Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a segítségedet, holnap szétszedem, aztán megosztom majd veletek is a fejleményeket Ez az alkatrészigény kb. mennyibe kerül, és hol szerezhető be?
Szia,
F19 = CPU ellenőrzési hiba a vezérlésben ( gyári meghatározás ). Alkatrész gyakorlatilag minden beszerezhető. Ha megadod mi ment tönkre, szívesen beárazom és megadom, hol lehet kapni... üdv. saját megjegyzésem: itt már azért valami komolyabban tönkrement...
Az enyémben az IGBT és egy 8 mikrós kondi van elpusztulva. Kínából csak max. 5mikrósat tudok beszerezni. Ebből gondolom, hogy az enyém hamisítvány lehet. itthon lehet olcsóbban beszerezni ezeket a dolgokat? Ugye nem?
Akkor lehet, hogy mégis beruházunk egy újra, mert ennek a kombi változatnak mindig csak a két indukciósát használtuk a kezdetektől fogva. Milyen márkát tudtok ajánlani? A közelemben van egy szaküzlet, ahol a Whirlpoolt dicsérik nagyon főleg a 6 év garancia miatt is, de nekem a mosógépemmel rossz tapasztalataim voltak.
Én nem adnék érte sok pénzt. Azt vallom, hogy jó ételt főzni csak lángon lehet.
Javítási szempontból az AEG-vel találkozom ritkábban......., ezt követi a Siemens, Bosch,... a többi napi tömegáru...
Nagyon köszönöm az iránymutatást! Kedves PJG! Én is a valódi tűzön főzés-sütés híve vagyok, de sajnos olyan lakásba költöztünk amelyikben csak a lécsőházban van gáz, mert ott vannak a lakáshoz tartozó kombi-kazánok, így csakis az elektromos lapok és sütők jöhetnek számításba. Ötvenhetes! Tőled kérhetek priviben egy elérhetőséget?
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2013
Értem. Illetve nem értem a miértet. Ha már a lépcsőházban ott a gáz miért nem vitték be a lakásba?
Ha a nevemre kattintasz ott az E-Mail címem.
Köszönöm a hozzászólásotokat! Sokat segített. A javítás sikerült, bár kicsit másképp számoltam. Tudomásom szerint a 3.6 kW az összteljesítmény és a kombiknál ez oszlik ki tudja hogyan. Az 5A-est elvetettem tanácsodra, mert az valóban kevés lehet. Ezért abból indultam ki, hogy előtte 16 A-es automata van, és jó combos vezeték keresztmetszet. Tehát fogtam egy 15 A-es késes autós biztit és beforrasztottam. A tönkrement félvezetők, és persze néhány gyanús elko ( ha már szét van szedve) cseréje után teljes a siker. Még egyszer köszönöm a hozzászólók segítségét.
Üdv!
Kaptam egy indukcióst , a gond az vele hogy a gazdija eltörte az üveg(kerámia) lapját már nincs is rajta , mérete 28X28 cm , mivel lehetne helyettesíteni , vagy ha nem drága honnét lehetne beszerezni? Esetleg ha valakinek van nem javítható ...
Szerintem bármilyen lapot rátehetsz, ami méretben stimmel. Legjobb lenne egy hibás/nem javítható főzőlapot szerezni olcsón és abból kitermelni. A legnagyobb gond az lehet, hogy ha ezen vannak az érintős gombok, akkor a jelek felfestése nem stimmel.
Sziasztok!
A papám szeretne venni egy indukciós főzőt. (Mamának karácsonyra.) Azért akarná, mert szerinte a lábos oldalát is melegíti. Szerintem meg nem, mert az örvényáram csak alul, a tekercsnél jön létre. Kinek van igaza.
Neked. És nem ég rá a kaja oldalt, mint gáznál nagy lángon.
A gázt kihajítanám mindenhonnan! Kezdettől elavult technika. Csak robbannak, és fulladnak tőle a lakók... Meg ma már ha a hatásfokot is figyelembe vesszük, olcsóbb is a villany. Én egyébként a kerámialaposat tartanám jónak, ha a szabályozása nem bimetall-al történne. Sajnos mind az, és egyszer éget, egyszer meg alig süt. Ha nem az albérlet lakástartozéka lenne, akkor átalakítanám triakosra, fázishasításosra. Fokozatmentesen lehetne szabályozni.
Akkor inkább lebeszélem a Papát a cuccról. Öntöttvas fűtőbetétes tűzhely helyett akarja használni, a mama lekvárfőzéséhez.
Azért több sületlenséget is felhoztál. Jó ételt hagyományosan csak lángon lehet készíteni. A villany kb. 3x drágább. A gáz nem robban, nem okoz fulladást. Csak, ha ész nélkül használod. A folyamatos szabályozás tényleg jobb.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2013
Idézet: „A folyamatos szabályozás tényleg jobb.” Csak épp nem győzöd kiszűrni a keltett zavarokat - mondjuk 2kW-nál... A fűtőszálas hőkészülékek a nagy tehetetlenségükből adódóan kiválóan szabályozhatók ON-OFF módban, nullaátmenetes kapcsolással. Mindent be lehet jól állítani a két idővel, mint a mikrosütőnél.
Természetesen én sem a fázishasításra gondoltam, bár nekem van a lakásban 2 db és semmi nyoma a zavarnak. Hanem kb. 1Hz-es PWM-re nullátmenettel.
Sziasztok!
Hozzájutottam egy Siemens beépíthető 4 zónás főzőlaphoz, amiben az egyik lap IGBT-i (félhíd), és az egyenirányító volt leégve, valamint a NYÁKon kialakított biztosíték. Ezeket lecseréltem, biztos ami biztos alapon cseréltem az IGBT meghajtókat is, bár azok éppnek tűntek. Most már bekapcsol, de a kijelzőn "F0 F0" hibát ír. Az egyik sarkából lóg két vezeték, egy Gnd, és egy LIN (ez egy kommunikációs vezeték, olyan mint a OneWire, a teljesítménypanlek és a kezelőpanel ezzel van összekötve). Ezzel nem tudok mit kezdeni, van ahol azt írják, ide plusz ventillátort lehet tenni, máshol azt írják, ide egy Wake-Up modul megy, de az is elképzelhető, hogy itt egy sütő, vagy mégegy kezelőpanel volt korábban. Ha jól értelmeztem a talált leírásokat, az F0F0 hiba bekötési hibát jelent, szóval valami külső eszköz kellene hogy beinduljon. Ebben tudnátok segíteni, meg lehet-e neki valahogy magyarázni, hogy ne várjon semmi külső hardverre? A pontos típusát nem tudom, ami a címkén van: E-Nr: EL875502 / 08 7200W 20-50KHz Kinézetre erre hasonlít: ei675tb11e Örülnék ha beindulna...
Közben találtam egy rejtett menüt: a gyerekzár gombot hosszan nyomva, + az egyik hőfokgombot nyomogatva belép valami szervízmenübe, itt P1..3,7..9 menük közül választhatok, a 8-as menüben tudom tesztelni a főzőlapokat. Szerencsére működik mind a négy, viszont így a teljesítmény nem állítható, tehát ezt a menüt nem kocsonyafőzésre találták ki...
Remélem olvassa majd ezt egy segítőkész Siemens-guru.
Sziasztok!
Adott egy "null kilométeres" négy-öt évet "garázsban állt" Tchibo (igen a kv-s cég logója van rajta) indukciós "rezsó". Most, hogy munkára fognám, nem ismeri fel az edényt. Nem csak a horror drágákat, hanem azt sem ami máshol működik. Hibaüzenet az mérsékelt, három vonalka, ami a leírás szerint edény probléma. Némi elektronikai gyakorlat birtokában belenéztem a készülékbe, meg akarom tudni, miből dönti el, hogy van edény vagy nincs. Egy azonosíthatatlan gyártótól származó proci némi tranzisztoros meghajtás az IGBT-felé, és persze egy VIPer12A a tápban, mögötte egy 7805, hogy a digit rész is kapjon tápot. Elgondolásom szerint a teljesítmény körből kell visszavezetve legyen valami mérhető jel, amiről a proc látja, hogy van-e, illetve elegendő terhelés van-e az általa gerjesztett tekercsen. Nincs áramváltó a szerkezetben, mint a fórumban látott fotók némelyikén, de vannak olyan RC tagokból felépített "osztók" ami mutathatja azt amire én gondolok. A probléma az, hogy semmi nem változik, akár van rajta edény, akár nincs. Az a gyanúm, hogy meg sem próbálja meghajtani a tekercset, amiből láthatná, hogy van-e ott edény. Vagyis lehet, hogy valami előfeltétel nem teljesül, csak hát sem leírás sem rajz, se semmi amiből ki lehetne indulni. A fórum végig olvasása alapján a hálózati feszültséget vizsgálhatja a szerkezet, amit egy beépített ellenállás osztóról meg is tesz, de a nem túl bőbeszédű használati utasítás hiba jegyzékében erre az E1 és E2 hibát adná a 160-270V tartományon kívüli táplálás esetén. Van e valakinek tapasztalata a témában, vagy van-e olyan "edény szimulátor" amire tuti rá kell harapjon, esetleg egyéb ötlet az elinduláshoz. Előre is köszönet a segítségért.
Bármilyen - megfelelő méretű/átmérőjű - vaslemezzel el kell indulnia, csak az rettentő gyorsan felforrósodik, akkor meg azért kapcsol majd ki. Ez a Viper táp a Bartscher nevű cuccban is van - kettő is: az egyik csak a plusz két ventilátort táplálja, láthatólag utólag rátervezve. És igen, van egy ellenállás-osztó, ami egy 339-es komparátoron keresztül tudatja a hálózati fesz meglétét - ezt nekem kissé lejjebb kellett húznom, mert gyakran kikapcsolt miatta. A vonalak szerintem elégtelen/ingadozó 5V-os táp miatt jöhetnek (a proci nem indult el megfelelően).
Hali!
Elko csere, mert kiszáradt. Tápfesz ingadozik, nem indul.
Kösz a válaszokat. Ebben 339 az nincsen, a tranyós kapcsolási részeket nem értelmeztem eddig, csak célirányisan olyan részeket kerestem, ami elvben lehetővé teheti a terhelés visszamérését. Szkópal vizsgálódva a tápok korrektnek mondhatók, a vetilátor és a csipogó meghajtása látható, a teljesítménykört irányában a proc meg sem emeli a lábát induláskor. Vagyis az én értelmezésem szerint meg sem próbálja megvizsgálni, hogy van ott edény vagy nincs. A szkóp indítottban van, ha akármilyen rövid időre megemelné a lábát a proc, akkor legalább egy lövést látnék a szkópon. A leírás szerint a három vonalka akkor jelentkezik, ha nincs edény, amit 15 sec múlva kikapcsolással jutalmaz az áramkör. Ebből arra következtetek, hogy a 15 sec alatt neki néhányszor, de legalább a 15 sec végén meg kellene próbálnia újra gerjeszteni a tekercset, és ha visszakerült a palacsinta sütő, (mert megfordítottam a pallert) akkor mehet tovább az üzem. Mivel ez nem látszik, ebből gondolom, hogy valami előfeltétel nincs meg és "hamis" a jelzés. Egyébként pedig az üzem alatt szinte folyamatosan kell néznie a terhelést, mert az edény levételét hamar észre kell vennie. Logikus lenne, hogy a 15 sec alatt is folyamatosan elemezze a helyzetet, ha megjelenik az edény, mehet neki a kakaó, nem kell tovább várni.
Ami a melegedést illeti, a tekercs közepében egy gumi dugóban lakik egy sima dióda, és egy 227°C hő bizti. A dióda a hőmérője, a hő bizti, pedig az egyenirányított fő tápfeszben van sorosan, amolyan vész korlátozó szerepet tölt be. Ha ezt kiolvad, akkor megáll minden, normál üzemben pedig méri a platni hőfokát a diódával. Az üveg, és az érzékelők között hőpaszta gondoskodik a hőcsatolásról. Persze mindez csak teória, mert rajz, vagy szervízleírás a nincs. Ezzel együtt, mivel más ötletem nincs, és értelmes szervízdoksira sincs esély hitetlenkedve bár, de kipróbálom a kondi cserét. Nagyon csodáloznék, ha bejönne. Rendkívül labilisra tervezett áramkör, ha használat nélkül is "öregszik". Az elkók gyártási tűrése ismereteim szerint -10 +100%, ez elég nagy ahhoz, hogy kis tárolást kibírjon. Ha használatban van a szerkezet, akkor van ott meleg bőven, ami forszírozza az öregedést, de szoba hőmérsékleten? Na mind1 próba cseresznye. Nem szeretném az egész kapcsolást vissza rajzolni, mert nem ér annyit az egész, ez az edény érzékelés csak nem lehet annyira tudományos dolog. Mi a megoldás? Kidob, vesz újat? Drágább egy edény lassan mint egy ilyen főzőlap. Találkozott már olynnal valaki, hogy "válogatós" a rezsó? Nem minden edénnnyel működik, annak ellenére, hogy az edényen definitli szerepel az indukciós felirat, vagy az indukciós logó?
Újra akadt egy kis időm játszani a rezsóval. Minden szakmai meggyőződésem ellenére kicseréltem az összes (7 db) elkót, azon a 150 HUF-on ne múljon a siker. Mielőtt hozzá fogtam, eldöntötem, hogy ha ettől megjavul, akkor először visszaadom a szakmunkás bizonyítványomat, aztán kerül, amibe kerül, elmegyek Gyuri Gellerhez egy emelt szintű "MUKODJ!" tanfolyamra.
Nos Uri Geller szegényebb egy tanfolyam résztvevővel, én gazdagabb vagyok egy továbbra sem működő rezsóval, de megtarthatom a szakmunkás bizonyítványomat. Ha lesz időm, és kedvem, akkor visszarajzolom a kapcsolást, és mepróbálom kitalálni, hogyan működik a fekete doboz. Aztán ha lesz mit, akkor itt megosztom az érdeklődőkkel a tapasztalataimat.
Sziasztok!
Az indukciós főzőlap fázistényezőéről, zavarkibocsátásáról, és az egyenirányítós fogyasztóktól ismert nemlineáris terhelésekről tudtok valamit? Majd lehet, kölcsönkérek egyet, aztán mérek. Szkóppal, különböző edényekkel, csöves rádióval közvetlen közelbe. A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2013
Sziasztok!
Szép karácsonyt mindenkinek! A szüleimnek van (volt) egy PREMIUM tip (china) főzőlapjuk. Évek óta remekül működött, mígnem (elmondásuk szerint) kifutott a leves és belefolyt, szikrázott és vége. Kiment bizti, 4x 4007, ellenállás, kondi, csere után már nem vágta le a biztit, de nem is indul. Nem indul a táp (készenléti led sem ). Kicseréltem az összes elkót, meg az elején egy viper12a jelű pwm et, de továbbra sem indul. Mi lehet a gond?? Köszi a segítséget!
Nyilván maradt benne rossz alkatrész, ezzel magadnak kell megküzdened, mert Te látod.
Nem indul a viper-tápod, adatlap alapján ami körülötte van, végig kell méregetni, akár hidegen is (alkatrész szinten). |
Bejelentkezés
Hirdetés |