Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Mindig bajban vagyok a kis értékű kondenzátorokat illetően. Mi a különbség a fólia,tantál és kerámia kondik között? Mert pl van olyan 1nF-os kerámia kondi, ami van fólialakondenzátorban is. Abból van valami gond,ha egy kapcsolásban mondjuk kerámia helyett fóliát alkalmazok?
A kerámiakondik általában hidegítésre valók (mivel nem tekercselt kivitel, nincs induktivitása). Csatolókondenzátornak jobb a fólia, mert sokkal pontosabb.
A tantálkondenzátorok tulajdonképpen elektrolitkondenzátorok, nagyon kis szivárgóárammal valamint nagy pontossággal készíthetők. A kapacitásukat is hosszú időn keresztül pontosan megtartják (nem száradnak ki), viszont nagyfrekvenciára, túlfeszre érzékenyek (láttam már olyat ami kigyulladt!).
Sziasztok!
Valaki tud abban segíteni, hogy hogyan tudom beazonosítani az SMD kondikat, amiken nincsen se szöveg se szám?
Szevasztok,
az indító kondenzátorok rövid idejű működésre vannak tervezve (csak indításra), ezért elektrolit kondit is lehet használni, amely sokkal olcsóbb ugyanakkora kapacitásra mint az "állandó kondi" Viszont a hosszúidejű erős váltóáramú igénybevétel nagyon melegíti, ami a gyors tönkremenethez vezet, ahogy tapasztaltad magad is... Az aszinkron váltóáramú generátorhoz csak polarizálatlan kondit használj... ![]() Idézet: „Van egy másik kérdésem is, az is kondenzátor és egy kétütemű aggregátor, de jóval kisebb (650W vagy 750W-os teljesítmény, 11uf). Azzal az a probléma, hogy indításnál elsőre gyakran nem ad áramot.” Cseréld ki a kondit egy új 12mikroFaradosra... ![]()
Az újfajta "super low ESR" tipusú polimer kondenzátoroknál a tetején levő piros csík melyik pólust jelöli? Tehát a tantálkondikhoz hasonlóan a pozitív pólus, vagy az elkókhoz hasonlóan a negatív pólus van jelölve?
Polimer kondi A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Mivel ezek teljesen szabványos elektrolitkondenzátorok ezért a jelölésük is szabványos - a rövidebb láb, illetve a színes sáv a negatív kivezetést jelöli.
Adatlap A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2013
Sziasztok,
74ls240 mellé, rakhatok-e 0.01 uf os kondi helyett 0.1uf -t (mindkettő kerámia) köszi
Látni kellene a rajzot. Elvileg mindegyik jó hidegítésre, de a nagyobb kapacitású az alacsonyabb frekvenciákat is rövidre zárja.
Ha csak egyenáramú komponens van azon az ágon, akkor nyugodtan beleteheted.
Nem véletlen a 10 nF kondi használata. A 100 nF kerámia az többrétegű kivitel, ezért nagyobb a parazita induktivitása, ami nagyobb frekvenciákon nem előnyös. A TTL áramköröknél pedig a gyors felfutás miatt van bőven a tápon. Nagyfrekvenciás (impulzus) hidegítésre 1 - 10 nF (0,001 - 0,01 uF) kondikat célszerű használni.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2013
Kérdezném tanult fórumozók véleményét egy sima (nem elektrolit és nem polarizált) kondenzátor, és ennek váltóáramú változata között.
Máshogy feltéve a kérdést, egy 220nF/250V miben más, mint egy 220nF/AC250V. Nyilvánvalóan nem az áreltérésre és a méreteltérésre gondolok, hanem arra, jó-e az váltófeszültségű kondi helyett a sima, ha a váltófeszültség csúcsértéke belefér a feszültségtartományába? Idézet: „jó-e az váltófeszültségű kondi helyett a sima, ha a váltófeszültség csúcsértéke belefér a feszültségtartományába?” Szia! Igen, mert pusztán kényelmi okoból van az AC érték (is) feltüntetve. Egy korrekt feliratozású típus: Bővebben: Link
Szia, szerintem nem jó a váltóáramú helyett az egyenáramú. Egyszer egy orosz kistévé tápjában tönkre ment a kondenzátor. Eredetileg váltóáramú volt, betettem helyette egyenáramút, érték és fesz jó volt, mégis amikor benyomtam leverte a 10 amperes kismegszakítót, szóval csak óvatosan, ja és fel is robbant szerencsére voltam annyira okos és leleptem bekapcsolás előtt, szóval nem kaptam az arcomba alumíniumot.
Most látom, hogy egyszerre írtunk, az az érdekes, hogy a kis tévében a bemenő 230 volton volt elektrolik kondenzátor, ezt cseréltem ki, mert rossz volt, 350 voltos elektrolik kondit tettem bele, mégis felrobbant.
Szerintem nézd meg amit kadarist írt.
![]()
Lehet, hogy félreértetted a kérdést. Mert ha az egyenfeszültségű érték belefér a váltakozó csúcsértékébe... Tehát így kell értelmezni.
Néztem, szerintem a 350 volt eléggé csúcsérték felett van, nemrég mértem 227 volt körüli a hálózat nálunk.
Az elektrolitkondenzátor váltóáramon tönkremegy.
Kösz akkor ma is tanultam valamit.
Értem az okfejtésed, köszönöm. De ennek ellenére, még mindig úgy érzem (csak fikció, nem alapozom semmilyen tényre) több is van ebben a különbözőségben.
Kifejezetten kínálnak váltóáramú felhasználásra szánt kondikat, amik mérete sokkal nagyobb, mint amit a váltó feszültség 1,41 szeres csúcsértéke indokolna. Ez miért van így?
Erősített dielektrikum, öngyógyuló fegyverzet, vastagabb, tűzálló tok, vastagabb kivezetés és így tovább. A hálózati kondenzátoroknak gyakran többet kell elviselniük és ha kapcsolót vagy kontaktust hidalnak át, akkor jó, ha van tartalék, pláne induktív környezetben.
A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2013
Ezzel már tudok azonosulni, remek meglátások.
Egy jó ismertető az egyik legtapasztaltabbtól: X és Y kondenzátorok.
Vannak olyanok is, amiknek a névleges feszültségnél nagyobb feszültséglökéseket is el kell viselniük (lásd X- és Y-kondik), ill. olyanok is vannak, amik elhalálozáskor csak szakadásba fordulhatnak át, rövidzárba sosem (Y-kondik).
A REMIX, és a WIMA kondenzátorok között van minőségbeli különbség? A PEAGY Kft. gyárt még alkatrészeket?
Van egy rossz kondenzátorom és ki szeretném cserélni. A kondenzátoron van egy 22IK jelölé, ez az értékre utal?
Üdv. Az I nek ebben a formában nincs érteleme, ha 1 a karakter ami valószínű, a kondi értéke 220pF.
Valószínűleg nem 22I, hanem 221, azaz 220 A K viszont sokszor Kilo-t jelent, ami viszont már 220KpF, azaz 220nF! A méretéből viszont ki lehetne következtetni, mert a 220 nF-os sokkal kövérebb szokott lenni, mint a 220 pF.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2013
Az a K itt biztosan a kondi tűrését jelenti, ami jelen esetben 10%. Bővebben: Link
A 220nF-ot 224 jelölné. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2013
Tudom, de vannak kivételek. Sok olyan okkersárga lencse alakú kerámiakondit láttam, ahol a K nem a tűrésre utalt, hanem Kilo-t jelent. Gyártójától függ, hogy az a betű mit jelent. Ha barátunk lefényképezte volna, 100% megmondanám, melyik fajta. Amit leírsz, az a szabvány,de vannak gyárak, akik csakazértis másképp feliratoznak.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |