Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Arduino
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Lapozás: OK   12 / 852
(#) TavIR-AVR válasza rohi hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
Tipp: AVR chip kidob. Zárt az IC.
Pl. FuseBit doctorral tedd alaphelyzetbe, és utána programozd.
(#) rohi válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
Sikerült a FuseBit doktorral helyreállítani a chipet.
Bascom alól már látom az AVR-t USBASP vel és az STK500-al.
Igaz az STK 500 natív módot használom és a Bascom ARVISP ként kezeli,
de látja achipet.
Most, hogyan tovább mert ha az Arduino programmal próbálom az AVR-be tölteni a bootloadert (kiválasztva a boardot,a programozot STK 500, és a portot) akkor újra reszetelhetem a z AVR-t
(#) TavIR-AVR válasza rohi hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
Arduino alatt a STK500-l bootloader egetes _sikeres_
Ha nem:
- nincs tap az AVR chipen
- hianyoznak a szurokondik/zajos tap
- nincs kvarc/rezonator/kulso orajel.
(#) rohi válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
Nem tettem kvarcot és kondit az AVR-re (Látszik,hogy kezdő vagyok)
akkor valószínűleg ez lesz a gond.
Kérdésem,hogy a kvarc értéke olyan legyen mint amilyenben a kontroller is fog működni?
(#) TavIR-AVR válasza rohi hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
A legbiztosabb ha igen.
2x 22pF kondi + 1x 16 MHz Q
(#) rohi válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
Időközben az STK 500 meghalt (Bascomban nem ismeri fel az AVR....)
Viszont az USBASP-vel ugy néz ki,hogy sikerült a bootloader betöltése.
Ha ez így van köszönöm a segítségeket
(#) TavIR-AVR válasza rohi hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
Hát, a kép nem azt mutatja, hogy jó az égetés....
(#) rohi válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
De hát azt irta,hogy bootloader égetése kész
(#) ISF79 hozzászólása Szept 8, 2013 /
 
[b][/b]Sziasztok!

Arduinoban, hogy tudnám megoldani, hogy led villog, és közben nyomógombbal tudok működtetni egy másik ledet?
Külön megy, de egyszerre a kettőt nem sikerül összehozni, hibát sem ír ki.
Mellékelem a legutolsó próbálkozásomat.
UPDATE: A 11. sorban a gombot kijavítottam 0-ra most már felvillan a led egy pillanatra, de 2mp-ig kellene világítania...

  1. const int gomb = 2;   //Ez a gomb csak akkor működjön, ha kimeno (7-es pin) HIGH, de már ez sem lényeg, csak működjön...
  2. const int relayPin =  13;    //Ez egy led, akkor lenne HIGH ha megnyomom a gombot  
  3. const int kimeno  = 7;       //Led, 5mp-ig HIGH, 5mp-ig LOW... (ezzel nincs gond)
  4. int buttonState = 0;        
  5.  
  6. void setup()
  7. {
  8.   pinMode(relayPin, OUTPUT);      
  9.   pinMode(gomb, INPUT);    
  10.   pinMode(kimeno, OUTPUT);
  11.   attachInterrupt(gomb, button, RISING);
  12. }
  13.  
  14. void loop()
  15. {  
  16.   delay(5000);  
  17.   digitalWrite(kimeno, HIGH);
  18.   delay(5000);
  19.   digitalWrite(kimeno, LOW);
  20. }
  21.  
  22. void button()
  23. {
  24.  buttonState = digitalRead(gomb);
  25.   if (buttonState == HIGH) {        
  26.     digitalWrite(relayPin, HIGH);  
  27.     delay(2000);
  28.     digitalWrite(relayPin, LOW);
  29.   }
  30. }
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2013
(#) TavIR-AVR válasza rohi hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
A program _lefutott_.
A feltöltés megy?
Lehet az USBASB a SCK lábat nem rakja helyre a végén...

Nálam STK500 az OK üzenettel fejezi be.
(#) TavIR-AVR válasza ISF79 hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Prell?
INT-ben _NINCS_ várakozás!

INT belső/külső felhúzóellenállás és falling.

Lásd: 60 nap alatt Arduino ingyenes minitanfolyam
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2013
(#) ISF79 válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Köszi a segítséget.

Button delay-t lecseréltem "millis"-re.
Most működik, csak HIGH marad a bekapcsolt led.

Azt hiszem inkább a villogót próbálom ezzel a timerrel megoldani, csak az sem egyszerű, mert a low állapot hosszabb lenne mint a high.

Feliratkoztam megint az arduino oktatásra, mert augusztusban jelentkeztem, de nem jött egy lecke sem, csak a visszaigazolás, hogy pár nap múlva jön az első.

Remélem van benne Millis rész is.
(#) rohi válasza TavIR-AVR hozzászólására (») Szept 9, 2013 /
 
Robi ezt úgy hívják pik-pak! Mindenkinek ajánlom a TavIr STK 500-at!
Arduino bootloader már nem probléma!!
(#) melorin hozzászólása Szept 21, 2013 /
 
Meg lehet oldani azt, hogy egy erősítő kimenetét figyelje az arduino, és ha pl 1V-nál nagyobb DC feszültséget mér, akkor behúzzon egy relét?
Tudom, hogy lehet feszt mérni vele, de nem csináltam még ilyet, főleg nem tudom hogy fog különbséget tenni a zenei és a DC feszültség között.
Jelenleg a hőmérsékletet figyeli, és lekapcsolja a kimenetre sorba bekötött relét ha túl meleg van. Bekapcsoláskor egy kicsit késve kapcsolja rá a hangszórókat, kikapcsoláskor meg azonnal lekapcsolja.
De szeretném felhasználni másra is az erősítőn belül, mint pl. amit az imént írtam.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2013
(#) TavIR-AVR válasza melorin hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Igen:
- ADC folyamatos mérés. Az AVR 15 kHz-vel mér...
Mindig _pillanatnyi_ feszt mér. Tegyél a bemenetre egy ellenállásosztót (erősítő kimenete nehogy megsüsse)
A kódodban a hőmérsékletmérés után tedd be a feszfigyeléstz. Viszonr késleltess a relé kikapcsolással, mert a zenében összevissza van az 1V feletti jel (zene )
(#) kissi válasza melorin hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Idézet:
„főleg nem tudom hogy fog különbséget tenni a zenei és a DC feszültség között.”

A DC feszültség "mindig" jelen van, ezt egy RC taggal ( integráló tag ) tudod elkülöníteni a zenétől ( a kondenzátor a váltakozó feszültségtől nem tud feltöltődni, mert mindig töltődik-kisül, az egyenfesz. viszont feltölti ! ). Az RC időállandó nagyobb legyen kb. 10-szerese a zenében előforduló legnagyobb periódusidőnek ( kb. 20 Hz --> 50 ms --> RC~ 0,5 s ! ). Ezek után, ha lesz feszültség az RC kimenetén pl. 1 V, akkor már lekapcsolhatod a kimenetet, mert gond van ! Figyelj rá, hogy az RC tag kimeneti feszültségét egy ellenállás-zener párossal mérd, nehogy "kifektesse" az arduino bemenetét !
(#) melorin válasza kissi hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Ezt le tudnád valahogy rajzolni? Egy picit kínai
Ja és nem lehet megúszni a zénert valahogy?
(#) melorin válasza melorin hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Ja és még egy dolgot szeretnék vele: ha sokáig nincs jelforrás, akkor kapcsoljon le.
Tehát valahogy mégiscsak kéne mérni zenét is nem csak DC-t. Arra gondoltam, hogy figyelné a jelszintet a bemeneten, és ha pl több mint 5 perce nincs jel, akkor lekapcsol. Ahogy újra észlel valamit, bekapcsolja az erősítőt.
(#) kissi válasza melorin hozzászólására (») Szept 22, 2013 /
 
Bocs, egy kicsit elkapkodtam a DC szint figyelését, mert elfelejtkeztem róla, hogy Neked kettős tápnál kell ugyanezt megtenned. Privátba küldök egy rajzot ( egyenfesz és bekapcsolási késleltetést tud alapból ! ) és az alapján szerintem meg tudod oldani !
A zenei jel figyelését egy aktív egyenirányítóval meg tudod oldani ( csak itt is figyelj a kontroller maximális bemeneti feszültségére! ) !
(#) melorin hozzászólása Szept 28, 2013 /
 
Üdv!
Sikerült az Arduinoval amit szerettem volna. A kimeneti DC szint figyelését most hanyagoltam, viszont amit most tud:
-Hangszórók késleltetett indítása (relével)
-Kikapcsoláskor azonnal leoldja a hangszórókat (relével)

Figyeli az erősítő bemenetét egy aktív csúcsegyenirányítóval, így:
-Ha 5percig nincs jel, lekapcsolja az erősítő tápját + a hangszórókat azonnal (hányszor felejtettem éjszakára bekapcsolva az erősítőt!)
-Ha az erősítő kikapcsolt állapotban van, ha bemenő jelet észlel, azonnal bekapcsolja az erősítőt (TV-be, séta az erősítőhöz lespórolva )
-Ha túl nagy a bemenő jel (az erősítő torzul) elkezdenek fade effektel világítani az erősítő elején a ledek
-Magas hőfok esetén bekapcsolnak az erősítőn a ledek max fénnyel, és az erősítő tápját+ hangszórókat lekapcsolja (ventillátort nem akartam bele tenni a zaj miatt, de nem lenne nagy kunszt)
-Ha visszahül biztonságos hőfok alá, újra bekapcsol

Egyelőre ennyi, de még vannak terveim, amikre még egyszer visszatérek
Ha valakit érdekel a kód, elküldöm.
(#) kissi válasza melorin hozzászólására (») Szept 28, 2013 /
 
Idézet:
„Figyeli az erősítő bemenetét egy aktív csúcsegyenirányítóval,”

Ha ez megy, akkor szerintem a kimenetét is figyelhetnéd leosztás után egy pozitív és egy negatív csúcsegyenirányítóval --> egyenirányítás után AD --> integrálás ( átlagolás néhány mintából ) --> integrálás után különbségképzés, ha nem 0, akkor DC szint van a kimeneten--> lekapcs !
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2013
(#) dckiller hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Sziasztok!

Lenne 2 kérdésem.

1.Csináltam egy motor vezérlőt(irfz44N)
Jól működik manuális módon.
Helyesen csináltam meg?
Miért van az hogy ha nincs bekapcsolva a kapcsoló akkor is folyik valamennyi áram(műszerrel megmértem)

2.H hídat szeretnék valójában csinálni ez egy előfutár volt hozzá(Arduinoval lesz vezérelve)

Működőképes lenne ez így ha a feltétel rendszer az lenne hogy:

A input van B nincs akkor a motor egyik irányba forog,A nincs B van akkor a másik irányba megy a dolog.

Ellenállás értékek mennyire stimmelnek?(irf9540 és irfz44n fetek vannak benne)?
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
(#) csabeszq válasza dckiller hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
1) jónak tűnik, de a védődióda hiányzik

2) elsőre hibásnak tűnik: nem látom, hogy mi gátolja meg, hogy egyszerre mindkét tranzisztor vezessen és rövidzárat csináljon. Ha: a PWM input lebeg, vagy 12V-on van, akkor mindkét MOSFET _egyidőben_ lesz nyitva. Márpedig 0V-ról ha 24V-ra átkapcsolod, akkor a köztes szakaszon át kell menned, ezalatt simán megjelenhet 10A ha bírja a tápod.

Ha pedig mindezt PWM-mel csinálod, elég gyorsan grillsütő lesz belőle.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
(#) csabeszq válasza csabeszq hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Az általad csatolt IRFZ44N adatai között pedig a VGS = 20V szerepel. A második esetben az 1k/10k ellenállásosztón 21.8V lesz, ha be van kapcsolva. Itt az első példa is meghaladja a 20V-ot. Ha szerencséd van menni fog, bár én kicsit változtatnék az ellenállásokon, hogy a 20V-os megengedett határok közé kerülj.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
(#) csabeszq válasza dckiller hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Építettem ilyen 2 irányú motort, de nem így.

0V-24V előre
24V-0V hátra
0V-0V fék
24V-24V fék
szakadás: a motor forog tovább

Nekem a gáz-fék-gáz-fék iteráció elég bizarrul hangzott, bár akár működhet is, de az autómat nem így vezetem. A gáz-felenged-gáz-felenged nekem szimpatikusabb lett, így 4 inputtal vezérlem a motort. Tud előre menni, tud hátramenni és van szakadás is, amikor csak forog.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
(#) GPeti1977 válasza dckiller hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Teljesen működésképtelen a rajzod, de rajzoltam neked egy tuti megbízhatót.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013

Hbridge.JPG
    
(#) csabeszq válasza GPeti1977 hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Kicsit bővebben jobb lenne kifejteni, mert nem magától értetődő.

Mármint ha DIR1 magas, akkor az 1-es oldal ellenütemben dolgozik és a P-csatornás is kapcsol, ha alacsony, akkor csak az N csatornás kapcsol. DIR2-re értelemszerűen ugyanez.

Miért kell 2 PWM, amikor csak 1 motort kapcsolsz?
(#) GPeti1977 válasza csabeszq hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Így lehet oda-vissza forgatni.
DIR1 HIGH PWM2 (AnalogWrite) változtatod a fordulatot, a motor egyik irányba forog.
DIR1 LOW delayms min. 10
DIR2 HIGH PWM1 változtatod a fordulatot, a motor másik irányba forog.

A P tranzisztorok a híd zárlata ellen védenek vezérlési hiba esetén, lehet belső bázisellenállással integrált tranzisztorokat is beszerezni.
(#) csabeszq válasza GPeti1977 hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Igen, a kapcsolás működik, megépíthető, még 24V-on is.

Előre:
Dir1 HI, PWM1 LO, Dir2 LO. PWM2 vezérelve

Hátra:
Dir2 HI, PWM2 LO, Dir1 LO, PWM1 vezérelve

Ez az egyik oldalon +12V-ot ad ki (+24V), a másikon szaggat PWM-mel (nem fékez). Megépíthető, csak a vezérlése nem triviális, ezért kértem, hogy írj bővebben.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
(#) dckiller válasza GPeti1977 hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Köszi a rajzot.
Tényleg kicsit bonyolult.

Valami egyszerűbb megoldás nincs esetleg?
(igazából van a neten egy csomó rajz de nem tudom melyik lehet abból jó mert elkeveredek benne)
PWM-et lehet hogy elhagyom akkor a dologból ha ilyen bonyolult lesz tőle a rajz?
Következő: »»   12 / 852
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem