Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Ha kijelzi akkor biztos már gyöngék az akksik.Terhelés alatt mérd a feszt.Kapcsold rá a volt mérőt, ülj rá,és hajtsd.Akkor kiderül hogy megtartja-e a feszt,és bírja-e a strapát.
Szénkefés motornál igaz hogyha lassabban megyek akkor nagyobb a hatótáv?
Illetve van egy 36V-os rendszerem, 3db 12V-os akkuval. Hogyha az egyik akkura párhuzamosan rákötnék egy 4. autóakksit az segítene hogy pár km-rel többet menjek a haldokló akkupakkal?
Ha lassabban mész tovább tart az akku motortípustól függetlenül. Ha egy akkuval párhuzamosan kötsz egy nagyobbat, azzal a másik kettő halálát sietteted.
Nekem erős a gyanúm, hogy ez egy rásegítő funkciós kerékpár lehet, amiben lennie kellene egy hall-elemnek a pedál környékén, ha az rossz szerintem okozhat ilyet és ezért a visszatöltés már nyilvánvaló miért nem működik.
Kedves Péter! Érdekes átalakításokat alkalmaztál. Egyébként szerintem Tornádó TRD-033-as típusról beszélsz (ilyen van nekem is), ami nem robogó, hanem (hivatalos megnevezése szerint) robogó vázba ültetett elektromos kerékpár. Nem értem a PIC-es tempomat-ot, vagyis az értelmét, a TRD-033-ban eleve van gyári tempomat rendszer, nekem simán egy kapcsoló vezérli, s nem biztos, hogy felülnék egy olyan bringára amin nem én húzom a gázt, a másik oldalról nézve pedig; ezek a kürtkapcsolók nagyon megbízhatatlanok (tapasztalat), ha netán nem kapcsol, akkor esetlegesen tovább száguldasz az adott tempóval és egy baleset megelőzésénél tized másodpercek is számítanak, a fékkapcsolók elég megbízhatóak, de semmi sebességszabályozó áramkör működését nem bíznám rájuk. A TRD033-ban alapból van EBS (Electronik Block System) csak össze kell kötni két vezetéket, ez fékezéskor automatikusan működik utána. A fékenergia visszatáplálása egy ilyen súlyú kerékpárnál a legfontosabb, sőt pont ezért lehet a leghatásosabb is a nagy mozgási energia miatt. Felhívom figyelmed, ez részemről építő jellegű kritika, semmi más.
Az én kerékpárom; az első maszkon elhelyezett két "felesleges dísz" fényszóró helyekre építettem be a LED-es világítást, 120 fokos mivolta miatt kissé szórt a fénye, de nagyon jól látni vele, az eredeti lámpáit szándékosan meghagytam, hiszen a LED-es világítással esős időben és vizes úton nem nagyon lehet látni, a kettő közötti váltást a bal oldali gyári világításkapcsoló vezérli, a LED-ek egyenként 560mA-rt kapnak (2,5W körüli) passzív elektronikájú áramgenerátorral. A műszerfalba építettem két PM-438-as digitális műszert külön DC-DC átalakítóval és mögöttük egyenként 16db 3mm-es LED világítja meg őket, a baloldali sebesség a jobb oldali pedig feszültségmérésre szolgál, sajnos a gyári műszerei részemről elég pontatlannak tűntek. Ezen kívül van benne 4db egyenként 20W-os hangszóró és egy db 15W-os audiotechnikának használva és egy gyári távirányításos autóriasztó. Továbbá hátul kicseréltem a gagyi lengéscsillapítókat komolyabb példányokra. Kívánok további sikeres tuningolást, de kérlek olyat amely másokat nem veszélyeztet a közlekedésben. Üdv: Frici A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2013
Nekem a régebbi fajta lehet mert2007-ben vettem. Szerintem robogó mert a motor 500w vesz fel sík úton mikor nem gyorsítok.
Üdvözlet!
Egy régebbi tipusú kerékpárral akadt problémám. Ez egy Piaggio Albatros, 36V 250W. töltésvisszajelző led működik, a pedálon a jeladó szintén. Bekapcsoláskor a vezérlőpanelen és a kisebb, táppanelen lévő relé kattan, aztán semmi. A vezérlője nem hasonlít az általánosan használt kínaiakra, a motorja is 4 vezetékes. A panelen a teljesítmény tranzisztorokat kimértem, azok jók, sajnos mélyebben nem értek hozzá. A motor kimenetre nem ad feszültséget. Tekintettel arra, hogy a motorba 4 vezeték meg, így esély sincsen másik vezérlőt tenni bele? Esetleg valaki felvenné vele a kesztyűt, és tudna bele életet lehelni? Teszek fel egy képet a vezérlőről. Előre is köszönöm a hasznos válaszokat!
Szia! Válaszd le a vezérlőt a tápról,vastag piros(+ táp),és vastag fekete(- táp) vezeték széthúzásával. Aztán válaszd le a motort is a sárga,kék,zöld vezeték széthúzásával.Aztán műszert dióda állásba kapcsold,és a műszer egyik kábelét tedd a vezérlőből kijövő vastag feketére amin kapja a vezérlő a testet(-),a műszer másik kábelét pedig a vezérlőből kijövő sárgára, és mérd meg az ellenállást a test és a sárga közt,majd test- kék közt,végül test- zöld között.Egyik irányba szakadást kell hogy mutasson ,másik irányban pedig kb.550 ohm-ot. Ha valamelyik érték eltér,akkor zárlatos az ahhoz a fázishoz tartozó MOSFET. ÜDV! Sok szerencsét!
Sziasztok
Kaptam egy felkérést , és ez ügyben lenne egy kérdésem: hogy 60° motort átalakítható 120°-ra , vagy fordítva ? Válaszokat előre is köszönöm. Üdvözlettel nyemi A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2013
Szia! Erre én is kíváncsi voltam,de igazából nem tudtam meg sokat róla. Olvastam hogy van amelyikben fordítva van a középső HALL,de hogy annak mi a szerepe nem tudom. Üdv.
Szia! köszi a tippet sajnos neked van igazad!
Szia! Az jó,ha megvan a hiba. Ki bírod cserélni ha akarod,és ha nincs más gond,akkor már megy is a moci. Gondolom azért lett zárlatos,mert össze voltak olvadva a motorhoz vezető kábelek.Ha azokat elszigeteled egymástól,és a MOSFET-et kicseréled,szerintem újra használható lesz! Sok szerencsét! Üdv.
A 120°motor Hall kódjai:
1)=0-0-1 2)=1-0-1 3)=1-0-0 4)=1-1-0 5)=0-1-0 6)=0-1-1 A 60° motorban még kettővel több van: 0-0-0 és az 1-1-1-s. Ezeket kéne kiiktatni (átalakítani)úgy, hogy megfordítjuk a középső Hall-t. Elméletileg lehetséges. Hamarosan hozzák a kereket akkor kipróbálom. A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2013
Szia! Ha megtudsz valamit,és kipróbálod jelentkezel majd? Nagyon kíváncsi vagyok én is rá,hogy úgy működik-e? Érdekel a téma! Üdv! Tibor
Üdv Nyemi
A 120 fokos motor 50Hz 3 fázis esetén 28xx (3000) fordulat , a 60 fokos 14xx (1500) fordulat . Egy dolog még 3 Hall IC esetén a 3 nulla ill. a 3 egyes logikai szint hamis , a vezérlő nem tudná sohasem meg a hibát . Link a 60/120 fokra , 3. lapon magyarázat a Hall jeleire . Habár beszélgetős oldal vitázzunk . Üdv
Sziasztok!
Van némi gondom egy WK53 típusú 36V 3 fázisú bringa vezérlővel. Nem indul gázadásra (eddig jó volt) csak ha megforgatom a kereket. Kérdésem valami szivat vagy valóban a motor vezérlőben van hiba? Akkuk újak. Kerék nem szorul. Hall jeladók kimérve fázis tekercsek is rendben a fázisok jól bekötve fázis hall páros szintén jól bekötve, gázkar is rendben és ha forog a kerék akkor nem rángatózik szépen simán forog és megy is rendesen a bicó. Kibontottam semmi látható hiba nincs a gázkar szabályzott jele egy ellenálláson keresztül megy egy PIC-re aminek lába egy másik ellenállással le van húzva testre. Színkód alapján mindkét ellenállat rendben, ezek szerint meggágyult a PIC? Van mód az újra írására (van tartalom valakinek) vagy ez felejtő és marad a meglökéses indítás?. Vagy értelem szerűen vezérlő csere.Köszönöm.
A 120fokos motor 50Hz-en 3000-et fordul? Akkor az nagyon dúrva. Én egy dvd író motorra 7kHz-et kapcsoltam szépen lassan. 14V-on bírta is, de hogy milyen hangja volt hát. Ha jól számolom 420 000 fordulat percenként
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2013
Szia
Attól hogy jó mind a három Hall, nem biztos hogy a jele el is jut a PIC-hez. Remélem segítettem.
Nincs itt semmi féle "PIC" az esetek 90%-ában, van olyan motor vezérlő amiben MC33035 IC van, ennek pl a 22. lábára adott H vagy L szinttel lehet kiválasztani a szenzorok elhelyezését.
"60°/120° Select The electrical state of this pin configures the control circuit operation for either 60° (high state) or 120°(low state) sensor electrical phasing inputs."
Az előző hozzászólásom canon70-nek szólt, és mint írja ott van mikrokontroller(PIC).
A MC33035 IC-nél tudom hogy át lehet állítani de nem ez volt a kérdés. Ha nem ez
Üdv mindenkinek!
Van esetleg valakinek rajza PAS szenzor elektronikához? A vezérlőelektronika a gázkar bemenetén kívül nem fogad más bemenetet. A régi PAS háza elkopott (ütött a tárcsa előtte) és ezt kellene pótolni. Azt kiderítettem, hogy az új PAS jeladóba csak egy hall cella van, a réginél volt egy elektronika is ami a hall jelét feszültséggé alakította és ez volt összekötve a gázkarral. Előre is köszönöm.
Szia!
Épp ez az hiszen ha megforgatom a kereket akkor utána gázra is reagál rendesen szabályoz, tehát a hall jelek a motorból eljutnak a helyükre, ha nem így lenne akkor akadozva rángatózva forogna a kerék. Nekem olyan érzésem van, hogy a gázmarkolat jelét csak akkor értelmezi ha már visszajelzést kapott a kerékből, hogy forog. Ezért gondolom, hogy meghülyült a PIC.
Üdv! tegnap kicseréltem és műkszik*! Köszönöm még egyszer
Működik! A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
Szia
Hány IC van elektronikában ? Mert amivel én találkoztam volt egy motorvezérlő IC meg a PIC . A motorvezérlőbe ment mind a három hall jele. A PIC-be meg egy tranzisztoron (smd) keresztül az egyik hall jele. Na ez a tranzisztor volt megszakadva. Ugyanezt a tünetet produkálta annyival kiegészítve , hogy folyamatos gáz tartásnál egy tiz másodpercenként leállt a motor. Ha vissza engedtem majd újra húztam neki akkor erőre kapott megint. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2013
Rá van gravírozva a motorra a teljesítménye!
Szia!
Éppen nincs a kezemben, de ha jól emlékszem akkor 3 IC azt hiszem a fetek meghajtói egy fesz stab. egy PIC és még egy IC de most hirtelen nem tudom mi szerepe.
250W -tal nem száguldasz 37km/h sebességgel.
Szia! Az jó ! Most már hajtani kell! Üdv. Tibor
Sziasztok!
Gepida pedelec akku javításához ki tudna segítséget adni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |