Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Tipp: AVR chip kidob. Zárt az IC.
Pl. FuseBit doctorral tedd alaphelyzetbe, és utána programozd.
Sikerült a FuseBit doktorral helyreállítani a chipet.
Bascom alól már látom az AVR-t USBASP vel és az STK500-al. Igaz az STK 500 natív módot használom és a Bascom ARVISP ként kezeli, de látja achipet. Most, hogyan tovább mert ha az Arduino programmal próbálom az AVR-be tölteni a bootloadert (kiválasztva a boardot,a programozot STK 500, és a portot) akkor újra reszetelhetem a z AVR-t
Arduino alatt a STK500-l bootloader egetes _sikeres_
Ha nem: - nincs tap az AVR chipen - hianyoznak a szurokondik/zajos tap - nincs kvarc/rezonator/kulso orajel.
Nem tettem kvarcot és kondit az AVR-re (Látszik,hogy kezdő vagyok)
akkor valószínűleg ez lesz a gond. Kérdésem,hogy a kvarc értéke olyan legyen mint amilyenben a kontroller is fog működni?
A legbiztosabb ha igen.
2x 22pF kondi + 1x 16 MHz Q
Időközben az STK 500 meghalt (Bascomban nem ismeri fel az AVR....)
Viszont az USBASP-vel ugy néz ki,hogy sikerült a bootloader betöltése. Ha ez így van köszönöm a segítségeket
Hát, a kép nem azt mutatja, hogy jó az égetés....
De hát azt irta,hogy bootloader égetése kész
[b][/b]Sziasztok!
Arduinoban, hogy tudnám megoldani, hogy led villog, és közben nyomógombbal tudok működtetni egy másik ledet? Külön megy, de egyszerre a kettőt nem sikerül összehozni, hibát sem ír ki. Mellékelem a legutolsó próbálkozásomat. UPDATE: A 11. sorban a gombot kijavítottam 0-ra most már felvillan a led egy pillanatra, de 2mp-ig kellene világítania...
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2013
A program _lefutott_.
A feltöltés megy? Lehet az USBASB a SCK lábat nem rakja helyre a végén... Nálam STK500 az OK üzenettel fejezi be.
Prell?
INT-ben _NINCS_ várakozás! INT belső/külső felhúzóellenállás és falling. Lásd: 60 nap alatt Arduino ingyenes minitanfolyam A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2013
Köszi a segítséget.
Button delay-t lecseréltem "millis"-re. Most működik, csak HIGH marad a bekapcsolt led. Azt hiszem inkább a villogót próbálom ezzel a timerrel megoldani, csak az sem egyszerű, mert a low állapot hosszabb lenne mint a high. Feliratkoztam megint az arduino oktatásra, mert augusztusban jelentkeztem, de nem jött egy lecke sem, csak a visszaigazolás, hogy pár nap múlva jön az első. Remélem van benne Millis rész is.
Robi ezt úgy hívják pik-pak! Mindenkinek ajánlom a TavIr STK 500-at!
Arduino bootloader már nem probléma!!
Meg lehet oldani azt, hogy egy erősítő kimenetét figyelje az arduino, és ha pl 1V-nál nagyobb DC feszültséget mér, akkor behúzzon egy relét?
Tudom, hogy lehet feszt mérni vele, de nem csináltam még ilyet, főleg nem tudom hogy fog különbséget tenni a zenei és a DC feszültség között. Jelenleg a hőmérsékletet figyeli, és lekapcsolja a kimenetre sorba bekötött relét ha túl meleg van. Bekapcsoláskor egy kicsit késve kapcsolja rá a hangszórókat, kikapcsoláskor meg azonnal lekapcsolja. De szeretném felhasználni másra is az erősítőn belül, mint pl. amit az imént írtam. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2013
Igen:
- ADC folyamatos mérés. Az AVR 15 kHz-vel mér... Mindig _pillanatnyi_ feszt mér. Tegyél a bemenetre egy ellenállásosztót (erősítő kimenete nehogy megsüsse) A kódodban a hőmérsékletmérés után tedd be a feszfigyeléstz. Viszonr késleltess a relé kikapcsolással, mert a zenében összevissza van az 1V feletti jel (zene ) Idézet: „főleg nem tudom hogy fog különbséget tenni a zenei és a DC feszültség között.” A DC feszültség "mindig" jelen van, ezt egy RC taggal ( integráló tag ) tudod elkülöníteni a zenétől ( a kondenzátor a váltakozó feszültségtől nem tud feltöltődni, mert mindig töltődik-kisül, az egyenfesz. viszont feltölti ! ). Az RC időállandó nagyobb legyen kb. 10-szerese a zenében előforduló legnagyobb periódusidőnek ( kb. 20 Hz --> 50 ms --> RC~ 0,5 s ! ). Ezek után, ha lesz feszültség az RC kimenetén pl. 1 V, akkor már lekapcsolhatod a kimenetet, mert gond van ! Figyelj rá, hogy az RC tag kimeneti feszültségét egy ellenállás-zener párossal mérd, nehogy "kifektesse" az arduino bemenetét !
Ezt le tudnád valahogy rajzolni? Egy picit kínai
Ja és nem lehet megúszni a zénert valahogy?
Ja és még egy dolgot szeretnék vele: ha sokáig nincs jelforrás, akkor kapcsoljon le.
Tehát valahogy mégiscsak kéne mérni zenét is nem csak DC-t. Arra gondoltam, hogy figyelné a jelszintet a bemeneten, és ha pl több mint 5 perce nincs jel, akkor lekapcsol. Ahogy újra észlel valamit, bekapcsolja az erősítőt.
Bocs, egy kicsit elkapkodtam a DC szint figyelését, mert elfelejtkeztem róla, hogy Neked kettős tápnál kell ugyanezt megtenned. Privátba küldök egy rajzot ( egyenfesz és bekapcsolási késleltetést tud alapból ! ) és az alapján szerintem meg tudod oldani !
A zenei jel figyelését egy aktív egyenirányítóval meg tudod oldani ( csak itt is figyelj a kontroller maximális bemeneti feszültségére! ) !
Üdv!
Sikerült az Arduinoval amit szerettem volna. A kimeneti DC szint figyelését most hanyagoltam, viszont amit most tud: -Hangszórók késleltetett indítása (relével) -Kikapcsoláskor azonnal leoldja a hangszórókat (relével) Figyeli az erősítő bemenetét egy aktív csúcsegyenirányítóval, így: -Ha 5percig nincs jel, lekapcsolja az erősítő tápját + a hangszórókat azonnal (hányszor felejtettem éjszakára bekapcsolva az erősítőt!) -Ha az erősítő kikapcsolt állapotban van, ha bemenő jelet észlel, azonnal bekapcsolja az erősítőt (TV-be, séta az erősítőhöz lespórolva ) -Ha túl nagy a bemenő jel (az erősítő torzul) elkezdenek fade effektel világítani az erősítő elején a ledek -Magas hőfok esetén bekapcsolnak az erősítőn a ledek max fénnyel, és az erősítő tápját+ hangszórókat lekapcsolja (ventillátort nem akartam bele tenni a zaj miatt, de nem lenne nagy kunszt) -Ha visszahül biztonságos hőfok alá, újra bekapcsol Egyelőre ennyi, de még vannak terveim, amikre még egyszer visszatérek Ha valakit érdekel a kód, elküldöm. Idézet: „Figyeli az erősítő bemenetét egy aktív csúcsegyenirányítóval,” Ha ez megy, akkor szerintem a kimenetét is figyelhetnéd leosztás után egy pozitív és egy negatív csúcsegyenirányítóval --> egyenirányítás után AD --> integrálás ( átlagolás néhány mintából ) --> integrálás után különbségképzés, ha nem 0, akkor DC szint van a kimeneten--> lekapcs ! A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2013
Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem. 1.Csináltam egy motor vezérlőt(irfz44N) Jól működik manuális módon. Helyesen csináltam meg? Miért van az hogy ha nincs bekapcsolva a kapcsoló akkor is folyik valamennyi áram(műszerrel megmértem) 2.H hídat szeretnék valójában csinálni ez egy előfutár volt hozzá(Arduinoval lesz vezérelve) Működőképes lenne ez így ha a feltétel rendszer az lenne hogy: A input van B nincs akkor a motor egyik irányba forog,A nincs B van akkor a másik irányba megy a dolog. Ellenállás értékek mennyire stimmelnek?(irf9540 és irfz44n fetek vannak benne)? A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
1) jónak tűnik, de a védődióda hiányzik
2) elsőre hibásnak tűnik: nem látom, hogy mi gátolja meg, hogy egyszerre mindkét tranzisztor vezessen és rövidzárat csináljon. Ha: a PWM input lebeg, vagy 12V-on van, akkor mindkét MOSFET _egyidőben_ lesz nyitva. Márpedig 0V-ról ha 24V-ra átkapcsolod, akkor a köztes szakaszon át kell menned, ezalatt simán megjelenhet 10A ha bírja a tápod. Ha pedig mindezt PWM-mel csinálod, elég gyorsan grillsütő lesz belőle. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
Az általad csatolt IRFZ44N adatai között pedig a VGS = 20V szerepel. A második esetben az 1k/10k ellenállásosztón 21.8V lesz, ha be van kapcsolva. Itt az első példa is meghaladja a 20V-ot. Ha szerencséd van menni fog, bár én kicsit változtatnék az ellenállásokon, hogy a 20V-os megengedett határok közé kerülj.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
Építettem ilyen 2 irányú motort, de nem így.
0V-24V előre 24V-0V hátra 0V-0V fék 24V-24V fék szakadás: a motor forog tovább Nekem a gáz-fék-gáz-fék iteráció elég bizarrul hangzott, bár akár működhet is, de az autómat nem így vezetem. A gáz-felenged-gáz-felenged nekem szimpatikusabb lett, így 4 inputtal vezérlem a motort. Tud előre menni, tud hátramenni és van szakadás is, amikor csak forog. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
Teljesen működésképtelen a rajzod, de rajzoltam neked egy tuti megbízhatót.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
Kicsit bővebben jobb lenne kifejteni, mert nem magától értetődő.
Mármint ha DIR1 magas, akkor az 1-es oldal ellenütemben dolgozik és a P-csatornás is kapcsol, ha alacsony, akkor csak az N csatornás kapcsol. DIR2-re értelemszerűen ugyanez. Miért kell 2 PWM, amikor csak 1 motort kapcsolsz?
Így lehet oda-vissza forgatni.
DIR1 HIGH PWM2 (AnalogWrite) változtatod a fordulatot, a motor egyik irányba forog. DIR1 LOW delayms min. 10 DIR2 HIGH PWM1 változtatod a fordulatot, a motor másik irányba forog. A P tranzisztorok a híd zárlata ellen védenek vezérlési hiba esetén, lehet belső bázisellenállással integrált tranzisztorokat is beszerezni.
Igen, a kapcsolás működik, megépíthető, még 24V-on is.
Előre: Dir1 HI, PWM1 LO, Dir2 LO. PWM2 vezérelve Hátra: Dir2 HI, PWM2 LO, Dir1 LO, PWM1 vezérelve Ez az egyik oldalon +12V-ot ad ki (+24V), a másikon szaggat PWM-mel (nem fékez). Megépíthető, csak a vezérlése nem triviális, ezért kértem, hogy írj bővebben. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
Köszi a rajzot.
Tényleg kicsit bonyolult. Valami egyszerűbb megoldás nincs esetleg? (igazából van a neten egy csomó rajz de nem tudom melyik lehet abból jó mert elkeveredek benne) PWM-et lehet hogy elhagyom akkor a dologból ha ilyen bonyolult lesz tőle a rajz? |
Bejelentkezés
Hirdetés |