Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Talán a vezérlőpanelt nem kellene a neten keresztül javítani, ezt ne várd el senkitől és főleg ilyen berendezésnél. A "huszonéves" készülékek konstrukciós meghibásodásairól már egyre kevesebben fognak tudni és segíteni azt megoldani, így ebben magadra maradtál. A vezérlőpanelen előforduló elektronikai alkatrészek és azoknak az áramkörökben betöltött funkcióját csak hozzáértő elektroműszerész fogja tudni esetleg javítani akkor ha segítségére lesznek az IC tokozásán lévő feliratok. Az időzítésen alapuló vezérlésben fontos szerepet töltenek be a kapacitás értékek és azok gyártói minősége, mert az idő előrehaladtával csökkenhet az értékük, lerontva ezzel a működési feltételeket. A forrasztási hibákat, esetleges fólia szakadást a szokásos módon kellő türelemmel és gondossággal lehet felderíteni. Már csak egy türelmes vállalkozó szellemű embert kell találnod erre a feladatra, hogy visszakapj egy régebbi vezérlőt. Apropó, milyen termosztátot használsz?
Üdv Neked és a többi szakértőnek!
Mi a véleményetek az SD Renova C24E kombikazánról ? A tájékoztatója szerint az árához képest megfelelőnek tűnik. Másik kérdésem: mi az a spiro szűrő, és hova szerelik be? Várom kedves válaszaitokat.
Tisztelt VIM!
Eszem ágában nem volt a neten keresztül javítani, és ráadásul nem is értek a panel javításhoz, csupán tanácsot kértem egy jelenséggel kapcsolatban, éspedig, arra vonatkozóan, hogy a két panel miért nem csereszabatos, és persze nem szeretnék senki agyára menni, ellenkezőleg, minden okos észrevételt és hozzászólást hálásan megköszönök így a tiédet is, melynek minden szavával egyetértek. Egy bosszúságomat osztottam meg veled, veletek, mert amikor pl. a panelt cserélték a szakemberek, előttem problémáztak, hogy a sorkapocsnál melyik két ágat kell rövidre zárni, aztán úgy hagyták, nem kevés bizonytalanságot keltve bennem. Kérdésedre válaszolva: a termosztát: TR 21. Elnézésedet kérem, talán félreértettél, nem várok el senkitől semmit, csupán egy szakemberek számára talán amatőr, elvi kérdést vetettem fel, amit már talán kicsit bánok is. Eddigi válaszaidat megköszönve: lezer.m
.....ha TR21 az jó. Az áthidalásra való tekintettel, az egy választható opció kapcsolási pont fogadására. Ha nincs ilyen akkor ott a rövid zár helye a helyén (8-9 között), szerintem. A szivattyú stekkere a II. ponton szabályozott üzemű a III. ponton állandóan "menne". Az újabb panel már interfészes és ahogy gondoltam a "gyerekbetegségeket" kinőve más elektronikai alkatrészekkel (jobb, megbízhatóbb) lettek helyettesítve. A kondenzátorok jó minőségűek és az elkók tantál kondenzátorok. Talán a C2, C4 az elavult típusú kondenzátor ami cserére adhatna okot .... A csereszabatosságról csak annyit, hogy a perifériák és azok ellenőrzése, összegzése előre kell, hogy mutasson (elektronikusan) és nem a mechanikusan, időegységre kalibrált mennyiségekre. A "szomorú" jövő ami feltételezhetően rád vár, hogy az alkatrészek egyszer kifogynak és másban kell majd gondolkodni. Ha ezt úgy 2000-ben meg tudtad volna lépni akkor talán még készítettek megbízható készülékeket ebből a márkából és még sokáig lehetne hozzá alkatrészt kapni.
Idézet: „... nem is értek a panel javításhoz ...” Ezek szerint nem akarsz javítgatni, de ha akad egy ismerős, aki vállalkozik rá, akkor a következőket javaslom: 1. A panel csatlakozók a legprimitívebb megoldású "ónozott fólia" kivitelűek. Ezek eloxidálódnak, kontakt hibásak lesznek. Főleg ha a rá csúsztatott csatlakozó is hasonló kivitelű (csak az aranyozott felület ad megbízható átmenetet hosszú távon, főleg ha pára is van). Javítani nehézkes, átmenetileg az újra ónozás segít. 2. Láthatók olyan "tüske" csatlakozó csúcsok, amik feketére vannak oxidálódva. Ez is komoly gondot okozhat. Finom csiszolás, ónozás talán segít. 3. Az alkatrész lábak forrasztásai "elfáradnak", ha gyenge minőségű volt az ón, vagy hidegen forrasztották (főleg a kalapos tranzisztor, az elkó, jelfogó lábaknál). Mindet át kell forrasztani. Macerás, de sokszor célravezető. 4. A fóliákat át kell nagyítóval nézni, hajlamosak megszakadni. Főleg az alkatrész lábak forrasztási köre mellett. 5. A tantál elkók sokat bírnak, de egy mérés azért nem árt.
Tisztelt VIM!
Köszönöm a gyors válaszodat. Mint mondtam a gyengeáramú elektronika gyenge pontom, de ettől függetlenül igyekeztem megérteni amit felvázoltál. Egyéb műszaki területeken elég jól eltájékozódom, így maga a cirkó nagyon szép rendben van. (ezért is sajnálnék megválni tőle) Minden évben ecettel áttisztítom a kazánt, mint a fűtés, mint a használati meleg víz oldalon. leporszívózom, a legapróbb helyekről kompresszorral kifújom a port. 28 éves kora ellenére mindkettő szép állapotban van. Említést tettél a szomorú jövőről, nos pár éve éppen ezért vásároltam a vaterán egy remek állapotban lévő azonos típust pótalkatrésznek. Teljesen szétszedtem, megtisztítottam, és a kisebb alkatrészeket vákuumos fólia hegesztővel csomagoltam, így raktároztam el. Máris jól jött az előrelátásom, hiszen az egyik cirkóban most adta meg magát a váltószelep membránja, és függetlenül attól, hogy azonnal rendeltem egy újat, a tartalék készülékből kivett membránt be tudtam tenni. Tehát ezen a területen relatíve eligazodom. Visszatérve az eredeti kérdéshez, persze, hogy én is a jobb korszerűbb híve vagyok, és nem a régi panel gyengébb minőségű alkatrészeit sírom vissza, hanem azt ahogy a régi működött. Mellesleg ebből az új panelből is van egy tartalékom, éppen a fentebb említett, alkatrésznek vásárolt készülékből. Talán most már érted, egyáltalán miért is tettem fel az eredeti kérdésemet. Köszönettel és üdvözlettel: lezer.m
Tisztelt Gombszem!
Köszönöm a válaszodat, tanácsaidat. A tanácsolt feladatok egy részét természetesen el tudom végezni, hiszen sokat forrasztgatok, és amit empirikusan le lehet követni, azzal nincs is gondom, de már egy "tantál elko" bemérése jócskán meghaladja a képességeimet. ami a macerás feladatokat illeti, az nem lesz gond, türelmem végtelen. Jelzem az egyik régi panel egy villán okozta túláram alkalmával ment tönkre, tehát itt alkatrész és nem érintkezés hibára gyanakodnék. A másik panel meg csak úgy ismeretlen okból megadta magát. Talán ott is egy alkatrész mehetett tönkre. De hát mindegy is. Köszönettel és üdvözlettel: lezer.m
A "spiro", az Spirotech iszapfogó szűrő!
Feladata s rendszerben összegyűlt vasoxid és egyéb szennyeződés megfogása. Ezáltal ez nem tud a kazán hőcserélőben lerakódni.
Tisztelt toro!
Köszönöm szépen. Tudod az időre haladásával egy öreg ember általában visszanéz, én 65 éves korom ellenére még mindig előre. Üdvözlettel: lezer.m A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
Ok, én is így vagyok. Igaz "csak" 62 leszek februárban.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2013
.... akkor mégis csak: Tiszteletem Gabi bácsi! Még csak jövőre leszek félszáz. Szép képeket sikerült készítened, mert jól nagyíthatók. A villám sújtotta panel nagyon sok hibát rejthet de ha a félvezetőket sikerülne kimérni és behatárolni a sérült részegységet, talán lehetne vele kezdeni valamit. Ha a műveleti erősítők, komparátorok és az optocsatoló is sérült akkor bizony kuka.
Tisztelettel: VIM Idézet: „... A tanácsolt feladatok egy részét természetesen el tudom végezni ...” Az jó. Ha fel tudnál tenni a rossz panelről (a b kép) egy jobb felbontású képet (mind a két oldaláról), átnézem, hátha látok valamit rajta még.
Tisztelt VIM és Gombszem!
Mindkettőtöknek nagyon szépen köszönöm a segítőkész hozzáállást. Természetesen nagyobb felbontású kép készítése nem gond. Fotográfus vagyok Annyit még információként, hogy a rossz panelből kettő is van, kérdés melyik milyen állapotban. De! Ha a mostani új konstrukciójú panel tulajdonságaiban a régihez hasonlítana, már az is több lenne mint csoda. Ha nem kapcsolgatna ki-be, ne lobbanna be a gáz, hanem bekapcsolás után szépen felhúzna, (ez a modulálás? ne nevessetek ki a láng. A leírt tulajdonságok egyébként mindkét cirkóra jellemzőek, hiszen mindkettőben már az új panelek vannak, ezt megelőzően egyiknél sem voltak tapasztalhatók ilyen jelenségek. Ezért is bátorkodtam feltenni már a legelején azt a kérdést, hogy ez nem csak valami inkompatibilitási probléma, vagy netán csak valami nincs beállítva rajtuk? Utalok itt a sorkapocs két pontjának áthidalására. Persze, lehet, hogy mindez csak egy hozzá nem értő "kávéházi okoskodása" Mondok egy példát hátha információt adhat. A régi panel estén, ha a termosztát be volt állítva x hőfokra és a helyiségben ennyi volt, majd feltekertem a termosztátot, a cirkó bekapcsolt, szépen felhúzott a láng, és addig ment amíg az adott hőfokot el nem érte a helyiség. Most ilyen estben ha a termosztátot magasabb hőfokra állítom elkezd kerregni kattogni aztán majd esetlegesen elkezd idővel bekapcsolni. Néha hajlamos a beállított értéknél magasabb hőfokra fűteni. A gond csupán az, hogy mindkét cirkónál ez a helyzet az új panelek óta. Hát ebből adódott a buta okoskodásom. Mind ezek okán csak azért bátorkodtam feltenni ezeket a kérdéseimet, hátha valaki más is tapasztalt hasonlókat. Azt meg nagyon komolyan mondom, hogy nem szeretnék az idegeitekre menni, és az eddigi ötleteket, tanácsokat is örömmel vettem, megköszönve a türelmeteket is. Üdvözlettel: lezer.m
Üdvözöllek toro!
Köszönöm a felvilágítást. A z első kérdésemre is várnám válaszodat, előre is megköszönve.
A Saunier Duval Semia nem lenne rossz (ahogy merciabc írta: sokat kibír karbantartva!), de amúgy franciásan van összerakva. Szerintem a német kazánokhoz képes bonyolult a szervizelése.
Szia! Toro-val egyetemben én is a német kazánok mellett vagyok! De ez pénztárca függö. Hosszabb távon a németek jobbak,az biztos!
Üdv toro! Köszönöm válaszodat. Mi a véleményed az SD Renova C24E-ről?
Mit ajánlanál - 130000Ft alatt - a kilyukadt hőcserélős Ferroli Domina C24E helyett? Egyúttal lezer.m-nek üzenem, hogy én 65 éves koromban még fiatalnak éreztem magam, most töltöm be 83-at.
Üvözöllek, és köszönöm a tanácsodat. Nyugdíjas vagyok, kazáncserére mem költhetek sokat.
Üdvözöllek karcsi!
További jó erőt egészséget!!! Anyám most 93, és kirobbanó formában van, hála istennek. lezer.m
Üdv! Segítséget szeretnék kérni, vajon az alábbi hibát mi okozhatja? Van egy kondenzációs Radiant gázkazánom, hozzá egy 120l-es meleg víz tárorló. Ha a melegvizet készíti hosszú szikráztatás után begyújt és a kellő hőfok után kikapcsol. Viszont ha a szoba termosztáttal a fűtésre kapcsolom akkor szikráztatás után nem gyullad be. Kigyullad a nagy piros hibajelző lámpa, melyet ha hosszan nyomok akkor többszöri próbálkozás után sikerül a begyújtás. A fúvókákat nagynyomású levegővel kifúvattam, a begyújtott láng szépen ég. Mi lehet a meleg víz és a fűtés begyújtása között a külömbség. Ha valakinek ötlete vagy tanácsa van kérem mielőbb válaszoljon.
Valahol "elveszik" a szikra!
Ez adódhat, hogy a -kábel valahol testre húz-, -az elektróda repedt-, -nagy a szikraköz-, az ionikus elektróda oxidos (nincs megfelelő ion áram). HMV készítésnél begyújt az égő s gyorsan teljes teljesítményre pörög a ventillátor, hogy minél előbb meglegyen. Fűtésnél sokáig alsó teljesítményen megy, hogy a hőmérsékletéről "adatokat gyűjtsön" a vezérlőpanel, s ennek függvényében modulál a ventillátor.
Újra olvasva írásod, hol találtál benne "fúvókákat", mikor egy van benne!
Üdv Mindenkinek! Egy SD Renova Mini zárt égésterű kazán hibabehatárolásában szeretnék segítséget kérni. A hibajelenség, hogy amikor be kell kapcsolnia a kazánnak, akkor bekapcsol, de 2-3 másodperces működés után kikapcsol a láng, majd pár másodperc múlva be és ez a ki-be kapcsolgatás addig tart, amíg működnie kell a kazánnak. Hibakód nincs. Hogy tudom egyértelműen behatárolni, hogy mi okozza a hibát? Előre is köszönöm a segítséget.
Tisztelt Karcsi! Egy 2-3 éves Waillant is sokáig jó tud lenni! Tessen körülnézni a törpés aukciós internetes oldalon! De csak akkor vegye meg, ha megvan a számla róla, vagy valamivel tudja igazolni hogy milyen idös a készülék!
Szia! Tisztisd meg az ionikus elektrodát,és nezd meg a csatlakozásait is!
Szia! Köszönöm a választ. Az ionikus elektróda a különálló elektróda lenne? Milyen módszerrel tisztítsam meg? Mi a szerepe ennek az elektródának? Köszönöm előre is.
Pici drotkefével a ráégett kokszot eltávolithatod. Ez figyeli a lángot, hogy folytonos-e az égés.
Szia! A tisztítás megtörtént, de a hibajelenség megmaradt. Esetleg egyéb tanács, hogy mit nézzek meg? Hogy működik ez az ionikus elektróda? Csak egy hajlított huzalnak nézem ezt az elektródát... Köszönöm.
Sziasztok!
A 3 bar-ra "kalibrált" biztonsági szelepbe ha belefújok, akkor ki kell nyitnija, vagy képtelenség akkora nyomást így létrehozni? Kivettem a kazánból és sziszegett, amikor így próbáltam. A tesztelés oka az volt, hogy 1 barnal is csöpög a szelepből a víz. Ha pedig egy picit megtekerem (vizet engedeki rajta keresztül), akkor sok hosszú percen keresztül jön belőle a víz. Mit gondoltok erről? Megfáradt? SD Thema Classic C25 a kazán. Köszi előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |