Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Szia!
Kicsit off, de amit itthon veszel garanciával, "elméletileg" szervizzel azzal is igen szépeket lehet szívni. Én is jártam úgy márkás asztali dvd lejátszóval, hogy 2 hónap szervizzel meg egy csomó veszekedéssel nyitottam. Plusz a múltkor olvastam egy fogyasztói fórumon, hogy egy illető beadta az "almás" tabletjét a szakszervizbe, mert eltört a kijelzője. Ki is cserélték neki olyan szépen, hogy a keretet meg eltörték, amit nem voltak hajlandóak ingyen javítani, plusz mikor a károsult kijelentette, hogy az új keretet nem hajlandó kifizetni, akkor lehúzták a rácsot és nem engedték ki a helyiségből! Ennyit magyarisztánról.
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy már két hónapja várok egy csomagra, és azt mondja a vevő, hogy még egy picit várjunk, és közben meg eltűnik a lista közül a rendelés, és sehol nem lehet találni, így az összeget sem tudom visszaigényelni? Most nem rég megjött két hónap után egy csomag, de nem tudom értékelni, mert még az archívum-ban sem találom a rendelést, ezek hova tűnnek el? Üdv! Lajos Idézet: „így az összeget sem tudom visszaigényelni?” Nem bizony, de azon már rég túl vagy. A leütéstől számított 45. napnál az ebay-es visszaigénylést elbuktad, utána csak a 60. napon tűnik el a rendelés. A paypal-en keresztüli visszaigénylés (ha rajtuk keresztül fizettél) a fizetéstől számított 45. napig lehetséges. Ill. ezeken felül ha bankkártyával fizettél, akkor panaszt tehetsz még bankkártyacsalásra hivatkozva (fizettél, de nem kaptál semmit) a bankodon keresztül is, arra 6 hónapod van a fizetéstől. Persze ez utóbbi eset kevésbé egyszerű és gyors lefolyású, ezért erre kevésbé érdemes számolni. Idézet: „ezek hova tűnnek el?” El. Nekem még ilyen sosem volt, én a 45. napig mindig kivertem az eladóból a visszatérítést (vagy még nem volt a kezemben a csomag, de a postától már jött az értesítés).
Köszönöm a hozzáoszlásodat, akkor 3000ft tanuló pénz volt, legközelebb ha nem kapom meg egy hónapon belül a csomagot, akkor kérni fogom az árát. Sajnos 3db csomagom sem jött meg, mert azt mondják, hogy visszaküldte neki a posta, mert akkumulátor, vagy egyéb ilyen vackokra hivatkozva, szerinted ezt ki tudom valahogy védeni?
Köszönöm.
Pl. nem rendelsz ilyet, vagy kifizeted az ajánlott levél felárát (registered mail, tracking number). Az ajánlási ragszám alapján a neten megnézheted, hogy hol tart/mi lett a sorsa.
Ez nagyon tetszik, ezt a funkciót merre találom?
Ha a Shipping options részben egynél több lehetőség van, akkor általában az olcsóbb (az "ingyenes" mindig ez szokott lenni) a sima posta, a drágább az ajánlott. Van, akinél nincs kiírva így, és külön kell kérni (tracking number a kulcsszó, ezt még a legegyszerűbb kínai is megérti).
Sziasztok! Nagy segítségre lenne szükségem. Rendeltem 140db napelem cellát Kínából, a a DHL futárszolgálat szállítja. A mai napon email-t kaptam, hogy vámkezeléshez adatokra van szükségük, kérik a paypal számlát, a postacímemet, és hogy fizettem-e az áruért. A valós kifizetett érték 300USD. Viszont a fuvarlevélre az eladó 30USD-t írt, és azt hogy SAMPLE (azaz termékminta). Ilyenkor mi a teendő, mit írjak vissza a futárszolgálatnak e-mailben?
Nagyon köszönöm a válaszokat! üdv: Müszi A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
Szia!
Idézet: „kérik a paypal számlát” Itt nincs kérdés, add meg nekik azt, amit kérnek. Vagy ha termékmintaként akarod átvenni, akkor azt írd meg, hogy nem fizettél, mert termékmintáról van szó. De a száz valahány cella már gyanúsan nem mintamennyiség.
Gondolom "kockázatos" lenne azt írni nekik válaszként, hogy termékminta. Mert végülis a fuvarlevél ezt igazolja. Szerintem mi lenne ebben az esetben a legjobb megoldás? Csak azért kérdezem, mert ilyen eset még nem történt a rendeléseim során. üdv: Müszi
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
Két választásod van:
- azt mondod, hogy te ezért ennyit és ennyit fizettél, megmutatod a paypal tranzakciót, ebben az esetben a vámhivatal hasára csap, és megmondja, hogy szerinte mennyi az értéke (van rá jó esélyed, hogy a számlán szereplő összeg lesz az), és aszerint befizeted a kirótt összeget (vám + áfa). - azt mondod, hogy nem fizettél érte, termékminta, a fuvarlevél pedig az eladó szerinti értékét tükrözi az árúnak - ebben az esetben a vámhivatal hasára csap, és megmondja, hogy szerinte mennyi az értéke, és aszerint befizeted a kirótt összeget (vám + áfa). A vámhivatalt egyik esetben sem köti a bemondásod, vagy a feladó által odarajzolt összeg. Azonban ha a neten ennyiért bárki megrendelheti, az jó indok arra, hogy miért ez legyen a forgalmi értéke az árúnak (apró kiegészítéssel: ha külön kell fizetni a szállítást, akkor azt is hozzászámolják). A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
És az ellenőrzéskor utánanézhetnek ők a vásárlási adatoknak, hogy ellenőrizzék, hogy valós-e az, ami rá van írva a fuvarlevélre? Tehát a a második lehetőséget választva engem megbüntethetnek, vagy, csak megsaccolnak egy összeget?
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
Nem tudnak a vásárlási adatoknak utánanézni. Büntetés 99.99%, hogy nem lesz, már ha a sacc/kb. alapon kirótt vám+áfa nem számít annak.
Ha azt mondod, hogy nem fizettél érte, akkor ugye nem köti őket ez az eladási ár, mint viszonyítási pont, és akkora számot mondanak értéknek, amekkorát akarnak, nagyon vitatkozni se tudsz ezen. Ha azt mondod, hogy fizettél érte, ennek ugye tárgyi bizonyítékát is fel tudod mutatni (végső soron ott van a bankkártyahasználatról a banki kivonat), ráadásul a neten nyilván meg is tudod mutatni, hogy bárki megveheti ennyiért, akkor végső esetben akár bíróságon is meg tudod védeni az igazadat, ha irreális értékkel akarnának számolni. Szóval van anyagi kockázata annak, ha a második verziót választod. Nyilván az árú kinézete, mérete sem utolsó szempont, a saccolásuk szempontjából. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
Röviden: szívás..... Mostanában (sajnos) éppen a "sample" feliratra szálltak rá nagyon. mert ugye az átlagpolgárt egyszerűbb piszkálni, mint a milliós adócsalókat... Ha az érték 300USD, akkor azt a rendelés idején számolt USD-Euro árfolyamon kell átszámítani - ezért kérik a weboldal rendelési adatait, és az utalási adatokat, ugyanis a bank feltünteti az átváltás tényleges értékét. Ekkor jön a tarifatáblázat. Ez alapján döntik el, hogy csak ÁFA-t vagy ÁFA+ vámot fizetsz még rá... Én is ráfaragtam . de valami hihetetlen módon. Megrendeltem egy telefont kínából, mire ideért, kibontva a Made in Finland bökte ki elsőre a szemem, majd belül a dobozon a Made in Hungary. Hivatalosan mégis közel 5000 Ft ÁFA-t ki kellett fizetnem érte. Ez legyen életük legnagyobb boldogsága!
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2013
Köszönöm a hasznos információkat, sokat segítettetek. Az első lehetőséggel éltem, az a legtisztább.
Sziasztok!
Mostanában elég sok probléma van a kínai rendelésekkel gondolom ti is tapasztaltátok. Általam használt menet a csomagoknál az hogy a 40. napon írok az eladónak hogy nem jött meg, majd pár nappal később kérem a visszafizetést. Ha nincs érdemi reakció vagy lassú a kommunikáció akkor 45. napon case és úgy kérem vissza a pénzem. Pont csak ma 4 refundot kellett kérnem, az elmúlt 1 hétben pedig volt már szintén 3 refund (ebből 2 később megjött, az eladóknak vissza is utaltam az árukat).Nyilván csinálják mások hogy megrendelik a terméket, meg is jön mégis vissza kérik az árát. Nem fog szemet szúrni valakinek a túl sok refundom? Én tisztességesen üzletelek de a számok alapján egyre több a refund, viszont nem szeretném ha emiatt bármi károm származna...
Azért javaslom... nézd meg a csomagszám alapjn hol is van.... Nekem 25-e óta dekkolnak a csomagjaim a VÁM-nál.....
Nincs egyikhez sem semmiféle csomagazonosító vagy követőkód vagy ilyenek... így nem tudom megnézni melyik merre van sajnos.
Ragszám sincs? Valaminek lennie kell...
Sajnos a kis értékű csomagokat nem lehet ellenőrizni.
Az akkor van, ha kifizeted feladáskor az ajánlott küldemény díját. Ez azért Távol-Keleten is minimum dollár nagyságrendjébe eső összeg, egy 5-10 dolláros rendeléshez nem szoktak ilyet adni alapból, a vevők meg jellemzően nem kérik/nem fizetnének érte annyit.
Nem tudom, honnan rendelsz, én 5-10$-os csomagokra is kapok visszaigazolást és követést. A minap éppen fel is hívott egy kedves kínai hölgy és megkérdezte - megkaptam-e a csomagot. Kicsit zavartan szabadkoztam a nemlétező angol tudásomra hivatkozva és megküldtem neki a választ google barátunk segítségével - mailben... amit vissza is igazolt azonnal. Csak ehelyütt jegyezném meg, hogy a németektől szerettem volna mailben rendelni egy cnc-t, akik le sem tojtak...
Igen, a kis összegű csomagokra is küldenek visszaigazolást, de az alapján nem tudod ellenőrizni, hol tart.Van, ahol már 5USD rendelésnél is van tracking number, és követhető.Van olyan eladó, aki plusz költség ellenében felajánlja ezt az opciót.
Most rendszeresen érdeklődnek aziránt, hogy megérkezett-e az áru.Ők a visszatérítések nagy számát érzékelik, és felveszik a kapcsolatot a vevővel. A németekkel egyéb üzletiügyben állok kapcsolatban, és úgy állnak hozzá, mintha ők tennének szívességet, hogy eladják nekem a terméküket...A kínaiak még tudnak kereskedni...
Hello,
mi van olyankor, mikor az eladó visszautalta a pénzt mert nem jött meg időben (<31nap) de pár nappal a határidő után megjött a csomag? Mondjuk múlt vasárnap írtam neki, (akkor volt 31. napja) hogy péntekig várok ha addig nem jön meg akkor visszakérném a pénzt, de ő egyből visszaküldte...
Szia!
Természetesen rajtad áll, hogy elküldöd-e újra, ha nem volt tértije. (Nem kellett átvenni). Paypal-on simán kifizeted megint. Én is voltam már így, a csávó teljesen meg volt hatódva, hogy kifizettem újra.
Ne 31 napot várj. Mindig várd ki a 45 napot, akkor a legtöbb ilyet el tudod kerülni. Ha nem jött meg a csomag és visszakérted a pénzt, majd később mégis megjött akkor írj az eladónak hogy megkaptad, és kérd el az e-mail címet ahova pay-pallal vissza tudod fizetni az árát.
Miért az ebay.com jön be, ha a www.ebay.hu -t írom be? Eddig nem így volt. Köszi!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |