Fórum témák
» Több friss téma |
.... "szmötyi" csak a fűtési oldalból kerül be a víz-víz hőcserélőbe, közben leesett a tantusz. Új a rendszered és kezd korrodálni de intenzíven, tehát sok a vas alkatrész benne? A megoldás egy iszapleválasztó lenne és korrózióvédő adalék betöltése a rendszerbe, talán akkor elkerülhető lesz az ilyen probléma.
Egy jó minöségü iszapleválasztó (nem chinai-nem török), és csöört kell beletölteni de mihamarább!
köszönöm! azóta nyitott az ablak a fürdőben, amíg nem jön egy szerelő. Először mit nézzünk meg? A kéményt már néztük, volt is júliusban kéményseprés, akkor az nem lehet?
A kazán hőcserélő tisztítása az elsődleges!
Azon keresztül áramlikát a füstgáz! Ha szennyezett, próbál valamerre "kijutni" az égőtérből! Az égő és a levegőcsövek tisztasága is fontos. Házilagosan tisztítható-, porszívózható. Ámbár, ha fekete (kormos) lerakódás van a hőcserélőn, komolyabb beavatkozást igényel!
Köszi a válaszokat!
Igazából vatta új a rendszer, új rézscsövek, egyedül egy törölközőszárító lett bekötve, ami azelőtt patronos volt, lehet abból válik le most a korrodálás. Így lehet, csak ideiglenes a probléma, pár hőcserélő takarítás megoldja a gondot. Bár igazából nem tudom, hogy akkor miért a melegvíz eresztésekor jelentkezik a probléma? Le tudjátok írni, a hőcserélő működését, igazából az mire jó? Úgy láttam, kiszereléskor 4 luk volt rajta, gondolom egyik a fűtésé, másik a hmv.
Így néz ki a Spirotech.
A lemezes hőcserélő egyik oldalán a kazánkör - benne a cirkuláló vasiszappal, a másikon a hidegvíz - a magas calciumcarbonát tartalommal. Ezek ellen kellne védekezni!
Tisztelt fórumozók a segítségüket kérném!
Biasi contract parapetes kombi kazánom a következőket csinálja: meleg víz vagy fűtés bekapcsolása után kb. 10 perccel (kb.60 C fok elérésekor ) ki-be kapcsol folyamatosan illetve csak a láng alszik el illetve gyullad be újra és újra.Ezt van amikor 1-2 percenként teszi de van amikor 2-5 másodpercenként...és ezt csinálja addig amíg használatban van...egy 20 perces tusolásnál vagy fűtésnél kb. 20-30 alkalommal alszik el ill. lobban be a láng és nem tudom meddig bírja ezt a kazán működése. A hőmérsékletet (1-7) ill. a nyomást (1,5-2,5) változtatva semmi változás,(de lehet a víz/levegő nyomás nincs jó beállítva? Melyikből mennyi kell legyen egyébként?) A hőcserélővel nem lehet gond szerintem mert mindkét hőcserélőn átmegy a meleg víz rendesen. (legalábbis a szerelő ezt mondta) Panel? Vezérlő? Nyomás beállítás? Tanácsot, segítségét kérnék! Nagyon köszönöm előre is!
Bocs, most olvasom csak az üzenetet. Dolgoztam hétvégén. Van új időpontod?
Most látom a számod.... Holnap felhívlak. Köszi. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2013
Szia vbence. Elore bocsajtom. En nem vagyok Kazan szerelo, csak egy elektro muszeresz, de itt Londonban epp ez a munkam. A biasi Kazan minden 4. hazban megtalalhato. Szoval. A futes rendszered tele van oldott vassal azaz rozsdaval, amit ki kell takaritanod. En ugy szoktan csinatni, hogy a kazan visszaterot lekotom es a helyere a hidegvizet bekotom a visszatero csovet a lefolyoba vezetem. Elzarom az osszes radiator es megnyitom a vizet a kazam fele. Amikor tiszta vizet latok kifolyni, kinyitok 1 radiator, ha kifolyt belole a fekete le, elzarom es nytom a kovetkezot. Ez igy megy az osszes radiatoron at. Ezutan kiveszem a hocserelot es foszfor savval kimaratom belole a lerakodast. En 42 szazalekos savat hasznalok, mely 2 ora alatt kitakaritja a vasoxid es a vizko lerakodast. Gyakorlatilag ugy nez ki a takaritas, hogy 1 mosogep szivattyu aramoltatja a savat at a hocserelon at.
Ha lecserelik a regi kazant nem mossak at a rendszert, par honap mulva a kazan produkalja az eredeti hiba jelenseget. Szerintem a szerelod teved, a hocserelo a hibas. Itt 3 honap alatt el lehet vegezni neten 1 kazan szerelo vizsgat, ami utan minositett szerelo lehet az ember mindefele tudas nelkulozesevel.
A hiba akkor is a hőcserélők belső szennyezettsége miatt van!
De gond lehet az NTC-k értékeinek "elmászása" is.
Köszi hozzászólásod!
Így van, ahogy írod. De azért furcsa, hogy Londonban is oxidálódik a rendszer! Pedig - mivel Európa 3. leggazdagabb országa - telne iszapleválasztó szűrőre is.
Szia! Köszönöm az eddigi tanácsot. Megtisztítottam az ionikus elektródát, de a hibajelenség ugyanaz. A szonda elejétől (lángba érő végétől) a hajlékony huzal végén lévő csatlakozóig nincs megszakadva. Helyileg Székesfehérváron vagyok, így a kipróbálás ugrott, de köszönöm a felajánlást. Esetleg egyéb tipped lenne?
Emlékeztetőül a hibajelenség: Egy SD Renova Mini zárt égésterű kazán hibabehatárolásában szeretnék segítséget kérni. A hibajelenség, hogy amikor be kell kapcsolnia a kazánnak, akkor bekapcsol, de 2-3 másodperces működés után kikapcsol a láng, majd pár másodperc múlva be és ez a ki-be kapcsolgatás addig tart, amíg működnie kell a kazánnak. Hibakód nincs. Hogy tudom egyértelműen behatárolni, hogy mi okozza a hibát? Előre is köszönöm a segítséget. Minden segítséget szívesen veszek!
Helló,
Nekem egy olyan problémám lenne, hogy a 2 éves Saunuier Duval Renova Star kazánnal amint elkezdünk fűteni 15-20 perc után a víznyomás maxra felugrik és így már nem merjük tovább üzemeltetni. Fűtési szezon elején a légtelenítés megtörtént. Mi lehet a hiba? Előre is köszönöm a segítséget!
Szerintem a tágulási tartályból elment a nyomás, így nincs hova tágulni a melegedő víznek. Kicsit le kell engedni a fűtési rendszer vízéből (pár litert), majd a tágulási tartályt fel kell pumpálni autós pumpával 1-1,2 barra. Aztán vissza kell tölteni a rendszerbe a vizet a megfelelő nyomásra (kb. 1,2 bar).
Igen, tágulási tartály hiba. Nincs benne levegő ( fújni kell bele ), vagy lyukas.
Nincs ionáram érzékelés.
Nem megfelelő égőnyomás. Nem ér bele a lángba az elektróda. Szakadás a porcelánnál, esetleg letestel, rövidre zár. Vezeték szakadás, oxidáció. Panel csatlakozásánál forrasztási hiba, nyák hiba, beázás, oxidáció. Panel ionáram erősítő elektronikája rossz. Szerintem.
Köszi a tippeket. Ha jól veszem ki a válaszodból, attól van a hiba, hogy nincs ionáram érzékelés. Nem értek hozzá, biztosan így van.
Nem megfelelő az égőnyomás: ég a láng a szokásos magassággal, tehát szerintem az rendben. Nem ér bele a lángba az elektróda: most néztem, beleér. Szakadás a porcelánnál, esetleg letestel, rövidre zár: mértem ellenállást az elektróda végétől a hajlékony vezeték végéig. Az rendben volt. Test felé nem néztem, de mindjárt megnézem. Vezeték szakadás, oxidáció: ahogy írtam, szerintem az rendben. Panelt nem szedtem ki, remélem nem az a gond. Mennyi a gyújtóegység ára, mert gondolom csak egyben lehet hozzájutni és cserélni?
Kedves Mekk Elek és Briki,
Köszönöm a gyors válaszokat, csak az a baj, hogy Apukám tudná, hol ez a tágulási tartály, én viszont csak annyit értek ezekhez a dolgokhoz, amennyit ellestem Tőle. Sajnos Ő már nem tud segíteni nekem. A tágulási tartály a kazánban van?
Úgy tűnik az utolsó két lehetőség áll fent sajnos. Lehet vagy érdemes panelt javítani? Mennyibe kerül egy gyújtóegység?
Szia Pnetti! Sajnos én sem értek hozzá . Az én kazánomnál (SD Renova Mini) a tágulási tartály a kazán burkolata alatt van az égéstér mögött. Felülről látható a fémszínű tartály egy kocsiszelep szerűséggel a tetején.
Idézet: „... Test felé nem néztem, de mindjárt megnézem ...” Nem mindegy hogyan. Az áram igen kicsi, úgyhogy a legnagyobb Ohm állásban (MOhm) kell mérni. Itt is szakadásnak kell lenni. Mellesleg az átvezetés általában szemmel is látható (némi elszenesedett lerakódás, repedt kerámia). Még az is lehet, hogy csak melegen jelentkezik. A mérést a panel felé vezető kábellel együtt kell mérni, mert az is lehet sérült. A panelen sem lehet nedvesség, lerakódás.
Van, mert olcsóbb lecserélni - mint javítgatni.
Arról nem is beszélve, hogy most már csak kondenzációst lehet felrakni.
Üdv! 20Mohm állásban volt a műszer, a hajlékony vezeték csatlakozója és a fémház között szakadást mértem. Tehát szerintem jó.
Toro! Van valami tipped a hibajelenségemre? Egy SD Renova Mini zárt égésterű kazán hibabehatárolásában szeretnék segítséget kérni. A hibajelenség, hogy amikor be kell kapcsolnia a kazánnak, akkor bekapcsol, de 2-3 másodperces működés után kikapcsol a láng, majd pár másodperc múlva be és ez a ki-be kapcsolgatás addig tart, amíg működnie kell a kazánnak. Hibakód nincs. Hogy tudom egyértelműen behatárolni, hogy mi okozza a hibát? Előre is köszönöm a segítséget.
Ezeket ellenőriztem már a tanácsok alapján: Nem megfelelő az égőnyomás: ég a láng a szokásos magassággal, tehát szerintem az rendben. Nem ér bele a lángba az elektróda: most néztem, beleér. Szakadás a porcelánnál, esetleg letestel, rövidre zár: mértem ellenállást az elektróda végétől a hajlékony vezeték végéig. Az rendben volt. Test felé is néztem 20M műszerállásban, szakadást tapasztaltam. Vezeték szakadás, oxidáció: ahogy írtam, szerintem az rendben.
Pont most két éve, lehet, hogy koszos ?
Köszönöm a segítséget, nem tud jönni a szezonban egy közeli szerelő sem!! De legalább kb. tudjuk mi lehet a baj?
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek! Szép estét
Szia!
Ahogy írják, a készülék hátuljánál, lapos kerek piros színű tartály, kocsi szeleppel. Ahhoz, hogy a levegő nyomást jól beállítsd, le kell engedni a kazánból a vizet- zárd ki a fűtési cső- kazán csatlakozásánál, ha van. Engedd le a vizet Pumpálj, bele levegőt a szelepen, majd megint engedd le a vizet ( jobb, ha egyfolytában nyitva a csapja, mert mikor levegőt engedsz bele, a víz oldalon nyomás lesz, és csalóka levegőnyomást mérsz, mert a másik oldalon a víz feszíti. tehát a víz oldalon teljesen nyomásmentesnek kell lennie. Pumpálás után nézd meg, nem enged-e a szelep. Keress vissza itt a régi hozzászólásoknál pontosan hogy kell, már ezerszer le lett írva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |