Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Akkor egyet tudok tanácsolni mégpedig azt , hogy ecset + bő denszesz .Azzal szépen le lehet tisztítani.
Sziasztok!
Most lett elegem a fúróhegyekből, szóval tanácsra lenne szükségem. Az új fúróhegyet beleteszem a mindiril-be, nagy fordulaton kellő tolással viszi mint az álom. Fúrok kb. 20-25 lyukat és annyi is... utána már csak gányol a fúrószár, és ami a legrosszabb a pici forrszemeket előfordul hogy fel is szakítja, illetve az összes kifúrt forrszem sorjás lesz. Próbáltam mindenféle fúróheggyel, még az egész drágákkal is de egyik sem érte meg a 30. tökéletes fúrást mert elkopnak. Ti ilyenkor mit csináltok? Lehet élezni valahogy a fúróhegyet? Vagy használjak más fajtát? Törni még sohasem törtem fúróhegyet, de idegesítő hogy elkezdek egy panelt egy új heggyel, és mire a vége felé járok már csak szenvedek nem is furkálok...
Igen, ezt tudom. Az én kérdésem inkább arra irányul hogy mit csináljak ha kimegy az éle? Lehet azt újra élezni?n Ha igen akkor hogyan?
Biztos lehet, de hogy tovább nem fog tartani, mint elsőre, az is nyilvánvaló. Innentől kezdve meg egészen korlátozott az értelme. Most akkor 25 fúrásonként mennél köszörültetni? Ez olyan, mintha a láncfűrésszel minden második ág levágása után kéne menni láncot felújítani...
A túl nagy fordulat elégetheti a normál fúró hegyét. Próbálj a fordulattal variálni.
Kb. 100 furatig jónak kell lenni. A wolfram fúró éle nem megy ki 30 furat után, nem számoltam, de 1000 furatot biztosan bír, vagy sokkal többet is. Köszörűkövet bevágja, nem a fúró fogy, olyan anyag. Csak nagyon törékeny. Az olcsó fúró köszörülhető, én 8-10 db.-ot köszörülök egyszerre, egy 5s alatt megvan. Ez nem törik, nem olyan vészes a köszörülés. A nyákfúróba kis finomszemcsés köszörűkővel, nem túl nagy fordulaton. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2013
Azt tapasztaltam hogy olyan 15 max 20 ezres fordulaton bírja a legtovább a hegy, de még így is siralmas... Megpróbálom az élezgetést aztán meglátjuk mi sül ki belőle. Szívesen kipróbálnám ezt a wolframosat is, de ahhoz azt hiszem már kellene valami stabilabb fúró állvány. Nagyon utálatos tud lenni amikor vékonyra kell terveznem egy IC forrszemeit mert 2 vezetősáv is átmegy köztük, aztán a fúróhegy felszakítja az egészet... Aztán amilyen vagyok ezt eljátssza egy nyákon 2x utána már inkább csinálok másikat helyette Köszönöm az ötleteket mindenkinek!
Sziasztok!
Szeretném tudni, hogy ti hogyan szoktátok fúrni a nyákot? Én eddig úgy csináltam, hogy előtte megpontoztam, s aztán fúrtam, de sajnos evel a módszerrel pontos lesz, de a másik oldala ha nagyon megütöm akkor ott megreped. Valami ötlet?
Hogyha rendesen megtervezted a nyákot, és a forrfejek közepén kimaródik a furat helye is, akkor felesleges a pontozgatás - a réz megvezeti a hegyet. Én 0,6-0,8 mm furatméretet szoktam alkalmazni tervezéskor, és ilyen fúróval is fúrok. Ha azonos a forrfejben lévő luk a fúróátmérővel, akkor még a fúróhegy is kevésbé kopik .
Mellesleg amikor megpontozod a fúrások helyét, pont a forrasztási fejnél gyengül meg a kötés a réz és a hordozó közt, és könnyebben leválik esetleg. Ahogy Zoli írja, ezt a módszer még akkor alkalmaztuk, mikor nem volt lehetőség fotózni, hanem "festegettünk" . Igaz akkor még nem nagyon volt integrált áramkör sem, nemhogy tqfn
Én nemrég tértem át a festésről vasalásra, azért kérdeztem )
Sziasztok!
Ezzel az előhívóval van valakinek tapasztalata? seno-4007 Az érdekelne hogy p20-as lakkhoz milyen arány kellene, mert az van rajta hogy oldjam fel 3-5 deci vízben, ez nem valami pontos. Illetve a gyárilag lakkozott nyákhoz is ugyanaz a töménység jó? Mert a tn140 előhívó, a rajta lévő 1:9-hez hígítással kevés a gyári lakkoshoz.
Ezt a fajtát nem ismerem, de miért nem szerzel be ebből? Ha tökéletesen záró befőttes üvegben tárolod, örök életre elég egy kg. Én ilyent használok, könnyű kikísérletezni, hogy egy adott vízmennyiséghez hány szem kell belőle, és biztos a siker.
Egyébként a TN140-et sem higítottam soha 1:9-re, elég az 1:5 -1:6 higítás hőmérséklettől függően.
Akkor épp ideje hogy a pontozásról leszokjál, a vasalton is ott kell lenni a luknak a forrszemekben, ha jól letisztítod a már ismertetett módszerek valamelyikével.
Köszi, valahogy kikísérletezem, eddig a jó őreg tn120- magyar lakkot használtam, már évek óta lejárt, de semmi baja. Gondoltam most veszek p20-at, sokan dicsérték. Meg kell mondjam, valami bődületesen szarul terül, pontokban marad a nyákon, 100*160-as panelnak másodjára futottam neki, de ennyi. Azt kell mondjam hatalmasat csalódtam...
De ha valakinek van valami ötlete hogy ronthattam el, szívesen veszem, jó pát éve fotózok, szóval nem az első alkalom.
Kifurtam, és sajnos észrevettem hogy nemjó az IC lyuktávolsága (TL072) mit tehetek? A többi alkatrészek illeszkednek, szerintem a sprint layoutba rosz markót választottam...
Amit a gps, ha lemegy az útról! Újratervezés!
Nem mondom hogy nem kényes a fújásra, de azért nem olyan rémes az!
Pontok akkor szoktak maradni, ha por, szösz, pihe vagy hasonló marad a csiszolt felületen. Csiszolás után puha száraz tiszta szöszmentes ronggyal egyszer le kell törölni. Szerintem semmi vizezés, oldószerezés, csak szárazon a legfinomabb csiszolószivaccsal! A fújásról : ha túl messziről fújod, vékonyan terül (azaz nem terül) , ha túl közelről akkor meg megfolyhat. Inkább 15 centiről mint 20-ról szoktam, és egyenletes gyors mozgatással a felülettel párhuzamosan. Egy kicsit nem baj ha "kalapácslakkos" lesz a fújás, ha egyenletes akkor pár perc múlva elterül. Én kb. 10 perc után teszem a szárítóba.
Már én is éppen ki akartam dobni a P20-at, amikor olvastam itt a a HE-n, hogy hidegen kell fújni.
Kipróbáltam, működik. A P20-at hűtőbe tettem és a hűvös garázsban fújtam a panelre egyik, másik majd ismét egyik irányba mozgatva. Kb. 4-5 perc alatt egyenletesre szétterült. 70 fokos sütőben 15 perc alatt szárad. Az egyetlen negatívum, ami megmaradt, hogy még soha nem sikerült teljesen pormentesre csinálni.
A P20-at nem kell hűtőbe tenni fújás előtt, hanem onnan kell eleve elővenni!
Az én párom már megbarátkozott vele, hogy a bontott lekvárok mellett egy P20 is ott pihenget
70 fok helyett inkább 50 fokon szárítani, ekkor is 10 perc elég. Mert nem sokkal 70 fok felett csökken, vagy elveszti fényérzékenységét, tehát kissé a határközelben van. Nem csak a sütő levegő melegíti, hanem a sütő melegítőfelület hősugárzása is. Lehet olyan is, hogy 70 fokos levegőben 80 fokra melegszik a panel. Plussz a hőmérő szórástartománya, tehát biztosabb 50 fokkal játszani.
Így igaz - és ha már szóba került a szárítás : régebben gázos sütőnk volt, na azzal már pár perc alatt el lehetett szúrni, mert a még meg nem húzott felületre ha kicsapódott a gáz égéstermék és pára, bemattult és használhatatlan lett. Ezért aztán a következő beruházásnál villanysütős megoldásra beszéltem rá a családot. Azzal nincs ilyen gond.
Valamikor régen volt a nyákradír, csiszolóporral kevert kemény radír. Ezzel csiszolva a nyákot príma, semmi más nem kellett. Sajnos régóta nem létezik, nem tudom miért nem gyártja senki, szuper volt erre a célra. Még egy kicsike van nekem, nagyon spórolok vele, de sajnos nem lesz örökös.
2 oldalas NYÁK-ot vasalásos technikával valaki gyárt? És hogyan lehet elérni, hogy tartsa a poziciót nagyon pontosan, azaz ne csússzon el a két réteg egymástól? Furatgalván ahogy tudom elég kivitelezhetetlen, ott egy dróttal, vagy egy truehole alkatrésszel összeköthető akár a két oldal. (persze olyan alkatrésszel, ami ezt támogatja, ami lehet ellenállás, kondenzátor, IC láb, kerámia kondi, stb...)
Szerintem az egyik módszer hogy tervezel 4 darab lyukat a felfogatáshoz, ráhelyezed a kinyomtatott fóliát, kifúrod a 4 lyukat, azután csavarral ráfogatod a 2 darab fóliát...
Valahol olvastam, ott fóliábol valami tasak szerűséget csináltak, és közzé helyezték a nyers méretre vágot nyákot.
Ez jó ötlet, de a csavarok miatt nehezebb lehet a vasalás. Én műnyomó papirt használok, ugyhogy az nem is látszik át, habár lyukasztásnál mindegy.
Lyukasztás nélkül is illeszthető. Kell hozzá egy darab lámpa, elérakod a papírokat, és addig igazítod, amíg nem stimmelnek a pöttyök, pont annyira világít át a papíron a lámpa, amennyire ehhez szükséges. Persze precíz lyukasztással még jobban illeszthető, csak bizony nem egyszerű történet precízen lyukasztani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |