 a táp, 2 pedig elvileg a relétől megy a motorhoz. C-Nc-be kell bekötve lennie. Nos azt a kettőt zárd rövidre. Gondolom az a baj hogy nem csukódik, igaz?
(#) HAL válasza Remci hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Igen az baj hogy nem zár és nem nyit.Tehát nem a motornál kell összekötnöm hanem a infrasorompó vevőjében?
(#) Remci válasza HAL hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
A vevőben is összekötheted, de ha a motorban kikeresed azt a két eret, akkor ott kikötheted őket a sorkapocsból és egy rövidzárral helyettesítheted. Hogy miért nem nyit azt nem tudom, nem ismerem ezt a vezérlést, de csukni az infra sorompó hibájából nem csuk.Persze ha úgy van össze rakva ahogy kell.
(#) HAL válasza Remci hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Köszönöm szépen a segítséget,szia.
(#) Remci válasza HAL hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Nincs mit, remélem megoldódik. Szia
(#) truebaba8 hozzászólása Aug 31, 2015 /
 
Sziasztok, nem tudom mennyire él a topic, aki ismeri a Phobos BT ketszarnyu kapunyitot, segitsen már nekem..

Az egyik kar motorja nyitáskor fél fordulat után lekapcsol. Az infra lekötve (rövidre zárva), a végállás kapcsolók rendben vannak, szét is szedtem az egészet, nem találtam semmi hibát.

Ami fura, hogy 13 voltot mérek rajta ilyenkor. Ha áramtalanitom a panelt, vagy 2x, akkor először elfelejti a véggállásokat (leszakitja a kaput) de a 4x, 5x resetre megjavul, és működik a bal oldal is.

Ez megy 1 napig, aztán ujra elromlik (gondolom összeszed valami error kodokat)

Esetleg valami relé ragad be a vezerlon?

A vezerlon lcd-n semmi error kod.

Probaltam mindent, de kifogytam az 5letekből. Potolni meg irgalamtlan összeg lenne.

Köszi
(#) truebaba8 válasza truebaba8 hozzászólására (») Szept 1, 2015 /
 
Mególdodott..
(#) kila válasza truebaba8 hozzászólására (») Szept 1, 2015 /
 
Szia!
Mi volt a gond?
(#) truebaba8 válasza kila hozzászólására (») Szept 2, 2015 /
 
Hello,

Autoset-el újra kellett kalibrálni, illetve elég lett volna csak a bal motor feszültségét emelni
(#) GPeti1977 hozzászólása Okt 6, 2019 /
 
Milyen olajat kell önteni a tolókapu motorjába hogy a tekercset nehogy megtámadja?
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem